Anonym (Prinsessan) skrev 2017-07-03 12:50:45 följande:
Han är 5 år och älskar att klä ut sig till prinsessa. Jag har hittat en riktig prinsessklänning till honom och den skulle vara helt perfekt på honom till syrrans bröllop. Vad tycker ni? Jag vill, men min man kommer att bli tokig.
www.3claps.com/collections/dresses/products/charlotte-royal-dress
Men gud, vilka svar du fått i den här tråden!
Jag tappar hakan. Alla ni som säger att pojken skulle bli utskrattad, mobbad, falla i tårar etc... Hur beter ni er egentligen? Och era barn och släktingar? I ett sådant sällskap skulle jag aldrig lämna min son ensam, oavsett vad han bar för kläder. Om ni på bröllop skulle kunna få en femåring att lämna gråtande pga att han utmobbas för klädval antar jag att han skulle kunna bli precis lika utmobbad pga hårfärg eller vikt eller uttal etc - dvs på grund av mobbare.
Om min systerson på fem år skulle älska klänningar och dessutom ha haft det på något julfirande eller födelsedagskalas skulle jag, mina ungar, mina släktingar etc baske mig inte mobba ut honom för det. Visst, den allra första gången kanske någon skulle undsluppit sig ett "har du lånat en klänning av storasyster?" eller dylikt, men det skulle vara det värsta och endast första gången, det är jag övertygad om.
Och skulle det sedan vara mitt bröllop och jag visste att min älskade systerson kände sig uppklädd och fin och speciell, precis som alla andra gäster som ansträngt sig lite extra med att fixa håret och matcha smycken och ny fluga och alllt vad folk fixar inför bröllop, nog skulle jag tacka och hylla honom. Och om jag hade en enda gäst som gjorde något annat skulle jag hellre kasta ut dem än att min systerson drabbades av intolerans och mobbning.
Herregud folk.
Menar ni att ni och era familjer skulle agera annorlunda? Skrämmande.
Så till TS:
Se till att du och pappan är överens. Lyssna på sonen. Om han ska vara brudnäbb tycker jag det även är viktigt att stämma av med brudparet (de kanske ex redan planerat att beställa kläder till brudföljet?)