• Anonym (GiftMan)

Otrogen Fru

Min fru är 44 år och vi har varit gifta i 20 år berättade i dag att hon varit otrogen. Det skedde i Onsdags då hon åkte på Ålandskryss med sitt jobb. Helt plötsligt försvann 20 års äktenskap rakt ner i avloppet. Hon sa att hon ångrar sig och inte kunde förklara det,, det bara hände, sa hon. Hon kände sig så snygg och vacker när killen som hon var med flörtade i början förklarade hon. Sedan bara blev det så. Jag blev först stum då jag aldrig trott hon skulle göra något sådant, litat blint på henne. Fick reda på att han var 26 år och var också på båten med sina arbetskamrater. När jag frågade vart de var sa hon att de hade varit i hennes hytt som hon delade med en väninna på jobbet. Hon hade också hittat någon så de hade hytten själv. Visst jag märkte att hon inte var sitt vanliga när hon kom hem men trodde det berodde på att hon var ordentligt berusad. Jag vet inte vart jag skulle ta vägen så jag tog bilen och åkte en sväng, innan jag gjorde nåt dumt. Så nu sitter jag här i bilen och vet inte hur jag ska tackla det hela. Till saken hör också att vi haft sex efter hon kommit hem. Jag känner mig skitig, arg och förtvivlad. Hur i helvete kan det,, bara hända som hon sa. Jag menar,, det tar ju ett tag från flört tills man hamnar i säng,, om man nu vill det, vilket hon tydligen ville. Hur i helvete tänkte hon? Hon säget att hon älskar mig och att det inte betydde något och visst är hon ångerfull och satt och grät när jag åkte, men ändå. Men jag kan inte smälta det. Vad ska jag säga till barnen? Några är stora och en tonåring. Just nu ville jag bara kräkas av mig lite då jag inte vet varken ut eller in

• Svar på tråden Otrogen Fru
  • Anonym (Usch)

Om du TS är en person som tror att du inom rimlig tid kan lägga detta bakom dig, lita på din fru igen och mer eller mindre glömma bort det så tycker jag du skall satsa vidare.

Om du däremot är som jag som aldrig skulle kunna glömma och aldrig någonsin lita på henne igen och således vara orolig varje gång hustrun skulle gå ut med vänner finns det bara en utväg hur jobbigt det än är.

Min förra sambo var otrogen efter vi varit tillsammans i 13 år. Jag förlät, men jag glömde aldrig och jag kunde aldrig förlika mig med det. Mitt intresse för sex med henne dog mer eller mindre -eller jag tog åtminstone inte initiativ till det. Ett år senare hade jag gjort slut. Ett beslut jag aldrig ångrat.

Lycka till med beslutet.

• KDN

Jag skulle som andra med ha sagt försökt förlåtit här . Försökt ! med förhoppning om att klara det !
    20 år är 20 år och om det finns en bra kärlek i grund och barn har ni med osv .
    Ett stort plus att hon berättade !
    En annan fördel är att som någon sa det är ingen kollega hon spanat in och som det råkade ske med .
    Och det är inget du kommit på henne med som pågått en längre tid heller .
    En gång och med nån okänd och det bara råkade bli .
    Endel förmildrande omständigheter trotts allt även om det är illa .

Och jag skulle med hållit barnen utanför här !

• skånekille
    Anonym (GiftMan) skrev 2013-12-08 17:58:54 följande:
    Har nu pratat i flera timmar, gråtit och ältat det fram och åter. Hon har berättat precis allt som hände från att de träffades på dansgolvet tills de hamnade i säng och tyvärr alltför detaljerat i vissa avseenden,, kanske pga att jag sa att hon skulle berätta allt,,precis allt,, Jag menade inte detaljerat utan omständigheterna,,,men, men Det var omtumlande och smärtsamt. Hon säger att hon ångrar sig men att hon inte vågade berätta det när hon kom hem för hon trodde hon skulle klara av att leva med det, vilket hon nu inte gjorde och det tycker jag är en god egenskap trots otroheten. Att sitta mittemot ens livs största kärlek och höra henne berätta om sin otrohet skär som knivar genom mig och det kändes som om jag slets mitt itu. Barnen vet fortfarande inget och jag tycker inte de behöver veta vad som skett,, oavsett hur det går. Varför branda henne inför dem, gagnar ingen och inget. Jag vet att många kommer att tycka att jag är en idiot om jag stannar kvar men 20 år ihop är en lång tid och vi har haft så mycket roligt och bra ihop. Däremot vet jag inte om och när jag kommer att kunna lita på henne igen. En sak är dock klar,,, stannar jag kvar så måste vi älta ut det nu och komma överens och sedan begrava detta för alltid. Tar vi upp det igen tror jag det blir väldigt fult och vi kommer att göra varandra ännu mer illa. Jag vet inte vad och hur jag ska göra,,,,,,,
    Jag tycker iaf INTE att du är en idiot om du bestämmer dig för att stanna kvar !! Cool
    Däremot tycker jag att du tar ett kliv mot hjältestatus om du lyckas att plåstra ihopa ditt förhållande med dig fru. För att citera dig "20 år ihop är en lång tid och vi har haft så mycket roligt och bra ihop" Är du beredd att slänga bort detta helt lättvindigt utan fight (diskussion) ???
    Med detta inlägg vill jag inte på något sätt försköna din frus lilla äventyr !

Lycka till !!!
  • Alcyone
    skånekille skrev 2013-12-08 23:34:51 följande:
    Jag tycker iaf INTE att du är en idiot om du bestämmer dig för att stanna kvar !! Cool
    Däremot tycker jag att du tar ett kliv mot hjältestatus om du lyckas att plåstra ihopa ditt förhållande med dig fru. För att citera dig "20 år ihop är en lång tid och vi har haft så mycket roligt och bra ihop" Är du beredd att slänga bort detta helt lättvindigt utan fight (diskussion) ???

Lycka till !!!
    Jag undrar hur man kan förstöra 20 bra år? Blir de helt plötsligt bortslängda om man väljer att gå åt skilda håll även om man haft det bra dessa år?
  • Anonym (Usch)
     Är du beredd att slänga bort detta helt lättvindigt utan fight (diskussion) ???

Lycka till !!!
    Det är väl inte TS som överväger att "slänga bort" förhållandet? Det är ju hustrun som har varit otrogen och valt att hoppa i säng med någon annan och således är den som potentiellt dödar äktenskapet.

Det aktiva valet hustrun gjort betydde helt krasst att de 20 åren inte var värda tillräckligt mycket för henne. Om TS väljer att fortsätta äktenskapet kommer han att märka att inget blir som tidigare, även om viljan skulle finnas där. 

Hustrun har verkligen ett ett stort arbete framför sig om hon vill försöka rädda relationen. Lycka till med vad du än beslutar TS.
  • Anonym (Sammasits)

Jag har varit i liknande situation, långt äktenskap barn hus bilar och hela skiten. När jag fick reda på det så var det som hela världen slogs undan. Otrohet för mig har alltid varit ett stort tabu, jag har så svårt att förstå varför man väljer att vara otrogen, för ja jag anser att det är ett val att vara det. Sen lägga skulden på alkohol tycker jag bara är lågt, har man så dåligt alkohol sinne så att man inte kan hantera att dricka utan att tappa kontrollen så tycker inte jag i alla fall att man skall dricka. Eftersom hon kommer ihåg allt i detalj så kan hon ju ha varit så packad?

Med det sagt så är det till slut bara du som kan avgöra vad du kan förlåta ingen annan. Det är bara du som kan avgöra om du kan leva med detta. Jag försökte men jag klarade det inte. Idag så lever jag med en annan kvinna, första gången vi träffades så förklarade jag min syn på otrohet, just för att kolla om vi hade samma syn, för jag vill inte hamna i samma situation en gång till. Jag har fått jobba enormt mycket med mitt självförtroende och min tillit till andra människor efter det sveket jag utsattes för av mitt ex för att kunna lita på min nuvarande kvinna. 

Jag förstår inte de som säger att "men gå bara vidare det vara bara ett fylleligg". Är inte tjugo år tillsammans värt mer än ett fylleligg? Det för mig är en ganska taskig människosyn och inte en som jag delar. Nä det är inte för alla att bara gå vidare, framförallt inte efter ett fylleligg.

• Anonym (GiftMan)

MedLem! Jag hoppas du är ironisk för du menar väl inte på allvar att jag ska gratulera henne till sveket och den smärta hon åsamkat mig. Sedan så drar du fram ren smörja med ditt prat om sexlivet. Klart hon haft andra innan mig men,,, när vi blev ihop så har man ingen överenskommelse så är sex med andra ett stort NEJ

• Fool
    ...Är du beredd att slänga bort detta helt lättvindigt utan fight (diskussion) ???

Lycka till !!!

Är inte det resonemanget lika fel som att påstå att det är jag som slänger bort vår vänskap med en polare som blåser mig på 10 000... ?

TS har väl inte valt att bli bedragen av sin partner ?
  • Fool

TS , varken förlåta eller lämna är rätt eller fel , det är bara ett val , så du behöver inte känna att du måste göra "det rätta".... du behöver inte visa dig "duktig" för någon , du ska bara göra det som känns rätt för DIG , nu är det din tur att vara egoistisk , fokusera endast på dig själv och dina egna känslor , vad hon vill eller inte vill eller känner är hennes problem inte ditt.

• Anonym (idioten till man)

Hej TS .. hur konstigt det än låter så önskar jag att jag vore dig. Min fru hoppade i säng med en jobbarkompis efter att vi haft en exklusiv relation i 25 år (gifta de senaste två). Hon gjorde det flera gånger och det var även oralsex på jobbet. De använde inte kondom och det var inte min fru som berättade utan det var jag som avslöjade alltsammans. Det har tagit mig sju veckor än så länge att pressa fram sanningen, bit för bit, senast nu i helgen så erkände hon att de inte haft kondom vid något tillfälle även fast hon från början bedyrade att så var fallet.

Så jag önskar att jag satt i din sits istället. En fru som självmant berättade allt som hänt utan att ha blivit avslöjad. Dessutom ett fylleligg som faktiskt kan gå att bearbeta .. lucky you :(

Svar på tråden Otrogen Fru