• Tobbe76

Dolcontin Missbruk behöver hjälp och svar för ska bli ren NU!!!

Hej !

Vet ej egentligen varför jag skriver på nätet har aldrig gjort det förut.

Men ngn gång måste ju vara den första, samt jag har ingen annan att fråga.

Göra en historia kort, har ätit 150mg/dag alltså 5st 30mg Dolcontin om dagen i tre år.

Detta har jag gjort för att kunna utföra mitt jobb som varit spela fotboll.

Nu till kruxet när jag ännu var aktiv så såg jag egentligen inget fel med det, hade ej ont var pigg hela tiden osv.

Men nu när jag lagt av med fotbollen insåg jag för 6dagar sen att (nu kommer orden jag aldrig trodde jag skulle säga) JAG ÄR JU EN MISSBRUKARE !!!!!

Börja då funderar direkt hur jag skulle göra för vill ju vara en ren människa. Så börja med kapa från 150mg/dag till 30mg/dag direkt och direkt spåra magen ut, men läste då om Dimor och det funka bra. Sedan har jag varit varm/kall och benen rycker lite men ej mkt. Samt sömnen har varit riktigt kass iaf första nätterna. Men har funkat helt ok i vardagen som människa.

Så nu till mina frågor.

1: Har sedan 12 timmar inte tagit ngn mer tablett så tänkte försöka sluta direkt nu från 30mg för känner inga värre symptomer än jag gjorde när jag minska första gången. Är det och lura sig själv och man får ett helskotta sen om några timmar/dagar?

2: Frågan är att jag aldrig haft ont i ryggen utan knän, men nu när jag trappa ner fick jag värk i ryggen. Och läste då på nätet är hjärnans sätt och lura mig ta piller kan det stämma och om jag rör på mig och får ingång kroppen så kommer det bli bättre?

3: Om jag slutar direkt nu när jag ändå inte tagit ngt på 12. När är då skiten ur kroppen och man känner sig bättre?

4: Fjärde och sista frågan har Alvedon, Dimor, Stesolid samt imovane och ngt som heter Mirtin utskrivet. Dom tre sista medicinerna fick jag när jag sluta mitt jobb och gick in i depression men tog aldrig ngt. Men kan detta hjälpa mig ngt nu om jag skippar och ta ngn mer tablett skulle gjort det för 4h men känner mig ej sämre?

Har läst hemska historier på nätet och då mest på Amerikanska sidor iofs. Detta har ju gjort att jag ej vågat förut. det har ju skrämt livet ur mig och därför jag blev chockad när jag ej känner så starka saker även om jag minska 120mg direkt.

Sedan ska givetvis säga att jag har ju suget efter ta en tablett men det kan jag hantera.

Hoppas någon kan svara iaf på ngt av detta. För har absolut ingen och ta hjälp av då alla tror jag alltid varit den "stjärnan" och speciellt som jag är uppvuxen i ett mindre samhälle, min familj och vänner skulle skämmas ihjäl, och rädd skulle bli för stort uppståndelse lite överallt på grund av mitt förra yrke. Och skulle aldrig orka det och då aldrig sluta utan fortsätta ljuga för mig själv och säga ingen fara du kan hantera detta...

När sanningen är jag är en och nu säger jag det för andra gången EN MISSBRUKARE MEN HAR EN JÄVLA VILJA AV STÅL OCH SLUTA NU!!!!!!

Sedan när allt är klart och jag varit ren och kännt livet komma tillbaka utan den falska känslan dolcontin ger!!!

Ska jag gå ut offentligt och börja jobba med detta för jag om ngn är har en fördel på grund jag varit en offentlig människa sedan jag var 17-18år och börja spela fotboll väldigt högt. Så hoppas jag kan uppmuntra och berätta min story då för både skolelever och äldre att alla kan trilla dit, oavsett yrke,ålder, kön och man inser inte att man missbrukar för man funkar ju. både bland vänner/familj jobb osv. Och det viktigaste man kan ta sig ur detta!!!

Men som sagt först hoppas jag på hjälp på mina frågor att klara detta jävla missbruk och är nu faktiskt 4h 30min sen jag skulle tagit tablett och är ej sämre ännu JIPPI

Förlåt för ett lång mail men vågar ej vända mig någon annanstans för hjälp!!!

• Svar på tråden Dolcontin Missbruk behöver hjälp och svar för ska bli ren NU!!!
  • Carnitas
    Tobbe76 skrev 2014-11-22 17:28:06 följande:
    Herrejävlar säger nu !
    Har svikit alla ni som trodde på mig och inte minst mig själv.

Igår kväll blev en sen kväll som det brukar bli när pojkar får resa själva :)

Så imorse försov sig vi alla så blev bråttom och komma iväg. Vakna med stel/värk rygg så körde ner nerven i fickan och tog en Alvedon. Nu när jag skulle ta en Alvedon igen märkte jag att det var Dolcontin 10mg jag fick i mig imorse. Konstiga är den gjorde varken mer eller mindre nytta än en Alvedon som jag trodde jag stoppat i mig.

Har världens ågrens nu har jag sabbat nästan 9dagar genom tog en 10mg Dolcontin av misstag. Börjar hela AT om nu från dag ett?

Har taskig batteri i mobilen så kommer ej kunna svara men vore glad om ngn vet vad som sker typ kan jag räkna med massa diarré osv imorgon?

Fan JAG ÄR DUM I HUVUDET PÅ RIKTIGT!!!

Enda du svikit din cold turley.
    Men enda du gjort är att satt din AT, på paus i ca24-36h.
    Du ska inte trycka ner dig, att du har fallerat.
    Ta dig ur detta snarast, då det kan vara destruktivt för dig.
    Så tänka bara, jaha, nu har jag pausat AT.
    Men rent praktiskt, så har du gjort en nedtrappning.
    Om än en ofrivillig en, hade varit av uppsåt.
    Så hade du kanske "svikit" som du säger.
    Ryck upp dig, och se vad det är och ofrivilligt ett misstag.
    Och DU HAR INTE, förstört nått!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag antar du imon, har milda/inga AT.
    Men kommer tillbaka lite senare, men säkert inte så som du haft innan.

Dum i huvudet, nä det vet jag inte.
    Du måste inse, det egentligen inte ändrar nått.
    Och du har varit så starkt och målmedveten, så tryck inte ner dig själv.
    Gör du inte detta, så kommer du fortfarande ta de steg att vara fri från morfinet.
    Är säker på att du tänker om, och tar tag i det.

Hörs när du kommer tillbaka.

• Tobbe76

carnitas: Har insett en del sen jag erkände för mig själv om detta med missbruk/beroende. Men som du säger har jag förstått att detta med läkare ej är så lätt. Det gäller att ha tur och få rätt läkare, men går du då på Vårdcentralen så byter dom ju läkare hela tiden så är ju hemskt många som hamnar i kläm.

Travet för oss stanna på 6rätt åkte på 5an i 6e hade spik på 1an men Takter satte sig invändigt fattar ej varför. Men trav är trav :)

Det var inte illa var ett bra ihopsatt system förstår jag. För tippar det ej var ngt monster stort system och det gör bedriften större :)

Bra dom gilla det Pork är super tycker jag :)

Hahaha låter supergott med Pannacotta och Hallonsås. Men såklart en fördel blanda annars blir det bara sött eller bara surt :)

Tack för dom orden fick ångest när jag upptäckte jag tagit fel. Men kände mig varken bättre eller sämre än jag gjorde före eller efter. Så var som ta en Alvedon. Idag vakna jag med samma symptom som jag haft hela tiden så förhoppningsvis gjorde tabletten varken till eller ifrån. Och 10mg kanske ej gjorde ngn skada mer än i min hjärna för brukar aldrig bryta ett ord när jag sagt det. Så var mer det kanske jag kände mig besviken på mig själv.

Ta ngt mer Dolcontin medveten blir det aldrig för min del. Såklart om jag ngn gång i framtiden hamnar i en situation där Läkare på grund av smärta/operation måste ta så kommer jag göra det. Annars blir det på sin höjd Alvedon för mig :)

Tack du rädda mig där för igår kändes hopplöst när jag gjort en tabbe. Tänkte nu börjar allt om och då kanske jag ej skulle ha sådan tur som jag haft denna gång med så milda AT symptom. Men nu är jag lugn :)

Kolla angående bostad får svar på Onsdag och då även orter. Han som har hand om det är på kort semester men hemma onsdag och ska då ringa mig.

Åkte ifrån mobilladdaren så fick låna en annans mobil och svara på inlägg.

Är helt död idag men beror ej på AT utan satt uppe och såg Örjan Kihlström lotsa Commander till seger ett värdigt slut för en sådan häst, speciellt som inte många vet den är svensk :)

Men är hemma imorgon !

• Carnitas
    Tobbe76 skrev 2014-11-23 12:54:46 följande:
    carnitas: Har insett en del sen jag erkände för mig själv om detta med missbruk/beroende. Men som du säger har jag förstått att detta med läkare ej är så lätt. Det gäller att ha tur och få rätt läkare, men går du då på Vårdcentralen så byter dom ju läkare hela tiden så är ju hemskt många som hamnar i kläm.

Travet för oss stanna på 6rätt åkte på 5an i 6e hade spik på 1an men Takter satte sig invändigt fattar ej varför. Men trav är trav :)
    Det var inte illa var ett bra ihopsatt system förstår jag. För tippar det ej var ngt monster stort system och det gör bedriften större :)

Bra dom gilla det Pork är super tycker jag :)
    Hahaha låter supergott med Pannacotta och Hallonsås. Men såklart en fördel blanda annars blir det bara sött eller bara surt :)

Tack för dom orden fick ångest när jag upptäckte jag tagit fel. Men kände mig varken bättre eller sämre än jag gjorde före eller efter. Så var som ta en Alvedon. Idag vakna jag med samma symptom som jag haft hela tiden så förhoppningsvis gjorde tabletten varken till eller ifrån. Och 10mg kanske ej gjorde ngn skada mer än i min hjärna för brukar aldrig bryta ett ord när jag sagt det. Så var mer det kanske jag kände mig besviken på mig själv.

Ta ngt mer Dolcontin medveten blir det aldrig för min del. Såklart om jag ngn gång i framtiden hamnar i en situation där Läkare på grund av smärta/operation måste ta så kommer jag göra det. Annars blir det på sin höjd Alvedon för mig :)

Tack du rädda mig där för igår kändes hopplöst när jag gjort en tabbe. Tänkte nu börjar allt om och då kanske jag ej skulle ha sådan tur som jag haft denna gång med så milda AT symptom. Men nu är jag lugn :)

Kolla angående bostad får svar på Onsdag och då även orter. Han som har hand om det är på kort semester men hemma onsdag och ska då ringa mig.

Åkte ifrån mobilladdaren så fick låna en annans mobil och svara på inlägg.

Är helt död idag men beror ej på AT utan satt uppe och såg Örjan Kihlström lotsa Commander till seger ett värdigt slut för en sådan häst, speciellt som inte många vet den är svensk :)

Men är hemma imorgon !

Hitta en läkare som verkligen förstår hur det funkar är svårt.
    Visst dom besitter kunskapen om detta, men deras handlingar visar annat.

Det kanske haft större betydelse om du hade haft en kraftigare AT.
    Där man kanske mår så skit, att det är löjligt.
    Och så tar man en tablett och haltar upp denna helt eller delvis.
    Då kan det nog vara jävligt svårt att inte ta en ny, då man inte vill tillbaka till där man mådde dåligt.
    Det är en hel del psykologi här, här verkar du stark.
    Där du redan bestämt dig, att nu ska det inte bli mer.
    Sen korkat misstag, och inte med uppsåt.
    det kan man förlåta om det sker en gång.

Sen var jag tvungen att lunga dig lite, då det verkade som du var till det närmaste förstörd.
    Och det är inte ett bra tillstånd när man ska sluta med sådan här medicin.
    Då kanske man sitter där igen, och tänker skitsamma jag tar en till.

Glömmer inte commander crow när Lufti sa te att jag tänker köra i ledningen.
    Crow´s kusk tittade på Lufti, och mer eller mindre i kroppsspråket sa det skiter väl jag i.
    Och bara drog iväg, för mig Lufti försökte svara lite, men var helt chanslös i den striden :D
    Kommer inte ihåg vad det var för lopp, men måste varit nått av de större, för då var han redan utomlands.
    Grym häst och härlig tunga :p

Pulled pork rester idag, mumma :D
    Och faktiskt även pannacotta, men det får bli senare.
    Nu ska jag faan sova en stund, då varit uppe med dottern tidigt med fotbollen.
    Söndag morgon är den dag jag vill ligga kvar i sängen och sen slappa resten.

Skickar dig ett pm

• Anonym (mia)

Jag följer dig fortfarande o önskar dig all lycka till. Jag har tyvärr inga goda råd att ge dig. Men du kommer att fixa det, jag är helt säker på det. Just nu är du bäst!

• Carnitas

Lite orolig, att du inte har uppdateras oss, då du sa du skulle komma förbi idag.
    Snälla säg, du har det under kontroll.

För du varit så stark!
    Är du det fortfarande?
  • Anonym (Snokarn)

Jag tycker du ska vara lite försiktig med vad du skriver här om dig själv. Jag vart lite nyfiken bara när du skrev att du är en offentlig person och forskade lite och är ganska säker på vem du är. Jag tänker förstås inte spekulera i saken mer men ett råd är att vara lite försiktig. Lycka till med missbruket, har läst hela tråden och tycker du gör ett jävligt bra jobb! Har själv varit opiatberoende men inte lika starka opiater så jag kan bara tänka mig vilket helvete du går igenom

• Anonym (mia)

Snälla ts, säg att det går bra. Jag är faktiskt orolig när vi inget hört frän dig på länge. Går det dåligt vill jag stötta o stärka dig.

Snälla, snälla uppdatera.

Superkramis!!

• Carnitas

Nähä du Tobbe76, det verkar rätt oroande det här.Men vi får väl hålla tummarna att du är på rätt väg, och löser detta.

• Tobbe76

Hej Alla !

Förlåt jag ej uppdaterat var så enkelt jag bytte mobil så mitt lösenord till mailen försvann. Så tog tid och fixa det :(

Här är iaf en update :)

Skulle varit ren ca 3-4v men gjorde ett misstag och tog 10mg och sedan 10mg till ca 4dagar efter första. Var ej beredd på detta med sömnen knasa. Men sedan ca12 dagar har jag inte tagit ngt :)

Visst värker både ben och rygg samt är ngt stela (men skönt känna kroppen igen) samt sömnen är ännu lite knas men nu har jag accepterat det så funkar bra. Samt kondisen är urusel orkar knappt jogga 2km utan att spy :)

Till alla er som kanske som mig inte våga ta det steget och sluta, kan jag bara citera en känd reklam " DO IT " finns absolut ingen människa som är den andra lik och vi alla får olika AT. Men om man tänker så här istället nu får jag en veckas influensa så är det lättare. För mycket iaf av AT jag har haft har varit som en influensa. Givetvis aldrig kul men heller inget som dödar :)

Så mina tips är att bädda ner sig i soffan/sängen och se på film eller läsa. Sedan tycker jag det är viktigt att hur jävligt man mår att gå ut och röra på sig iaf 500m-1km. Sedan får man acceptera att sömnen är lite si och så :)

Men det absolut viktigaste är att man insett att nu är det nog med dessa droger. För lovar er efter några dagar så ser och känner man sakta men säkert livet på ett nytt sätt som är underbart.

Kort och gott kan man säga har man tagit djävulen i båten får man fan ro han i land också ser jag på det. Jag valde själv och börja med detta så har mig själv och skylla.

Det VIKTIGASTE är 7-10dagar av fysiska problem vad är det mot ett helt NYTT och RENT LIV !!!!

Snoken: Oj trodde faktiskt inte ngn skulle komma på det. Men såklart är man fotbollsintresserad och hängt med för några år sen är det kanske ej så svårt. För har ej döljt ngt direkt här på sidan utan försökt vara helt ärlig. Utom mitt nickname då för det har inget med mitt namn och göra.

Men tack för din ord ! :)

• Tobbe76
    Anonym (mia) skrev 2014-11-30 08:58:06 följande:

Snälla ts, säg att det går bra. Jag är faktiskt orolig när vi inget hört frän dig på länge. Går det dåligt vill jag stötta o stärka dig.

Snälla, snälla uppdatera.

Superkramis!!

Tack snälla mia !!!!

Du är en väldigt underbar människa med ett väldigt stort hjärta!

Blir rörd av dina ord och vill tacka från botten av mitt hjärta !

Kramis
  • Carnitas
    Tobbe76 skrev 2014-12-07 17:51:15 följande:
    Hej Alla !

Förlåt jag ej uppdaterat var så enkelt jag bytte mobil så mitt lösenord till mailen försvann. Så tog tid och fixa det :(

Här är iaf en update :)

Skulle varit ren ca 3-4v men gjorde ett misstag och tog 10mg och sedan 10mg till ca 4dagar efter första. Var ej beredd på detta med sömnen knasa. Men sedan ca12 dagar har jag inte tagit ngt :)

Visst värker både ben och rygg samt är ngt stela (men skönt känna kroppen igen) samt sömnen är ännu lite knas men nu har jag accepterat det så funkar bra. Samt kondisen är urusel orkar knappt jogga 2km utan att spy :)

Till alla er som kanske som mig inte våga ta det steget och sluta, kan jag bara citera en känd reklam " DO IT " finns absolut ingen människa som är den andra lik och vi alla får olika AT. Men om man tänker så här istället nu får jag en veckas influensa så är det lättare. För mycket iaf av AT jag har haft har varit som en influensa. Givetvis aldrig kul men heller inget som dödar :)
    Så mina tips är att bädda ner sig i soffan/sängen och se på film eller läsa. Sedan tycker jag det är viktigt att hur jävligt man mår att gå ut och röra på sig iaf 500m-1km. Sedan får man acceptera att sömnen är lite si och så :)

Men det absolut viktigaste är att man insett att nu är det nog med dessa droger. För lovar er efter några dagar så ser och känner man sakta men säkert livet på ett nytt sätt som är underbart.

Kort och gott kan man säga har man tagit djävulen i båten får man fan ro han i land också ser jag på det. Jag valde själv och börja med detta så har mig själv och skylla.

Det VIKTIGASTE är 7-10dagar av fysiska problem vad är det mot ett helt NYTT och RENT LIV !!!!

Snoken: Oj trodde faktiskt inte ngn skulle komma på det. Men såklart är man fotbollsintresserad och hängt med för några år sen är det kanske ej så svårt. För har ej döljt ngt direkt här på sidan utan försökt vara helt ärlig. Utom mitt nickname då för det har inget med mitt namn och göra.
    Men tack för din ord ! :)

Den där extra 10mg, var det för kunna somna?
    Vad var anledningen till att du inte somna, myrkrypningar/oro i kroppen.
    Eller pga den övriga smärtan?

Som jag sa till dig innan, då är det viktigaste att man tar chansen att sova när man kan.
    Och känner man att nu går det inte somna, så är det oftast ingen idé att försöka.
    Utan köra en film, läsa, eller sudoku, den senare rätt bra.
    Då man tvingar in hjärnan och blir distraherad, funkar bra med korsord också, men det är jag kass på Flört

Så en sammanfattning, så kan vi säga att du är förbi de fysiskautsättnings problemen av morfinet?
    Men har fortfarande små problem med sömn.
    Och lite ont och stel fortfarande.
    Känns det som du nu har kommit så långt, att det känns som du har det svåra bakom dig?

Det är ju så när de svårare AT ger med sig, så har man ett tag innan man blir av med all AT.
    Men det sista av AT, är oftast såpass milda att det krävs inte mycket för man inte ska tänka på dessa längre.
    Svårt att sia om hur länge dessa sitter i, men en vecka får man nog minst räkna med.

Tänker på andra som läser tråden.
    Om ni ska gå cold turkey, se till sluta typ på en Onsdag.
    Så att AT börjar på helgen.
    Sen sjukskriver man sig själv veckan efter.
    Då det är svårt att jobba fulltid, och ha en fullfarts AT samtidigt.
    Så är det en bra idé(enligt mig då), man ska veta att alla fungerar olika på dessa preparat.

• Anonym (mia)

Tack för din uppdatering. Och vad glad jag blev för din skull att det trots allt går bra. Nu gjorde du min kväll också. Vet inte varför jag känt mig engagerad o berörd av det du skrivit. Jag är inte ens intresserad av fotboll. Kanske beror det på att du så öppet o utlämnande har beskrivit hur du mått.

Stort grattis o fortsatt lycka till. Jag är genuint lättad över att du kommit så längt.

Kramis

• Tobbe76

Jag tror det var mest psykologiskt är van och somna direkt förut. Har förstått detta med insomnia är vanligt. Men nu är jag beredd och kan hantera det.

Ja det kan man nog säga att den fysiska AT är över. Nu är det mest lite värk och stelhet bara. Men inte så konstigt egentligen har ju dövat kroppen i många år.

Det du skriver med gå Cold Turkey på en Onsdag är bra :)

• Tobbe76

Tack snälla mia !

Det var tvärtom du som gjorde min kväll :)

Helt otroligt vilket stort hjärta du och andra har på denna sidan.

Människor som dig har min fulla respekt och kärlek !

Ja men utan erat stöd hade jag inte varit här idag så är ni som ska ha ett stort tack från botten av mitt hjärta !

Kramis

• Carnitas

Smärtorna och stelheten släppt eller mildrats?
    Borde ju släppa nu tycker man, sen kanske man spänt sig lite extra efter du slutat.
    Så kanske lite bastu/varm bad eller liknande och lite massage, kan mjuka upp och få det att slappna av igen.

Och skithästar denna vecka, blir svårt att bena ut detta.
    Finns ju par som många har spelat på, Digtal Ink tex.
    Men Noras Bean är ju en sjuk bra häst, som enkelt kan ta Digetal Ink om han har en bra dag.
    Och blir det minsta lilla bråk mellan dom tidigt i loppet, så kan ju Nothing but class vara där och snuva dom bägge.
    Men visst normalt så har ju Digital ink en fördel.

Svar på tråden Dolcontin Missbruk behöver hjälp och svar för ska bli ren NU!!!