• Cissi2801

vi på 30 +

Hej alla!

Tänkte starta en tråd för oss från 30 år och uppåt som försöker för plusset denna månad...

Skulle vara kul å peppa varandra... Häng på vetja

• Svar på tråden vi på 30 +
  • Cissi2801
    Kvinna84a skrev 2015-09-01 06:58:16 följande:
    Stort grattis och lycka till! :)
    Tack! Hur går det för dig då??
  • Cissi2801

Har fått en liten ljusrosa blödning, kan de va nidblödning? Har inte någon värk i magen...

Kan de va nidblödning??

• Kvinna84a
    Cissi2801 skrev 2015-09-01 09:39:35 följande:

Tack! Hur går det för dig då??

Det går väl sådär just nu. Ingen mens och inget plus såhär en vecka efter BIM. Ska börja med ivf så min Gyn tror att jag kan vara stressad så att mensen uteblir. Han vill göra vul nästa vecka om inget nytt hänt.

Tanke på din fråga om nidblödning, det sker väl när ägget fäster och det borde det ju redan gjort om du fått positivt test. Hört att det är mycket vanligt med små blödningar i början av graviditeter. Läste mycket om nid för två veckor sedan då jag hade rosa flytningar i tre dagar men inte mycket klokare nu när jag ändå inte är gravid haha. Kroppen alltså..vilket mysterium.
  • Cissi2801
    Kvinna84a skrev 2015-09-01 17:13:47 följande:
    Det går väl sådär just nu. Ingen mens och inget plus såhär en vecka efter BIM. Ska börja med ivf så min Gyn tror att jag kan vara stressad så att mensen uteblir. Han vill göra vul nästa vecka om inget nytt hänt.

Tanke på din fråga om nidblödning, det sker väl när ägget fäster och det borde det ju redan gjort om du fått positivt test. Hört att det är mycket vanligt med små blödningar i början av graviditeter. Läste mycket om nid för två veckor sedan då jag hade rosa flytningar i tre dagar men inte mycket klokare nu när jag ändå inte är gravid haha. Kroppen alltså..vilket mysterium.
    Ja, det kan ju va som du säger.. Att det bara är en blödning tidigt... Får hoppas att inte mensen kommer bara..

Håller alla tummar som går för dig... Hoppas att din tid kommer oxå med en liten bebisbilder magen.. Kramar
  • Kvinna84a
    Cissi2801 skrev 2015-09-01 17:22:23 följande:

Ja, det kan ju va som du säger.. Att det bara är en blödning tidigt... Får hoppas att inte mensen kommer bara..

Håller alla tummar som går för dig... Hoppas att din tid kommer oxå med en liten bebisbilder magen.. Kramar

Nä nu får väl ändå din mens hålla sig undan i minst 9månader :)

Tack, ja nån gång ska det väl gå. Längtar!

Kram!
  • Allies

Hej!
    Får jag hänga med er? :) Är 32 år och vi har just börjat försöka på en 3:a. Har 2 söner som är 5 och 7. Inväntar just nu bim som är om 6 dagar. Imorse fick jag för mig att ta ett cb digital med veckoindikator som visade "inte gravid". Känner mig jätte deppad just nu! De 2 första blev till på första försöket men är nu orolig för att åldern också ska försvåra våra möjligheter...

• Cissi2801
    Kvinna84a skrev 2015-09-02 07:54:43 följande:

Kram!
    Tyvärr så kom mensen.... Får bli nya tag efter denna mens
  • Cissi2801
    Kvinna84a skrev 2015-09-02 07:54:43 följande:

Kram!
  • Kvinna84a
    Allies skrev 2015-09-02 12:00:01 följande:

Hej!

Får jag hänga med er? :) Är 32 år och vi har just börjat försöka på en 3:a. Har 2 söner som är 5 och 7. Inväntar just nu bim som är om 6 dagar. Imorse fick jag för mig att ta ett cb digital med veckoindikator som visade "inte gravid". Känner mig jätte deppad just nu! De 2 första blev till på första försöket men är nu orolig för att åldern också ska försvåra våra möjligheter...

Hej :)

Det är långt kvar till BIM och plusset kan komma senare. Men jag vet, aldrig kul att få negativt resultat.

Själv hoppas vi på första barnet och sitter just nu med negativa gravtest och ingen mens en vecka efter BIM.

Ta ett test på BIM om mensen inte dykt upp så hoppas vi att du får ett plus då :)
  • Kvinna84a
    Cissi2801 skrev 2015-09-02 18:27:30 följande:

Men vadå..plussade inte du i lördags? Ja det är bara att ta nya tag och tänka positivt. Längtar snart efter min mens hehe
  • Allies
    Kvinna84a skrev 2015-09-03 09:24:43 följande:
    Hej :)

Det är långt kvar till BIM och plusset kan komma senare. Men jag vet, aldrig kul att få negativt resultat.

Själv hoppas vi på första barnet och sitter just nu med negativa gravtest och ingen mens en vecka efter BIM.

Ta ett test på BIM om mensen inte dykt upp så hoppas vi att du får ett plus då :)
    Vad jobbigt :-/ Hoppas att du får ett +. Du kanske hade äl senare? *håller tummarna*

Ja, just nu har jag fått en del symtom som lika gärna kan vara pms, så jag hoppas på att det inte är det Blir ett nytt test på mån (bim-1) om inte mensen redan kommit. 
  • Cissi2801
    Kvinna84a skrev 2015-09-03 09:30:42 följande:
    Men vadå..plussade inte du i lördags? Ja det är bara att ta nya tag och tänka positivt. Längtar snart efter min mens hehe
    Det är konstigt jag vet... Men det är bara å ta nya tag...
  • Kvinna84a

Inget plus blev det, mensen kom idag. Nu blir det ivf denna månad för oss och känner mig positiv :)

• Agge83

Hej är oxå 30+.
    Vi skall väl börja försöka i oktober, tog ut spiralen i juli. Vill bara få kroppen att fungera som den skall innan ???????? men tror inte den kommit igång, tog ägglossningstest förra månaden, tror dock jag var för sen för det visa inget. Denna månaden tog jag ett billigt och fick pos 23/8, köpte dagen efter cb dubbeltest, fick en tom ring tre dagar, sen fick jag blinkande gubbar 7 dagar i rad så nu ger jag upp, skall vad jag tror ha mens 10/9 så undrar isåfall om jag har två ägglossningstest, men det känns konstigt så nära beräknad mens.. Nån som vart med om det??

Svar på tråden vi på 30 +