• Johannaaa91

BF December 2017 Göteborg

Hej!

Har vi några som har bf i december i Göteborgsområdet?

/Johanna

• Svar på tråden BF December 2017 Göteborg
  • vasg

Hej vecka 13! Känns skönt att ha passerat denna milstolpe även om vi känt oss lugna sedan en vecka tillbaka när vi fick se den lille sprattla och vinka <3

• Nykär15
    vasg skrev 2017-06-06 10:14:41 följande:

Hej vecka 13! Känns skönt att ha passerat denna milstolpe även om vi känt oss lugna sedan en vecka tillbaka när vi fick se den lille sprattla och vinka <3

Härligt!! Ser fram emot i morgon och se nr 14, då är vi en dag längre än sist <3
  • AK78

Nu kan jag börja slappna av. Blödde hela helgen efter sex i torsdags och var övertygad om att det gått åt skogen. Men på KUB i går fick vi se en livlig krabat och siffrorna var också lugnande. Är med i en forskningsstudie och lämnade därför prov för NIPT. Svar om två veckor. Är i vecka 13 och har redan en jättemage men nu tänker jag inte försöka dölja den längre.

Härligt att det verkar ha gått bra för er andra!

• Nykär15
    AK78 skrev 2017-06-06 19:26:58 följande:

Nu kan jag börja slappna av. Blödde hela helgen efter sex i torsdags och var övertygad om att det gått åt skogen. Men på KUB i går fick vi se en livlig krabat och siffrorna var också lugnande. Är med i en forskningsstudie och lämnade därför prov för NIPT. Svar om två veckor. Är i vecka 13 och har redan en jättemage men nu tänker jag inte försöka dölja den längre.

Härligt att det verkar ha gått bra för er andra!

Vad skönt med bra siffror på kub! Den studien erbjuds väl alla som gör kub via landstinget och gör på Östra? Den har pågått ett år nu. Hoppas den ger bra resultat och att de sedan byter bort kub mot NIPT helt och hållet i stället.

Bad ni om att få veta könet på NIPT? Vi tackade nej till det...
  • Nykär15

Glömde säga, men döljer inte magen längre heller, släppte fram den efter ul i fredags. Påbörjar v 14 i morgon och ska tänka positivt bara! Barnen blev överlyckliga, så skönt!

• AK78
    Nykär15 skrev 2017-06-06 21:57:32 följande:

Glömde säga, men döljer inte magen längre heller, släppte fram den efter ul i fredags. Påbörjar v 14 i morgon och ska tänka positivt bara! Barnen blev överlyckliga, så skönt!

Ja, den har nog varit igång ett tag. Tror till och med att informationsbladet var daterat 2015.

Vill inte veta könet! Berättade också för de blivande bröderna i går, 12 och 15 år gamla, och de blev jätteglada. Men den äldste kommenterade att jag kommer vara en gammal mamma.. haha! Har han ju rätt i. Men gammal, erfaren och vis! Eller hur!?
  • Nykär15
    AK78 skrev 2017-06-06 22:07:54 följande:
    Ja, den har nog varit igång ett tag. Tror till och med att informationsbladet var daterat 2015.

Vill inte veta könet! Berättade också för de blivande bröderna i går, 12 och 15 år gamla, och de blev jätteglada. Men den äldste kommenterade att jag kommer vara en gammal mamma.. haha! Har han ju rätt i. Men gammal, erfaren och vis! Eller hur!?
    Nä inte gamla, man får tänka på att människor blir äldre och äldre, det sägs ju att människan som blir 200 år redan är född, då är vi ju inte gamla! Känner mig inte gammal, kroppsligt känner jag mig faktiskt bättre än vad jag gjorde i denna veckan med sonen, då hade jag foglossning redan, känner inte av något sådan nu. Men har även mer chans att vila nu när de små är såpass stora, sist hade jag en aktiv tjej på 3 år runt benen som inte ville förstå varför jag behövde ta det lugnt...får se hur man mår sen mot slutet, har iaf köpt hem ett bälte om foglossningen slår till. Wish är bra att handla grejer på, billigt :)
  • vasg

Vecka 14 idag! Jag tror att jag börjar få en liiten begynnande bebiskula. Kan inte längre dra in magen och den känns hårdare. Längtar såå tills det börjar synas ordentligt!

• Nykär15
    vasg skrev 2017-06-13 09:49:27 följande:

Vecka 14 idag! Jag tror att jag börjar få en liiten begynnande bebiskula. Kan inte längre dra in magen och den känns hårdare. Längtar såå tills det börjar synas ordentligt!

Så mysigt! Min är gigantisk hahaha ser verkligen gravid ut, påbörjar v 15 i morgon Glad märker att livmodern är högre upp nu då jag kan lägga dopplern en bra bit ovanför blygdbenet nu för att lyssna på bäbisen Hjärta
  • Yogisen84

Hej!

Är 32 och väntar mitt första barn 26/12. Skall göra kub nästa onsdag. Såg hjärtat röra sig i v8. Så hoppas att allt fortfarande är bra med den lille!

• vasg
    Nykär15 skrev 2017-06-13 09:54:40 följande:

Så mysigt! Min är gigantisk hahaha ser verkligen gravid ut, påbörjar v 15 i morgon  märker att livmodern är högre upp nu då jag kan lägga dopplern en bra bit ovanför blygdbenet nu för att lyssna på bäbisen 

Så mysigt! Jag längtar verkligen till att se gravid ut "på riktigt" :D
  • Nykär15
    vasg skrev 2017-06-13 13:42:19 följande:
    Så mysigt! Jag längtar verkligen till att se gravid ut "på riktigt" :D
    Jo det är mysigt, är ju iaf ingen som tar miste på om jag är gravid eller tjock nu, så det är fördel på  det sättet. Men rädd jag kommer vara enorm på slutet när den redan är så stor....
  • AK78
    Nykär15 skrev 2017-06-13 14:25:53 följande:

Jo det är mysigt, är ju iaf ingen som tar miste på om jag är gravid eller tjock nu, så det är fördel på  det sättet. Men rädd jag kommer vara enorm på slutet när den redan är så stor....

Jag är också gigantisk och funderar på hur stor man kommer bli egentligen... är i vecka 14. Ska berätta för rektor/min chef i morgon och känner mig helt skyldig, som att jag föder när som helst och inte sagt något, men det är ju ett halvår kvar... haha...
  • Nykär15
    AK78 skrev 2017-06-13 19:39:46 följande:

Jag är också gigantisk och funderar på hur stor man kommer bli egentligen... är i vecka 14. Ska berätta för rektor/min chef i morgon och känner mig helt skyldig, som att jag föder när som helst och inte sagt något, men det är ju ett halvår kvar... haha...

Då är vi nog lika, skönt att inte vara ensam om att se höggravid ut redan, vecka 15 i morgon :)
Svar på tråden BF December 2017 Göteborg