• Oktober2017

30+ och vill ha ett till barn?

Är du över 30 år och längtar efter ett till barn?

Jag vill ha ett tredje barn och är 32 år. Jag längtar som en tok. I oktober 2017 tänkte vi börja försöka!

Skriv gärna några rader om hur ni tänker :)

• Svar på tråden 30+ och vill ha ett till barn?
  • Deviant
    Oktober2017 skrev 2017-10-27 12:34:51 följande:

Tack för att du frågar Deviant!!!

Jag är helt frisk nu!! Nu får vi skaffa barn!! Så nu kör vi :) hihi...

Ja men jaaa! Grattis vad härligt! Bara att se till att ligga hela tiden nu då :D 

Då kan jag med att skriva att jag är gravid och går in i vecka 13 idag. :) 
  • Oktober2017

Men va roligt!! Grattis!! v.13. När har du beräknad förlossning då? Så spännande och så kul :)

• Hellan
    Deviant skrev 2017-10-27 14:10:27 följande:

Ja men jaaa! Grattis vad härligt! Bara att se till att ligga hela tiden nu då :D 

Då kan jag med att skriva att jag är gravid och går in i vecka 13 idag. :) 

Grattis. V 13 härligt då är ju den första kritiska tiden över.
  • MammaMia1012

Hej hej tjejer,

Är det ok om jag hoppar in här? Jag är 36 och har två barn sedan tidigare en som är 7år och en som är 5år. Vi har precis bestämt att det är dags att försöka med en trea <3 tog ut min kopparspiral igår och fick mens idag så första försöket är snart igång :)

• Oktober2017

Välkommen mammamia!!

En fråga till er! Har ni någon erfarenhet? Jag slutade med minipiller för drygt en vecka sedan. När jag var till gyn sa läkaren att jag inte hade haft någon ägglossning ännu.

Har ni lyckats blivit gravid ganska på en gång efter att ha slutat med p-piller/minipiller?

• MammaMia1012
    Oktober2017 skrev 2017-11-01 06:33:52 följande:

Välkommen mammamia!!

En fråga till er! Har ni någon erfarenhet? Jag slutade med minipiller för drygt en vecka sedan. När jag var till gyn sa läkaren att jag inte hade haft någon ägglossning ännu.

Har ni lyckats blivit gravid ganska på en gång efter att ha slutat med p-piller/minipiller?

Tack så mycket :)

Med båda mina åt jag minipiller. Blev gravid på 3e försöket med båda. Så det funkade hur bra som helst för mig då! Så jag tror inte att det dröjer innan din ägglossning kommer igång :) håller tummarna!
  • Oktober2017

Tack så mycket :) Va spännande allt det här är alltså.. haha..

Jag har köpt graviditetstest nu iaf.. köpte ett gäng billiga och tänkte ha dessa som en riktlinje.. och får jag ett positivt test framöver så köper jag ett lite dyrare :)

• gruvan
    Oktober2017 skrev 2017-11-01 06:33:52 följande:

Välkommen mammamia!!

Jag använde p-ring innan båda mina graviditeter och slutade genom att inte sätta in nästa ring. Fick då ring-mensen och sen kom äl igång direkt och första riktiga mensen kom ungefär samma tid i cykeln som när jag använde ringen. Jag vet det för jag använde äl-test direkt. Vi väntade dock ut första riktiga mensen båda gångerna innan vi började försöka för att vara säkra på att allt funkade och för att lättare kunna räkna ut bf. När vi väl började försöka blev jag gravid på första försöket respektive tredje försöket (alltså andra respektive fjärde äl efter uttaget av ringen).
  • bebis2018

Är 33 och försöker bli gravid med första barnet. Har tidigare levt i en dålig relation därav inga barn än... har nu träffat en fantastisk man som jag vill bilda familj med. Så nu försöker vi bli gravida! har ni några bra tips att ge mig? vill bli gravid fort då jag känner att min ålder är emot mig... :(

• puffen2009
    Oktober2017 skrev 2017-10-27 12:34:51 följande:

Tack för att du frågar Deviant!!!

Jag är helt frisk nu!! Nu får vi skaffa barn!! Så nu kör vi :) hihi...

Åh vad roligt att höra!!!

Här har vi precis börjat försöka på riktigt, tror jag hade äl i förrgår och den dagen prickade vi in iaf. Skulle ha testat med äl-test men de var så klart slut. Köpte nya igår och då var det negativt även om båda strecken syntes tydligt. Så nu väntar vi på bim som är runt 18-19/11

Men visst är det lite konstigt... Jag har alltid känt av min äl tydligt, haft tydliga flytningar och ont i ryggen. Jag har relativt regelbunden mens osv. Men nu sen vi bestämde att vi skulle börja försöka har jag haft konstiga mellanblödningar och en cykel på över 40 dagar, inga jättetydliga tecken på äl mer ön nån liten flytning. Blir knäpp på sånt! ;-
  • Oktober2017

Så konstigt.. jag skulle haft mens för två dagar sedan.. ingen mens och inget plus på stickan..

• Trullis82
    Oktober2017 skrev 2017-11-11 15:52:11 följande:

Så konstigt.. jag skulle haft mens för två dagar sedan.. ingen mens och inget plus på stickan..

Inte ett dugg konstigt om msn ringer gyn o frågar kan jag meddela.

Min mens kom inte så efter 1 månad ringde jag gyn o ville att dom skulle göra en undersökning för o se varför den inte kommer då test stickorna visade negativt allihop min 10st gjorda.

Får till svar att gyn inte gör några undersökningar förens om mensen inte kommit under 6månader.

Efter 2,5 månad kom min mens. Varade i 9 dagar

Så kanske annorlunda där du bor men själv bor jag i Östergötland o här påstår man att det är helt normalt
  • Oktober2017

Okej! Första gången i mitt liv :) Men det kan kanske ha att göra med att jag längtat och väntar vilket leder till någon form utav stress också.. kanske kroppen känner av det :/

• Trullis82
    Oktober2017 skrev 2017-11-13 17:44:05 följande:

Måste bara tala om att jag plussade idag. Så det var ett litet frö i mig ändå :)

Stort grattis till dig
  • Eleonoratösen

Måste bara tala om att jag plussade idag. Så det var ett litet frö i mig ändå :)

Grattis!

Nu är vi på försök fyra. Fick mensen i torsdags och vi hade prickat ÄL perfekt och både äl-test och tempen visade ÄL (varit lite så med det innan) Kände mig så ledsen och besviken i helgen. Köpt bidrottninggele ihop om att ÄL blir lite mer regelbunden, den har bara kommit senare och senare men mensen kommer punktligt ändå. 

Dock världens förkylning just nu så kännerm mig inte pepp på något... :-/
  • Hellan

Ett stort grattis till plusset!
Svar på tråden 30+ och vill ha ett till barn?