• PerG

Använder du handväska?

Om du ska lämna hemmet t.ex. för att gå på stan eller liknande, brukar du använda handväska då?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder du handväska?
  • Kimona

Japp! Plånbok, tuggummi, p-piller, läppbalsam, solglasögon och annat krimskrams har jag i väskan. Nycklar, mobil och cigaretter har jag i jackfickorna, men de flyttas till väskan när det blir för varmt för jacka

• Flisan79
    Cornellia skrev 2011-04-19 14:39:26 följande:
    Det är väl bra att ha med sig, så att man har om mensen kommer när det inte riktigt var tänkt?
    Fast det behöver du väl inte just nu ....å inte jag heller
  • MLT

Lägger mobilen och plånboken i skötväskan om jag tar med sonen, annars tar jag dom i handen, orkar inte släpa på en handväska som jag ändå bara tappar bort hela tiden :)

• La Lola
    MHoof skrev 2011-04-19 14:37:35 följande:
    Men hörrni tjejer....trosskydd och tamponger varje dag?? :P
    Jag hajar inte heller.....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • luckynumber

Det beror på vad jag ska göra men oftast inte, har en korthållare som går ned i fickan och det är oftast bara det jag har med mig men som sagt det beror på, om jag inte har några fickor på kläderna och behöver ha med något särskilt så har jag några väskor i olika storlekar som jag använder.

• Cornellia
    Flisan79 skrev 2011-04-19 14:50:11 följande:
    Fast det behöver du väl inte just nu ....å inte jag heller
    Nej iof, men nu behövs ju trosskydden istället
    BF 1/9 2011
  • Flisan79
    Cornellia skrev 2011-04-19 15:06:58 följande:
    Nej iof, men nu behövs ju trosskydden istället
    Sant, men de går ner i fickan, haha...värre blir det efter fl. Megablöjor vill jag inte knöla ner i fickorna!
  • Cornellia
    Flisan79 skrev 2011-04-19 15:10:41 följande:
    Sant, men de går ner i fickan, haha...värre blir det efter fl. Megablöjor vill jag inte knöla ner i fickorna!
    Du får börja med skötväska då, -Nej, jag använder inte handväska! (bara skötväskan som hänger på vagnen).
    BF 1/9 2011
  • Flisan79
    Cornellia skrev 2011-04-19 15:16:33 följande:
    Du får börja med skötväska då, -Nej, jag använder inte handväska! (bara skötväskan som hänger på vagnen).
    Japp, då blir det tillbaka till skötväskan ingen.
  • Thursday
    La Lola skrev 2011-04-19 14:52:38 följande:
    Jag hajar inte heller.....
    Det beror nog på flera saker, bl.a. hur mycket kontrollbehov man har och hur organiserad man är. Jag har t.ex. inte tid att varje morgon gå igenom följande checklista med mig själv:

Tågkort eller bilnycklar?
    Om tågkort - har jag sällskap eller behöver jag min pocketbok?
    Mens?
    Reser jag? Behöver jag i såfall epostdosan?
    Har jag med mig datorn? Behöver jag 3G-modemet?
    Kommer vi at jobba på tåget eller behöver jag iPoden?
    Har jag för närvarande torra läppar eller klarar jag mig utan läppgunk?
    Om jag har torra läppar, vilken av de två färgerna på glans vill jag ha idag?
    Kommer jag att få huvudvärk?
    Kommer jag att behöva snyta mig, torka mina fingrar eller gå på en toa utan toapapper?

Och dessutom är jag rätt ordningssam och tycker om att vara förberedd. Jag gillar inte att sitta osnuten med spruckna läppar på ett tåg jag inte har biljet till utan att kunna vare sig jobba eller läsa och lyssna på musik.
  • Tuesday
    MHoof skrev 2011-04-19 14:37:35 följande:
    Men hörrni tjejer....trosskydd och tamponger varje dag?? :P
    Annars måste man ju tänka på att lägga ner det när det börjar bli dags, orka plocka ur och lägga i saker hela tiden...nej... Sen som någon annan skrev, man kan ju behöva låna ut till någon som inte är klok nog att ha en välfylld väska :)
Svar på tråden Använder du handväska?