• Tobbe76

Dolcontin Missbruk behöver hjälp och svar för ska bli ren NU!!!

Hej !

Vet ej egentligen varför jag skriver på nätet har aldrig gjort det förut.

Men ngn gång måste ju vara den första, samt jag har ingen annan att fråga.

Göra en historia kort, har ätit 150mg/dag alltså 5st 30mg Dolcontin om dagen i tre år.

Detta har jag gjort för att kunna utföra mitt jobb som varit spela fotboll.

Nu till kruxet när jag ännu var aktiv så såg jag egentligen inget fel med det, hade ej ont var pigg hela tiden osv.

Men nu när jag lagt av med fotbollen insåg jag för 6dagar sen att (nu kommer orden jag aldrig trodde jag skulle säga) JAG ÄR JU EN MISSBRUKARE !!!!!

Börja då funderar direkt hur jag skulle göra för vill ju vara en ren människa. Så börja med kapa från 150mg/dag till 30mg/dag direkt och direkt spåra magen ut, men läste då om Dimor och det funka bra. Sedan har jag varit varm/kall och benen rycker lite men ej mkt. Samt sömnen har varit riktigt kass iaf första nätterna. Men har funkat helt ok i vardagen som människa.

Så nu till mina frågor.

1: Har sedan 12 timmar inte tagit ngn mer tablett så tänkte försöka sluta direkt nu från 30mg för känner inga värre symptomer än jag gjorde när jag minska första gången. Är det och lura sig själv och man får ett helskotta sen om några timmar/dagar?

2: Frågan är att jag aldrig haft ont i ryggen utan knän, men nu när jag trappa ner fick jag värk i ryggen. Och läste då på nätet är hjärnans sätt och lura mig ta piller kan det stämma och om jag rör på mig och får ingång kroppen så kommer det bli bättre?

3: Om jag slutar direkt nu när jag ändå inte tagit ngt på 12. När är då skiten ur kroppen och man känner sig bättre?

4: Fjärde och sista frågan har Alvedon, Dimor, Stesolid samt imovane och ngt som heter Mirtin utskrivet. Dom tre sista medicinerna fick jag när jag sluta mitt jobb och gick in i depression men tog aldrig ngt. Men kan detta hjälpa mig ngt nu om jag skippar och ta ngn mer tablett skulle gjort det för 4h men känner mig ej sämre?

Har läst hemska historier på nätet och då mest på Amerikanska sidor iofs. Detta har ju gjort att jag ej vågat förut. det har ju skrämt livet ur mig och därför jag blev chockad när jag ej känner så starka saker även om jag minska 120mg direkt.

Sedan ska givetvis säga att jag har ju suget efter ta en tablett men det kan jag hantera.

Hoppas någon kan svara iaf på ngt av detta. För har absolut ingen och ta hjälp av då alla tror jag alltid varit den "stjärnan" och speciellt som jag är uppvuxen i ett mindre samhälle, min familj och vänner skulle skämmas ihjäl, och rädd skulle bli för stort uppståndelse lite överallt på grund av mitt förra yrke. Och skulle aldrig orka det och då aldrig sluta utan fortsätta ljuga för mig själv och säga ingen fara du kan hantera detta...

När sanningen är jag är en och nu säger jag det för andra gången EN MISSBRUKARE MEN HAR EN JÄVLA VILJA AV STÅL OCH SLUTA NU!!!!!!

Sedan när allt är klart och jag varit ren och kännt livet komma tillbaka utan den falska känslan dolcontin ger!!!

Ska jag gå ut offentligt och börja jobba med detta för jag om ngn är har en fördel på grund jag varit en offentlig människa sedan jag var 17-18år och börja spela fotboll väldigt högt. Så hoppas jag kan uppmuntra och berätta min story då för både skolelever och äldre att alla kan trilla dit, oavsett yrke,ålder, kön och man inser inte att man missbrukar för man funkar ju. både bland vänner/familj jobb osv. Och det viktigaste man kan ta sig ur detta!!!

Men som sagt först hoppas jag på hjälp på mina frågor att klara detta jävla missbruk och är nu faktiskt 4h 30min sen jag skulle tagit tablett och är ej sämre ännu JIPPI

Förlåt för ett lång mail men vågar ej vända mig någon annanstans för hjälp!!!

• Svar på tråden Dolcontin Missbruk behöver hjälp och svar för ska bli ren NU!!!
  • Tobbe76

Eller har inte min AT slagit till ännu fast jag har lite värk, diarré, ökad oro samt sömnsvårigheter inatt?

• Carnitas
    Tobbe76 skrev 2014-11-14 14:04:14 följande:
    Hej alla igen och tack för allas tips och råd och inte minst stöd!!!!

Jag respekterar er allas åsikt och som sagt förstår jag er som säger man ska söka sjukvård 100%.

Men för mig var det inget val ch hade vilket fall som helst kört Cold Turkey så ingen har påverkat eller är ansvarig för mig!!!!!!!

Vill bara uppdatera lite ska försöka skriva mer i helgen men har ett liv jag måste sköta med eller utan tabletter.

Har nu gått ca 30h och inatt sov jag dåligt även fast jag tog en imovane 7,5mg och även igår tog 4x2mg stesolid alltså 4st sammanlagt två stycken, två ggr för minska oro osv.
    Idag mår jag inte sämre än igår utan är lite varm och ibland lite kall och benen känns tunga och värker lite i ryggen.
    Men idag har jag bara tagit två Alvedon samt druckit massa Loka och Apelsinjuice och har rört på mig så ännu påverkar det inte min vardag så jätte mkt utan som typ man känner sig hängig bara.

Sedan har jag bestämt mig för att börja med antidepp som jag har utskriven för förstår man lätt får depression efter ett "missbruk" så vill gardera upp mig så jag ej trillar dit igen. Har ej ännu vågat slänga Dolcontinen if jag ej skulle klara det. Men bär en i fickan och har faktiskt inte varit i närheten att ta den idag, utan en Alvedon räcker.

Lovar försöka skriva mer i helgen men livet måste ju fortsätta med eller utan Dolcontin så måste göra förpliktelser idag. Självklart har Dimor hjälpt mkt så man klarar vardagen utan behöva springa på toa hela tiden.

Om det tar 3-4 dagar och dom värsta symptomen ska vara borta så har jag ju gjort 1/3 nu och blir det ej mkt värre så ska jag klara detta.

Men ngt är skumt för jag har läst då mest amerikanska sidor då är det ju hemska historier och folk nästan "döda" inom 15-20h och för mig känns det som när man känner sig lite hängig och småsjuk bara. Så antagligen måste jag väl få ett jävla bakslag nu för inte kan väl folk skarva sina historier och göra dom värre än vad det är. Och givetvis är vi alla olika!!!!!

Men ni ska veta att alla era tips och råd och inte minst STÖD, har hjälpt mig så mkt så ni inte förstår det!!!!
    Så all min kärlek och respekt till er!!!!!!!

Antidepp, tar en månad att sätta in.
    Då har din AT säkert redan slutat.
    Om nu du inte ska ta det av annan anledning.
    Personligen är jag väldigt delad att börja en antidepp kur, mitt i när man ska sluta.
    Då antidepp, kan ha konstiga buverkningar vid insättningen.

Vet inte vad det är för doser på de Amerikanska sidorna.
    Men om du använt i 3 år och denan dos, så kommer du få en resa som är otrevlig.
    Att du har massa imovane och stesolid, hjälper givetvis att ta udden från AT och enklare kunna sova.
    Mot att vara helt utan.

Jag vill påstå att det kommer ta längre än än vad du tror.
    Vet inte vart du fått 3-4 dagar ifrån.
    Skulle gissa på en 10-14 dagars resa, med det värsta runt hörnet.
    Och detta kanske varar halva denna tid.
    Men ska tillägga att det är bara en spekulation från mig, då man aldrig vet i hur olika människor reagerar efter man slutar med såna här mediciner.

• Carnitas
    Tobbe76 skrev 2014-11-14 14:17:39 följande:
    Eller har inte min AT slagit till ännu fast jag har lite värk, diarré, ökad oro samt sömnsvårigheter inatt?

Borde rimligtvis vara värre i natt.
    En klassiker som jag får, är att man blir trött som faan.
    Lägger sig i sängen, somnar på två röda.
    Bara för att vakna upp 30min senare klarvaken och inte kan sova alls.
    Och myrkrypningar brukar vara en jobbig också.

Du borde klara av detta, men det är psykiskt stressande när man inte vet vad som händer.
    Eller varit med om det innan.
    Och vi har ju lagt en liten grund för dig.

Om någon anledning inte cold turkey funkar, så hoppa över omgående till trappa ut.
    Så det inte går månader, och kanske i desperation för du känner dig misslyckad.
    Och ökar dosen, vilket är rätt vanligt bland de som misslyckas att sluta.
    Sen ställer dig sig i en substituts kö, sen för klara situationen.
    Så köper de sin medicin på den illegala marknaden.
    Sällan det slutar väl här.

Men tror du klarar det, då du verkar väldigt motiverad.

• Tobbe76

Tack Carnitas !

Dina ord värmer verkligen. Men ska ändå antidepp så tar jag två smällar på en gång. on bakom jag fortsätt äta Dolcontin.

Men ska härda ut sömnen pallar jag, har medicin mot det men tar bara vid absoluta nödfall samma med stesolid.

Har tur att jag inte skulle behöva ge mig ut på svarta marknaden för skåpet är överfullt med Dolcontin.

Men lovar trappa ner om ej detta funkar.

MEN TROR FAKTISKT JAG KLARAR DETTA FÖR ÄNNU ÄR JAG EJ VÄLDIGT SJUK!!! :)

• Carnitas
    Tobbe76 skrev 2014-11-14 15:09:41 följande:
    Tack Carnitas !
    Dina ord värmer verkligen. Men ska ändå antidepp så tar jag två smällar på en gång. on bakom jag fortsätt äta Dolcontin.
    Men ska härda ut sömnen pallar jag, har medicin mot det men tar bara vid absoluta nödfall samma med stesolid.
    Har tur att jag inte skulle behöva ge mig ut på svarta marknaden för skåpet är överfullt med Dolcontin.
    Men lovar trappa ner om ej detta funkar.
    MEN TROR FAKTISKT JAG KLARAR DETTA FÖR ÄNNU ÄR JAG EJ VÄLDIGT SJUK!!! :)

Det tror jag med.

Varför jag säger detta om uttrappning, och om man misslyckas med cold turkey.
    Är för att en de blir rädda för vad som händer, och helt enkelt inte vågar pröva att sluta igen.
    Bra information att ha med sig, så man inte tappar kontrollen.
    Om nu det blir för övermäktigt.

Se till ha nån bra film eller nått till hands, om du inte kan sova.
    För ligga sparka sig trött i sängen, har jag lärt mig sällan funkar.

• Empath

TS det låter hur bra som heöst och som Carnitas skriver, om det inte går nu så är det inte ens konstigt men du verkar så motiverad så jag tror stenhårt på dig.

Akta dig med alvedon bara så du inte överdoserar, det blir snabbt toxiskt paracetamol. Jag är väldigt slö och trött nu så jag orkar inte ta mig in på fass, men TS det borde stå på ditt paket du har hur mycket du får ta på en dag och med hur långa intervall

• Tobbe76

Carnitas : Tack för dina råd så värdefulla :)

Om jag nu i värsta fall skulle misslyckas så hoppar jag på typ 10mg eller ngt max eftersom toleransen sjunkit så ingen idé och ta mer :)

Men ska helt ärligt säga jag inte tror det behövs för har hela huset fullt med Dolcontin och haft en i fickan eller sängbordet . Givetvis har jag haft sug men inte ens varit nära och ta...

Så antagligen är der ngt fel på mig som inte är sjukare.

Bra tips att se på film :)

Empath: Läste man kan ta upp till 8 så är lugnt :)

Ta nu och krya på dig själv du behöver det :)

Kärlek till er alla

• Carnitas

Så hur går det, uppdatering på ditt tillstånd.

• Tobbe76

Carnitas du är snäll som frågar :)

Uppskattar det av hela mitt hjärta!!!

Ny har det gått ca 55h och mår som igår ungefär med tunga ben och värk i ryggen samt magen är kass ännu. Men tar Dimor så rättar den till sig. Är ibland lite varm och ibland kall. Och sov iaf 6h inatt. Så ännu har det absolut inte påverkat min vardag nämnvärt!

Så börjar undra om ngt är fel på mig eller om AT inte har börjat ännu?

Någon som vetom det kan vara så att AT dröjer även om det är över 55h nu. Som jag läst iofs på amerikanska sidor ska den Peaka 48-96h så är ju superkonstigt!!!

För idag har jag bara käkat 3 Alvedon och har inga problem och äta och dricker massor av vatten och juice.

För har haft folk här och kikat på trav idag och allt dom sagt du ser bara lite småsjuk ut

Så ngn som vet om det kan vara så att det kan gå över 55h innan AT slår till?

Annars vet jag med 100% säkerhet att jag klara detta!!!!!

• Carnitas

Att det peakar vid 48-96h, betyder att det är först då man blir medveten om hur stark AT blir.
    Själva peaken, kan hålla i sig flera dagar, till en vecka.
    Jag tror du inte sett toppen än.
    Sen hjälper det att ha iomovan och benzo, var försiktig med benozon.
    Det är inte så du behöver var försiktig i att använda en 10-14 dagar.
    Men sen ska man dra ner dessa, då det är en medicin som har en jävla förmåga att smyga på en.
    Dock så hjälper dig att slappna av, då beno har den effekten.

Alvedon är inte fel att ta inför natten heller, då det har en lätt sederande effekt för en del(för mig tex, och vet många andra har en liknande erfarenhet).
    Men testa det brödet jag jag ovan, det har en jävla förmåga att rätta till trasiga magar.
    Super snabbt och enkelt att göra.
    Fiberhusk hittar du i den glutenfria hyllan, är en liten påse som är gul och vit.

Svar på tråden Dolcontin Missbruk behöver hjälp och svar för ska bli ren NU!!!