• festia

Vad kan du om Harry Potter?

Visa vad ni kan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-02 21:12
    Det har smugit sig in ett litet fel på första frågan. Harry är givetvis sökare, inget annat. Så det spelar alltså ingen roll vad ni svarar på den frågan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-19 02:01
    har ni sett det här? J K Rowling har ett nytt projekt på gång! www.pottermore.com/

Men vad det är vet ingen förrän 23 juni. ÅÅH JAG VILL VETA NUUU!!! Jag hoppas på att det är en bok som antingen handlar om Harrys föräldrar och deras uppväxt eller om Harrys barns uppväxt

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Vad kan du om Harry Potter?
  • Runguska

7 av 10 - nu kan jag inte vara online längre utan måste faktiskt gå och läsa... Sagan om Ringen. Spöke Nä, Potter får det bli, var ju självsäkerheten själv när jag klickade mig in i denns quiz. 

• festia
    Runguska skrev 2011-06-11 00:47:10 följande:
    7 av 10 - nu kan jag inte vara online längre utan måste faktiskt gå och läsa... Sagan om Ringen. Spöke Nä, Potter får det bli, var ju självsäkerheten själv när jag klickade mig in i denns quiz. 
    Ja fy skäms! Gå och läs böckerna bums!Flört
  • lövet2
    lövet2 skrev 2011-06-02 20:45:40 följande:
    Nr 2, 6, 7, 8 och 9 var fel. Ja, jag ska ta och läsa om serien till semestern tror jag ...
    Skammen över det dåliga resultatet blev för stor. Jag var tvungen att gå och låna hela serien. Har kommit till andra boken nu ...
  • Mammatill2tjejer

9 rätt av 10.

Men första frågan stämmer inte riktigt. Harry har ingen av de angivna positionerna. Han är varken jagare, vaktare eller slagman. Han är sökare.

Den frågan hade inget korrekt alternativ.

Därför hade jag egentligen 10 rätt...

Man måste inte se för att tro, men ofta tro för att se
  • festia
    Mammatill2tjejer skrev 2011-06-14 15:13:29 följande:
    9 rätt av 10.

Men första frågan stämmer inte riktigt. Harry har ingen av de angivna positionerna. Han är varken jagare, vaktare eller slagman. Han är sökare.

Den frågan hade inget korrekt alternativ.

Därför hade jag egentligen 10 rätt...
    Inte för att vara gnällig nu, men är det INGEN som läser ts först? Har uppdaterat den och meddelat om felet och jag har svarat på flera inlägg som handlar om samma sak
  • festia

har ni sett det här? J K Rowling har ett nytt projekt på gång! http://www.pottermore.com/

Men vad det är vet ingen förrän 23 juni. ÅÅH JAG VILL VETA NUUU!!! Jag hoppas på att det är en bok som antingen handlar om Harrys föräldrar och deras uppväxt eller om Harrys barns uppväxt

• festia
    lövet2 skrev 2011-06-11 08:14:33 följande:
    Skammen över det dåliga resultatet blev för stor. Jag var tvungen att gå och låna hela serien. Har kommit till andra boken nu ...
    bra gjort! Antar att du är inne på... tja fjärde boken vid det här laget?
  • Elenas hasselbackspotatis 86
    Kimona skrev 2011-06-04 00:42:24 följande:
    Som när Krister Henriksson läser den på cd skiva. Usch, han uttalar det som det står och vääldigt svenskt. Härmiiåne.
    Hufflepuff ska vi ju inte tala om
    nej jag älskar att lyssna på när Krister Henriksson läser, även om det går lite långsamt. Han har så mysigt uttal tycker jag!
  • Thaleya

Får man inte alla rätt på quizet så blir det hemläxa, gå och läs bokserien en gång till genast!

• festia
    Thaleya skrev 2011-07-22 03:58:26 följande:
    Får man inte alla rätt på quizet så blir det hemläxa, gå och läs bokserien en gång till genast!
    Det borde vara obligatoriskt att lära sig om HP i skolan!
Svar på tråden Vad kan du om Harry Potter?