• emmaab

Börja med pergotime imorgon

Vet att det säkerligen finns många trådar om detta men jag kör en till ;) 
    Imorgon ska jag börja med pergotime i 5 dagar för första gången någonsin! 
    Har ätit primolut nor i 10 dagar för att få igång mensen :) 

Nu känner man sig så spänd och förväntansfull och JÄTTE nervös! Har inbokat VUL antar jag den 26/5... Jag hoppas så att det tar sig på första kuren och att det inte blir överstimulerat! Ska testa sedan med ÄL tester för att försöka hålla koll på ÄL men visst kollar dom på VUl när ÄL sker? man har fått så mkt information så känns som att man inte minns hälften ;) 

Vet inte egentligen vad jag vill med denna tråd men är ni fler i samma sits, skriv av er här med mig, finns det någon som kan berätta hur det gått för er... funkade det på första försöket osv? 

• Svar på tråden Börja med pergotime imorgon
  • maka011
    KnytetsMamma skrev 2014-05-31 11:40:52 följande:
    Förstår otåligheten men snart har du ätit klart pergotime också och det är nedräkning till bim istället, håller tummarna!!!
    Jo precis.. 2 dagar med dubbel pergotime nu.

Har "tjatat" till mig att få göra ett vul i anslutning till kuren denna gången så jag slipper att gå och undra. 
    16/6, wish me luck! Hoppas så att det funkar denna gången. Annars är det sprutor som gäller för fröken Karlsson. Och jag hatar att bli stucken! :(
  • maka011

Ingenting.. Inte en endaste äggblåsa.. Pergotime misslyckades totalt för vår del.

• KnytetsMamma

Åh, vad tråkigt att höra. Vad trodde gyn det berodde på? Ska ni testa trippel -kur också eller blir det sprutor direkt? Hoppas i alla fall att ni snart får ert plus :)

maka011 skrev 2014-06-16 11:16:25 följande:
    Ingenting.. Inte en endaste äggblåsa.. Pergotime misslyckades totalt för vår del.

• maka011
    KnytetsMamma skrev 2014-06-16 12:02:09 följande:
    Åh, vad tråkigt att höra. Vad trodde gyn det berodde på? Ska ni testa trippel -kur också eller blir det sprutor direkt? Hoppas i alla fall att ni snart får ert plus :)
    Vet inte.. Blev inpetad att göra ett vul som hastigast då min läkare arbetar på annan ort denna vecka. Men vi ville se om dubbelkur gjorde susen så fick gjort en snabbkoll hos en annan läkare.
    Så det mest konstaterat att det inte fungerat.

Har ingen aning om vad som händer nu. Inväntar telefontid med min läkare på måndag. Så jävla drygt. Men han sa sist att trippelkur kommer det inte bli. Så blir sprutor. Som det lät på barnmorskan blir det ev direkt in i kön till ivf.. :(
  • KnytetsMamma
    maka011 skrev 2014-06-16 12:13:49 följande:
    Vet inte.. Blev inpetad att göra ett vul som hastigast då min läkare arbetar på annan ort denna vecka. Men vi ville se om dubbelkur gjorde susen så fick gjort en snabbkoll hos en annan läkare.
    Så det mest konstaterat att det inte fungerat.

Har ingen aning om vad som händer nu. Inväntar telefontid med min läkare på måndag. Så jävla drygt. Men han sa sist att trippelkur kommer det inte bli. Så blir sprutor. Som det lät på barnmorskan blir det ev direkt in i kön till ivf.. :(
    Okej, men har hört att sprutor kan ge bra effekt även om inte pergotime funkar. Men lyssna på sjukvården, de vet ju bäst. Tycker de att ni ska ställas i kö till IVF direkt så kör på det. Kanske kan ni testa sprutor under tiden för det är väl lite väntetid kan jag tänka mig. Lycka till i alla fall!!!
  • maka011

Just nu orkar jag knappt tänka på det. Det gör för ont. Och labbet är stängt för sommaren så sambon kan inte lämna prov förrän i augusti.

KnytetsMamma skrev 2014-06-16 13:02:39 följande:
    Okej, men har hört att sprutor kan ge bra effekt även om inte pergotime funkar. Men lyssna på sjukvården, de vet ju bäst. Tycker de att ni ska ställas i kö till IVF direkt så kör på det. Kanske kan ni testa sprutor under tiden för det är väl lite väntetid kan jag tänka mig. Lycka till i alla fall!!!

• julii
    maka011 skrev 2014-06-16 14:38:41 följande:
    Just nu orkar jag knappt tänka på det. Det gör för ont. Och labbet är stängt för sommaren så sambon kan inte lämna prov förrän i augusti.

Lycka till maka011. Hoppas att det går vägen för er.
  • emmaab
    KnytetsMamma skrev 2014-06-16 13:02:39 följande:

Tråkigt för dig hoppas verkligen de tar sig ! För mig verkar det inte ha tagit sig fick mens nu på morgon å ändå har allt känts lite annorlunda :( detta e en så jobbig sits.... Stressande och all väntan... :(
  • emmaab

[quote=73403628][quote-nick]KnytetsMamma skrev 2014-06-08 19:39:44 följande:[/quote-nick]

Hej, innan denna graviditet kände jag INGENTING så det var därför jag blev så förvånad att jag plussade. När jag väntade dottern hade jag liksom du ont i bröstvårtorna men inget annat. Spännande väntan för dig nu då. Om det var 18 mm i tisdags hade du säkert ägglossning typ onsdag eller nåt sånt. Då får du nog försöka hålla dig till 2 veckor efter det innan du testar för att inte bli besviken ifall du råkar testa för tidigt. Håller tummarna!!

Jag känner fortfarande ingenting så jag ser verkligen fram emot

För mig verkar det inte ha tagit sig fick mens nu på morgon å ändå har allt känts lite annorlunda :( detta e en så jobbig sits.... Stressande och all väntan... :( men jag hade ägglossning iallafall de vistade blodproverna då känns de lite mer som hur fan kunde de inte ta sig?? ..... Vi mös ju varannan dag där efter VUL när ägget var 18mm.... Jaja är väl bara ta nya tag men det känns hopplöst :(

• KnytetsMamma
    emmaab skrev 2014-06-19 07:19:44 följande:
    [quote=73403628][quote-nick]KnytetsMamma skrev 2014-06-08 19:39:44 följande:[/quote-nick]
    Hej, innan denna graviditet kände jag INGENTING så det var därför jag blev så förvånad att jag plussade. När jag väntade dottern hade jag liksom du ont i bröstvårtorna men inget annat. Spännande väntan för dig nu då. Om det var 18 mm i tisdags hade du säkert ägglossning typ onsdag eller nåt sånt. Då får du nog försöka hålla dig till 2 veckor efter det innan du testar för att inte bli besviken ifall du råkar testa för tidigt. Håller tummarna!!

Jag känner fortfarande ingenting så jag ser verkligen fram emot

För mig verkar det inte ha tagit sig fick mens nu på morgon å ändå har allt känts lite annorlunda :( detta e en så jobbig sits.... Stressande och all väntan... :( men jag hade ägglossning iallafall de vistade blodproverna då känns de lite mer som hur fan kunde de inte ta sig?? ..... Vi mös ju varannan dag där efter VUL när ägget var 18mm.... Jaja är väl bara ta nya tag men det känns hopplöst :(
    Åh nej fast samtidigt toppen att du fick ägglossning, då finns ju chansen att det tar sig nästa månad istället :)
  • maka011
    julii skrev 2014-06-16 17:53:40 följande:

Lycka till maka011. Hoppas att det går vägen för er.
    Tack! Har försökt att inte tänka på det den gångna veckan.. Men det har varit lättare sagt än gjort.. Tycker det är vansinnigt tungt.. Har varit en väldigt lång vecka.

Idag inväntar jag samtal från läkaren för att se hur vi fortsätter..
  • maka011

Det blir sprutor och troligtvis uppsättning i kö för ivf. Men inte innan i augusti. Labbet där männen lämnar prover har sommarstängt och gynmott jag går till ska snart ha semester stängt och kan därmed inte följa upp hur sprutorna fungerar. 
    Så 11 augusti har vi att rikta in oss på.

Är så sjukt besviken. Visst fattade jag att det inte skulle bli en dans på rosor. Att jag inte skulle bli gravid poff sådär bara för att jag testade pergotime. Men denna väntan.. Tänk om jag sökt hjälp lite tidigare.. Då hade vi sluppit att vänta på att få börja med sprutorna, på att sambon ska få lämna prov.

För på det besöket ska vi prata om sprutorna och vi ska få lära oss hur de ska tas. Sambon ska få prata om hur det går till med att lämna prov och boka tid till att göra det.
    Inget säger att jag kan börja med Provera då ens.
    Sen är det först Provera i 10 dagar och vänta på mens, sen ta sprutor som kanske inte funkar eftersom doseringen ska ställas in.. Vi kanske kan börja försöka bli gravida i oktober. Då är det över ett år sen vi började försöka.
    Hade liksom hoppats på att redan vara gravid då..

Usch förlåt för jag gnäller så.. Men har ingen annanstans att ventilera om det. Visst kan jag prata med sambon, men livet måste liksom gå vidare. Vi måste leva och försöka fokusera på annat medan vi väntar.. Men jag har ju mina myror i huvudet ändå..

• KnytetsMamma
    maka011 skrev 2014-06-25 20:07:03 följande:
    Det blir sprutor och troligtvis uppsättning i kö för ivf. Men inte innan i augusti. Labbet där männen lämnar prover har sommarstängt och gynmott jag går till ska snart ha semester stängt och kan därmed inte följa upp hur sprutorna fungerar. 
    Så 11 augusti har vi att rikta in oss på.

Är så sjukt besviken. Visst fattade jag att det inte skulle bli en dans på rosor. Att jag inte skulle bli gravid poff sådär bara för att jag testade pergotime. Men denna väntan.. Tänk om jag sökt hjälp lite tidigare.. Då hade vi sluppit att vänta på att få börja med sprutorna, på att sambon ska få lämna prov.

För på det besöket ska vi prata om sprutorna och vi ska få lära oss hur de ska tas. Sambon ska få prata om hur det går till med att lämna prov och boka tid till att göra det.
    Inget säger att jag kan börja med Provera då ens.
    Sen är det först Provera i 10 dagar och vänta på mens, sen ta sprutor som kanske inte funkar eftersom doseringen ska ställas in.. Vi kanske kan börja försöka bli gravida i oktober. Då är det över ett år sen vi började försöka.
    Hade liksom hoppats på att redan vara gravid då..

Usch förlåt för jag gnäller så.. Men har ingen annanstans att ventilera om det. Visst kan jag prata med sambon, men livet måste liksom gå vidare. Vi måste leva och försöka fokusera på annat medan vi väntar.. Men jag har ju mina myror i huvudet ändå..
    Förstår att det känns tungt att ni inte kan gå vidare direkt nu men försök njut av sommaren och semester, slappna av i hela kroppen så ni kommer utvilade till starten i augusti, är övertygad om att det kommer funka toppen för er med sprutor. Min gyn sa att för de allra flesta där pergotime inte funkar ger sprutor jättebra effekt
  • KnytetsMamma

Är det nån aktivitet i den här tråden fortfarande?!

Själv blev jag ju gravid efter min första kur i maj men fick tyvärr ma som upptäcktes i juli :( Så efter att allt blött ut och kroppen läkt satte vi igång med pergotime igen, hade förhoppningsvis ägglossning onsdag/torsdag denna vecka och alltså BIM typ den 25 september, spännande!!!

Svar på tråden Börja med pergotime imorgon