• Svar på tråden Köpa klänning till min kille
  • Anonym (Prinsessan)
    Anonym (Madde) skrev 2017-07-03 13:27:06 följande:

    Han bryr sig inte? Bestämmer du att han inte bryr sig eller hur kan du veta det i förväg?


    Jag vet det för han har redan flera klänningar som han tycker om. Han säger att han är fin.
  • Anonym (Prinsessan)
    Anonym (Visst) skrev 2017-07-03 13:29:23 följande:

    Om han vore 15 år och absolut ville klä sig i klänning på sin mosters bröllop så hade jag haft en helt annat förståelse för det. Nu är det istället väldigt uppenbart att det här handlar om att projicera dina behov av att bryta normer och gå mot strömmen på en femårige pojke.

    Vad har du för relation till din syster i övrigt? Uppfattar du henne eller hennes blivande man som intolerant och någon du vill ge en minnesbeta genom att i triumf komma med din son utklädd till prinsessa på bröllopet?


    Nej inte alls, de är väldigt öppna och toleranta. De skulle bara tycka att han var en söt brudnäbb.
  • John22
    Anonym (Prinsessan) skrev 2017-07-03 13:20:29 följande:
    Rekvisita? Hur menar du?
    Du tycker att klänningen är jättefin och vill absolut se den på ditt barn. Din son kan då användas som rekvisita för att uppnå detta, oavsett vilka konsekvenser det får för honom.

    Man kan även använda barnen som rekvisita för att visa hur otroligt tolerant och öppen man är.

    Din son vet inte vad det innebär att ha klänning på sig bland folk och kan omöjligt bestämma det själv. Det är din förbannade plikt som förälder att sätta ned foten när det kommer till olämpliga saker som nästan garanterat kommer få negativa konsekvenser, istället för att bara haspla ur dig "nej men han viiiiill", "han bryr sig inte", "han måste få bestämma själv" och dylik smörja.

    Om han i högre ålder fortfarande vill ha på sig klänningar kan han ta det beslutet, men en 5-åring har på intet sätt förmågan att förutse konsekvenserna av detta.
  • Anonym (Visst)
    Anonym (Prinsessan) skrev 2017-07-03 13:05:40 följande:
    Fula? Dom är ju alldeles bedårande söta. Jag skulle vilja ha en själv. :)
    Varför köper du i sådana fall inte en prinsessklänning till dig själv och har den på dig på din systers bröllop?
    Anonym (Prinsessan) skrev 2017-07-03 13:20:29 följande:
    Rekvisita? Hur menar du?
    Han menar att det egentligen är DU som vill klä ut dig till prinsessa, men eftersom du skäms för att ha på dig en klänning som kan uppfattas som barnslig på din systers bröllop, så klär du istället ut din son till en för att leva ut dina fantasier och idéer genom honom.
  • Anonym (lite salt)

    Hur aktiv är han? Många 5- åringar är som små apor och klättrar och hoppar överallt. Funkar klänningen då? Kanske bättre med en glittriga krona somhankan ta av om han vill leka?

  • Anonym (Prinsessan)
    Anonym (Visst) skrev 2017-07-03 13:34:28 följande:

    Varför köper du i sådana fall inte en prinsessklänning till dig själv och har den på dig på din systers bröllop?Han menar att det egentligen är DU som vill klä ut dig till prinsessa, men eftersom du skäms för att ha på dig en klänning som kan uppfattas som barnslig på din systers bröllop, så klär du istället ut din son till en för att leva ut dina fantasier och idéer genom honom.


    Jag ska ha något riktigt gulligt på mig, det lovar jag. Men just den finns nog inte i min storlek tyvärr.
  • Anonym (J)

    Finns det inget annat han kan ta på sig som inte är så.....synligt? Typ ett armband eller nåt? Min son gillade det mesta som glittrade, och hade säkert velat ha glittriga kjolar om jag hade köpt det till honom. Han fick istället ha smycken så att det behovet tillfredsställdes så att säga. Jag vet inte hur min son kommer att klä sig när han blir större, och det spelar absolut ingen som helst roll, men jag resonerade som så att jag bromsade lite, men gav honom lite.

    Dessutom kommer han kanske ta en massa uppmärksamhet från brudparet, vilket väl inte är meningen?

  • Anonym (OCH!!!)

    Vad fan spelar en klänning på en 5 åring för roll? Finns ju så mycket värre saker som händer i världen just nu.

    I-Landsproblem!!!!

    Ta på klänningen om han absolut själv vill det...tror inte någon kommer dö eller liknade. Tror inte heller pojken blir psykopat! Gäller en kväll å dessutom är det väl ändå brudparet som står i fokus!

    Och vad tusan har det med att mata barn med kakor istället för mat med saken att göra? Strunt!

    Nej barn ska inte få göra precis vad dom vill Såklart....sunt förnuft men sålänge ingen skadas så är väl barnens åsikt viktigare än pappans o mammans?!

  • Anonym (xY)

    Vilseledande rubrik.

    Trodde det gällde din kille som i pojkvän och förväntade mig en underhållande tråd.

  • Anonym (Madde)
    Anonym (OCH!!!) skrev 2017-07-03 13:39:14 följande:

    Vad fan spelar en klänning på en 5 åring för roll? Finns ju så mycket värre saker som händer i världen just nu.

    I-Landsproblem!!!!

    Ta på klänningen om han absolut själv vill det...tror inte någon kommer dö eller liknade. Tror inte heller pojken blir psykopat! Gäller en kväll å dessutom är det väl ändå brudparet som står i fokus!


    Då får du väl gå och skriva en tråd som handlar om klimatförstöring eller krig om nu detta inte spelar någon roll?

    Ja brudparet ska vara i fokus och TS gör ju sitt bästa för att ta fokus från brudparet.
Svar på tråden Köpa klänning till min kille