Varför frågar inte mamman mig...?
Jag tror inte detta är nåt specifikt problem bara för mig... Mamman blir sjuk eller nåt annat som gör att hon inte kan ha hand vår dotter men hon ber inte mig!!! Jag blir så ledsen, arg och besviken över hennes sätt att handskas med problemet, varför inte be mig ha min 3,5 åriga dotter trots att det inte är min helg... Jag har inte missat några av mina helger eller något annat tillfälle under 3 års tid, jag tar ledigt en massa för att få umgås med dottern, jag sitter hellre inne en hel helg med en sjuk dotter än roar mig själv om det skulle va så, så var är problemet?? Varför skulle inte jag kunna få lite mer tid med min dotter då det ändå skulle kunna passa istället för att skaffa barnvakt... Och sen är det skillnad på hennes föräldrar och mina föräldrar, hos hennes går det jättebra att dottern är medans hos mina måste jag va med enligt henne, varför ska det va så, hon är ju van sen födseln och har alltid vart hos mina, men ändå....!? Bara för att det inte är min helg så behöver inte jag tillfrågas, eller var ligger problemet, dottern har ju växt upp med mig och i detta hus så hon måste ju känna sig trygg här, är mamman rädd för att förlora dottern om jag får ha henne mer än två dagar var fjortonde dag...!? Känner mig bara så ledsen och uppgiven att mamman inte ser till min och dotterns relation.. ;-(