• Anonym (GiftMan)

Otrogen Fru

Min fru är 44 år och vi har varit gifta i 20 år berättade i dag att hon varit otrogen. Det skedde i Onsdags då hon åkte på Ålandskryss med sitt jobb. Helt plötsligt försvann 20 års äktenskap rakt ner i avloppet. Hon sa att hon ångrar sig och inte kunde förklara det,, det bara hände, sa hon. Hon kände sig så snygg och vacker när killen som hon var med flörtade i början förklarade hon. Sedan bara blev det så. Jag blev först stum då jag aldrig trott hon skulle göra något sådant, litat blint på henne. Fick reda på att han var 26 år och var också på båten med sina arbetskamrater. När jag frågade vart de var sa hon att de hade varit i hennes hytt som hon delade med en väninna på jobbet. Hon hade också hittat någon så de hade hytten själv. Visst jag märkte att hon inte var sitt vanliga när hon kom hem men trodde det berodde på att hon var ordentligt berusad. Jag vet inte vart jag skulle ta vägen så jag tog bilen och åkte en sväng, innan jag gjorde nåt dumt. Så nu sitter jag här i bilen och vet inte hur jag ska tackla det hela. Till saken hör också att vi haft sex efter hon kommit hem. Jag känner mig skitig, arg och förtvivlad. Hur i helvete kan det,, bara hända som hon sa. Jag menar,, det tar ju ett tag från flört tills man hamnar i säng,, om man nu vill det, vilket hon tydligen ville. Hur i helvete tänkte hon? Hon säget att hon älskar mig och att det inte betydde något och visst är hon ångerfull och satt och grät när jag åkte, men ändå. Men jag kan inte smälta det. Vad ska jag säga till barnen? Några är stora och en tonåring. Just nu ville jag bara kräkas av mig lite då jag inte vet varken ut eller in

• Svar på tråden Otrogen Fru
  • Fool
    Anonym (spring) skrev 2014-04-05 20:33:44 följande:

Ja tror mig jag har förlåtit o lever fortfarande i samma förhållande o han är otrogen minst 2 gånger om året. Är man otrogen är det helt enkelt nåt som är fel, antingen med en själv eller förhållandet man lever i.
    Om du vet med dig att han ÄR otrogen minst 2 ggr om året varför är du kvar med honom ?
  • Anonym (spring)
    Fool skrev 2014-04-16 11:50:50 följande:
    Om du vet med dig att han ÄR otrogen minst 2 ggr om året varför är du kvar med honom ?

Av samma anledning som ts.
  • Benny1957

Signaturen "svensk" har plötsligt dykt upp och börjat skriva i en rad trådar där budskapet är - "kasta ut" den som gör något du inte gillar. Att slänga ut någon omedelbart verkar vara den enda lösning som "svensk" har i sin intellektuella verktygslåda. För mig framstår det son en Neandertalarmentalitet och jag hoppas innerligt att "Svensk" inte har några barn.

För man "kastar inte ut" någon man haft ett mångårigt förhållande med. Särskilt inte om man har barn tillsammans. Då måste man försöka hitta andra vägar som skadar barnen så lite som möjligt. Ofta får man ta fram den mogna sidan inom sig, svälja sin egen sårade stolthet och jobba med att bygga upp ett förtroende på nytt. Och det går, det vet jag av egen erfarenhet. 

Här på FL finns också flera exempel på par som efter en otrohetsaffär kommit varandra närmare och byggt ett starkare förhållande än de hade tidigare. Ofta för att de plötsligt insåg att de tagit varandra för givna och låtit det gå slentrian i förhållandet. 

Winston Churchill sa en gång. "Tala i vredesmod, och du kommer att hålla det bästa tal du nånsin har ångrat". Det tror jag kan vara bra att ha i bakhuvudet när grobianreaktionen att "kasta ut" partnern bubblar upp ur det undermedvetna. 

• Svensk
    Benny1957 skrev 2014-04-17 11:20:02 följande:
    Signaturen "svensk" har plötsligt dykt upp och börjat skriva i en rad trådar där budskapet är - "kasta ut" den som gör något du inte gillar. Att slänga ut någon omedelbart verkar vara den enda lösning som "svensk" har i sin intellektuella verktygslåda. För mig framstår det son en Neandertalarmentalitet och jag hoppas innerligt att "Svensk" inte har några barn.

För man "kastar inte ut" någon man haft ett mångårigt förhållande med. Särskilt inte om man har barn tillsammans. Då måste man försöka hitta andra vägar som skadar barnen så lite som möjligt. Ofta får man ta fram den mogna sidan inom sig, svälja sin egen sårade stolthet och jobba med att bygga upp ett förtroende på nytt. Och det går, det vet jag av egen erfarenhet. 

Här på FL finns också flera exempel på par som efter en otrohetsaffär kommit varandra närmare och byggt ett starkare förhållande än de hade tidigare. Ofta för att de plötsligt insåg att de tagit varandra för givna och låtit det gå slentrian i förhållandet. 

Winston Churchill sa en gång. "Tala i vredesmod, och du kommer att hålla det bästa tal du nånsin har ångrat". Det tror jag kan vara bra att ha i bakhuvudet när grAllaobianreaktionen att "kasta ut" partnern bubblar upp ur det undermedvetna. 
    Alla är vi Olika Mr. Benny
    och jag är av den kategori som har råkat ut för otrohet och har lärt mig att ett misstag blir många fler misstag och efter tredje förhållande av otrohet så har jag lärt mig att den som är otrogen alltid kommer att vara otrogen så därav, ut med de som är otrogna oavsett om de är män eller kvinnor.
    jag har barn och mitt ex va otrogen hon åkte ut och vår dotter anser att jag gjorde rätt.

mer säger jag inte om det.
  • Anonym (också svensk)
    Benny1957 skrev 2014-04-17 11:20:02 följande:
    Det kanske förklarar en del av hans politiska ståndpunkt också? Även i politiktrådarna håller han sig tydligt till de partier som förespråkar att kasta ut de han inte gillar.
  • Svensk
    Anonym (också svensk) skrev 2014-04-17 12:04:49 följande:
    Det kanske förklarar en del av hans politiska ståndpunkt också? Även i politiktrådarna håller han sig tydligt till de partier som förespråkar att kasta ut de han inte gillar.
    jag kastar inte ut någon från landet bara för att jag vill kasta ut en otrogen kvinna.

jösses vilket ointelligent människa.

När det gäller kasta ut människor från Sverige är det som så.

1 alla som uppehåller sig olagligt i landet skall ut.
    2. alla som begår brott som kan kastas ut skall ut, vi har tillräckligt med idioter som begår brott i Sverige som vi inte kan kasta ut och för att minimera kostnaderna för alla skattebetalare i Sverige så ut med de som kan kastas ut.

sköt dig följ lagen och gör rätt för dig, inga problem du kan stanna.
  • Anonym (det blir bra)

Kan vi inte bara döda folk som begår brott? Då kommer vi åt de som vi inte kan kasta ut o så behöver det inte kosta lika mycket. Problem solved eller hur. Hade du varit smart nog att komma på den lösningen hade du kanske inte blivit bedragen av inte bara en utan TRE kvinnor

• Anonym (Trogen)

Hej min fru var också otrogen några gånger.När jag fick veta att hon varit otrogen så band jag fast henne i garaget från fredag kväll till måndag morgon och pissa henne i ansiktet. Nu är hon aldrig otrogen längre man måste sätta hårt mot hårt

• Anonym (spring)
    Anonym (Trogen) skrev 2014-04-17 23:21:21 följande:
    Hej min fru var också otrogen några gånger.När jag fick veta att hon varit otrogen så band jag fast henne i garaget från fredag kväll till måndag morgon och pissa henne i ansiktet. Nu är hon aldrig otrogen längre man måste sätta hårt mot hårt

Hahahahah bra gjort, synd att du inte gjorde nummer 2 på henne också. Fick mig ett gott skratt iaf
  • Superbjarne

Fråga henne hur hon vill att er relation ska se ut framöver. Tycker hon att du också ska ha möjlighet att slarva runt på motsvarande sätt?

Svar på tråden Otrogen Fru