• Anonym (GiftMan)

Otrogen Fru

Min fru är 44 år och vi har varit gifta i 20 år berättade i dag att hon varit otrogen. Det skedde i Onsdags då hon åkte på Ålandskryss med sitt jobb. Helt plötsligt försvann 20 års äktenskap rakt ner i avloppet. Hon sa att hon ångrar sig och inte kunde förklara det,, det bara hände, sa hon. Hon kände sig så snygg och vacker när killen som hon var med flörtade i början förklarade hon. Sedan bara blev det så. Jag blev först stum då jag aldrig trott hon skulle göra något sådant, litat blint på henne. Fick reda på att han var 26 år och var också på båten med sina arbetskamrater. När jag frågade vart de var sa hon att de hade varit i hennes hytt som hon delade med en väninna på jobbet. Hon hade också hittat någon så de hade hytten själv. Visst jag märkte att hon inte var sitt vanliga när hon kom hem men trodde det berodde på att hon var ordentligt berusad. Jag vet inte vart jag skulle ta vägen så jag tog bilen och åkte en sväng, innan jag gjorde nåt dumt. Så nu sitter jag här i bilen och vet inte hur jag ska tackla det hela. Till saken hör också att vi haft sex efter hon kommit hem. Jag känner mig skitig, arg och förtvivlad. Hur i helvete kan det,, bara hända som hon sa. Jag menar,, det tar ju ett tag från flört tills man hamnar i säng,, om man nu vill det, vilket hon tydligen ville. Hur i helvete tänkte hon? Hon säget att hon älskar mig och att det inte betydde något och visst är hon ångerfull och satt och grät när jag åkte, men ändå. Men jag kan inte smälta det. Vad ska jag säga till barnen? Några är stora och en tonåring. Just nu ville jag bara kräkas av mig lite då jag inte vet varken ut eller in

• Svar på tråden Otrogen Fru
  • Hjulet
    Anonym (Janne) skrev 2017-04-04 13:34:08 följande:
    Fast du är drabbad, då fanns det alltså skål till otrohet, berätta vad som hände.
    Dem skälen som finns till otrohet är där den ena partnern har blivit bedragen en otrogen bedragare förtjänar inte att behandlas med trohet tillbaks av den som bedragits.
  • Anonym (Janne)
    Hjulet skrev 2017-04-04 13:41:08 följande:
    Dem skälen som finns till otrohet är där den ena partnern har blivit bedragen en otrogen bedragare förtjänar inte att behandlas med trohet tillbaks av den som bedragits.
    Vilket ordbajseri.
  • Hjulet
    Anonym (Janne) skrev 2017-04-04 13:43:12 följande:
    Vilket ordbajseri.
    Inget ordbajseri jag säger bara att att en som är otrogen inte ska förvänta sig eller kräva att den partner som den otrogna bedrar ska vara trogen tillbaks.
  • Anonym (En till)
    Hjulet skrev 2017-04-04 13:19:29 följande:

Din fru förtjänade inte din trohet efter att hon bedragit dig två gånger så du behöver inte skämmas över att varit otrogen din fru förtjänade inte din trohet.

Jag tycker du ser lite väl svart/vitt på världen. Jag anser att otrohet även är ett svek mot ens egna värderingar. Därför kan inte partnerns otrohet rättfärdiga en egen otrohet. Att det sen är lättare att vara otrogen mot en person man tappat känslorna för är en annan sak, men det är fortfarande ett svek mot en själv.

Jag hade en chef en gång som hade en devis han levde efter. Innan man tar ett beslut ska man fråga sig själv. "Är det lagligt? är det skäligt? kan jag se mig själv i spegeln efteråt? ". Om svaret inte är ja på alla tre frågorna ska man inte göra det man funderar på. En väldigt klok man den där chefen! Jag har svårt att se mig själv i spegeln när jag betänker min egen otrohet.
  • Anonym (V)
    Anonym (Janne) skrev 2017-04-04 13:24:07 följande:
    Lyssna på Hjulet, du är ett svin, enligt honom är alla det som varit otrogna. Han inser inte att det kan finns skäl.
    Och du menar då att bara man har ett skäl så är det helt ok?
  • Anonym (V)
    Anonym (Janne) skrev 2017-04-04 13:43:12 följande:
    Vilket ordbajseri.
    Är det? 
    Blir en person som bedrar en annan helt plötsligt inte en bedragare om personen anser sig ha ett bra skäl till det? Eller är det handlingen (att man bedrar någon) som gör personen till en bedragare och vilka anledningar personen anser sig ha är rätt irrelevandta?
  • Anonym (Janne)
    Anonym (V) skrev 2017-04-04 14:26:09 följande:
    Och du menar då att bara man har ett skäl så är det helt ok?
    Precis som att det kan finnas själ till att misshandla någon, eller stjäla, eller vad du vill.
  • Anonym (Janne)
    Anonym (V) skrev 2017-04-04 14:29:04 följande:
    Är det? 
    Blir en person som bedrar en annan helt plötsligt inte en bedragare om personen anser sig ha ett bra skäl till det? Eller är det handlingen (att man bedrar någon) som gör personen till en bedragare och vilka anledningar personen anser sig ha är rätt irrelevandta?
    Jo man är bedragare även om det finns skäl till det.
  • Anonym (V)
    Anonym (Janne) skrev 2017-04-04 14:35:22 följande:
    Jo man är bedragare även om det finns skäl till det.
    Exakt, så vad spelar då eventuella sk anledningar för roll?
    Och varför skulle det vara fel att kalla en bedragare för bedragare?
  • Anonym (V)
    Anonym (Janne) skrev 2017-04-04 14:33:30 följande:
    Precis som att det kan finnas själ till att misshandla någon, eller stjäla, eller vad du vill.
    Frågan var inte om det finns skäl till saker utan om ett eventuellt skäl rättfärdigar handlingen?
  • Anonym (Janne)
    Anonym (V) skrev 2017-04-04 14:40:49 följande:
    Exakt, så vad spelar då eventuella sk anledningar för roll?
    Och varför skulle det vara fel att kalla en bedragare för bedragare?
    Tillför sett något till TS undran?
  • Anonym (Janne)
    Anonym (V) skrev 2017-04-04 14:41:50 följande:
    Frågan var inte om det finns skäl till saker utan om ett eventuellt skäl rättfärdigar handlingen?
  • Anonym (V)
    Anonym (Janne) skrev 2017-04-04 14:52:32 följande:
    Ungefär lika mycket som att snacka om att det finns anledningar juh...
  • Anonym (Janne)
    Anonym (V) skrev 2017-04-04 16:08:35 följande:
    Ungefär lika mycket som att snacka om att det finns anledningar juh...
    Hon hade en anledning.
  • Anonym (V)
    Anonym (Janne) skrev 2017-04-04 16:10:08 följande:
    Hon hade en anledning.
    Precis så
  • Anonym (Janne)
    Anonym (V) skrev 2017-04-04 16:33:54 följande:
    Precis så
    Och vad har dina 1000 frågor om bedragare här att göra.
  • Anonym (V)
    Anonym (Janne) skrev 2017-04-04 16:36:11 följande:
    Och vad har dina 1000 frågor om bedragare här att göra.
    Ungefär samma sak som du har här att göra, öppen tråd, folk kommenterar varandras åsikter, du kommenterar andras, jag kommenterar dina
  • Less is more

Jag är inte helt säker på att ert äktenskap behöver ta slut för att en varit otrogen. Ni träffades väldigt unga och har varit trogna mot varandra hela livet. Nu har ni en kris. Hamnar inte alla äktenskap i nån kris eller dipp någon gång ?

Jag tror inte på förhastade beslut - men ni behöver prata om det som hänt ordentligt först. Sen får ni se hur ni gör - ett halvårs betänketid och parterapi?

• Johan75
    Less is more skrev 2017-04-04 18:13:55 följande:
    Jag är inte helt säker på att ert äktenskap behöver ta slut för att en varit otrogen. Ni träffades väldigt unga och har varit trogna mot varandra hela livet. Nu har ni en kris. Hamnar inte alla äktenskap i nån kris eller dipp någon gång ?

Jag tror inte på förhastade beslut - men ni behöver prata om det som hänt ordentligt först. Sen får ni se hur ni gör - ett halvårs betänketid och parterapi?
    Med tanke på att tråden startades för snart tre och ett halvt år sedan så tror jag nog inte förhastade beslut är något vi behöver oroa oss för.
    Behold, i come as a thief.
  • Less is more
    Johan75 skrev 2017-04-04 18:18:32 följande:

Med tanke på att tråden startades för snart tre och ett halvt år sedan så tror jag nog inte förhastade beslut är något vi behöver oroa oss för.

Hoppsan ! :) - återuppväckt häromdagen. Likt en långlivad eld i marken, aldrig riktigt släckt....fast det blev den nog nu ....Hoppas de mår bra idag.
Svar på tråden Otrogen Fru