• Jennn

Beräknat september! Följas?:D

Hej!

Jag är i vecka 17 på fredag 6/4 och väntar mitt första barn! Jag är 28 år och gift:)

Har ni fått stor mage? Mår ni bra? Känt någon spark? Osv...

Jag har redan börjat med mammabyxor, är ganska rund och svullen, mådde så dåligt fram till vecka 13, men nu mår jag bra! Trött bara och kroppen kliar...väntar på att få känna sparkar!

Haft 3 missfall sen innan så jag kom till vecka 6-8-11, så är så glad att det gått längre med denna graviditet!

Bor i Stockholm, så vore roligt att följas och kanske träffa nya människor :)

• Svar på tråden Beräknat september! Följas?:D
  • Otit

Rul igår gick bra! Dock vägrade bebisen att samarbeta, låg ihoprullade som en boll under nästan hela undersökningen. Fick inte en enda bra bild på den. Fick också veta att det nog är en liten syster i magen! Kände på mig att det var en tjej till! :)

• ElinJohanna89
    Otit skrev 2018-05-04 05:42:22 följande:

Rul igår gick bra! Dock vägrade bebisen att samarbeta, låg ihoprullade som en boll under nästan hela undersökningen. Fick inte en enda bra bild på den. Fick också veta att det nog är en liten syster i magen! Kände på mig att det var en tjej till! :)

Hehe ja vår lilleman ville inte heller riktigt samarbeta i onsdags, tog länge innan han avslöjade könet också :D

För övrigt så har halsbrännan från helvetet slått till här! Jag har aldrig någonsin i hela mitt liv haft halsbränna och NU förstår jag att folk tycker det är jobbigt :/
  • Otit
    ElinJohanna89 skrev 2018-05-04 14:21:26 följande:

Hehe ja vår lilleman ville inte heller riktigt samarbeta i onsdags, tog länge innan han avslöjade könet också :D

För övrigt så har halsbrännan från helvetet slått till här! Jag har aldrig någonsin i hela mitt liv haft halsbränna och NU förstår jag att folk tycker det är jobbigt :/

Envisa bebisar! Ja fy, minns att jag hade det i slutet av min förra graviditet. Gå till apoteket och fråga vad du kan ta. Minns inte vad jag tog, men knaprade lite tabletter mot halsbränna!
  • ElinJohanna89
    Otit skrev 2018-05-04 20:29:45 följande:

Envisa bebisar! Ja fy, minns att jag hade det i slutet av min förra graviditet. Gå till apoteket och fråga vad du kan ta. Minns inte vad jag tog, men knaprade lite tabletter mot halsbränna!

Ja, jag har provat Rennie men hjälpte inte alls, Samarin hjälper lite men bara för en kort stund :( har nu varit sömnlös 2 nätter pga detta och igår kväll ville jag inte äta nåt så spydde som en fontän tills jag tvingade i mig en brödskiva :/ Nu har jag ätit havregrynsgröt till frukost och än så länge känns det okej :)
  • Pusheen
    ElinJohanna89 skrev 2018-05-04 14:21:26 följande:

Jag åt omeprazol nästan hela min förra graviditet. Finns receptfritt men min läkare skrev ut det till mig. Funkade fint. Den är inte sån som hjälper akutsnabbt men tar man den regelbundet så håller sig halsbrännan borta.

Jag bara väntar på att mitt ska dra igång. Har det då och då nu. Det är verkligen jättejobbigt. Går inte att sova med det!
  • Pusheen
    Otit skrev 2018-05-04 05:42:22 följande:

Grattis till lyckat rul! Vad skönt

Jag känner också på mig att vi får en flicka till men vi får se om det stämmer och om den kommer att sammarbeta
  • ElinJohanna89

Min halsbränna övergick i spysjuka och steging igår kväll... Spydde med 90min mellanrum från igår kväll till idag förmiddag, har alltså ingen halsbränna längre men mår pyton! Dock har jag fått i mig lite vichy, blåbärssoppa och en banan nu på eftermiddagen..

När kräkningarna tog slut blev också stegringen till feber..

Helt slut :(

• Pusheen
    ElinJohanna89 skrev 2018-05-06 16:02:29 följande:

Min halsbränna övergick i spysjuka och steging igår kväll... Spydde med 90min mellanrum från igår kväll till idag förmiddag, har alltså ingen halsbränna längre men mår pyton! Dock har jag fått i mig lite vichy, blåbärssoppa och en banan nu på eftermiddagen..

När kräkningarna tog slut blev också stegringen till feber..

Helt slut :(

Men oj!! Usch så hemskt! Stackars dig! Skönt att du inte kräks längre men feber är igen höjdare det heller

Hoppas att du piggar på dig kvickt.

Jag har också mått skit med migrän sen igår kväll och har kräkts en gång idag. Migränen har inte riktigt släppt taget än men den borde verkligen vara borta tills imorgon.

Krya på dig!
  • ElinJohanna89
    Pusheen skrev 2018-05-06 22:55:15 följande:

Men oj!! Usch så hemskt! Stackars dig! Skönt att du inte kräks längre men feber är igen höjdare det heller

Hoppas att du piggar på dig kvickt.

Jag har också mått skit med migrän sen igår kväll och har kräkts en gång idag. Migränen har inte riktigt släppt taget än men den borde verkligen vara borta tills imorgon.

Krya på dig!

Tack! Ja det är inget vidare... har trots allt sovit hela natten och känner mig nu iaf bättre, hoppas febern också hålls borta! :) Halsen är ännu väldigt öm av all uppkastning så rösten är som en kille i värsta målbrottet :D

Krya på dig du med! Migrän är inte kul det heller :(
  • ElinJohanna89
    Pusheen skrev 2018-05-08 17:57:49 följande:

Gjorde rul idag. Allt såg bra ut Det blir en lillasyster som jag trodde

Härligt! Grattis :)
  • Otit
    Pusheen skrev 2018-05-08 17:57:49 följande:

Gjorde rul idag. Allt såg bra ut Det blir en lillasyster som jag trodde

Grattis!! Tänk att man kan känna på sig sånt! Var helt övertygad denna gången om att det var en flicka till
  • Pusheen
    ElinJohanna89 skrev 2018-05-08 19:21:02 följande:

Härligt! Grattis :)

Tack!
    Otit skrev 2018-05-08 20:23:13 följande:

Grattis!! Tänk att man kan känna på sig sånt! Var helt övertygad denna gången om att det var en flicka till

Ja visst är det lustigt? Jag tänkte typ ?ja det visste jag väl? när hon sa att det var en flicka
  • ElinJohanna89

Hej på er alla! Inte bara jag som varit tyst på sistone ser jag :) Hade kontroll på rådgivningen idag och allt verkar bra med lillkillen :)

Dock har jag både fysiskt och psykiskt väldigt jobbigt just nu, vilket jag ärligt berättade för barnmorskan.. Hon tyckte att jag absolut måste få hjälp så nästa vecka ska jag träffa en psykolog, verkar som jag råkat ut för graviditetsdepression, möjligen till följd av alla fysiska besvär :(

Känns dock skönt att ha berättat ärligt för hur jag känner och bett om hjälp! :)

• Pusheen
    ElinJohanna89 skrev 2018-05-17 18:13:20 följande:

Hej på er alla! Inte bara jag som varit tyst på sistone ser jag :) Hade kontroll på rådgivningen idag och allt verkar bra med lillkillen :)

Dock har jag både fysiskt och psykiskt väldigt jobbigt just nu, vilket jag ärligt berättade för barnmorskan.. Hon tyckte att jag absolut måste få hjälp så nästa vecka ska jag träffa en psykolog, verkar som jag råkat ut för graviditetsdepression, möjligen till följd av alla fysiska besvär :(

Känns dock skönt att ha berättat ärligt för hur jag känner och bett om hjälp! :)

Hej! Hur har det gått för dig? Har du hunnit träffa psykologen? Bra att du tog upp det och var ärlig. Är nog viktigt att få möjlighet att ventilera allt.

Hoppas det går bra!

Ni som hade sent bf i september som jag. Blev ni framflyttade något efter rul? Jag fick bf 2 oktober. Hänger kvar här ändå

Här börjar det bli fullt ös på lilltjejen där inne i magen. Jätteskönt att känna henne dagligen samtidigt som det ständigt gnager i en om jag inte har känt henne på länge.
  • ElinJohanna89
    Pusheen skrev 2018-05-24 12:22:47 följande:

Hej! Hur har det gått för dig? Har du hunnit träffa psykologen? Bra att du tog upp det och var ärlig. Är nog viktigt att få möjlighet att ventilera allt.

Hoppas det går bra!

Ni som hade sent bf i september som jag. Blev ni framflyttade något efter rul? Jag fick bf 2 oktober. Hänger kvar här ändå

Här börjar det bli fullt ös på lilltjejen där inne i magen. Jätteskönt att känna henne dagligen samtidigt som det ständigt gnager i en om jag inte har känt henne på länge.

Hej! Ja det går väl sådär.. Träffade paykologen i onsdags, det var psykiskt ett mycket krävande möte, väldigt tungt att börja gräva i sina känslor då jag hittills gjort allt för att kväva dem och inte tillåtit mig själv att tänka på orsaker osv..

Ska gå flera gånger och träffa henne så kanske det blir någon ordning på mig ännu :)
Svar på tråden Beräknat september! Följas?:D