• Anonym (hatar barn)

jag hatar barn.

Jag är en tjej och jag hatar barn. Jag avskyr dem och avskyr tanken på att folk antar att jag måste skaffa ett eget. 
    Varför måste man som tjej vilja ha barn? Varför blir man ifrågasatt varje gång man nämner att man inte vill ha barn och att man inte tycker om barn? 
    Jag frågar ju inte alla som föder barn varför de vill spruta ut ungar till höger och vänster. 

+ att barnföräldrar är det äckligaste jag vet, man tappr tydligen allt när man blir barnförälder. blä. 

• Svar på tråden jag hatar barn.
  • Anonym (jag med)
    Anonym (jag med) skrev 2014-02-18 13:39:27 följande:
    Vad jag vill säga är att det är fel att det finns dubbla standarder för när ett barn och en vuxen beter sig störande. Det om något är diskriminering baserad på grupp.

Om ett fyllo gapar och beter sig illa på en restaurang tycker till exempel alla att det är helt ok att kasta ut denne, men om ett barn gör samma sak skriks det istället om diskriminering och att de som inte gillar skrikiga barn på restuarang ska stanna hemma. Och de som gapar högst om diskriminering brukar konstigt nog vara samma personer som tycker att man inte får göra skillnad på barn och vuxna eller ha generella åsikter om barn för att barn är individer.
  • läppar
    Anonym (Jag håller med) skrev 2014-02-08 15:12:20 följande:
    Jo jag har nog blivit avskräckt av att ha småsyskon. Jag har ju sett allt liksom och känt att detdär vill inte jag göra/ha när jag blir vuxen.
    Ja en del verkar ju inte tänka efter alls nästan... och sen några år senare kan de säga att de ångrar att de inte väntade lite till.

Jao, tycker inte man ska behöva försvara sig. Men blir jag ifrågasatt så förklarar jag, ibland (eller oftast) är det irriterande att folk inte fattar hur många gånger man än sagt att man inte vill ha barn. Då känner man till slut ltie som ts faktiskt... och blir ännu mer irriterad på barn och alla oförstoende barnälskande personer..
    Precis som när man får försvara sig för att man inte gillar kröken.
    Men i lilla ankdammen Sverige, så måste man tycka som majoriteten.

Sverige är ett tragiskt land av konsensus-slaveri  Kräks
  • läppar
    saltgurka skrev 2014-02-15 15:41:07 följande:
    Nya feministtrenden för kvinnor: ogilla barn för det gör dig friare.

*plockar fram popcorn*
    Vad är det för fel på chips?

• läppar
    Anonym (Pinsamt) skrev 2014-02-18 13:44:14 följande:
    Nja många överförfriskade (alkohol), drogpåverkade, fotbollshuliganer och psykfall, brukar oxå bete sig så där ;)
    Jag tror som du att vi blivit för slappa med folk i allmänhet. Vad krävs egentligen av individer för att få vara del av ett sofistikerat samhälle. Jag har barn och ja SKÄMS ihjäl mig när hon inte uppför sig sig (hon är 2,5). Självklart uppför sig på ett sätt man SKA kunna kräva. Jag går ut från affären, lämnar restaurangen, för att visa att jag inte har mer rättighet till det officiella utrymmet än andra betalande. Det visar även dottern att Oj det här var inte okej, nu fick vi inte vara med längre.
    Bra där {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (hatar barn)
    Anonym (Pinsamt) skrev 2014-02-18 13:12:57 följande:
    Det är så genomskinligt när unga individer skriver. Ingen vuxen "hatar" någon de inte känner, hat är förknippat med känslor, känslor du inte kan ha för personer du inte känner personligt.

Äckliga passar inte riktigt heller att använda som förklaring till vad man känner för människor som är föräldrar. Antar att dina föräldrar isf var äckligast i världen för några år sen då de både var småbarnsföräldrar och hade fött fram en sån som dig.

Mina föräldrar dog när jag var ett litet barn så lämna gärna dem utanför det här. Det är inte precis så att jag säger till en mamma & pappa vars spädbarn nyss dött att det var äckligt.
  • Anonym (jag med)
    Anonym (hatar barn) skrev 2014-02-18 12:16:27 följande:
    Snälla du. Man blir inte ifrågasatt man blir hånad och får höra saker som "Ja du borde ta och växa upp och skaffa barn", "det kommer bli synd om dig när du är gammal, skaffar du inga barn kommer ingen ta hand om dig."

Det är inte bara "jaha, du vill inte skaffa barn. varför inte?" eller varför inte tala om alla som bara vräker ur sig att man kommer ändra sig o de tänkte likadant och de skaffade barn ändå och nu är världen så mycket bättre.

Många föräldrar ser ner på mig, precis lika mycket som jag ser ner på dem.

sen tycker jag absolut att pensionärer kan vara äckliga dem med. invandrare också, men inte för att de är invandrare utan av samma anledning som jag tycker en "utvandrare" och en "svensk" är äckliga. Baserar inte fördommar på hudfärg eller religion. Sen så har min tråd inget med invandrare att göra, men jag anar en liten uns av "jag är inte rasist men.." i dig och dina åsikter . Fy

Det är något som retar mig så in i helvete, folk som tycker att man är omogen som inte skaffar barn för "vem ska ta hand om dig när du är gammal"? Ursäkta mig, men hur fan kan någon som anser sig vara så mogen och godhjärtad skaffa barn för att tvinga dem att ta hand om sina gamla föräldrar?
  • Anonym (hatar barn)
    Anonym (Pinsamt) skrev 2014-02-18 13:30:23 följande:
    Ni borde inte ge TS mer utrymme, hon/han skriver ju bara för att "hen" (hen - för att få in lite PK mitt i allt) behöver uppmärksamhet. Titta igenom alla dennes kommentarer, på vilken nivå de ligger. 

Säger någon som döper sig till "Pinsamt" som en fjortis. Förmodligen en tjej eftersom jag skriver det, lära sig läsa kanske? 
  • Anonym (hatar barn)
    Anonym (jag med) skrev 2014-02-18 15:26:27 följande:

Det är något som retar mig så in i helvete, folk som tycker att man är omogen som inte skaffar barn för "vem ska ta hand om dig när du är gammal"? Ursäkta mig, men hur fan kan någon som anser sig vara så mogen och godhjärtad skaffa barn för att tvinga dem att ta hand om sina gamla föräldrar?

Ja men verkligen samma här. Folk berättar att de vill ha tre barn och man säger noll och får uppslängt i ansiktet "GUD VAD DU ÄR OMOGEN VILL DU FESTA HELA LIVET ELLER" man bara "nej det var inte min plan" och typ "åh ingen kommer ta hand om dig när du är gammal. stackare"

ja men precis som att om jag skaffar ungar att de kommer ha tid att springa hos mig varje dag när jag är gammal och sjuk............
  • Anonym (hatar barn)

Och till er alla ; NATURLIGTVIS ÖVERDRIVER JAG.
    Jag ogillar absolut barn, men jag hatar dem inte, inte alla. Min kompis har en jätte söt liten pojke.

Men jag gillar verkligen att se hur upprörda medelålderskvinnor med flottigt hår och lösgravidmage blir jätte arga för att man säger att man ogillar deras köttknyten och sen försöker de leka vuxna och tala om för en hur man beter sig dålig genom att bete sig lika dåligt själva och då tänker man bara "jaha. det är sådana här personer som skall uppfostra barn som skall ta över efter oss."

• Anonym (vill inte heller)

Jag tror att agget mot föräldrar baserar sig på att de tillåter sina barn att bete sig hur som helst och att det är ok bara för att de är barn. Jag anser att sätter man barn till världen får man se till att lära dem bete sig korrekt också och lyckas man inte med det ska man avlägsna sig från platser där de stör (restauranger, tågvagnar, bussar med mera). Ett flertal föräldrar uppvisar nonchalans mot sin omgivning och det är irriterande. Ibland rinner det över. Överlag gillar jag människor som beter sig uppfostrat och korrekt, de som inte beter sig så är det svårare att tycka om. Barn överlag beter sig inte korrekt och det gör att jag mestadels uppfattar de som väldigt jobbiga att ha at göras med.

• Anonym (vill inte heller)

Jag festar aldrig inte ens då jag var yngre. Så nej, det finns annat i livet än festande och barn. Finns det inte det för er som påstår att vi skulle önska bo på krogen? Går ert liv endast ut på familj alternativt supande?

• läppar
    Anonym (jag med) skrev 2014-02-18 15:26:27 följande:

• Anonym (jag med)
    Anonym (vill inte heller) skrev 2014-02-18 16:02:10 följande:
    Jag tror att agget mot föräldrar baserar sig på att de tillåter sina barn att bete sig hur som helst och att det är ok bara för att de är barn. Jag anser att sätter man barn till världen får man se till att lära dem bete sig korrekt också och lyckas man inte med det ska man avlägsna sig från platser där de stör (restauranger, tågvagnar, bussar med mera). Ett flertal föräldrar uppvisar nonchalans mot sin omgivning och det är irriterande. Ibland rinner det över. Överlag gillar jag människor som beter sig uppfostrat och korrekt, de som inte beter sig så är det svårare att tycka om. Barn överlag beter sig inte korrekt och det gör att jag mestadels uppfattar de som väldigt jobbiga att ha at göras med.

+1 på den! {#emotions_dlg.flower} 
  • Anonym (jag med)
    Anonym (hatar barn) skrev 2014-02-18 15:56:43 följande:
    Och till er alla ; NATURLIGTVIS ÖVERDRIVER JAG. Jag ogillar absolut barn, men jag hatar dem inte, inte alla. Min kompis har en jätte söt liten pojke. Men jag gillar verkligen att se hur upprörda medelålderskvinnor med flottigt hår och lösgravidmage blir jätte arga för att man säger att man ogillar deras köttknyten och sen försöker de leka vuxna och tala om för en hur man beter sig dålig genom att bete sig lika dåligt själva och då tänker man bara "jaha. det är sådana här personer som skall uppfostra barn som skall ta över efter oss."

Jag misstänker att de känner sig träffade eftersom det är deras ungar som beter sig grisigt och driver omgivningen till vansinne.
  • Anonym (Samma här)

Jag hatar också barn. Finns nästan inget som jag hatar så mycket eller när jag tänker efter så hatar jag faktiskt barn mest av allt som man kan hata

• Anonym (Samma här)

Barn är så jävla bortskämda nu för tiden. Hoppas dom tar bort alla barnrätts processer man håller på med i Sverige. För barn ska lyda sina föräldrar o andra vuxna annars förtjänar dom lite stryk så dom lär sig att aldrig mer göra om det o va otacksamma

Svar på tråden jag hatar barn.