• Lillaknytet2017

BF oktober-17

Har plussat igen efter ett missfall som startade 14 Januari, det gick med andra ord galet snabbt, men testen är positiva och jag känner mig gravid igen. Denna gången håller vi tummarna att det går vägen! är i v. 5 (4+1)

Jag fyller 23 inom en månad, och han är 26 år fyllda i november och vi bor i Sthlm.

Detta är vårt första barn och jag undrar om det finns folk som vill följas åt under graviditeten? Peppa varandra och ge tips och stöd. Kanske någon i ungefär samma ålder? 

Undrar också om någon vet hur stor risken är för missfall när man precis haft ett?

KRAM

• Svar på tråden BF oktober-17
  • FiaW
    Glad81 skrev 2017-02-24 06:16:16 följande:

[quote=77439214][quote-nick]Lillaknytet2017 skrev 2017-02-23 08:04:23 följande:[/quote-nick]Jag har verkligen missat många fina inlägg här. Slutade få notiser här men nu är jag tillbaka! Hur går det för er alla? Hur mår ni? Vilken vecka är ni i och vad har ni för symptom? 

Hejsan! Jag är i v 7. Har bf 17/10. Jag mår illa, speciellt på morgonen och även på kvällen. Jag har verkligen svällt upp på magen. På morgonen är det inte så farligt, men ju längre dagen går och ju mer jag äter (och det är inte så lite nu) så får jag jättestor mage. Någon mer som får det? Har svårt att dölja den på jobbet. Och jag är smal för övrigt. Det är väl tarmarna som ställer om antar jag. Är även hård i magen. Längtar också till vecka tolv, så man kan slappna av lite och illamåendet brukar ge sig. Har gjort det med dom andra barna så hoppas det gör de nu med. Så törstig är jag inte, hade varit bra om jag vore de så jag drack mer :)

Sen är jag känslig för lukter, speciellt rök, matos osv.

Tänk vad våra kroppar jobbar nu. Så otroligt fascinerande. Den bästa resan man kan göra :):):)

Grattis! :)

Jag har också bf 17/10 när jag själv räknar på det.

Jag har även väldigt svullen mage, det känns som att jag har lagrat tre liter vatten i en bilring. Det är en liten utmaning att hitta kläder som är luftiga men inte rakt ut säger -Jag är gravid..

Annars tycker jag illamåendet har ökat, blä, men det är ju av en bra anledning :)

Jag var hård i magen för ett par veckor sen men nu är jag tvärtom..
  • Lillaknytet2017
    FiaW skrev 2017-02-24 11:46:08 följande:
    Hej! Ja, undrade lite var du blivit av, haha :)

Jag är i vecka 7 (6+3) nu. Men precis som du skriver kanske det ändras när man kommer på ultraljud. Jag ska på tidigt UL 9/3. Det kommer att va jättenervöst men förhoppningsvis ser det bra ut och då kanske man kan slappna av lite mer i alla fall :)

Vissa dagar mår jag mer illa, mest på förmiddagen/mitt på dagen. Ett par dagar har det varit ganska jobbigt.

Annars har jag ömma bröst, ökad hunger och lite molvärk. Vissa dagar känns det knappt som att jag är gravid men sen kommer det tillbaka igen.

Jag var väldigt törstig för ett tag sen. Drack massor av vatten och behövde knappt gå på toa, men det har försvunnit igen.
    Då är du bara några dagar före mig, om jag räknat rätt. Är i v. 7 (6+0) idag, men räknar från dagen då mitt missfall började den 14 januari, vilket man skulle enligt barnmorskan. Jag har bokat en vul också, den 14/3. Är så jäkla rädd att de inte ska se ngt :o Tänk om pyret dör innan dess, eller är dött redan nu. Usch mår så illa av tanken Skrikandes

Jag mår inte så illa. Till och från tycker jag att jag mår lite illa men jag behöver inte kräkas och det är inte så farligt. Kanske bara inbillar mig. När kom ditt illamående? Jag är sååå trött också. Orkar typ ingenting... Brösten gör också ont, men det varierar i mängd från dag till dag. Har du lika ont hela tiden? 
  • Lillaknytet2017
    Karolina123 skrev 2017-02-24 14:22:45 följande:

Hejhej

Jag plussade på stickan i tisdags. Enligt appen är jag i vecka 6 (5+6) idag. Men jag har haft rätt oregelbunden mens, så det kanske inte stämmer helt. Vi har försökt väldigt länge och nästan gett upp, 1,5år. Så jag hoppas verkligen att allt går vägen!

Min sambo jobbar i en annan stad så på måndag när han kommer hem ska jag berätta för honom ????

Grattis till alla er som plussat!

Grattis till plusset Skrattande

Spännande att berätta i morgon! Håller tummarna att det går vägen för dig denna gången!! Hur mår du med symptom och så? 
  • Lillaknytet2017
    lchfbebis skrev 2017-02-24 17:45:35 följande:

Hej, 

Jag plussade förra fredagen 17/2 med veckoindikator som visade 1-2 veckor. Tog ett test även igår som visade 2-3 veckor. Jag har PCOS och inte haft mens på 8 månader så har absolut ingen aning om vilken vecka jag bör vara i. Jag tror mer eller mindre på vecka 5+0 någonting då jag har mycket symtom som stämmer överens med den veckan när man kikar omkring på nätet Någon annan som plussat under veckan med veckoindikator och vet när ni har BF? Skulle vara intressant för mig att veta eftersom jag inte har den blekaste haha! 

Grattis till plusset Skrattande 
    Veckoindikatorn visar ju när du blev befruktad, så det är såklart skitsvårt att räkna ut exakt, men det stämmer säkert att du är i v. 5+något. Gör ett nytt om några dagar, för tillslut bör det stå 3+, och om du testar tätt inpå att den slår över från 2-3 så bör det vara lite enklare att räkna ut.

Om några veckor kan du ju göra ett tidigt vul för att få mer exakt hur långt gången du är! Glad 
  • Lillaknytet2017
    Glad81 skrev 2017-02-24 06:16:16 följande:

[quote=77439214][quote-nick]Lillaknytet2017 skrev 2017-02-23 08:04:23 följande:[/quote-nick]Jag har verkligen missat många fina inlägg här. Slutade få notiser här men nu är jag tillbaka! Hur går det för er alla? Hur mår ni? Vilken vecka är ni i och vad har ni för symptom? 

Hejsan! Jag är i v 7. Har bf 17/10. Jag mår illa, speciellt på morgonen och även på kvällen. Jag har verkligen svällt upp på magen. På morgonen är det inte så farligt, men ju längre dagen går och ju mer jag äter (och det är inte så lite nu) så får jag jättestor mage. Någon mer som får det? Har svårt att dölja den på jobbet. Och jag är smal för övrigt. Det är väl tarmarna som ställer om antar jag. Är även hård i magen. Längtar också till vecka tolv, så man kan slappna av lite och illamåendet brukar ge sig. Har gjort det med dom andra barna så hoppas det gör de nu med. Så törstig är jag inte, hade varit bra om jag vore de så jag drack mer :)

Sen är jag känslig för lukter, speciellt rök, matos osv.

Tänk vad våra kroppar jobbar nu. Så otroligt fascinerande. Den bästa resan man kan göra :):):)

Grattis till ditt plus Skrattande
    Jag har bf 20/10 om jag räknat rätt. Är i v. 7 (6+0) idag. Vill att tiden ska gå snabbare så man kommer förbi v. 12 jag också.... Blir galen av att noja hela tiden att ngt är fel. 

Jag har också svällt upp, av gaser. Är som dig, det är ok på morgonen men under dagen blir jag jättetjock haha. När kom ditt illamående? Jag mår inte så illa, bara litegrann ibland så kanske klarar mig ifrån det värsta...

Ja, det är verkligen en resa. Så jäkla häftigtGravid
  • Glad81
    Lillaknytet2017 skrev 2017-02-25 17:21:22 följande:

Grattis till ditt plus ! 

Jag har bf 20/10 om jag räknat rätt. Är i v. 7 (6+0) idag. Vill att tiden ska gå snabbare så man kommer förbi v. 12 jag också.... Blir galen av att noja hela tiden att ngt är fel. 

Jag har också svällt upp, av gaser. Är som dig, det är ok på morgonen men under dagen blir jag jättetjock haha. När kom ditt illamående? Jag mår inte så illa, bara litegrann ibland så kanske klarar mig ifrån det värsta...

Ja, det är verkligen en resa. Så jäkla häftigt

Jag plussade när jag var i v 4+1. Blev förvånad för jag mådde inget illa, och hade inga symtom. Så jag trodde inte att jag var gravid. Tänkte att det är säkert något som är fel. Har mått illa innan jag plussat med dom andra barnen. Så jag sa till min man att hoppas jag börjar må illa snart, annars kommer jag vara jättenojig..... Men fy, usch och blä!!! D skulle jag aldrig sagt. En vecka efter d så började illamåendet, och sen har det bara blivit värre. Har börjat bli väldigt besvärad. Och vill helst bara vara hemma och inte göra så mycket. Och de är inte likt mig. Men det går ju över och de är ju för en god sak :)

Hoppas att du klarar dig från illamåendet :)
  • Glad81
    FiaW skrev 2017-02-24 23:21:37 följande:

Grattis! :)

Jag har också bf 17/10 när jag själv räknar på det.

Jag har även väldigt svullen mage, det känns som att jag har lagrat tre liter vatten i en bilring. Det är en liten utmaning att hitta kläder som är luftiga men inte rakt ut säger -Jag är gravid..

Annars tycker jag illamåendet har ökat, blä, men det är ju av en bra anledning :)

Jag var hård i magen för ett par veckor sen men nu är jag tvärtom..

Grattis till dig med! Kul med samma datum, än så länge iaf????

Är bara nyfiken, vilket datum plussade du? Jag testade den 3/2, och de visade negativt. Har plussat tidigt med de andra barnen. Så jag trodde inte att det hade blivit något. Sen var ju mensen sen, så jag testade den 8e. Och då blev d Pluss ????
  • Mrmustache

Plussade ca 3 veckor sedan och nu börjar man förstå det (är i vecka 11) .. eller inte. Men vill bara höra runt lite om hur ni mår? Jag mår jättedåligt hela tiden illamående, trött, yr, verkligen inte kommit undan något symtom.. Hur ska man klara av detta? 

• FiaW
    Lillaknytet2017 skrev 2017-02-25 17:11:31 följande:

Då är du bara några dagar före mig, om jag räknat rätt. Är i v. 7 (6+0) idag, men räknar från dagen då mitt missfall började den 14 januari, vilket man skulle enligt barnmorskan. Jag har bokat en vul också, den 14/3. Är så jäkla rädd att de inte ska se ngt :o Tänk om pyret dör innan dess, eller är dött redan nu. Usch mår så illa av tanken 

Jag mår inte så illa. Till och från tycker jag att jag mår lite illa men jag behöver inte kräkas och det är inte så farligt. Kanske bara inbillar mig. När kom ditt illamående? Jag är sååå trött också. Orkar typ ingenting... Brösten gör också ont, men det varierar i mängd från dag till dag. Har du lika ont hela tiden? 

Ja oron är knäckande, men jag försöker ändå tänka att det går bra denna gången. Jag måste försöka det i alla fall, blir ju inte bättre av att tro det värsta och då mår jag bara dåligt :)

Jag har inte heller kräkts men vissa stunder mår jag väldigt illa. Jättejobbigt om det kommer på jobbet eller när man står och försöker va trevlig mot folk man inte känner så väl ;)

Mådde tidigare bara lite illa emellanåt men en dag för ett par veckor sen mådde jag riktigt illa. Efter det gick det ner igen men i torsdags kom det tillbaka rejält och har hållit i sig..

Jag är också trött, har ömma bröst och har en rejält svullen mage. Jag tycker också symptomen kommer och går. Är rädd att det är kört varje gång jag inte känner något.
  • FiaW
    Glad81 skrev 2017-02-25 21:32:59 följande:

Grattis till dig med! Kul med samma datum, än så länge iaf????

Är bara nyfiken, vilket datum plussade du? Jag testade den 3/2, och de visade negativt. Har plussat tidigt med de andra barnen. Så jag trodde inte att det hade blivit något. Sen var ju mensen sen, så jag testade den 8e. Och då blev d Pluss ????

Jag plussade 12/2. Jag var så övertygad om att det inte skulle bli nåt denna gången, men när mensen aldrig kom var jag ju tvungen att testa och blev helt chockad och jätteglad ????
  • Rebcha

Hej allihop! Jag hoppar in (väldigt) sent. Är 21 år snart och bor i Sthlm. Tänkte kolla ifall ni har någon fb-grupp? Är inte med i någon sådan och känner att det är på tiden att gå med i en sådan nu har precis gått in i v. 19 :)

• FiaW
    Rebcha skrev 2017-05-10 23:51:28 följande:

Hej allihop! Jag hoppar in (väldigt) sent. Är 21 år snart och bor i Sthlm. Tänkte kolla ifall ni har någon fb-grupp? Är inte med i någon sådan och känner att det är på tiden att gå med i en sådan nu har precis gått in i v. 19 :)

Hej och grattis till bäbis! :)

Denna tråden har inte varit aktiv på väldigt länge men leta upp tråden som heter

Gravid Bf Oktober 2017, där är det full aktivitet :)
  • mammamarre

Jag har bf 25/10. Jag är i veckan 17 ska snart göra rul. Ska ta reda på vad de är. Här 3 barn. Börja få ont i fogarna. Men hoppas kunna jobba fram till semestern.

Svar på tråden BF oktober-17