• Anonym (GiftMan)

Otrogen Fru

Min fru är 44 år och vi har varit gifta i 20 år berättade i dag att hon varit otrogen. Det skedde i Onsdags då hon åkte på Ålandskryss med sitt jobb. Helt plötsligt försvann 20 års äktenskap rakt ner i avloppet. Hon sa att hon ångrar sig och inte kunde förklara det,, det bara hände, sa hon. Hon kände sig så snygg och vacker när killen som hon var med flörtade i början förklarade hon. Sedan bara blev det så. Jag blev först stum då jag aldrig trott hon skulle göra något sådant, litat blint på henne. Fick reda på att han var 26 år och var också på båten med sina arbetskamrater. När jag frågade vart de var sa hon att de hade varit i hennes hytt som hon delade med en väninna på jobbet. Hon hade också hittat någon så de hade hytten själv. Visst jag märkte att hon inte var sitt vanliga när hon kom hem men trodde det berodde på att hon var ordentligt berusad. Jag vet inte vart jag skulle ta vägen så jag tog bilen och åkte en sväng, innan jag gjorde nåt dumt. Så nu sitter jag här i bilen och vet inte hur jag ska tackla det hela. Till saken hör också att vi haft sex efter hon kommit hem. Jag känner mig skitig, arg och förtvivlad. Hur i helvete kan det,, bara hända som hon sa. Jag menar,, det tar ju ett tag från flört tills man hamnar i säng,, om man nu vill det, vilket hon tydligen ville. Hur i helvete tänkte hon? Hon säget att hon älskar mig och att det inte betydde något och visst är hon ångerfull och satt och grät när jag åkte, men ändå. Men jag kan inte smälta det. Vad ska jag säga till barnen? Några är stora och en tonåring. Just nu ville jag bara kräkas av mig lite då jag inte vet varken ut eller in

• Svar på tråden Otrogen Fru
  • Anonym (....)

Hade det varit jag som blivit bedragen finns det inte en chans att jag hade accepterat det. Oavsett barn, huslån etc. En slinka som särar på benen för att få bekräftelse på en billig kryssning till Åland är knappast värd att behålla.

• P30

Vi är alla olika och vi vet inte hur vi reagerar förrän vi är där. Även om man varit med om en sak med en person kanske känslorna säger något annat med en annan person.

TS, vad du än gör, ta chansen att verkligen kommunicera. Var inte rädd för att beskriva vad du känner, känn dig inte dum för att du behöver älta vissa saker.

De närmaste månaderna kommer att vara en känslomässig berg- och dalbana. Det är troligt att du kommer att vara mer kär i henne periodvis än vad du varit på länge och det är också troligt att du kommer att behöva gråta, skrika och anklaga många (fler) gånger.

Det viktigaste är att inte välja impulsen, att försöka hålla ihop och överleva och vara medveten om att dina känslomässiga svängningar kommer att avta och din tillit absolut kan komma tillbaka.

Tag noga vara på chansen att stänga av tv:n och datorn och tillbringa tid tillsammans. När den akuta fasen är över - försök håll diskussionerna så att de inte inkräktar på er sömn, inget blir bättre av att ni inte sover och diskuterar på kvällarna.

Se till att ta chansen att gå i parterapi och lära er mer om hur ni kommunicerar och hur ni behöver bekräftelse av varandra. Lär er att den andre inte behöver samma bekräftelse som du och våga vara riktigt öppna.

Långt där inne finns alltid fantasier som vi oftast inte berättar för vår partner. En del av dessa vill vi bara skall förbli fantasier, en del av dessa kanske kan få komma ut. Så när ni ändå håller på att komma varandra närmare än någonsin, ge varandra chansen att förstå att ni inte skall vara ihop, eller förstå att ni faktiskt, verkligen skall höra ihop.

Och kom ihåg att ju mer ni vågar visa av er själva, ju närmare ni vågar vara, ju mer tid ni lägger på varandra, desto större är chanserna att ert förhållande inte bara blir bra igen, utan faktiskt bättre än någonsin.

När det gäller de som skriver i tråden "lämna direkt, kasta ut henne, dumpa" så finns det säkert en röst inne hos dig som säger detsamma - kan jag leva med detta svek, vad gör det med mig, vad gör det med vårt förhållande".

Flykt är den första spontana reaktionen vi människor får när det blir skit. Flykt är bra om det finns fara för livet, men när det INTE finns det är flykt sällan lösningen. Tanke, samtal, tid för reflektion däremot.

Ni har alla möjligheter att ha världens bästa förhållande. Försök att hjälpas åt att komma dit genom att vara rak, ärlig och transparent.

Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat du alltid fått.
  • demonen69

Usch för sådana som åker på kryssningar och tror de är 20 igen

igen. Bara åka på kryssning utan sin älskade är ju kul..

Alla yngre vill ha dig ett ligg..

• Anonym (rosa)
    demonen69 skrev 2013-12-20 21:02:20 följande:
    Usch för sådana som åker på kryssningar och tror de är 20 igen
    igen. Bara åka på kryssning utan sin älskade är ju kul..

Alla yngre vill ha dig ett ligg..
    Värst vad du var snabb att döma alla unga människor.
    Vad vet du om dem?

De tror att de är 20 igen???
    Nej skulle inte tro det.
    Vissa är bara attraktiva långt uppe i åldrarna som kan få yngre ons.
    Har en viss förståelse för att man kan längta efter spänning och äventyr efter många år tillsammans ( ingen ursäkt) utan att det betyder att man inte älskar sin partner.
    Din fru tog ett snedsteg och ångrar sig djup.

• Fool
    Anonym (rosa) skrev 2013-12-20 22:55:16 följande:
    Värst vad du var snabb att döma alla unga människor.
    Vad vet du om dem?

De tror att de är 20 igen???
    Nej skulle inte tro det.
    Vissa är bara attraktiva långt uppe i åldrarna som kan få yngre ons.
    Har en viss förståelse för att man kan längta efter spänning och äventyr efter många år tillsammans ( ingen ursäkt) utan att det betyder att man inte älskar sin partner.
    Din fru tog ett snedsteg och ångrar sig djup.

Att känna och att göra är två ganska skilda saker ,  visst kan man ha förståelse för att folk känner olika saker...  men att sedan oxå gör slag i saken vette fan om man behöver ha förståelse för , vad är det man ska förstå menar du ?

Typ....Oj jag blev bara så himla sprängkåt på den där 20 åringen att jag bara totalt sket i alla våra 15 år tillsammans och våra barns trygghet.... men jag älskar dig jättemycket ändå... jag ville bara knulla lite...det måste du väl förstå ?

Visst kan man förstå att vederbörande blev sprängkåt (känslan), men varför ska man ha förståelse för att personen valde att sätta sitt förhållande och sina ungars trygghet på spel för ett knull (handlingen) ?

Vems fru menar du ? TS ?
    Och hur VET du med all säkerhet att hon ångrar sig djupt ? Vem säger att hon inte ångrar ett skit och bara säger det TS vill höra ?... Ska man tror det som skrivs på FL så verkar de allra flesta inte ångra sin otrohet öht , de flesta verkar tycka det var en jättehäftig grej och att de upplevde såååå starka känslor , etc... däremot verkar de flesta ångrar de att de åkte fast , men är det verkligen att ångra sig ?
  • Anonym (Torsten)

Enligt mig så är det inte mycket du kan göra. Bara acceptera att ditt förhållande är över. Låter hårt och trist men så är det. Det kommer ändå aldrig att bli samma relation igen om du bestämmer dig att ge förhållandet en chans.

• Anonym (m)

oavsett vad som sker framöver så ska du inte ta några beslut i affekt. Inget blir rätt då. Prata med henne, många gånger, kanske gå  i terapi tillsammans. Eftersom ni verkar ha haft ett bra äktenskap innan detta så finns det säkert något att bygga på..om båda vill. Men var inställd på att detta inte går över på ett litet kick

• Anonym (erfaren)

Thorsten - här har du helt fel. Det kan visst bli bra igen. Det vet jag av erfarenhet. Det kan ta tid, visst, men konstiga saker händer i livet och då kan man välja hur man skall förhålla sig.

Varför skall vi  alltid vara så dramatiska? Ett snedsteg, och så skall man förstöra en tjugoårig relation? Det kunde ju lika gärna varit du som i fyllan blev "förförd" av en ung kollega utan att du riktigt förstod vad som hände.

TS verkar vara en av de vettigaste i den här tråden - och jag tror att de kommer att lösa det här på ett bra sätt..

• Anonym (stark man?!)
    Anonym (GiftMan) skrev 2013-12-10 11:33:44 följande:
    Vi har pratat och gråtit en hel del sedan hennes otrohet. Hon har öppnat sig helt och sa att det hela nog berodde på att hon kände sig sedd och uppskattad av någon annan än mig eftersom vi varit tillsammans så länge och då hon inte längre är 25 som hon sa. Jag klandrade henne inte utan lät henne berätta allt utan avbrott och nu låter jag det hela sakta sjunka in. Bekräftelsebehov med andra ord då. Vi har kommit överens om att försöka lappa ihop det igen, får väl se om det fungerar. Jag har sagt åt henne att fortsätta sitt liv som hon levt innan detta, dvs gå ut med sina väninnor och ha kul. Jag har inte ställt några krav om något då jag vill ha henne som den kvinna jag blev förälskad i. Nu kan endast tiden utvisa hur det går och,, vi har båda beställt tid för provtagning då de hade oskyddad sex.
    Hur går det TS? Hur mår du? Hur är er relation?
Svar på tråden Otrogen Fru