• Fluppidupp

Estelle Silvia Eva Mary Prinsessan

Så nu är det tillkannagivet, den nya prinsessan är hertiginna av östergötland och ska heta Estelle Silvia Eva Mary.
    Estelle är tilltalsnamnet.

Vad tycker alla på familjeliv? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-24 11:42
    Eva ska tydligen stavas med W, så Ewa.

• Svar på tråden Estelle Silvia Eva Mary Prinsessan
  • Kattdamen

Hon kommer bli drottning i framtiden också. Jag tycker Drottning Estelle är riktigt snyggt.

En kopp te, tack.
  • ogidin
    Kinya skrev 2012-02-24 12:06:38 följande:
    Är det bara jag som tänker på Estelle i Vänner (Joeys agent) som konstant röker cigaretter och har värsta whiskyrösten??
    Jag med. Så därför är jag inte så positiv trots att jag tycker att namnet är ganska fint. Jag antar att kronprinsessparet inte är några Vänner-fantaster...
  • SunTiger

Kunde ha tagit cloetta i stället. Ligger i östergötland i alla fall.
    Prinsessan Cloetta Ewa Silvia Mary Danielsdotter för tjiyven. Men visst är det viktigt med namnet
    för ungar idag. Även för de som inte är prinsessa. Det ska gå att googla och hitta på facebook!

• tindra7

Jag tycker ESTELLE är jätte fint skönt med ett eget namn å jag tror att fler barn kommer heta det i framtiden

• Katara
    Ebba Caroline skrev 2012-02-26 17:13:58 följande:
    Nej, det kommer hon inte heller att göra. Hon kommer att tilltalas Prinsessan Estelle.
    Ska man vara riktigt petig kommer hon inte alls att tilltalas så utan Kronprinsessan Estelle.
  • MammaHela
    Katara skrev 2012-02-28 12:45:26 följande:
    Ska man vara riktigt petig kommer hon inte alls att tilltalas så utan Kronprinsessan Estelle.
    Nej, kronprinsessa blir hon inte föräns KRONprinsessan Victoria blir Drottning.

Så är man riktigt petig så ska hon kallas Prinsessan Estelle.

Det kan bara finnas en Kronprinsessa 
  • Ebba Caroline
    Katara skrev 2012-02-28 12:45:26 följande:

Nej, eftersom hon inte är Kronprinsessa (än) utan bara Prinsessa. Kronprinsessa blir hon inte fören Vickan tar över tronen och blir drottning.
  • Duckan

Varför inte bara dra ihop det som de gör i Hollywood, Prinsessan Estelle blir Pistelle.

Nej, namnet tycker jag inte är vare sig kungligt eller traditionsenligt så jag gillar det ej. Herman och jag förstår varandra

• Kevin och Freja
    2prinsar skrev 2012-02-26 16:30:08 följande:
    Tycker för övrigt att denna namnhysteri har blivit helt vrickad! Hon heter  Estelle -punkt slut. Varför? Därför att namnet tycker hennes föräldrar om.
    Kungligt? Spelar det någon roll? Det tycker  uppenbarligen varken Kronprinsessan eller Kungen och Drottningen.
    Porrigt? Tycker jag sett alla möjliga namn inom porren-Lisa, Hanna, Victoria (Silvstedt)

Låter som ett chipsmärke? Kungens mor hette Sibylla -vad associerar ni det med? 

Lägg ner för sjutton - och Herman Lindqvist borde verkligen veta bättre än det han hävt ur sig. VERKLGEN inte passande att  kräkas sådan  smörja till varken kungliga eller okungliga!!! VET HUT Herman Lindqvist!
    Tummen upp!! Håller helt med dig här!!
    ~* Kevin 2006-12-22 ~*~ Freja 2011-08-23 *~
  • Kaxig

Jag är inte speciellt överlycklig över deras val av namn, då jag föder om 4 månader och har gått hela tiden och kallat min lilla flicka för Estelle. Tyckte jag hade hittat ett unikt och fint namn. Nu är ju detta namnet på allas tungor, känns trist :(

• Kaxig
    snöflingan84 skrev 2012-02-25 20:13:00 följande:
    Å, ångest. Vad irriterande. Men gillar ni namnet så kanske det kan bli ett andranamn.
    Samma här, jätte ledsen har kallat min flicka i magen för Estelle i 4 månader nu :(
  • Katara

Men varför sura? Ni med namnet Estelle är ju i ropet så det visslar om det.

• Kaxig

Man kanske vill ha ett unikt namn till sitt barn. Och slippa höra varje gång att man heter som någon i kungafamiljen. Vilket jag själv har fått erfara då jag heter Madelene,

• MammaHela
    Kaxig skrev 2012-03-05 09:36:42 följande:
    Man kanske vill ha ett unikt namn till sitt barn. Och slippa höra varje gång att man heter som någon i kungafamiljen. Vilket jag själv har fått erfara då jag heter Madelene,
    fast så många namn finns det inte att alla kan ha unika namn..

Då får ni väl döpa era barn till Mhelizzah eller Yahzzhmines eller nått 
  • Katara
    Kaxig skrev 2012-03-05 09:36:42 följande:
    Det finns i princip inga unika namn om man inte konstruerar ett. Estelle må vara ovanligt men inte unikt.
  • Marcia

Estelle är ett spanska namn.. Eller ja vi har det i alla fall inom spanskan fast då uttalar vi det utan e på slutet 

Svar på tråden Estelle Silvia Eva Mary Prinsessan