• mammatilljames

Kroppen efter förlossningen!

Är ni nöjda? Har ni gjort något för att få tillbaka kroppen, vad? Har ni kommit tillbaka..?

Det finns en annan tråd där dom lägger in magbilder före och efter förlossningen, eller bara efter. Men den tråden är inte så aktiv, så jag tänkte starta en egen.

Är ni nöjda med kroppen? Magen kanske framförallt..

Jag är inte alls nöjd, har kilon kvar och ser ganska mullig ut, hela jag.. 

Ni får gärna slänga in helkroppsbilder eller bara magbilder!

Igår var det 8månader sedan min son föddes, och såhär ser jag ut idag.

• Svar på tråden Kroppen efter förlossningen!
  • grodan134

Här kommer två bilder från mig

Nr 1 är jag höggravid v 36-37

Nr 2 är 6 månader efter förlossningen
    Efter stenhård träning i 4 månader! Ca 4 dagar i veckan på gymmet!

• mammatilljames
    grodan134 skrev 2012-04-15 12:05:32 följande:

Här kommer två bilder från mig

Nr 1 är jag höggravid v 36-37

Nr 2 är 6 månader efter förlossningen
    Efter stenhård träning i 4 månader! Ca 4 dagar i veckan på gymmet!

Vad fin mage du hade, OCH HAR NU EFTER! Blir jätte avundsjuk. Men å andra sidan, jag sliter ju inte längre.. Blir besviken på mig själv för det.. Menmen!

Vad har du tränat, alltså hur? Har du ätit någon speciell "diet" (typ vad du åt, menar inte om du bantat).  
  • grodan134

Nej jag har inte bantat, skulle aldrig klara det. Dieter är inte min grej alls. Har aldrig provat någon.

Det enda jag har tagit bort HELT är läsk! Dricker bara Loka och Ramlösa nu. Slutade ca 4 veckor innan förlossningen då jag kände att jag vägrade gå upp mer i vikt. Hade gått upp 18kg :)
    Så jag hade endast Loka med att dricka på förlossningen oxå.

Jag tränar mycket fettförbränning på gymmet på löpbandet ca 30 min varje gång jag är där på hög lutning annars crosstrainer som variation  :)
    Tränar även styrketräning. Och så ligger jag plankan ofta. Även hemma.. Promenader ute om det är fint väder. Självklart med min dotter i vagn. Glad

Har nog dessutom lyckats få bort sötsuget rätt bra.
    Mitt tipa på den punkten är att om du blir sugen på sött ( gå och borsta tänderna istället! )
    Finns ingen som vill äta godsaker precis efter tandbortningen! Tungan ute

Jag har gått från 71 kg till 54 kg på 6 månader. Har 1kg kvar till samma vikt som innan graviditeten.

• mammatilljames

Här är för ett par dagar sedan. Så det går åt rätt håll. Har inte mätt (tyvärr, tänkte aldrig på det) runt midjan, låren, rumpan, brösten osv.. Men jag kan se tydligt ÄVEN om vågen inte alltid är så snäll.. Att det minskat.

Jag har nu 2kg kvar till "innan vikten". Vill ner 7kg allt som, men jag tänker inte kämpa för att nå målet, utan bara tänka mig för och börja motionera mer. Jag tror egentligen inte vikten som vågen visar är det som gör en nöjd (även om man tror det) utan hur man ser ut, passar i kläder och hur man mår.

Vid nyår, strax efter vägde jag 10kg mer än idag, och då visste jag att om jag gick ner iallafall 5-6kg skulle jag vara sk*tnöjd. Och nu har jag gått ner 10kg, men är ändå inte där än.. Jag är absolut nöjd, ÖVER hur jag lyckats, utan att banta och förbjuda massa saker (antar att det var meningen att gå ner allt det jag ville, för den vikten till min längd och ålder var inte bra). Nu vill jag ner yttligare 7kg.. Men som sagt.. Om några veckor, tills i sommar hoppas jag, så kanske jag är nöjd iallafall. Även om vågen bara visar 2kg mindre än nu! Det är utséendet som är det jag vill ändra, inte siffrorna, egentligen.    
  • grodan134

Nu har jag äntligen nått målet!
    Vågen står på 53!

Detta är resultatet!
    Jag tänker fortsätta med träningen och att inte dricka läsk för jag mår toppen just nu!

Mitt nästa mål är att träna mer mage för att få den lite fastare.
    För bara för att vikten är som innan är inte min kropp lika fast som den var. {#emotions_dlg.flower}

• grodan134
    mammatilljames skrev 2012-04-29 22:47:32 följande:
    Här är för ett par dagar sedan. Så det går åt rätt håll. Har inte mätt (tyvärr, tänkte aldrig på det) runt midjan, låren, rumpan, brösten osv.. Men jag kan se tydligt ÄVEN om vågen inte alltid är så snäll.. Att det minskat.

Jag har nu 2kg kvar till "innan vikten". Vill ner 7kg allt som, men jag tänker inte kämpa för att nå målet, utan bara tänka mig för och börja motionera mer. Jag tror egentligen inte vikten som vågen visar är det som gör en nöjd (även om man tror det) utan hur man ser ut, passar i kläder och hur man mår.

Vid nyår, strax efter vägde jag 10kg mer än idag, och då visste jag att om jag gick ner iallafall 5-6kg skulle jag vara sk*tnöjd. Och nu har jag gått ner 10kg, men är ändå inte där än.. Jag är absolut nöjd, ÖVER hur jag lyckats, utan att banta och förbjuda massa saker (antar att det var meningen att gå ner allt det jag ville, för den vikten till min längd och ålder var inte bra). Nu vill jag ner yttligare 7kg.. Men som sagt.. Om några veckor, tills i sommar hoppas jag, så kanske jag är nöjd iallafall. Även om vågen bara visar 2kg mindre än nu! Det är utséendet som är det jag vill ändra, inte siffrorna, egentligen.    
    Jätte bra resultat har du gjort! Var stolt!
    Håller med dej precis det är inte siffrorna som spelar rollen! Solig

Det enda sättet jag hade att mäta min kropp på var att jag skulle i min brudklänning som jag köpte 2009.
    Och det har jag som tur lyckats med för vi gifter oss om 3 veckor! Och jag hade bestämt mig för att jag inte ville sy om den! Jag ville kämpa mig tillbaka till den!  Första gången efter graviditeten som jag provade den kunde jag dra upp dragkedjan bara till hälften på ryggen sen tog det stopp..
  • mammatilljames
    grodan134 skrev 2012-04-30 10:20:02 följande:

Nu har jag äntligen nått målet!
    Vågen står på 53!

Detta är resultatet!
    Jag tänker fortsätta med träningen och att inte dricka läsk för jag mår toppen just nu!

Mitt nästa mål är att träna mer mage för att få den lite fastare.
    För bara för att vikten är som innan är inte min kropp lika fast som den var. {#emotions_dlg.flower}

Vad skönt att du nått ditt mål! Och om du fortsätter att inte dricka "läsk" och sånt, (om du gjorde det innan) kommer du säkert gå ner ännu mer.Brukar ju bli så, om man liksom itne går tillbaka!

Nä, min vikt är ju 2kg+ ¨än vad jag vägde innan grav precis.. Men tror inte 2kg syns iallafall.. Det jag menar är att om jag går ner mina 2 kg nu, och sen lägger ut bild, ser ni säkert ingen skillnad. Utan det handlar ju om att bli fastare och sådär också.

Min mage är jätteslapp.. Inte så den hänger, men den bara svajjar om man nuddar den :P    
  • grodan134
    mammatilljames skrev 2012-04-30 15:41:11 följande:
    Vad skönt att du nått ditt mål! Och om du fortsätter att inte dricka "läsk" och sånt, (om du gjorde det innan) kommer du säkert gå ner ännu mer.Brukar ju bli så, om man liksom itne går tillbaka!

Nä, min vikt är ju 2kg+ ¨än vad jag vägde innan grav precis.. Men tror inte 2kg syns iallafall.. Det jag menar är att om jag går ner mina 2 kg nu, och sen lägger ut bild, ser ni säkert ingen skillnad. Utan det handlar ju om att bli fastare och sådär också.

Min mage är jätteslapp.. Inte så den hänger, men den bara svajjar om man nuddar den :P    
    Haha jag tror de flesta mamma magar är slappa! Tungan ute Dom har ju blivit uttämjda.
    Man får nog styrke träna hårt om den ska bli hård igen
  • grodan134
    KalsongMorsan skrev 2012-05-12 14:43:17 följande:
    11 dagar efter barn nr 5 är född.
    Härligt! :)
    Häftigt med 5 barn!
  • Fink

Tycker ni ser jätte fina ut allihopa! Jag äter bara massa snask så det är inte så konstigt att de sista kilona inte försvinner. Men egentligen är det ju inte antal kilon som räknas för min del utan hur kroppen ser ut i sig. Denär ju så jäkla slapp numera. Har ingen energi men hoppas få det när min foglossning ger med sig å jag kan gå ut å gå igen.

• KalsongMorsan
    grodan134 skrev 2012-05-13 10:04:11 följande:
    Härligt! :)
    Häftigt med 5 barn!

Det är skitroligt med fler barn än de flesta i min ålder (26), de flesta omkring mig får sina första barn nu Vi hoppas det blir fler barn hos oss 
  • mammatilljames
    KalsongMorsan skrev 2012-05-14 00:36:48 följande:

Det är skitroligt med fler barn än de flesta i min ålder (26), de flesta omkring mig får sina första barn nu Vi hoppas det blir fler barn hos oss 

Beundrar din ork och styrka :) Hur gamla är barnen? Jag har 1 barn, och visst längtar jag massor efter 1 till ganska snart (inom 2-3 år) men just nu känns våran lilla tok helt lagom. Och innan min "barnverkstad" är slut, vill jag ha 4 barn.. Som jag känner nu iallafall!
  • KalsongMorsan
    mammatilljames skrev 2012-05-14 12:08:58 följande:

Beundrar din ork och styrka :) Hur gamla är barnen? Jag har 1 barn, och visst längtar jag massor efter 1 till ganska snart (inom 2-3 år) men just nu känns våran lilla tok helt lagom. Och innan min "barnverkstad" är slut, vill jag ha 4 barn.. Som jag känner nu iallafall!

Tack Barnen är 9 år, snart 6 år, 4 år, 1 år & minsta är snart 3 veckor.
    Vi vill gärna ha fler men vi måste hitta 'vårat' större hem  

Alla känner ju olika, du kanske tycker det räcker sen med två eller tom vill ha fler efter fyra barn :) 
Svar på tråden Kroppen efter förlossningen!