• Carrolkpg

Februarimammor 2018 Linköping

Hej!

Jag och min sambo väntar barn, Bf slutet av februari 2018. Jag vill gärna ha kontakt med andra blivande mammor som bor i Linköping eller i närheten. Det vore kul att följas åt under graviditeten och bolla tankar och idéer med varandra. Det är första barnet för mig och min sambo så det är en omtumlande tid nu med mycket funderingar :). Jag är 36 år så lite äldre förstföderska. Hoppas vi hörs! Hälsningar Carro

• Svar på tråden Februarimammor 2018 Linköping
  • cissi82

Sigge1235, jag har bf i januari oxå så du ör inte ensam . :)
    Skönt att kunna jobba, själv har jag varit hemma sen mitten av september. Vilket börjar bli lite tråkigt nu...
    Min man går dock hem på fl med vårt andra barn nästa vecka så det sk bli skönt .

Carrolkpg, förstår att du längtar tills nästa ul. Det är något speciellt att se dom små liven .
    Själv ser jag fram emot min hinnsvepning 2/1 hoppas då att förlossningen drar igår strax där efter.

Vart i stan bor ni?
    Barn sen innan?

• Carrolkpg
    cissi82 skrev 2017-12-06 13:56:34 följande:

Sigge1235, jag har bf i januari oxå så du ör inte ensam . :)

Skönt att kunna jobba, själv har jag varit hemma sen mitten av september. Vilket börjar bli lite tråkigt nu...

Min man går dock hem på fl med vårt andra barn nästa vecka så det sk bli skönt .

Carrolkpg, förstår att du längtar tills nästa ul. Det är något speciellt att se dom små liven .

Själv ser jag fram emot min hinnsvepning 2/1 hoppas då att förlossningen drar igår strax där efter.

Vart i stan bor ni?

Barn sen innan?

Jag bor i södra Ekkällan men flyttar till hus i Nykil i början på nästa år. Var bor du? Jag har inga barn sedan tidigare.
  • cissi82

Bor i ljungsbro, men har sommarstuga i nykil :)
    Vi har en pojke som blir fyra år i april och väntar nu en flicka

• Fröfröken

Hej alla !

Jag har BF 3/2 o bor i Lambohov ! Väntar en lillasyster till mina två barn på 5 o 7. Kul att ha lite kontakt på vägen fram

MVH Fröfröken

• miachr78

Hej. :) Inte varit inte på länge. Är nu i vecka 10+1. Har enligt senaste mensen bim 18/7. Gjorde ett vul för 3 veckor sedan och fick då se en liten bebis med ett tickande hjärta. Nästa ul (kub) är den 9/1 så dit längtar jag nu.

• cissi82

Miachr78, härligt med ett tickande litet hjärta. Förstår att du längtar till kub, ul tillfällena är underbara.
    När har du bf?

• miachr78
    cissi82 skrev 2017-12-29 19:28:46 följande:

Miachr78, härligt med ett tickande litet hjärta. Förstår att du längtar till kub, ul tillfällena är underbara.

När har du bf?

Enligt senaste mensen har jag bf 18/7. Kommer dock snittas 3 veckor innan så det blir antagligen en junibebis. Har gjort 3 snitt innan pga olika omständigheter och senast tick vattnet och värkarna startade 18 dagar innan bf så det planerade snittet måste läggas tidigare än så denna gången :)
  • Carrolkpg

Hej!

Idag har vi sett vår lilla bebis, var på ultraljud idag. Det var så häftigt att se den lilla röra sig och skutta omkring inne i magen :). Otroligt att det verkligen finns en liten person där inne, bm sa att hen såg jätte fin ut. Fick bra resultat på Kub så behöver inte ta några mer prover, vilken lättnad! Bebis beräknas titta ut 15/7 :).

• Calici
    Carrolkpg skrev 2018-01-04 16:32:03 följande:

Hej!

Idag har vi sett vår lilla bebis, var på ultraljud idag. Det var så häftigt att se den lilla röra sig och skutta omkring inne i magen :). Otroligt att det verkligen finns en liten person där inne, bm sa att hen såg jätte fin ut. Fick bra resultat på Kub så behöver inte ta några mer prover, vilken lättnad! Bebis beräknas titta ut 15/7 :).

Grattis! Vilken lättnad för er!

Själv lyckades jag ramla rakt på magen igår, otroligt läskigt. Var in på förlossningen för kontroll och de gjorde CTG som såg bra ut. Men hade ont i natt och känner mig ändå orolig att jag skadat bebben på nåt sätt.
  • Carrolkpg
    Calici skrev 2018-01-04 18:05:14 följande:

Grattis! Vilken lättnad för er!

Själv lyckades jag ramla rakt på magen igår, otroligt läskigt. Var in på förlossningen för kontroll och de gjorde CTG som såg bra ut. Men hade ont i natt och känner mig ändå orolig att jag skadat bebben på nåt sätt.

Usch vad läskigt! Jag förstår att du blev jätte rädd och orolig. Skönt att allt såg bra ut iallafall. Bebis mår säkert prima, den ligger ju väl skyddad som tur är<3.
  • cissi82

Härligt att höra carrolkpg, det är ju helt underbart med ul. När har ni nästa? Ska ni försöka ta reda på kön?

Calici, otäckt, men så skönt att allt såg bra ut.

Själv gjorde jag hinnsvepning i tisdags men har inte gett något resultat mer än blödning. Lutar åt igångsättning på bf nästa vecka.

• Carrolkpg

Nästa ul har vi 23/2, blir spännande :). Tanken är att vi inte ska ta reda på kön, får se om vi kan hålla oss ;). Just nu är vi väldigt nyfikna på vad det är för krabat där inne...

Svar på tråden Februarimammor 2018 Linköping