• Anonym (GiftMan)

Otrogen Fru

Min fru är 44 år och vi har varit gifta i 20 år berättade i dag att hon varit otrogen. Det skedde i Onsdags då hon åkte på Ålandskryss med sitt jobb. Helt plötsligt försvann 20 års äktenskap rakt ner i avloppet. Hon sa att hon ångrar sig och inte kunde förklara det,, det bara hände, sa hon. Hon kände sig så snygg och vacker när killen som hon var med flörtade i början förklarade hon. Sedan bara blev det så. Jag blev först stum då jag aldrig trott hon skulle göra något sådant, litat blint på henne. Fick reda på att han var 26 år och var också på båten med sina arbetskamrater. När jag frågade vart de var sa hon att de hade varit i hennes hytt som hon delade med en väninna på jobbet. Hon hade också hittat någon så de hade hytten själv. Visst jag märkte att hon inte var sitt vanliga när hon kom hem men trodde det berodde på att hon var ordentligt berusad. Jag vet inte vart jag skulle ta vägen så jag tog bilen och åkte en sväng, innan jag gjorde nåt dumt. Så nu sitter jag här i bilen och vet inte hur jag ska tackla det hela. Till saken hör också att vi haft sex efter hon kommit hem. Jag känner mig skitig, arg och förtvivlad. Hur i helvete kan det,, bara hända som hon sa. Jag menar,, det tar ju ett tag från flört tills man hamnar i säng,, om man nu vill det, vilket hon tydligen ville. Hur i helvete tänkte hon? Hon säget att hon älskar mig och att det inte betydde något och visst är hon ångerfull och satt och grät när jag åkte, men ändå. Men jag kan inte smälta det. Vad ska jag säga till barnen? Några är stora och en tonåring. Just nu ville jag bara kräkas av mig lite då jag inte vet varken ut eller in

• Svar på tråden Otrogen Fru
  • Anonym (Anno)

Vad mycket lågutbildat pack det dök upp i tråden, som vanligt på FL. Stackars TS skrev detta för 8 månader sedan. Låt tråden dö.

• Anonym (gift kvinna)

Jag svarade på ett inlägg gjort idag. Har du aldrig sett en tråd leva vidare därför att ämnet hela tiden tyvärr är aktuellt för olika människor?

Och vad i all världen har vår utbildning med saken att göra? Vad har du själv, en master i arrogans? Med inriktning i att ta ut dåligt humör på andra? Ta en glass och ha en bättre fortsättning på kvällen!

• Anonym (Anno)
    Anonym (gift kvinna) skrev 2014-07-16 21:39:33 följande:

Jag svarade på ett inlägg gjort idag. Har du aldrig sett en tråd leva vidare därför att ämnet hela tiden tyvärr är aktuellt för olika människor?

Och vad i all världen har vår utbildning med saken att göra? Vad har du själv, en master i arrogans? Med inriktning i att ta ut dåligt humör på andra? Ta en glass och ha en bättre fortsättning på kvällen!

Vad exakt var det som fick dig att tro att det var till dig jag skrev? Det kan inte vara lätt! :)
  • Anonym (gift kvinna)

Jag var väl den som såg din sprudlande rara kommentar först och hade ork att svara....

Jag har dessutom ett syfte; att få dej och andra att tänka sej för en gång innan du skriver ett meningslöst surt inlägg.

Vad hade du för syfte?

• Benny1957
    Anonym (Lurad) skrev 2014-07-16 09:06:41 följande:
    Varit gift i 16 år och har 3 ungar. Min fru har under 10 av dessa år inte bidragit ekonomiskt till våra boendekostnader och semestrar. Hon har studerat och utbildat sig under de åren och som sagts innan har jag stått för allt. Hon har ett jobb som betalar sig bra och hon träffar nya människor varje dag i jobbet. Förra sommaren började hon gå ut med sina vänninor mer frekvent än tidigare och hon började träna på gym minst 4 dagar/vecka. Hon åkte ofta hem till (kompisar) och gjorde sina grejer helt enkelt. Började lägga ner mer tid på sitt yttre även när hon skulle till träning.
    Det visade sig att hon träffat en trevlig man, vilket jag kom på av en händelse.
    'Hon ljög mig rakt upp i ansiktet då jag frågade vad som händer, hon nekade givetvis till allt, även då jag lade fram bevis. Hennes erkännande kom fram till slut efter att bevisbördan var för tydlig. Vi lever fortfarande ihop efter detta men min tillit till henne är som bortblåst och jag vet inte om det kan bli bättre. Jag går vidare i förhållandet med förhoppningar, då vi har barn som jag inte vill skada. Att bygga upp ett förtroende tar lång tid, att rasera kan ta 1 sekund. Varje gång hon ska någonstans knyter det sig i magen, så vi får se hur läng jag håller ut. Det svåra är att hon är min stora kärlek i livet.....
    Ibland kan en otrogenhetskris vara det som behövs för att skaka om ett förhållande som det gått slentrian i. Får hoppas att det är så för er. I vilket fall räknar jag med att ni går i familljeterapi. För en sådan här sak måste man ha hjälp med.
  • Anonym (Liknande)

Helt rätt, Benny1957. Vi genomled en liknade situation. Min fru var otrogen med en man via internet (inte fysiskt men via webcam) och det blev en väckarklocka för mig när jag kom det. Vi har ett fantastiskt förhållande nu efter 25 år..

• Anonym (Camus)

Lämmna henne rakt av. Otrogna är damadge gods, de ändrar sej aldrig. Stora problem med självkänslan. Dumpa eller fortsättt njuta av att bli förnedrad. Hitta en vuxen kvinna.

• Anonym
    Anonym (GiftMan) skrev 2013-12-08 10:12:13 följande:

inte vet varken ut eller in

Hur gick det?
  • manfrsthlm

ett råd är att göra processen kort med otrogna slynor

Svar på tråden Otrogen Fru