maka011 skrev 2014-06-25 20:07:03 följande:
Det blir sprutor och troligtvis uppsättning i kö för ivf. Men inte innan i augusti. Labbet där männen lämnar prover har sommarstängt och gynmott jag går till ska snart ha semester stängt och kan därmed inte följa upp hur sprutorna fungerar.
Så 11 augusti har vi att rikta in oss på.
Är så sjukt besviken. Visst fattade jag att det inte skulle bli en dans på rosor. Att jag inte skulle bli gravid poff sådär bara för att jag testade pergotime. Men denna väntan.. Tänk om jag sökt hjälp lite tidigare.. Då hade vi sluppit att vänta på att få börja med sprutorna, på att sambon ska få lämna prov.
För på det besöket ska vi prata om sprutorna och vi ska få lära oss hur de ska tas. Sambon ska få prata om hur det går till med att lämna prov och boka tid till att göra det.
Inget säger att jag kan börja med Provera då ens.
Sen är det först Provera i 10 dagar och vänta på mens, sen ta sprutor som kanske inte funkar eftersom doseringen ska ställas in.. Vi kanske kan börja försöka bli gravida i oktober. Då är det över ett år sen vi började försöka.
Hade liksom hoppats på att redan vara gravid då..
Usch förlåt för jag gnäller så.. Men har ingen annanstans att ventilera om det. Visst kan jag prata med sambon, men livet måste liksom gå vidare. Vi måste leva och försöka fokusera på annat medan vi väntar.. Men jag har ju mina myror i huvudet ändå..
Förstår att det känns tungt att ni inte kan gå vidare direkt nu men försök njut av sommaren och semester, slappna av i hela kroppen så ni kommer utvilade till starten i augusti, är övertygad om att det kommer funka toppen för er med sprutor. Min gyn sa att för de allra flesta där pergotime inte funkar ger sprutor jättebra effekt