• Anonym (frun)

Hjälp, jag äcklas av min killes mage! :-(

När vi gifte oss så var min kille smal och snygg. Han är fortfarande snygg men han är inte längre smal. Långsamt har han gått upp mer och mer i vikt och nu har han ett BMI på 27 ungefär. Det som jag äcklas av är att han har en sk ölmage. Den är stor och ser liksom uppsvälld ut Kräks

Detta är så jobbigt, jag älskar honom och han är så fin i övrigt och allt är jättebra mellan oss men när vi ska ha sex ser jag hans mage och mår illa.

Min pappa har en stor ölmage, jag tror att det kan vara problemet, att han liksom påminner om min pappa på magen. Jag har alltid ogillat när killar har stora magar.

Han har ju andra fysiska småfel här och där också som lite dålig hy etc och det stör mig inte alls. Börjar tro att jag har fobi mot stora magar eller ngt.

Vad ska jag göra? Jag vill ju att vi ska kunna ha sex utan att jag får panik av hans mage liksom. Det är ju jätteelakt och jag känner mig så ytlig... men när jag ser den eller känner den mot min kropp så får jag verkligen panikkänslor, det är som att en spindel skulle krypa på mig eller ngt.

Hjälp!! Min kille vill själv gå ner i vikt men jag tror att om det ens går kommer det att ta jättelång tid för han går ner tre kg... upp tre kg... osv. Han har inga bra matrutiner och svårt att hålla sig till rutiner i allmänhet och börjar han med ngn diet så håller han bara ut i typ max två veckor. Dessutom vill han gärna ha sex under tiden... vi kan ju inte undvika sex tills han blir smal. Hur älskad kommer han att känna sig då liksom?

• Svar på tråden Hjälp, jag äcklas av min killes mage! :-(
  • Gung Ho

Bästa sättet att få sin tjej att träna, bli vältränad själv...

• Anonym (frun)

Heh. Jag är långt från vältränad själv men jag är ändå smal Har liksom varken muskler eller fett. Jag har ju förklarat för min kille nu atr jag inte alls har ngt emot muskler och att han gärna får vara vältränad ;) Men han kommer som inte iväg och tränar... han är med i en sportklubb som eg har träningar tre ggr/v men han går aldrig på dem. Igår sade han att han skulle gå idag men idag så verkar det inte som att han kommer gå. Det är allt från att han är trött, han har för mycket jobb att göra, han vill spendera mer tid med mig etc...

• nyttmedelande
    Anonym (frun) skrev 2013-01-15 18:28:28 följande:
    ... Det är allt från att han är trött, han har för mycket jobb att göra, han vill spendera mer tid med mig etc...

Haha... du kan väl springa iväg, så får han jaga dig Skrattande   Det blir några kalorier på en timme

• Tom Araya
    Anonym (frun) skrev 2013-01-15 18:28:28 följande:
    Heh. Jag är långt från vältränad själv men jag är ändå smal Har liksom varken muskler eller fett. Jag har ju förklarat för min kille nu atr jag inte alls har ngt emot muskler och att han gärna får vara vältränad ;) Men han kommer som inte iväg och tränar... han är med i en sportklubb som eg har träningar tre ggr/v men han går aldrig på dem. Igår sade han att han skulle gå idag men idag så verkar det inte som att han kommer gå. Det är allt från att han är trött, han har för mycket jobb att göra, han vill spendera mer tid med mig etc...
    Föreslå att en del av ert umgänge ska bestå av motion, det kan vara enkla saker som en långpromenad, cykeltur, besök på simhallen, utöva någon sport tillsammans (golf, tennis, badminton, squash e.t.c.), belöna det med het sex efter duschen (är också bra motion, om än i regel för kortvarig för att ha någon större verkan som träning).
    Gör något som förbränner kalorier minst varannan dag.
    För mig som också är överviktig skulle sådant betyda väldigt mycket.
  • Anonym (frun)
    Tom Araya skrev 2013-01-15 19:33:47 följande:
    Föreslå att en del av ert umgänge ska bestå av motion, det kan vara enkla saker som en långpromenad, cykeltur, besök på simhallen, utöva någon sport tillsammans (golf, tennis, badminton, squash e.t.c.), belöna det med het sex efter duschen (är också bra motion, om än i regel för kortvarig för att ha någon större verkan som träning).
    Gör något som förbränner kalorier minst varannan dag.
    För mig som också är överviktig skulle sådant betyda väldigt mycket.
    Det går tyvärr inte för vi har småbarn som inte kan lämnas ensamna. Det svåra med het sex är ju just det tråden handlar om... Min kille hade säkert velat ha sex varje dag och sagt att det bränner ju också kalorier om jag velat...

• Anonym (frun)
    nyttmedelande skrev 2013-01-15 19:21:15 följande:

Haha... du kan väl springa iväg, så får han jaga dig Skrattande   Det blir några kalorier på en timme

:-P
  • Tom Araya
    Anonym (frun) skrev 2013-01-15 19:39:39 följande:
    Det går tyvärr inte för vi har småbarn som inte kan lämnas ensamna. Det svåra med het sex är ju just det tråden handlar om... Min kille hade säkert velat ha sex varje dag och sagt att det bränner ju också kalorier om jag velat...

Flera av aktiviteterna jag föreslog är ju faktiskt inte omöjliga med små barn med.
  • jomen64

Hej!
    Nu är ju det där med LCHF ett lite hett ämne och de "nya" rönen är under diskussion.
    MEN, jag måste säga att det hela är skitenkelt. Inga problem. Läs matrevolutionen av Andreas Enfelt (eller vad han nu hette, googla på kostdoktorn. Sen är du såld!
    Mitt råd är: Se till att dra ner rejält på kolhydraterna, gör god mat med feta såser, goda ostar osv. Ändra kosthållningen så kommer kilona att rasa. Med den nya goda riktiga maten så kommer ni inte att sakna all äcklig pasta, ölen som sväller magen, godiset som får er att må piss osv. Grejen är att det fungerar och det är inte jobbigt. Det är så lätt!
    Lägg om mathållningen får gott och stanna där. Jag tror att vi alla har lite olika förutsättningar att kunna hantera det stora kolhydratintag som den moderna kosten innebär. Din kille hör säkert till dem som bör lägga om kosten.
    Sätt honom på lågkolhydratkost och gärna dig själv med, så skall du se att huden blir len och magen liten. Helt klart effektivast, och så enkelt!
    Han får sluta dricka öl..

• Anonym (frun)
    Tom Araya skrev 2013-01-16 00:19:51 följande:
    Flera av aktiviteterna jag föreslog är ju faktiskt inte omöjliga med små barn med.
    Vårt barn har en utvecklingsstörning och fungerar inte riktigt som andra barn, men tack ändå
  • Anonym (frun)
    jomen64 skrev 2013-01-18 12:57:39 följande:
    Hej!
    Nu är ju det där med LCHF ett lite hett ämne och de "nya" rönen är under diskussion.
    MEN, jag måste säga att det hela är skitenkelt. Inga problem. Läs matrevolutionen av Andreas Enfelt (eller vad han nu hette, googla på kostdoktorn. Sen är du såld!
    Mitt råd är: Se till att dra ner rejält på kolhydraterna, gör god mat med feta såser, goda ostar osv. Ändra kosthållningen så kommer kilona att rasa. Med den nya goda riktiga maten så kommer ni inte att sakna all äcklig pasta, ölen som sväller magen, godiset som får er att må piss osv. Grejen är att det fungerar och det är inte jobbigt. Det är så lätt!
    Lägg om mathållningen får gott och stanna där. Jag tror att vi alla har lite olika förutsättningar att kunna hantera det stora kolhydratintag som den moderna kosten innebär. Din kille hör säkert till dem som bör lägga om kosten.
    Sätt honom på lågkolhydratkost och gärna dig själv med, så skall du se att huden blir len och magen liten. Helt klart effektivast, och så enkelt!
    Han får sluta dricka öl..
    Han dricker inte öl...

Tror du verkligen att det fungerar? Jag har själv provar LCHF när jag bodde ett tag hos föräldrarna som kör det men mådde jättedåligt av det, blev enormt seg och äcklad av allt ett i maten. Maten bara växte i munnen liksom. Det är ju möjligt att det fungerar för vissa men inte andra, kanske vore bättre för min man än mig. Men vad är det som gör att det fungerar då? Innehåller ju massa kcal så känns skumt. Min mamma har inte gått ned något på det men min pappa har gått ner typ 3 kg på ett halvår.
  • HerrHumla

Jag skulle verkligen vilja höra om min respektive kände så för mig. Om man inte vet om det så kanske man inte anstränger sig men det finns väl ingen bättre morot att börja träna än att du på ett snyggt sätt talar om att du inte tilltalas av hans förändrade fysik :)

• Tom Araya
    Anonym (frun) skrev 2013-01-18 16:26:16 följande:
    Vårt barn har en utvecklingsstörning och fungerar inte riktigt som andra barn, men tack ändå
    Det förklarar en del av saken om barnet är lite större. Promenader med en barnvagn går väl utmärkt.
  • Älskar vintern

Föreslå att ni ska motionera tillsammans. Laga nyttigare mat (om det är du som står för matlagningen) och köp inte hem godis, läsk och snacks.

• jomen64
    Anonym (frun) skrev 2013-01-18 16:28:33 följande:
    Han dricker inte öl...

Tror du verkligen att det fungerar? Jag har själv provar LCHF när jag bodde ett tag hos föräldrarna som kör det men mådde jättedåligt av det, blev enormt seg och äcklad av allt ett i maten. Maten bara växte i munnen liksom. Det är ju möjligt att det fungerar för vissa men inte andra, kanske vore bättre för min man än mig. Men vad är det som gör att det fungerar då? Innehåller ju massa kcal så känns skumt. Min mamma har inte gått ned något på det men min pappa har gått ner typ 3 kg på ett halvår.
    Jo, jag har förstått att själva mekanismen är följande: Socker, läsk, godis och kålhydratrik föda i allmännhet driver upp insulinhalten i blodet. Den insulinhalten säger åt kroppen "hallå kroppen! nu är det så att du skall bli fet, därför skall den mat du trycker i dig lagras som fett". Insulinet gör alltså att kroppen vill bli fet. Du får ett sug efter mer mat än du behöver och den mat du äter används till att bygga upp fettreserverna.
    Inom grisuppfödningen har man vetat detta länge, ger man grisarna spannmål blir dom feta och ger man dom fett och kött blir dom smala.

Kålhydrater är i sig bara ren energi och det kan vi klara oss utan. Ät grönsaker, fett och proteiner så får kroppen vettig näring och inte bara en massa energi. Energi får man ändå så det räcker i den övriga maten.

Grejen är alltså att det inte är helt rätt att bara räkna kcal. Vad du äter påverkar hur kroppen väljer att använda det du äter så att säga.

Nåja, jag vill nog inte sno in mig för mycket i allt detta annat än att delge vad jag sett. De personer jag vet som har dragit ner på kålhydraterna och slutat rädas fettet har i alla fall gått ner och mår bättre och ser det inte som nån uppoffring och pina som alla andra program och metoder. Det här är så lätt!
    Folk behöver inte vara tjocka!

Men jag tror jag släpper detta nu, ville bara ge en liten förklaring på din fråga.
    Lycka till i alla fall med framtiden
  • Fartill3

Det här låter hemskt, hade en kompis med liknande problem efter en förlossning, Men testa HSLT den ska va grym har jag hört (High Salt Low Taste) 

Människor glömmer vad du gjort och vad du sagt men de kommer alltid i håg hur du fick dem att känna sig
  • Alexandra 013

Berätta för honom hur du känner och tänker. Alltså kanske inte "Du, jag blir äcklad av din stora mage" utan på ett lite mer seriöst sätt.

"Jag behöver prata med dig om en sak. Jag känner att jag behöver vara ärlig till dig om en sak som kanske kan göra dig upprörd, men jag vill inte att du ska känna dig sårad, för jag älskar dig och ser inga som helst fel med dig varken mentalt, känslomässigt eller fysiskt utöver just den här grejen. När vi träffades så var du skitsnygg och smal. Och du är fortfarande skitsnygg, men jag har väldigt svårt för stora magar, det gör mig illa till mods vid sex. Och det är ingen sådan ytlig fixidé utan jag känner genuint att detta är ett stort problem för mig. Skulle du kunna tänka dig att börja träna tillsammans med mig?"

Svar på tråden Hjälp, jag äcklas av min killes mage! :-(