Cannabisrökande man!
Jag har ett dilemma. Min man är Cannabisberoende! Jag fick strax innan bröllopet reda på att han röker på. Jag känner att jag motvilligt kan godta att han då och då röker, ungefär på fester men absolut inte som vanlighet. Han erkände dock aldrig självmant utan jag frågade och då svarade han att han gör det sällan. Han fick förklarat av sig att jag inte vill leva med en beroende droganvändare. Efter ett tag visade det sig självklart att han röker på i stort sett varje dag, ibland 2 ggr under dagen. Han säger att han röker mycket mindre än förr. Vi bråkar om detta i perioder sedan orkar jag inte mer. Jag har inte gift mig för att bråka jag vill njuta av livet med honom. Det andra problemet är hans extremt marijuanarökande syster som hela tiden ger honom en massa att röka och han ser upp till henne något extremt. När jag hotat med att gå ifrån umgänget (när vi är med syster o henne man + kompisar som alla röker på) om han röker så gör han det ändå och ja vill inte ställa till med en scen framför alla. Hon vet att jag ogillar marijuana men de skiter hon i. Fine. Men vad som sårar mig är att han väljer sina behov framför mig elt självklart. Vill ej lämna honom. Vad ska man göra? Ska man helt enkelt godta det? Jag kan inte har redan försökt i 2 år! Han har lovat att skära ner ordentligt men säger att han behöver tid vilket är lögn för han har haft 2 år men säger att han fortfarande känner press fårn mig och att jag måste lära mig vänta och acceptera hans sätt.
börjar bli orklös...