• Jellybeanbaby

Saken till vänster om dig är ditt vapen i zombie-apokalypsen. Hur klarar du dig?

Saken till vänster om dig är ditt vapen i zombie-apokalypsen. Hur klarar du dig?

Allt över 5 p = du överlever.
    Allt under 5 p = du dör.

Hur klarar du dig?

Själv fattar jag tag i skrivbordslampan (7p), sliter av skärmen, använder elsladden som rep, piska eller lassoo, knäcker sönder glödlampan mot marken, och attackerar zombies med detta vapen av stål och glaskross.

?To argue with a person who has renounced the use of reason is like administering medicine to the dead.? / Thomas Paine
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Saken till vänster om dig är ditt vapen i zombie-apokalypsen. Hur klarar du dig?
  • Trust me
    Isnogood skrev 2013-02-25 19:51:25 följande:

Inga problem, det hör till vardagen Skäms

Man ska inte googla Tyst Det finns sidor som bara handlar om kissnödiga Förvånad

Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • Isnogood
    Trust me skrev 2013-02-25 19:54:23 följande:

Man ska inte googla Tyst Det finns sidor som bara handlar om kissnödiga Förvånad

Lärde du dig det först nu..  

Attans människa, DET lärde jag mig för länge sen Spöke

-Förtydligar= Inte att det finns sidor om kissnödiga alltså, utan att man inte ska googla... Tyst    
    I live on the dark side...the devil is my confederate
  • Tom Araya

Hm...jag kom på lite andra tankar, med inspiration från den käre Herr King....Drömmer

Om det som försöker skada dig inte finns så kan du försöka intala dig själv med att det inte finns (och alla vuxna, normala människor vet att zombies inte finns) och då försvinner de.

...skulle du inte lyckas utan det där overkliga väsendet envisas med att hålla sig kvar och försöka skada dig ska du använda samma livliga fantasi om de tillhyggen du når...Drömmer
    ...temuggen innehåller syra som du häller över zombiesarna och själva muggen är av volfram och du krossar lätt deras skalle med den...{#emotions_dlg.djavulsk}

Skrattande

• Trust me
    Isnogood skrev 2013-02-25 20:02:11 följande:

Lärde du dig det först nu..  

Attans människa, DET lärde jag mig för länge sen Spöke

-Förtydligar= Inte att det finns sidor om kissnödiga alltså, utan att man inte ska googla... Tyst    

Ibland är jag bara inte beredd att möta världen Skäms
  • Isnogood
    Trust me skrev 2013-02-25 20:31:54 följande:

Ibland är jag bara inte beredd att möta världen Skäms
    "klappar om, försöker trösta o sträcker fram en chokladboll"

-Jag är vänsterhänt, så allt jag ska dricka / äta hamnar på min vänstra sida, o jag antar att chokladboll ändå inte är någe vidare vapen så då kan jag lika väl dela med mig Solig 
  • Trust me
    Isnogood skrev 2013-02-25 20:36:00 följande:
    "klappar om, försöker trösta o sträcker fram en chokladboll"

-Jag är vänsterhänt, så allt jag ska dricka / äta hamnar på min vänstra sida, o jag antar att chokladboll ändå inte är någe vidare vapen så då kan jag lika väl dela med mig Solig 

Kalla det negerboll så kommer alla bli så upptagna av en lång tjafsig diskussion att du hinner smita *tänker till*
  • Isnogood
    Trust me skrev 2013-02-25 20:42:27 följande:

Kalla det negerboll så kommer alla bli så upptagna av en lång tjafsig diskussion att du hinner smita *tänker till*
  • Tom Araya
    mor2012 skrev 2013-02-25 20:53:48 följande:
    Inte en chans, har endast en gardinlängd bredvid mig.. Jag e död!
    Ojojoj...du måste ha dålig fantasi om du inte kommer på något sätt att skada någon med en gardinlängd...för att inte tala om stången den hänger på...Drömmer {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Archandra

Har en dockklänning och ett morgonrocksskärp. Jag drar dockklänningen över ansiktet på zombien så att den inte ser något och sen stryper jag den med skärpet. Kommer det mer än en så jag problem...

• Isnogood

En mobil... Obestämd Ringa efter hjälp..?

• straight arrow

*flyttar snabbt ölflaskan till vänster sida*

Never argue with idiots, they drag you down and beat you with experience
  • Nockan
    straight arrow skrev 2013-02-26 21:22:08 följande:
    *flyttar snabbt ölflaskan till vänster sida*
    Det funkar bara om det är lättöl i.. De självdör hellre än att dricka skiten
    I'll be here patiently waiting. To see what you find.
  • Blitz

Kan välja mellan en soffkudde eller sodastreamflaska som vapen..  I värsta fall kan ja lypsyla den jäveln så han blir kladdig o inte får nått grepp om mig.

• Jellybeanbaby
    Nockan skrev 2013-02-27 01:14:37 följande:
    Det funkar bara om det är lättöl i.. De självdör hellre än att dricka skiten
    Det är rätta takter.
    Blitz skrev 2013-02-27 01:48:34 följande:
    Kan välja mellan en soffkudde eller sodastreamflaska som vapen..  I värsta fall kan ja lypsyla den jäveln så han blir kladdig o inte får nått grepp om mig.
    Det viktigaste vid en zombie-attack är att tänka som en MacGyver. Bravo, Blitz!
    orka
  • mamma smurfen

Sitter med datamusen, en kopp kaffe å en termos på min vänstra sida...

hmmmm...

Tyvär e ju musen trådlös, kaffet  är fesjummet och termosen utan sådandär glasbytta innutiTyst

Kanske kan använda musen till att köra in i käften på zombin, så den inte kan bita mig, samtidigt som jag slår in skallen med termosen?

• Jellybeanbaby
    mamma smurfen skrev 2013-02-27 11:07:01 följande:

Sitter med datamusen, en kopp kaffe å en termos på min vänstra sida...

hmmmm...

Tyvär e ju musen trådlös, kaffet  är fesjummet och termosen utan sådandär glasbytta innutiTyst

Kanske kan använda musen till att köra in i käften på zombin, så den inte kan bita mig, samtidigt som jag slår in skallen med termosen?

butt oeuf kårs!
    orka
  • Blitz
    Jellybeanbaby skrev 2013-02-27 10:59:45 följande:
    Det är rätta takter.

Det viktigaste vid en zombie-attack är att tänka som en MacGyver. Bravo, Blitz!

Så länge man har ett gem kan man bygga vad som helst Tungan ute 
Svar på tråden Saken till vänster om dig är ditt vapen i zombie-apokalypsen. Hur klarar du dig?