• maximum

Stadsråtta vs bonnläpp!

Japp nu ska sanningen fram. Vilka är bäst i detta land?

Är det stadsråttan som är fin i kanten och inte har något riktigt liv, som inte vet hur man skulle överleva om det blev krig eller annan katastrof då det enda de kan är att vara fina i kanten se bögiga ut och bara gå på krogen och vaska.

Eller är det dom outbildade bönderna som trampar i koskit hela dagarna, luktar äckligt och vet inte hur man beter sig i stan. Dom lever heeelt ojämnställt så kvinnan står vid spisen och passar barnen medans mannen skruvar med bilen, dricker öl och glor på tv.     

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Stadsråtta vs bonnläpp!
  • HäckHäxan
    bastardized skrev 2011-07-20 03:02:19 följande:
    Tycker denna passar ypperligt bra i den här tråden.

">

" target="_blank">

En riktig bonde ifrån landvetter
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • bastardized
    HäxanSurtant skrev 2011-07-20 03:20:08 följande:
    En riktig bonde ifrån landvetter

Då är vi uppväxta väldigt nära varandra kan jag säga.Flört
  • IsaViolia

Jag brukar faktiskt se bilar på vägen, och inte bara kor... Måste jag räkna mig som stadsråtta då?

• Hillbillie
    IsaViolia skrev 2011-07-20 13:19:12 följande:
    Jag brukar faktiskt se bilar på vägen, och inte bara kor... Måste jag räkna mig som stadsråtta då?
    Ja, om dom inte är fyrhjulsdrivna och går på diesel!
  • maximum
    varfördåför skrev 2011-07-19 22:34:38 följande:
    oj gymnasial :-O högutbildad OCH bor centralt.. du röstade på stadsråtta va?

Jag stod i valet och kvalet men valde bonnläpp då vi faktiskt har 7 km till butiken och en ladugård på tomten. Traktor en 4-hjulsdriven dieselbil och en mindre pick-up alla i familjen har gummistövlar och jag lagar all mat här hemma.
  • Hillbillie
    maximum skrev 2011-07-20 14:28:21 följande:
    Jag stod i valet och kvalet men valde bonnläpp då vi faktiskt har 7 km till butiken och en ladugård på tomten. Traktor en 4-hjulsdriven dieselbil och en mindre pick-up alla i familjen har gummistövlar och jag lagar all mat här hemma.
    7 km? Det var ju lite halvfjolligt förstås. Störs du inte av trafiken och ljudet därifrån...?
  • maximum
    Hillbillie skrev 2011-07-20 14:32:16 följande:
    7 km? Det var ju lite halvfjolligt förstås. Störs du inte av trafiken och ljudet därifrån...?

Ljudisolerade fönster och rullgardin eller har du aldrig hört talas on något sådant? Det används ofta i centrala delar Tyst
  • Lincon

Svårt... bara för att man är "bonnläpp" innebär det inte att man är outbildad, eller kan föra sig i sociala sammanhang. Likaså behöver man inte vara rädd för koskit under naglarna eller inte veta hur man tvättar sig utan tillgång till dusch bara för att man är "stadsråtta". Kan därför inte rösta på något av alternativen.

Jag vet att jag vet, men jag vet det inte just nu
  • Hillbillie
    maximum skrev 2011-07-20 14:41:01 följande:
     Ljudisolerade fönster och rullgardin eller har du aldrig hört talas on något sådant? Det används ofta i centrala delar Tyst
    Nu när du säger det, så har jag faktiskt en kusin som varit i närheten av en ganska stor stad en gång. Hon berättade om nåt sånt, men jag trodde hon skämtade så jag skrattade bara bort det. ("Rullgardin"? Hur ska man kunna stryka såna...?)
  • HäckHäxan
    bastardized skrev 2011-07-20 03:31:10 följande:
    Då är vi uppväxta väldigt nära varandra kan jag säga.Flört
    Jag syftade på låtens första mening. Är dock uppvuxen i Gårdsten/ Angered.....
  • HäckHäxan
    Hillbillie skrev 2011-07-20 14:43:55 följande:
    Nu när du säger det, så har jag faktiskt en kusin som varit i närheten av en ganska stor stad en gång. Hon berättade om nåt sånt, men jag trodde hon skämtade så jag skrattade bara bort det. ("Rullgardin"? Hur ska man kunna stryka såna...?)
    Det behövs inte, de är som skjortorna från vissa butiker, strykfria Den lates räddning!
  • varfördåför
    Lincon skrev 2011-07-20 14:43:49 följande:
    Svårt... bara för att man är "bonnläpp" innebär det inte att man är outbildad, eller kan föra sig i sociala sammanhang. Likaså behöver man inte vara rädd för koskit under naglarna eller inte veta hur man tvättar sig utan tillgång till dusch bara för att man är "stadsråtta". Kan därför inte rösta på något av alternativen.
    oj hur får man koskit under naglarna? det har jag nog aldrig lyckats med tror jag :-S är jag stadsråtta då?
    nepp... kan inte stava... sorry!
  • Hillbillie
    varfördåför skrev 2011-07-20 17:15:23 följande:
    oj hur får man koskit under naglarna? det har jag nog aldrig lyckats med tror jag :-S är jag stadsråtta då?
    Behöver man fråga, är man stadsråtta, ja!
  • varfördåför
    Hillbillie skrev 2011-07-20 19:48:09 följande:
    Behöver man fråga, är man stadsråtta, ja!
    ja det är klart går jag över till grannen (två km) och stoppar händerna i koskit så hamnar det nog under naglarna, men varför gör man så? :-P
  • Hillbillie
    varfördåför skrev 2011-07-21 09:11:44 följande:
    ja det är klart går jag över till grannen (två km) och stoppar händerna i koskit så hamnar det nog under naglarna, men varför gör man så? :-P
    Meh...du har väl sett "fransk manikyr"? De fina stadsdamerna som har vita kanter under naglarna. Vi har såklart anammat trenden även här i hillbilly-land, fast anpassat den mer till våra förhållanden s a s. Så kom inte och säg att vi inte hänger med i modet!
  • varfördåför
    Hillbillie skrev 2011-07-21 09:18:22 följande:
    Meh...du har väl sett "fransk manikyr"? De fina stadsdamerna som har vita kanter under naglarna. Vi har såklart anammat trenden även här i hillbilly-land, fast anpassat den mer till våra förhållanden s a s. Så kom inte och säg att vi inte hänger med i modet!
    haha. ok, dte är så det är jag kör på praktiskt nerbitna naglar
  • maximum

Segern är vår, sergern är vår, tjalalala! Segern är vår, segern är vår....

Skål

• QueenObscene

Bäst och bäst...
    Jag förstår att detta inte är en seriös tråd utan mer "glimten i ögat", men jag älskar att bo i stan för att det är nära till allt, det är en skön miljö där man aldrig känner sig ensam och man behöver aldrig ta bilen.

Men samtidigt så tycker jag ju om att vara på landet och skulle hellre bo i ett hus med en stor trädgård där barnen kunde få gräsfläckar på knäna & få smutsa ner sig ordentligt och inte skrapa sig på asfalt... Och så vill jag ha några får. :)

//Kluven

• varfördåför
    QueenObscene skrev 2011-07-24 16:24:01 följande:
    Bäst och bäst...
    Jag förstår att detta inte är en seriös tråd utan mer "glimten i ögat", men jag älskar att bo i stan för att det är nära till allt, det är en skön miljö där man aldrig känner sig ensam och man behöver aldrig ta bilen.

Men samtidigt så tycker jag ju om att vara på landet och skulle hellre bo i ett hus med en stor trädgård där barnen kunde få gräsfläckar på knäna & få smutsa ner sig ordentligt och inte skrapa sig på asfalt... Och så vill jag ha några får. :)

//Kluven
    jag är uppvuxen i stan bland alla människor ochtyckte tat dte avr helt ok, men nu då jag åker till stan så är jag mäst rädd för att någon skall stäla min väska eller så :-P det är så skönt att komma hem till byn och känna sig trygg
Svar på tråden Stadsråtta vs bonnläpp!