Brumma skrev 2013-04-09 07:15:06 följande:
OM han stämmer dig och HAN har bevis på att du förhindrat umgänge (valt rytmik, träffa dina föräldrar istället, öppna förskolan osv) kommer det att vara DU som, i rättens ögon, har samarbetssvårigheter..
Detta skriver jag inte för att hoppa på dig, utan för att du verkar ha en orealistisk bild på hur det faktiskt går till..
För att en förälder skall få så lite umgänge som du verkar vilja att det blir så krävs det ganska grova "fel" på den föräldern, tex grovt missbruk, misshandel av barnen osv.
Tänk på att föräldrar som misshandlat den andra föräldern t.o.m. har rätt att ha umgänge med barnen..
Du får räkna med MINST vh...
har kollat upp detta, jag har rätt att säga nej om jag har saker inbokat, men inte för ofta. jag har kunnat träffa honom innan/efter men han har inte visat intresset till detta (dvs ringt och kollat om han kan komma vilket han mycket gärna har fått göra om han visat intresset)
jag vill han ska ha umgänge och nekar honom inte det på något sätt även om det verkar så :/
men som jag sagt innan så har han inte visat något intresse alls på att brytt sig om sin dotter
allt han har behövt göra är att ringa mej, vilket jag har sagt åt honom flertalet gånger och detta
är även något vi båda kommit överrens om med tanke på att han är hemma så sällan. Då är
det väl inte mitt fel att han inte kontaktar mej när han har möjlighet att komma och träffa barnet
när han är hemma isverige (inte heller min skyldighet att kontakta honom eller
tvinga honom att träffa sitt barn)
och hur ska han kunna bevisa att jag nekat när det då kommer vara ord mot ord? dock har jag
ju bevis på hur mycket han träffat sitt barn.
och ja, om han nu stämmer mej så får man ta det så som det kommer, men just nu tar jag
dagen som det kommer och är inte speciellt orolig för något.
visst ska de kunna vara ensamma, men det ska ske på BARNETS villkor och inte hans och
att ta det på fel sätt kan göra att barnet inte alls kommer kunna känna trygghet med pappan
(pratat med bvc och rätten om detta) och det är ju inte det jag vill utan hag vill att de ska
vara trygga med varann men det blir dem inte om han ska göra på sitt sätt