• Anonym (Anna24)

Väninna arg för nyårspuss!

På tolvslaget skrek vi alla gott nytt år, kramades och skålade. Min väninnas man har vart väldigt snäll mot mig under året, hjälpt mig med trasiga saker i lägenheten, skjutsat osv. Så när jag kramade honom gav jag honom en liten puss. Enbart som ett slags tack för att han är så snäll och hjälpsam...inget sexuellt alls. Han blev lite överumplad men skrattade. 

Men hon ältar det här. Hon släpper det inte. Det var en liten puss förfan men hon reagerar som jag legat med honom. Hon säger att det var alldeles för mycket läpp och att den var blöt. Kinden hade gått bra om den var snabb men nu var det en blöt puss på munnen osv menar hon. Hon ältar och släpper det inte. Hon är arg på mig.

Han tog emot den och klagade inte...hon sa inget då men det har kommit efteråt. Varför kan hon inte bara släppa hela grejen??? Hade jag velat ha honom hade jag ju knappast pussat honom mitt framför henne utan passat på när vi var ensamma...men hon beter sig så jäkla svartsjukt. Kanske beroende på sin övervikt??? med osäkerhet och så menar jag.

Hur redar man ut en sån här sak med någon som är så galet svartsjuk??? 

• Svar på tråden Väninna arg för nyårspuss!
  • EnAnonumius
    Jennie med ie skrev 2016-01-21 08:31:24 följande:
    Olika människor lägger olika mycket i handlingar som t ex kramar och pussar. För en del är det något naturligt och o-laddat att göra med de man känner, för en del är det bara reserverat för de allra närmsta i familjen. Det handlar inte om rätt eller fel utan om olika, helt enkelt. Och om man blir varse att man klivit över någon annans gräns och man bryr sig om personen gör man klokt i att visa att man respekterar olikheten och beklagar att den andre kände obehag. Man behöver inte tycka eller säga att man egentligen gjorde fel för det.

M t p inställningen till vännernas övervikt och synen på pussen som en "fin gåva" är det dock nog i vännens bästa intresse att vänskapsrelationen tar slut.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Sahj skrev 2016-01-21 08:21:02 följande:
    Det är inte okej o pussa en annans man på munnen, hur svårt e de o fatta? Jag är bästa vän med en tjejkompis pojkvän, vi skulle aldrig få för oss o pussas. O vadå hennes övervikt, löjligaste ja hört. Du gjorde fel, du ska be om ursäkt, upp till henne om hon vill fortsätta vara din vän
    Hur svårt är det att fatta att i OLIKA kretsar så göra mon olika?

De kretsar jag rör mig i så är det naturligt att man ger polare en puss på munnen.
    Dock om de kommer in "nya" så är det självklart att man hör med henne/honom och respekterar  att han/hon kanske inte gillar idén med en "kompis puss", dock så har man ju kravet på den nya att h*n inte får beklaga sig att vi övriga gör så och dra in "sin moral" och försöker tvinga andra att leva efter den bara för att h*n tycker det är fel.

Fast jag måste hålla med dig om att det är ett korkat argument att komma med övervikt och anse att den "pussen var en gåva".

• Katlan
    Anonym (Anna24) skrev 2016-01-19 20:34:07 följande:
    Varför? Nej jag pussar givetvis inte alla som är snälla. Men han har varit väldigt snäll och hjälpsam.. Jag gillar honom (som en vän) och jag tyckte han förtjänade en puss från mig. Han är som sin fru också rejält överviktig så det blev en väldigt fin gåva att jag pussade honom.  
    VA?
    Så alla överviktiga ska pussas som gåva? För att de är just överviktiga?
    Gäller detsamma för underviktiga?
    För människor med mycket acne?
    För rullstolsburna?
    För rödhåriga?

För vilka mer gäller denna fina gåva?

TS har inte svarat på länge så jag tror nog detta bara var hittepå. Men, om inte så är jag glad att jag inte är ts vän. Även om jag inte stämmer inte på något av det jag skrivit ovan.

• Katlan
    EnAnonumius skrev 2016-01-21 09:11:38 följande:

De kretsar jag rör mig i så är det naturligt att man ger polare en puss på munnen.
    Dock om de kommer in "nya" så är det självklart att man hör med henne/honom och respekterar  att han/hon kanske inte gillar idén med en "kompis puss", dock så har man ju kravet på den nya att h*n inte får beklaga sig att vi övriga gör så och dra in "sin moral" och försöker tvinga andra att leva efter den bara för att h*n tycker det är fel.

Fast jag måste hålla med dig om att det är ett korkat argument att komma med övervikt och anse att den "pussen var en gåva".
    Håller med, jag ser inte heller en kompispuss som något uppseendeväckande.
  • molly50

Jag håller med dig om att man beter sig på olika sött i olika kretsar.
    Men med tanke på att TS säkert har spenderat en hel del tid med sin väninnas pojkvän då han har hjälpt henne med saker och skjutsat henne osv så är det kanske inte så konstigt att väninnan reagerar på att TS pussar hennes pojkvän.
    Om hon inte har varit med när hennes pojkvän har varit med TS så undrar hon kanske vad som kan ha hänt då.
    Mattias och Hannah.
  • StarTrust

Ts:

Så bara för att hon är överviktig förtjänar hon att du slänger dig om halsen på hennes man och ger honom en blöt puss på munnen? ????

• Sahj

Men då är man ju överens om de som du säger, i min krets är vi inte det och det hade blivit konstigt! O de va man ju tydligen inte i hennes heller så samma effekt där. Har man som norm att de e ok så kör hårt
  • EnAnonumius
    Sahj skrev 2016-01-21 10:19:41 följande:
    Men då är man ju överens om de som du säger, i min krets är vi inte det och det hade blivit konstigt! O de va man ju tydligen inte i hennes heller så samma effekt där. Har man som norm att de e ok så kör hårt
    Ja men om du reflekterade en smula.

Du skrev ju detta jag citerar:
    "Det är inte okej o pussa en annans man på munnen, hur svårt e de o fatta?"
    (slut citat)

Du skrev det som att det var en allmängiltig fakta som gäller alla oavsett vilka kretsar man rör sig i.  Det var just detta jag vände mig emot  och kom med en motfråga i analogt med din fråga. 

Det handlar inte om hur man gör i min krets även om jag använde det som exemplifierande på hur det kan se ut hos dem som gör annorlunda.

• Sahj
    EnAnonumius skrev 2016-01-21 10:40:53 följande:
    Ja men om du reflekterade en smula.

Du skrev ju detta jag citerar:
    "Det är inte okej o pussa en annans man på munnen, hur svårt e de o fatta?"
    (slut citat)

Du skrev det som att det var en allmängiltig fakta som gäller alla oavsett vilka kretsar man rör sig i.  Det var just detta jag vände mig emot  och kom med en motfråga i analogt med din fråga. 

Det handlar inte om hur man gör i min krets även om jag använde det som exemplifierande på hur det kan se ut hos dem som gör annorlunda.

Det är allmän fakta och krävs att annat har sagts för att de skulle vara annorlunda. Som i din krets exempel
  • strike2

Jag tänkte egentligen ta ditt parti TS, tycker inte att en puss egentligen betyder nåt, hade jag varit väninnan hade jag bara sagt åt dig att jag inte tyckte om det och "gör det inte igen", sen hade jag släppt det. 

...Men sen nämnde du att hon skulle vara svartsjuk på dig för att hon är överviktig? Get over yourself, tänker jag då.

• Asirna

TS
    Jag  tycker inte du ska se dig själv som en gudinna att du har rätt att göra vad du vill mot din väninna man bara för hon är överviktig. 

Har också en vän som är överviktig och hon har också en partner, hur bra vi än kommer överens så pussar jag honom ALDRIG!

Om du hade varit min vän hade jag brutit kontakten med dig direkt, du verkar för självgod som tror dina pussar är en guds gåva, 

Nej, du är ingen gåva, du är inte mer speciell än någon annan, dessutom för din väninnas partner så är din väninna en väldigt speciell människa. Inte du utan din väninna..

Sluta se dig som en Guds gåva och be om ursäkt till din väninna om er vänskap betyder något för dig.

• smulpaj01
    Asirna skrev 2016-01-22 02:03:01 följande:

TS

Jag  tycker inte du ska se dig själv som en gudinna att du har rätt att göra vad du vill mot din väninna man bara för hon är överviktig. 

Har också en vän som är överviktig och hon har också en partner, hur bra vi än kommer överens så pussar jag honom ALDRIG!

Om du hade varit min vän hade jag brutit kontakten med dig direkt, du verkar för självgod som tror dina pussar är en guds gåva, 

Nej, du är ingen gåva, du är inte mer speciell än någon annan, dessutom för din väninnas partner så är din väninna en väldigt speciell människa. Inte du utan din väninna..

Sluta se dig som en Guds gåva och be om ursäkt till din väninna om er vänskap betyder något för dig.

Tråden ligger i sandlådan
  • Asirna
    smulpaj01 skrev 2016-01-22 06:28:13 följande:

Innebär det något nör tråden ligger i sandlådan?
  • Aikido
    Asirna skrev 2016-01-22 07:32:32 följande:
    Innebär det något nör tråden ligger i sandlådan?
    Fantasiproblemet som är beskrivet i trådstarten är inte det samma som i verkligheten.
  • Asirna
    Aikido skrev 2016-01-22 08:07:01 följande:
    Fantasiproblemet som är beskrivet i trådstarten är inte det samma som i verkligheten.
    Finns det information någonstans vart alla dessa "ämne placeringar" är till för?
    -_-
  • Aikido
    Asirna skrev 2016-01-22 08:26:31 följande:
    Finns det information någonstans vart alla dessa "ämne placeringar" är till för?
    -_-
    Du menar vad alla kategorier är till för?
  • viseversa
    smulpaj01 skrev 2016-01-22 06:28:13 följande:
    Ja nu ja men i början låg den inte i sandlådan.
  • Asirna
    Aikido skrev 2016-01-22 08:36:00 följande:
    Du menar vad alla kategorier är till för?
    Haha så säger man ja, ja det är det jag menar. Eller alla är ju uppenbara. Bara sandlådan jag ej har förstått förrän nu
  • Spagettimonstret

Råkade faktiskt pussa en killkompis på munnen (han missförstod, jag hade siktat på kinden) rakt framför min dåvarande pojkvän just på nyår. Vi skrattade åt det alla tre. Tycker ändå det är onödigt att göra så (med avsikt :P).

• Asirna
    Spagettimonstret skrev 2016-01-23 02:05:40 följande:

Råkade faktiskt pussa en killkompis på munnen (han missförstod, jag hade siktat på kinden) rakt framför min dåvarande pojkvän just på nyår. Vi skrattade åt det alla tre. Tycker ändå det är onödigt att göra så (med avsikt :P).

Det där var faktiskt lite roligt ^^
    Kan bli lite pinnigt å sådana lägen :P
Svar på tråden Väninna arg för nyårspuss!