• L4nda

BF maj 2014 Linköping/Mjölby

Hej ! Bor utanför Mjölby och undrar om det finns någon här som bor Mjölby/Linköping/Vadstena/Ödeshög kanske som ska ha barn i vår/sommar och som skulle vilja följas åt :)?

Jag ska ha en liten pojke i maj i år och är nu i v.24 .

Vore kul om man kunde följas åt ett gäng :D

• Svar på tråden BF maj 2014 Linköping/Mjölby
  • LadyGrace
    L4nda skrev 2014-02-12 16:45:00 följande:
    Vi var också på stan igår och tittade lite på bebis kläder. Tycker dock det är galet lite pojkkläder och fruktansvärt mycket flickkläder...

Blä :(

Jag tycker det överlag är för könsinriktat redan på bebis nivå och vill man ha nåt som passar båda könen är det oftast bara vitt, brunt eller grått. Har inget emit egentligen att sätta på en kille tjejfärger eller tvärtom, men ofta är det nåt tråkigt prinsess tryck på eller bilar...
  • L4nda

Jag är mer sån att pyret får ta på sig rosa kläder sen om han vill, jag kommer inte göra det när han är bebis skulle jag tro :P sen så ska det vara traktorer på allt, eller bilar, Vafan :| eller bamse, jag gillar inte bamse :P

• LadyGrace

Håller med dig L4nda, även om det inte kanske var så tydligt ;).

Tänker inte styra mina barn i klädesval eller leksaks val även om jag inte tror på hen som kön. Om ni förstår vad jag menar :)

• MissAdolfsson

Idag har jag bara 7 veckor kvar :)
    Känns sjukt att jag kommer ha en liten på magen om 7 veckor i ställer för i magen ;)
    Åå tänk om den kommer 2 veckor för tidigt då är det ju bara 5 veckor kvar :D
    Värre om bebis vill stanna två extra veckor ;)
    Hur många veckor har ni kvar?:)

• LadyGrace
    MissAdolfsson skrev 2014-02-15 12:55:23 följande:
    Idag har jag bara 7 veckor kvar :)

Känns sjukt att jag kommer ha en liten på magen om 7 veckor i ställer för i magen ;)

Åå tänk om den kommer 2 veckor för tidigt då är det ju bara 5 veckor kvar :D

Värre om bebis vill stanna två extra veckor ;)

Hur många veckor har ni kvar?:)

Gud vad mysigt, snart får du mysa med din liten.

Jag har 39 kvar. Känns som en evighet.
  • L4nda

Åh så mysigt !!

Jag har 12 veckor kvar :/ så hoppas det går snabbt haha.

Vi ska eventuellt flytta också ganska snart, (till ny stad) så ja jag tror mina veckor kommer gå snabbt hehe, å så har jag tänkt jobba mars med, så långt det går då jag har en fördjävulsk foglossning men men bara att bita ihop :D

• LadyGrace
    L4nda skrev 2014-02-18 12:49:30 följande:
    Åh så mysigt !!

Jag har 12 veckor kvar :/ så hoppas det går snabbt haha.

Vi ska eventuellt flytta också ganska snart, (till ny stad) så ja jag tror mina veckor kommer gå snabbt hehe, å så har jag tänkt jobba mars med, så långt det går då jag har en fördjävulsk foglossning men men bara att bita ihop :D

Roligt med flytt. Är det inom Östergötland? Vi hoppas lite lite på att ev köpa ett hus som vi hittat.

Jag blev sjukskriven idag till den 20/6 pga foglossningarna. Inte helt oväntat. Det är mer regel än undantag att man blir sjukskriven när man bör två. Allt för att förhindra att de kommer för tidigt.
  • L4nda

Ja det förstår jag, det är en helt annan sak med två än en där inne.

Har dom samma dygn rytm ungefär? Min är mest vaken om kvällarna

Nja, Helsingborg faktiskt :P min man ör därifrån & nu är hans mamma väldigt väldigt sjuk tyvärr :/

• LadyGrace
    L4nda skrev 2014-02-18 15:29:11 följande:
    Ja det förstår jag, det är en helt annan sak med två än en där inne.

Har dom samma dygn rytm ungefär? Min är mest vaken om kvällarna

Nja, Helsingborg faktiskt :P min man ör därifrån & nu är hans mamma väldigt väldigt sjuk tyvärr :/

Jo de har ungefär samma. Känner mest på kvällen och morgonen.

Tråkigt med din sambos mor.
  • MissAdolfsson

Idag har jag varit på förlossningskurs eller vad vi ska kalla det. Det var mycket intressant :). Lärde mig en heldel :)

• L4nda

Trevligt :D vi ska på föräldrar träff i maj haha :P i sista minuten för sex dagar senare har jag BF ;)

Svar på tråden BF maj 2014 Linköping/Mjölby