• Anonym (!)

    Avslöjade min bästa kompis otrohet

    Hej.

    Min bästa kompis har varit otrogen mot sin sambo i ett par månader och jag har vetat om det hela tiden. Har inte berättat för honom för att jag inte har velat förstöra min och hennes vänskap, men jag har hela tiden velat berätta pga kommer ALDRIG stå bakom otrohet. Det är så jävla fel, oavsett vem som är otrogen. Så till slut valde jag att berätta för honom för fick väldigt dåligt samvete av att hålla käften. Vet hur förkrossad jag skulle bli om min partner skulle vara otrogen mot mig, men självklart hade jag velat veta om det så jag hade uppskattat det enormt om någon berättade för mig.

    Så jag berättade för honom för ca 1 vecka sedan.

    Han blev såklart helt förstörd men var mycket tacksam för att jag berättade. Jag stöttade honom och tröstade honom, sa att han förtjänar bättre. Sen fick såklart min "bästa kompis" reda på det och hon blev så jävla arg på mig. Hon kallade mig diverse saker och blev nästan våldsam. Sen stack hon iväg och innan hon stack sa hon att hon kommer ge igen för det här (det sa hon på ett väldigt hotfullt sätt). Nu har varken jag eller hennes ex då, hört av henne eller sett henne för den delen.

    Bör jag vara på min vakt? Polisanmäla henne? Hon hotade ju mig och sa kränkande saker.

  • Svar på tråden Avslöjade min bästa kompis otrohet
  • Guden Tor
    Jill 79 skrev 2017-01-28 13:10:15 följande:

    Och jag hade inte velat veta. I min värld äger man inte andra människor. Och skulle min sambo vara otrogen mot mig så skulle jag bli ledsen förstås men jag hade inte lämnar honom. Skulle han begå ett misstag under alla våra år tillsammans så skulle jag inte riva upp himmel och helvete över det. Men jag skulle föredra att slippa få veta.


    Det är du det.
  • kottelin
    Jill 79 skrev 2017-01-28 13:10:15 följande:
    Och jag hade inte velat veta. I min värld äger man inte andra människor. Och skulle min sambo vara otrogen mot mig så skulle jag bli ledsen förstås men jag hade inte lämnar honom. Skulle han begå ett misstag under alla våra år tillsammans så skulle jag inte riva upp himmel och helvete över det. Men jag skulle föredra att slippa få veta.
    Jag kan inte förstå hur man inte skulle vilja veta.
    Jag skulle aldrig mer vilja ta i min sambo om jag fick veta att han varit otrogen. Aldrig mer någonsin skulle han få röra vid mig och ännu mindre ha sex.
    Bara tanken på hans händer och andra delar vidrörande en annan kvinna skulle få mig illamående.
    Jag skulle känna mig pestsmittad om jag fått veta efter att jag själv haft sex med honom, skulle kännas som att hon varit närvarande.

    En otrohet skulle jag inte någonsin förlåta. Jag lever hellre som singel än delar mitt liv med någon jag inte kan lita på.
    Ja, typ så...
  • Anonym (sånt e livet)
    Jill 79 skrev 2017-01-28 13:10:15 följande:
    Och jag hade inte velat veta. I min värld äger man inte andra människor. Och skulle min sambo vara otrogen mot mig så skulle jag bli ledsen förstås men jag hade inte lämnar honom. Skulle han begå ett misstag under alla våra år tillsammans så skulle jag inte riva upp himmel och helvete över det. Men jag skulle föredra att slippa få veta.

    Bara för att du inte vet om det gör det inte saken ogjort. Hade du hellre velat hamna i en situation där du får veta först när han smittat dig med en könssjukdom eller gjort en annan kvinna med barn? 

    Det handlar inte om att äga utan snarare att vara empatisk och respektfull med den man är i förhållande med. Det handlar även om rättvisan att få möjlighet att göra ett val (stanna eller gå), samt bör man i rättvisans namn få samma möjlighet att vara med andra killar. Om man vill det!

  • i-o

    Väljer man att vara med andra, ja, då är det ju inte så mycket respekt inblandat mot människan man är med, kan jag tycka.

    Det är lite som att en förälder skulle byta ut sin unge mot en annan unge att älska när ungen fyllt myndig t.ex. och givetvis med den biologiska ungens vetskap.

    Det är typ liknande otrohet för somliga. Visst låter det som ett otrevligt och fullständigt vedervärdigt beteende?

  • Rakad Apa

    Schysst "vän".


    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • i-o
    Rakad Apa skrev 2017-01-28 22:17:19 följande:

    Schysst "vän".


    Vänskap handlar också om att ta ansvar för varandra. Annars kanske man inte hindrar vännen från att spöa upp en annan människa t.ex. och då slutar det med att man kanske blir dömd för medhjälp istället.
  • i-o
    Rakad Apa skrev 2017-01-28 22:35:04 följande:
    Med tanke på att du är den största rövhatten på FL så är det svårt att ta det du skriver seriöst.
    Lugnt nu, sluta projicera dina egenskaper på mig. Det räcker väl med att du använder dig av mina uttryck.
  • Rakad Apa
    i-o skrev 2017-01-28 22:56:29 följande:

    Lugnt nu, sluta projicera dina egenskaper på mig. Det räcker väl med att du använder dig av mina uttryck.


    Haha, touché!
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Anonym (Lina)
    Näng skrev 2017-01-28 23:42:41 följande:

    Vad gjorde att du ansåg att du måste vara moralens väktare?


    Hahaha, snacka om rutten du är.
  • Anonym ((Hände samma sak))

    Förlåt för trådkap, men jag har varit med om en liknande grej, där tjejen varit otrogen mot killen, vi fick reda på det och berättade vad vi hört till killen som är barndomsvän. Tjejen blånekade trots bevis och hotade oss (finns sparat). Det slutade tyvärr med att pojkvännen valde att lyssna på flickvännen och kapade kontakt med oss helt. Hon försöker bonda med alla våra andra vänner och de gillar såklart henne, men de vet ju inte sanningen heller. Vi har hamnat utanför efter detta också, vilket är skittråkigt när det enda vi ville göra var att vara goda vänner.. Hoppas det blir bättre för dig, TS!

  • Anonym (Oj...)
    Anonym ((Hände samma sak)) skrev 2017-01-29 00:43:48 följande:

    Förlåt för trådkap, men jag har varit med om en liknande grej, där tjejen varit otrogen mot killen, vi fick reda på det och berättade vad vi hört till killen som är barndomsvän. Tjejen blånekade trots bevis och hotade oss (finns sparat). Det slutade tyvärr med att pojkvännen valde att lyssna på flickvännen och kapade kontakt med oss helt. Hon försöker bonda med alla våra andra vänner och de gillar såklart henne, men de vet ju inte sanningen heller. Vi har hamnat utanför efter detta också, vilket är skittråkigt när det enda vi ville göra var att vara goda vänner.. Hoppas det blir bättre för dig, TS!


    Var den otrogna tjejen din bästa vän?
  • Anonym ((Hände samma sak))
    Anonym (Oj...) skrev 2017-01-29 07:01:14 följande:

    Var den otrogna tjejen din bästa vän?


    Nej det var killen vi kände från början men hade såklart lärt känna tjejen under deras förhållande och vi hade blivit rätt bra vänner.
  • Anonym (Oj...)
    Anonym ((Hände samma sak)) skrev 2017-01-29 08:08:26 följande:

    Nej det var killen vi kände från början men hade såklart lärt känna tjejen under deras förhållande och vi hade blivit rätt bra vänner.


    Fast då försvinner ju hela diskussionen om hur man bör förhålla sig till ett förtroende från sin bästa vän.
  • Anonym ((Hände samma sak))

    Jag gick nog inte in med inställningen att det skulle bli en diskussion av det jag skrev, mer än att jag personligen tyckte TS gjorde rätt och att jag önskade lycka till framöver med detta, vilket jag också skrev. :)

Svar på tråden Avslöjade min bästa kompis otrohet