• vittra

Sätta sin trotsiga unge i duschen som straff, rätt eller fel?

Ja är det rätt eller fel när man blir så less på det skrikande, bråkande, trotsande monstret att man sätter ungen i duschen och vrider på?

• Svar på tråden Sätta sin trotsiga unge i duschen som straff, rätt eller fel?
  • ninagirrl
    jelina skrev 2011-05-05 21:20:33 följande:
    Fel.
    Såg ett dr Phil-avsnitt där en mamma använde det som straffmetod när sonen inte skötte sig och om han ljög hällde hon svinstark chilisås i munnen på honom och nöp ihop hans läppar medan hans tårar rann nerför kinderna. Önskar att jag aldrig sett det avsnittet och mår dåligt var gång jag tänker på det. Idioter.
    Jag såg också det avsnittet...Föräldrarna gjorde det legitimt genom att säga att det inte var barnets fel utan munnen (sade Dr Phil). Det var en vanlig uppfostrings metod som användes i sydstaterna.  Lika som att hälla tvål i barnsmunnar om de missköter sig. 

• Kexet

Sätta barnet i duschen för att avskilja barnet från situationen och ge barnet en "time out" - JA
    Därtill vrida på kranen - NEJ

• Furstinna

Nej det tycker jag inte.. att "tvångsduscha när ett barn bajsat ner sig möjligen men "straffet" ska ju kunna relateras till vad som hänt.

• lilla smultron

Kollade just Dr. Phil klippet på youtube och gråter som en galning. Fy!
    Hehe, har inte alls med tråden att göra men eftersom det var här det togs upp undrar jag om någon vet vad som hände med mamman och sonen? Vad sa Phil? Togs han från mamman (hade man ju hoppats på) eller lovade hon att sluta? Förstod mamman själv hur fel det var?

Behöver bra svar på frågan för att kunna sova inatt tror jag, haha.

• MalinEddie
    lilla smultron skrev 2011-09-04 17:29:04 följande:
    Kollade just Dr. Phil klippet på youtube och gråter som en galning. Fy!
    Hehe, har inte alls med tråden att göra men eftersom det var här det togs upp undrar jag om någon vet vad som hände med mamman och sonen? Vad sa Phil? Togs han från mamman (hade man ju hoppats på) eller lovade hon att sluta? Förstod mamman själv hur fel det var?

Behöver bra svar på frågan för att kunna sova inatt tror jag, haha.
    www.adn.com/2011/08/29/2038713/beagley-gets-probation-suspended.html
  • Tygtiiger
    vittra skrev 2011-05-05 21:12:38 följande:
    Ja är det rätt eller fel när man blir så less på det skrikande, bråkande, trotsande monstret att man sätter ungen i duschen och vrider på?

Det är heltoch hållet fel men idag blev jag onekligen frestad Rynkar på näsan

(nej, jag gjorde det inte. Såklart inte. Maken tog över i konflikten och när alla hade lugnat ner sig hade jag och sexåringen ett långt samtal.)  
    Krupke, we've got problems of our own!
  • Litet My
    Hanakana skrev 2011-06-18 22:49:35 följande:
    Jösses, det är väl bara sinnessjuka som gör så mot sina barn??? Tror nog inte att ett barn blir sig likt efter en sådan sak. Och absolut inte får någon tillit till sin förälder... Hemskt att ens tänka den tanken!!!!
    Nej, det är inte bara "sinnesjuka" som gör så...att vara "sinnesjuk" säger inte så mycket om hur man misshandlar sina barn.

De jag vet som straffat sina barn i duschen har varit fullt psykiskt friska.
  • Litet My
    Tygtiiger skrev 2011-09-04 23:31:51 följande:
    Det är heltoch hållet fel men idag blev jag onekligen frestad Rynkar på näsan

(nej, jag gjorde det inte. Såklart inte. Maken tog över i konflikten och när alla hade lugnat ner sig hade jag och sexåringen ett långt samtal.)  
    Så gör vi hemma också, dvs att den ena får ta över när den andre inte orkar, har också en 6 åring med diagnos dessutom som via 6 års trotsen går att multiplicera med 10 eller något =)

Men visst har man kännt sig lite frestad Skäms
  • sandras sötisar

kallar det barnmisshandel............

• mineral

Ja är det rätt eller fel när man blir så less på det skrikande,  bråkande, trotsande monstret att man sätter ungen i duschen och vrider  på?      

Fel! Och hur hade du tänkt att få med barnet och duscha nästa gång??? Lär ju inte gå med frivilligt!                         

• epson01

Det är helt fel! Man ska inte vara elak med sina barn! Däremot ska man vara bestämd och tala om för barnet vad som är rätt och fel hur ska dom annars lära sig?

• VonBulldog

????? måste vara en dum person som ställer en sådan fråga, att duscha är inget straff det är skönt och tillhör hygien. En del människor skulle inte ha barn helt enkelt

• vittra
    epson01 skrev 2011-09-29 18:14:44 följande:
    Det är helt fel! Man ska inte vara elak med sina barn! Däremot ska man vara bestämd och tala om för barnet vad som är rätt och fel hur ska dom annars lära sig?
    Genom att man visar barnen vad som är rätt och fel.
  • vittra
    VonBulldog skrev 2011-10-01 20:56:35 följande:
    ????? måste vara en dum person som ställer en sådan fråga, att duscha är inget straff det är skönt och tillhör hygien. En del människor skulle inte ha barn helt enkelt
    Ja dum, eller bara desperat om man gör något sådant. Att ställa frågan är ett ifrågasättande, inte dumt
  • vittra
    Lilla My21 skrev 2011-09-04 23:46:15 följande:
    Nej, det är inte bara "sinnesjuka" som gör så...att vara "sinnesjuk" säger inte så mycket om hur man misshandlar sina barn.

De jag vet som straffat sina barn i duschen har varit fullt psykiskt friska.
    Du vet alltså folk som gör så?! Jag hade aldrig hört talas om det innan jag såg avsnittet på Dr. Phil.
  • hummena

Åh, fy. Fy, vilket misstag att kolla på det där klippet, kan inte sluta gråta nu. Hur, hur, hur kan någon vara så grym mot ett barn? Och hur i hela friden kan ett rättssystem låta en sådan kvinna behålla barnen och släppa henne på fri fot med kommentaren "You're a good mother except for this"?!? Skandal.

• Kattdamen

Ganska underligt. Hur får man ungen att duscha sen?

Svar på tråden Sätta sin trotsiga unge i duschen som straff, rätt eller fel?