• Anonym (paddy)

    Min sabos sexlust har dött totalt

    Jag och min sambo har 3 barn tillsammans. Vi har alltid haft ett bra sexliv, även om det blir mindre o mindre för varje barn(givetvis) så har fortfarande lusten mellan oss funnits.


    Men nu är yngsta barnet snart 3 och hennes lust är helt borta, och jag lider nåt ofantligt av det.


    Jag försöker förse henne med förutsättningarna för att lusten skall infinna sig.


    Till det bästa av min förmåga hjälper jag med städning, barnen, matlagning osv... precis som jag ska göra som den ene parten av ett förälder par... men hon hon blir helt enkelt aldrig kåt? Jag tar även hand om min hygien, håller mig i form...etc


    Jag har gjort klart för henne att jag vill inte ha hennes ?pitty sex?. Min potens fungerar inte om jag märker att hon bara ställer upp på sex, inte att hon egentligen vill.


    Vi har talat igenom detta ordentligt.


    Jag har förklarat för henne varför sex är så viktigt för mig. Jag har bara delat min säng med kvinnor jag älskat, sex är en central del av hur 2 människor som älskar varandra uttrycker sina känslor genom att dela det mest intima med varandra(enl mig personligen iaf). Att då nekas detta får mig att bli lite handikappad om dagarna. Jag kan inte tänka på annat än att få ha sex med henne, sexuell frustration är bara förnamnet. Mitt självförtroende blir rejält skadat av att känna att jag inte gör henne kåt.


    Med det sagt så har hon varit tydlig med att det är inte jag som är problemet, hon älskar mig. Mer än någonsin. Hon saknar inget av mig.  Hon är inte jättebekväm i sin egen kropp, men hur ovanligt är det hos 3barns föderskor? Samtidigt gör hon inte jättemycket åt det i sin livsstil, och jag älskar hennes kropp oavsett hur stor eller liten den är... så jag pressar inte ämnet.


    Av en eller annan anledning... så blir hon inte kåt bara?


    Jag undrar om det kan vara en medicinsk fråga?


    Hon visar väldigt många tecken som tyder på tidig klimakteriet(händer bara typ 1 av 10´000 35 åringar, men det händer?) både emotionella och fysiologiska.  Men hon vill inte kolla upp med läkaren.... så jag kan ju inte få det bekräftat. Tänker knappast tvinga henne till läkarvård hon inte vill ha för att jag är desperat att få göka med henne?


     


    Jag vet inte vad jag ska göra....


    Jag älskar henne, älskar familjen vi har tillsammans.


    Men att leva i ett sexlöst förhållande när det är så viktigt för mig känns som emotionell tortyr?


    Det bryter sakta men säkert ner mig som person.


    Polare har föreslagit allt fr att ?piffa till det? med en trekant till att jag skall skaffa en älskarinna som fyller upp behovet.


    Men de fattar inte den centrala poängen..... Jag behöver ha sex med henne, vi är överens sen länge att vi inte skall bjuda in andra i sängkammaren...det är inte för oss.


    Jag är inte intresserad av en älskarinna, det skulle inte vara annat än masturbation som jag ser det(det gör jag gott av i dagsläget, mer än jag är bekväm med att behöva göra)


    Men vad gör jag annars? Jag har inga andra förslag? Detta kan sluta hur illa som helst för mig känner jag om det fortgår ett par år till?

  • Svar på tråden Min sabos sexlust har dött totalt
  • Anonym (paddy)
    New Dawn skrev 2018-09-16 14:04:10 följande:
    Även om du SÄGER att hon inte ska ställa upp av plikt kanske känslan av förväntan att hon ska leverera finns.

    Jag, personligen, förstår att det kan bli jobbigt för henne att förhålla sig till ditt stånd, då du vägrar ta emot sex utan att hon är kåt. Hade inte funkat för mig. Att alltid känna att man måste bli riktigt kåt, (för mannens svällkroppar) skulle inte funka för mig heller.
    Ja, vad ska jag säga... Jag kan inte kontrollera att jag blir kåt mer än hon kan kontrollera att hon INTE blir kåt?

    Om vad jag säger inte spelar roll.... då blir jag ju lite handikappad?

    Att jag inte vill att hon ska känna sig tvungen att ha sex pga min sexualdrift....vet jag inte om jag kan eller bör be om ursäkt för?

    Känns som om jag gör fel oavsett vad jag gör enl dessa premisser?
  • Anonym (paddy)
    New Dawn skrev 2018-09-09 13:54:27 följande:
    Låter trist sätt att se det "att det inte sjunker in för donnan hur viktigt sex är"

    Jag tror visst hon fattar hur viktigt sex är för dig. Du har ju berättat det såå mycket och hon har även haft sex för din skull, så nog fattar hon att hon är värdelös. Nog fattar hon att hon inte duger i dina ögon. Hon skulle säkert välja att bli kåt, precis som du vill, om hon kunde, men hon klarar det inte när hennes känslor och kroppsliga reaktioner inte accepteras.
    Detta vet jag inte var du får ifrån?
    Jag skulle ALDRIG acceptera att hon kände sig värdelös, definitivt inte för detta? Jävla insinuation....
    Hon vet att jag älskar henne, och jag vill att hon har sex med mig, karln hon älskar, för ATT HON VILL.....  Vi har diskuterat hur hon känner, självklart.... Jag gör vad hon ber mig göra för att hon ska komma tebax där hennes sexualitet en gång varit. Enl henn gör jag oxå det.... men det sker lite förändring.

    Klart jag accepterar hennes känslor o kroppsliga reaktioner... annars hade jag tjatat henne till att ha sex... o det gör jag inte.

    Men jag vill ju givetvis se en förändring åt rätt håll.
    Därav vänder jag mig hit för första gången i mitt liv. För att se om jag är på rätt spår, är det fler med mina erfarenheter, har jag missat nåt?

    Jag ventilerar självklart för henna att jag vill se en förändring i vårt sexliv...men jag säger ju inte att det havererar mitt självförtroende....vad skulle det bidra med till henne?

    Jag försöker inte skuldbelägga henne på nåt sätt, vilket är vad du försöker få det att låta som....jävligt orättvist måste jag säga....för det stämmer inte.
  • Anonym (paddy)
    New Dawn skrev 2018-09-16 13:53:35 följande:
    Jag tror det är svårt att skämta om det som blivit ett känsligt problem, så att ni alltid skämtat så tidigare behöver inte betyda att det fungerar på samma sätt nu.

    Självklart jobbigt om hon förlorar sin sexualitet, men helt har hon väl inte förlorat sin sexualitet, eftersom ni nyligen haft sex och hon då kom flera gånger.

    Vad har du för förväntningar på sexlivet och vad har hon för förväntningar? Vad har hon för känslor för erat sexliv?
    Vi är rätt tydliga med var linjen går för skämt. Man lär sig sånt efter över 10år tillsammans.
    Jag har sagt till henne att jag skulle enkelt kunna ha sex varje dag. Men jag är väldigt tydlig med att jag förväntar mig inte att hon ska matcha det. Jag vill bara att vi stadigt försöker bättra på de 6ggr per år vi har nu. Tillsammans. 
    Inte att hon skall tvinga sig själv att ställa upp. Utan att hitta tebax till den sexualiteten hon hade innan(eller så nära vi kan komma iaf?)
    Både hon och jag mår ju bättre efter sex. Mer energi, bättre självförtroende, mer avslappnad.  Då räknar jag inte ens med den emotionella biten min själ behöver via sex med henne.

    Hur hon känner för vårat sexliv?..... Däri ligger lite problemet.
    Hon tycker sexet är bra när vi har det... Men hon känner ingen som helst motivering att komma dit.  Slut.....  Inte mycket info att gå på?
    Jag gör det hon ber mig om för att hjälpa henne med enrginivåerna o avslappning.
    Men just nu undrar nog både hon och jag om det inte kan vara en hormonell grej? Men hon vill ju inte gå till läkarn som sagt... och jag vill inte tvinga henne.
  • FrökenKanSjälv
    Anonym (paddy) skrev 2018-09-16 16:02:11 följande:

    Detta vet jag inte var du får ifrån?

    Jag skulle ALDRIG acceptera att hon kände sig värdelös, definitivt inte för detta? Jävla insinuation....

    Hon vet att jag älskar henne, och jag vill att hon har sex med mig, karln hon älskar, för ATT HON VILL.....  Vi har diskuterat hur hon känner, självklart.... Jag gör vad hon ber mig göra för att hon ska komma tebax där hennes sexualitet en gång varit. Enl henn gör jag oxå det.... men det sker lite förändring.

    Klart jag accepterar hennes känslor o kroppsliga reaktioner... annars hade jag tjatat henne till att ha sex... o det gör jag inte.

    Men jag vill ju givetvis se en förändring åt rätt håll.

    Därav vänder jag mig hit för första gången i mitt liv. För att se om jag är på rätt spår, är det fler med mina erfarenheter, har jag missat nåt?

    Jag ventilerar självklart för henna att jag vill se en förändring i vårt sexliv...men jag säger ju inte att det havererar mitt självförtroende....vad skulle det bidra med till henne?

    Jag försöker inte skuldbelägga henne på nåt sätt, vilket är vad du försöker få det att låta som....jävligt orättvist måste jag säga....för det stämmer inte.


    Jag tror att det är svårt att förstå för någon som inte är där själv. Det tär otroligt på en att ens partner inte ens vill försöka hitta en lösning. Och krasst sett så finns det ju inget incitament för partnern att jobba för en lösning eftersom det enligt partnern inte ens är ett problem.

    Jag har inga bra förslag, ville bara säga att du inte är ensam.
  • Anonym (paddy)
    Mimosa86 skrev 2018-09-09 17:03:02 följande:

    Fråga,

    1) Hur länge har hon känner så här? När blev det ett riktigt problem.

    2) ser hon att det som ett problem eller är det enbart du som känner så?

    3) hur mår hon i övrigt, är hon glad, sprallig och engagerad generellt i livet?

    När man är ett par så äger man varandras sexualitet och då är det viktigt att hitta lösningar, kompromisser och att båda vill ha en förändring. Och det ör inte enkelt att hålla lågan vid liv när man varit ihop länge. Därför måste båda jobba aktivt för förhållandet.

    Jag tänker att hon har varit mycket sexuell tidigare så är det ju något som inte är rätt i förhållandet. Något som saknas som gör att hon inte vill vara intim med dig. Det kan vara en svacka men om det inte är det måste ni komma fram till vad det är som brister. Visst kan det vara klimakteriet men det är ju inte så vanligt att den startar redan nu. Kan det vara oro hos henne, livskris, Depp eller tristess? Det behöver absolut inte vara kopplat till dig! Men det kan vara något i hennesliv som inte känns på topp och då hår det ut över lusten.

    Är hon trött? Det är svårt att vilja sexa när energin är på noll. Och jag förutsätter att du utryckte dig enbart klumpigt i din tex där du skriver att du hjälper henne med barn, hem och mat. För det är inget du ska hjälpa till med. Du ska göra din del. Punkt. Tycker många killar använder uttrycket *hjälpa till* men jag har aldrig hört någon tjej som säger att de brukar hjälpa till henna med barnen, mat och stöd För att avlasta mannen.


    Efter 3e barnet. snart 3år sedan.
    Båda känner av att det är ett problem.
    Hon är trött, mycket på jobbet, barn, hästar osv...livet mer eller mindre?
    Hon har sagt flera gånger att hon fyller beskrivningen väl för någon som kommer i klimakteriet(osannolikt i hennes ålder...men inte omöjligt)

    Oki... lite klumpigt...  Vi har mer eller en fördelning genom mitten med sysslor o barn o likn beroende på hur våra scheman ser ut.

    Jag har tagit på mig mer för att underlätta för henne.
    Jag underhåller hushållet mer eller mindre och sköter de större konflikterna med barnen eftersom de av nån anledning inte prövar gränserna med mig på samma sätt.

    Jag har faktisk hört kvinnor säga det... i regel om matlagningen :) 
  • Anonym (Blomman)

    Fysisk träning balanserar hormonerna hos kvinnor. Tex styrketräning ökar testosteron som behövs för sexuell lust hos kvinnor

  • Anonym (paddy)
    Anonym (Blomman) skrev 2018-09-16 16:49:20 följande:

    Fysisk träning balanserar hormonerna hos kvinnor. Tex styrketräning ökar testosteron som behövs för sexuell lust hos kvinnor


    Jag vet.

    Hon skulle behöva det för ryggens skull.... Men hon AVSKYR styrketräning.

    Hon är mer av en häst tjej. Det får duga sålänge.
  • New  Dawn
    Anonym (paddy) skrev 2018-09-16 15:47:27 följande:

    Ja, vad ska jag säga... Jag kan inte kontrollera att jag blir kåt mer än hon kan kontrollera att hon INTE blir kåt?

    Om vad jag säger inte spelar roll.... då blir jag ju lite handikappad?

    Att jag inte vill att hon ska känna sig tvungen att ha sex pga min sexualdrift....vet jag inte om jag kan eller bör be om ursäkt för?

    Känns som om jag gör fel oavsett vad jag gör enl dessa premisser?


    Nej, klart du inte kan kontrollera kåtheten, men hur ni hanterar obalans kan du välja.

    Du har så bestämt sagt att du inte vill att hon ska ha sex för din skull och det blir ju låst då. Hon måste ju bli kåt under de premisserna.

    Det handlar ju om att ni måste förstå varandra och möta varandra... där ni är känslomässigt.

    Varför inte låta henne tillfredställa dig när dina svällkroppar reagerar. Varför är det så omöjligt?

    För mig är det inget konstigt alls att man tillfredställer varandra utan att vara kåt.

    Det spelar roll vad du säger, men man måste också se flera olika uttalanden tillsammans. Om du ena dagen säger att du inte vill att hon ska ställa upp med sex, för att nästa dag klaga på att hon inte är kåt måste du förstå att det är svårt att inte påverkas av olika saker du säger som inte riktigt går att förena. För övrigt spelar det roll HUR du säger och hur du bemöter hennes svar.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (paddy)
    New Dawn skrev 2018-09-14 06:01:33 följande:

    Fast när det gäller att prata har ju även där båda ett ansvar. Om han bara fokuserar på hur HAN känner och hur viktigt sex är för HONOM, kanske hon helt enkelt inte har något att säga. Det kan liksom bli så att hon bara känner sig fruktansvärt dålig som inte får lust. Hon vet ju inte säger hon. Hon behöver hjälp av honom om de ska kunna gå vidare. Sex har blivit något jättejobbigt och man kan inte få lust på beställning. Hur är tonen i samtalen kan man undra. Jag tycker hans sätt att uttrycka sig här inte låter bra. Nu misstänker jag att problemem är större än bara sex.

    Nu vet vi inte riktigt hur det är med frekvensen här i TS fall. Det är klart att man har stora problem om sex blir så sällan.

    Någonstans börjar det och det kan starta med att man får minskad sexlust i perioder... Tjatet kommer... Ställa upp sex kommer... Missnöjesdeklarationer levereras... Osv.

    Ni kanske förstår varandra bättre i er relation.

    Sex är fantastiskt om man har en bra relation .Jag har ganska hög sexdrift så för mig funkade sex länge trots att kärleken brast, bara för att jag (vi) hade det fysiska behovet. Det fanns inget positivt med det. Jag kände mig bara tom efteråt. Sex är per automatik inte något positivt. Om man dessutom inte blir kåt är det inte alls så givande. Tänk dig att ha sex med slak kuk. Hur kul vore det?


    Du verkar utgå från att vi inte kommunicerar av någon anledning? Det gör vi, min ton är inget problem, hennes är snarlik och den nivån av ärlighet har tjänat oss väl genom åren.

    Hon har bett om min hjälp på olika sett... Enl henne har jag levererat, men det har tyvärr inte resulterat i någon förändring.... Jag biter ihop sålänge så får vi se med tiden.

    Våran situation är ingens fel.... Även om du gärna vill luta mot att det är mitt fel av någon anledning?

    Sånt här händer i livet, jag vill bara se om jag missat något och om flera har upplevt det jag upplever?

    Varför du tillskriver mig en massa handlingar jag inte gjort är bortom mig?

    Vad har dina preferenser om hur jag ska uttrycka mig med saken att göra?

    Det viktiga är väl hur jag och min dam kan kommunicera med varandra?
  • Anonym (paddy)
    New Dawn skrev 2018-09-16 18:38:14 följande:

    Nej, klart du inte kan kontrollera kåtheten, men hur ni hanterar obalans kan du välja.

    Du har så bestämt sagt att du inte vill att hon ska ha sex för din skull och det blir ju låst då. Hon måste ju bli kåt under de premisserna.

    Det handlar ju om att ni måste förstå varandra och möta varandra... där ni är känslomässigt.

    Varför inte låta henne tillfredställa dig när dina svällkroppar reagerar. Varför är det så omöjligt?

    För mig är det inget konstigt alls att man tillfredställer varandra utan att vara kåt.

    Det spelar roll vad du säger, men man måste också se flera olika uttalanden tillsammans. Om du ena dagen säger att du inte vill att hon ska ställa upp med sex, för att nästa dag klaga på att hon inte är kåt måste du förstå att det är svårt att inte påverkas av olika saker du säger som inte riktigt går att förena. För övrigt spelar det roll HUR du säger och hur du bemöter hennes svar.


    Jag klagar inte på henne att hon inte blir kåt, jag klagar om hon försöker ge mig intrycket att hon vill, när hon egentligen inte vill. Stor skillnad.

    Vi har en rak o ärlig ton till varandra, har alltid varit så.

    Jag gör det hon ber mig om, vi kommunicerar. Men vissa saker vägrar hon helt enkelt att utforska.

    Är det ett hormonell problem?

    Skulle det bli bättre om hon tog mer kontroll över sin kost och började träna som jag gör?

    Skulle hon uppskatta om jag involvera mig i hennes aktiviteter?

    Såna saker får jag bara axelryckning till svar.

    Vilket leder mig till att undra... Vill hon få igång vårat sexliv egentligen?

    Om inte.... Varför?
  • New  Dawn
    Anonym (paddy) skrev 2018-09-16 16:02:11 följande:

    Detta vet jag inte var du får ifrån?

    Jag skulle ALDRIG acceptera att hon kände sig värdelös, definitivt inte för detta? Jävla insinuation....

    Hon vet att jag älskar henne, och jag vill att hon har sex med mig, karln hon älskar, för ATT HON VILL.....  Vi har diskuterat hur hon känner, självklart.... Jag gör vad hon ber mig göra för att hon ska komma tebax där hennes sexualitet en gång varit. Enl henn gör jag oxå det.... men det sker lite förändring.

    Klart jag accepterar hennes känslor o kroppsliga reaktioner... annars hade jag tjatat henne till att ha sex... o det gör jag inte.

    Men jag vill ju givetvis se en förändring åt rätt håll.

    Därav vänder jag mig hit för första gången i mitt liv. För att se om jag är på rätt spår, är det fler med mina erfarenheter, har jag missat nåt?

    Jag ventilerar självklart för henna att jag vill se en förändring i vårt sexliv...men jag säger ju inte att det havererar mitt självförtroende....vad skulle det bidra med till henne?

    Jag försöker inte skuldbelägga henne på nåt sätt, vilket är vad du försöker få det att låta som....jävligt orättvist måste jag säga....för det stämmer inte.


    Du har tydligen aldrig tänkt tanken att hon kan känna sig väldigt värdelös som inte kan leva upp till dina förväntningar. Det är inte alls konstigt att hon gör det. Varför är det så otänkbart? Tänk dig om du var tillsammans med en kvinna som gång på gång berättade hur jobbigt det var att du inte fick stånd (om det nu var så) Är det så konstigt att du i så fall skulle känna dig värdelös? Jag vet många, både män och kvinnor, som reagerar just så, även om det verkar helt otänkbart för dig.

    Okej ni har diskuterat hur hon känner i för erat sexliv. Hur känner hon då?

    Du säger att du inte tjatat, men är du säker på att hon inte upplever det så? Hur kommer det sig att du trots att ni nyligen haft sex direkt inpå, skriver att du snart vill göra om det. Varför inte ge henne lite tid, när det nu varit så känsligt?

    Du skrev ju här i tråden att det "inte sjunker in för donnan hur viktigt sex är". På det uttalandet låter det som hon bara är besvärlig, som inte "förstår" att hon måste bli kåt.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (paddy) skrev 2018-09-16 18:38:21 följande:

    Du verkar utgå från att vi inte kommunicerar av någon anledning? Det gör vi, min ton är inget problem, hennes är snarlik och den nivån av ärlighet har tjänat oss väl genom åren.

    Hon har bett om min hjälp på olika sett... Enl henne har jag levererat, men det har tyvärr inte resulterat i någon förändring.... Jag biter ihop sålänge så får vi se med tiden.

    Våran situation är ingens fel.... Även om du gärna vill luta mot att det är mitt fel av någon anledning?

    Sånt här händer i livet, jag vill bara se om jag missat något och om flera har upplevt det jag upplever?

    Varför du tillskriver mig en massa handlingar jag inte gjort är bortom mig?

    Vad har dina preferenser om hur jag ska uttrycka mig med saken att göra?

    Det viktiga är väl hur jag och min dam kan kommunicera med varandra?


    Inlägget som du svarar mig på är skrivet som ett svar till en annan skribent, så delar av inlägget är inte direkt kopplat till er.

    Jag utgår ifrån hur du skriver här i tråden och här skriver du saker som låter märkliga i mina öron.

    Nej jag tror inte det behövet vara någons fel att man får problem med minskad lust eller obalans i sexlivet. Det är ju vanligt.

    Men vad bra att ni är så bra på att kommunicera. Då kan du ju bara fråga henne hur hon känner inför erat sexliv och hur hon tycker att ni ska gå vidare. Då har ni ju antagligen redan pratat om hur ni bestämt att agera på att ni har olika lust. Vill hon ha mer lust? Vad är orsaken till att hon inte vill ha närhet? Du nämnde din svett, men det finns ju lite lugnare aktiviteter som man inte behöver bli svettig av. Vad tycker hon om det?
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (paddy) skrev 2018-09-16 18:50:36 följande:

    Jag klagar inte på henne att hon inte blir kåt, jag klagar om hon försöker ge mig intrycket att hon vill, när hon egentligen inte vill. Stor skillnad.

    Vi har en rak o ärlig ton till varandra, har alltid varit så.

    Jag gör det hon ber mig om, vi kommunicerar. Men vissa saker vägrar hon helt enkelt att utforska.

    Är det ett hormonell problem?

    Skulle det bli bättre om hon tog mer kontroll över sin kost och började träna som jag gör?

    Skulle hon uppskatta om jag involvera mig i hennes aktiviteter?

    Såna saker får jag bara axelryckning till svar.

    Vilket leder mig till att undra... Vill hon få igång vårat sexliv egentligen?

    Om inte.... Varför?


    Du skriver att du inte klagar på att hon inte blir kåt, men kontentan av att du rakt och ärligt beskrivet ditt missnöje med att hon inte är kåt har samma innebörd.

    Klart att det är tråkigt om hon direkt spelar, men det kan ju vara så att hon försöker. Hon kanske vill vilja och hoppas att kroppen sätter igång. Hon vet att du vill att hon ska vara kåtare, eftersom du tydligt berättar att du saknar det.

    Märkligt att du skriver att hon "vägrar"(!) utforska vissa saker. Varför måste hon vägra? Det är helt naturligt att man inte är sugen på att utforska allt. Inget konstigt med det och det handlar inte om att "vägra".

    Ja tycker det låter som att ni inte kan kommunicera. Ni verkar inte riktigt nå varandra.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (paddy)
    New Dawn skrev 2018-09-16 18:50:49 följande:

    Du har tydligen aldrig tänkt tanken att hon kan känna sig väldigt värdelös som inte kan leva upp till dina förväntningar. Det är inte alls konstigt att hon gör det. Varför är det så otänkbart? Tänk dig om du var tillsammans med en kvinna som gång på gång berättade hur jobbigt det var att du inte fick stånd (om det nu var så) Är det så konstigt att du i så fall skulle känna dig värdelös? Jag vet många, både män och kvinnor, som reagerar just så, även om det verkar helt otänkbart för dig.

    Okej ni har diskuterat hur hon känner i för erat sexliv. Hur känner hon då?

    Du säger att du inte tjatat, men är du säker på att hon inte upplever det så? Hur kommer det sig att du trots att ni nyligen haft sex direkt inpå, skriver att du snart vill göra om det. Varför inte ge henne lite tid, när det nu varit så känsligt?

    Du skrev ju här i tråden att det "inte sjunker in för donnan hur viktigt sex är". På det uttalandet låter det som hon bara är besvärlig, som inte "förstår" att hon måste bli kåt.


    Vi har talat om hur hon känner att hon inte känner sig tillräcklig. Jag har intyga henne länge o väl att hon är absolut inte det. Allt har en förklaring, även detta.

    Jag beskrev att sex är viktigt, inte för att jag o hon bara ska få orgasm. Men för att jag funkar så som person att den yttersta formen att ge uttryck för mina känslor för henne är just genom sex. Jag har aldrig delat min säng med någon jag inte älskar(med 1 undntg som jag ångrar än idag) och då blir sex något extra personligt som bär mer vikt än att "bara få komma".

    Sex är viktigare änså på emotionell nivå för mig.

    Hon vet detta, därav borde hon oxo veta vad ett obefintligt intresse gör emot mig.

    Hon sa att jag tjata de första 8mån efter sista barnet. Jag ändra mitt beteende, hon sa bra gjort... Tack för det... Nu har 2år till gått.

    Jag känner att du läser in saker i det jag skriver som inte alls stämmer med verkligheten?

    Framförallt så verkar du väldigt sugen på att tilldela skuld, något jag inte tror går?
  • Anonym (paddy)
    New Dawn skrev 2018-09-16 19:12:41 följande:

    Du skriver att du inte klagar på att hon inte blir kåt, men kontentan av att du rakt och ärligt beskrivet ditt missnöje med att hon inte är kåt har samma innebörd.

    Klart att det är tråkigt om hon direkt spelar, men det kan ju vara så att hon försöker. Hon kanske vill vilja och hoppas att kroppen sätter igång. Hon vet att du vill att hon ska vara kåtare, eftersom du tydligt berättar att du saknar det.

    Märkligt att du skriver att hon "vägrar"(!) utforska vissa saker. Varför måste hon vägra? Det är helt naturligt att man inte är sugen på att utforska allt. Inget konstigt med det och det handlar inte om att "vägra".

    Ja tycker det låter som att ni inte kan kommunicera. Ni verkar inte riktigt nå varandra.


    Om hennes direkta ord är: jag vägrar göra dessa nämnda saker, utan förklaring varför.... Vad ska jag annars beskriva det med för ord?

    Vi kan kommunicera, detta e trots allt första stora grejen vi stöter på som ett riktigt problem på över 10år?

    Men som kille sitter jag inte direkt i ett förhandlingsläge?

    Jag kan göra allt mellan himmel o jord utan att det gör någon skillnad?

    Säg vad man vill men hade situationen varit omvänd så hade du sett mins 10 tjejer föreslå att kvinnan skaffar en älskare om killen inte levererar? Inte många hade låtit som du gör nu i tonen.

    Jag känner mig hjälplös bara?

    Jag gör allt i min makt utan att veta om det kommer göra någon skillnad, o det skrämmer skiten ur mig.

    Vände mig mest hit för att dels få idéer jag själv inte tänkt på, dels för att se om andra upplevt samma sak o hur de hantera det?
  • New  Dawn
    Anonym (paddy) skrev 2018-09-16 19:13:33 följande:

    Vi har talat om hur hon känner att hon inte känner sig tillräcklig. Jag har intyga henne länge o väl att hon är absolut inte det. Allt har en förklaring, även detta.

    Jag beskrev att sex är viktigt, inte för att jag o hon bara ska få orgasm. Men för att jag funkar så som person att den yttersta formen att ge uttryck för mina känslor för henne är just genom sex. Jag har aldrig delat min säng med någon jag inte älskar(med 1 undntg som jag ångrar än idag) och då blir sex något extra personligt som bär mer vikt än att "bara få komma".

    Sex är viktigare änså på emotionell nivå för mig.

    Hon vet detta, därav borde hon oxo veta vad ett obefintligt intresse gör emot mig.

    Hon sa att jag tjata de första 8mån efter sista barnet. Jag ändra mitt beteende, hon sa bra gjort... Tack för det... Nu har 2år till gått.

    Jag känner att du läser in saker i det jag skriver som inte alls stämmer med verkligheten?

    Framförallt så verkar du väldigt sugen på att tilldela skuld, något jag inte tror går?


    Hon känner sig inte tillräcklig för dig, eftersom hon inte är lika kåt. Det måste vara jobbigt för henne. Vad har ni gjort för att hon inte ska känna så?

    Ja, sex är viktigt för dig. Det framgår. Det har nog din sambo hört långa beskrivningar om. Om då din sambo inte kan möta dig är hon ju inte tillräcklig för dig.

    Menar du att hon plötsligt ändå ÄR tillräckligt, trots att hon inte har samma intresse och lust? Du svänger likt värsta politikern.

    Jag försöker få dig att förstå din sambo och hur hon kan tänkas uppleva situationen.

    Jag tycker du har väldigt svårt att lämna dina behov av sex, (emotionella behov av sex,) och se hennes känslor.

    Att ge varandra närhet och njutning kan vara jättemycket känslor bakom. Vissa blir inte lika lätt kåta och det kan de ofta inte hjälpa. Man kan känna precis lika mycket kärlek även om man inte lika lätt blir kåt.

    Du skriver igen att hon borde veta hur mycket ett obefintlig intresse gör. Men hon får ju ändå inte ge dig sexuell njutning heller om hon inte är kåt, så vad ska hon göra? Du kan inte tänka dig att vara nära henne utan att dina svällkroppar växer och då måste hon bli kåt för det är viktigt för dig.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (paddy) skrev 2018-09-16 19:27:15 följande:

    Om hennes direkta ord är: jag vägrar göra dessa nämnda saker, utan förklaring varför.... Vad ska jag annars beskriva det med för ord?

    Vi kan kommunicera, detta e trots allt första stora grejen vi stöter på som ett riktigt problem på över 10år?

    Men som kille sitter jag inte direkt i ett förhandlingsläge?

    Jag kan göra allt mellan himmel o jord utan att det gör någon skillnad?

    Säg vad man vill men hade situationen varit omvänd så hade du sett mins 10 tjejer föreslå att kvinnan skaffar en älskare om killen inte levererar? Inte många hade låtit som du gör nu i tonen.

    Jag känner mig hjälplös bara?

    Jag gör allt i min makt utan att veta om det kommer göra någon skillnad, o det skrämmer skiten ur mig.

    Vände mig mest hit för att dels få idéer jag själv inte tänkt på, dels för att se om andra upplevt samma sak o hur de hantera det?


    Men vad är det för samtal ni har där hon måste ta i sådana kraftuttryck som "jag vägrar". Det är så främmande för mig att tala om sex på det sättet. Man undrar ju hur dessa saker är "nämnda". Det låter som att hon känner sig lite pressad och måste markera tydligt.

    Jag fattar inte att du hela tiden säger att ni kan kommunicera. Varför vet du i så fall inte mer om hennes sexualitet?

    Vad i hela världen menar du med att du "som kille inte sitter i förhandlingsläge". Hur kan du ens uttrycka dig som att det har ett dugg med förhandlingar att göra?!?!Dig blir man verkligen inte klok på.

    Ja, det finns alltid de som föreslår älskare och älskarinnor, men det tror jag är en väldigt kortsiktigt lösning, som dessutom kan bli väldigt uppslitande. Jag ställer för övrigt samma frågor till kvinnor.

    Jag förstår att du inte trivs i relationen om du inte känner dig älskad och jag förstår att du vill ha sex. Jag försöker bara få dig att förstå henne, innan du bestämmer dig för att lämna.

    Det viktiga när man söker lösningar är att man försöker möta känslorna bakom. Om du inte förstår de bakomliggande känslorna spelar det ingen roll vad du gör.

    Några råd.

    Ta reda på hur hon känner inför erat sexliv och försök lämna tanken på dina behov just då och lyssna. Ta reda på om det skulle hjälpa henne med närhet som inte behöver ett leda till sex (om du nu kan tänka dig det) . Visa att du lyssnar och ser henne, ställ följdfrågor. Berätta att du inte kan låta bli att få stånd när ni är nära och ta upp att du inte kan rå för det. Fundera på hur ni ska göra när ni inte är synkade i lusten.

    Fråga henne hur hon tycker ni ska gå vidare. Ta reda på om hon vill att ni ska hitta tillbaka, om hon vill ha lust och om hon vill jobba på er relation. Fundera på om ni kan möta varandra. Om inte, berätta att du inte kan tänka dig leva i relationen när du inte känner sig älskad och uppskattad.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Men hallå!)

    Har hon ingen lust att ha sex så får du ju onanera såklart, allt annat är ju bara helt fel.

  • Anonym (trttr)
    Anonym (Men hallå!) skrev 2019-04-07 23:57:50 följande:

    Har hon ingen lust att ha sex så får du ju onanera såklart, allt annat är ju bara helt fel.


    Att förvänta sig resten av livet på det sättet känns rätt deprimerande.
  • Anonym (xx)
    Anonym (hej) skrev 2018-09-13 23:21:07 följande:
    Asså ge dig. Det finns ju en anledning till att hon inte vill. Vad är din lösning, att han ska dumpa sin fru som han älskar eller att hon ska ha sex fast hon inte vill (våldtäkt?) Hon säger ju att hon älskar honom. 

    "Hon är inte jättebekväm i sin egen kropp" "Samtidigt gör hon inte jättemycket åt det i sin livsstil" - ts, du säger att du inte bryr dig, men kollar du på porr ist för att ha sex? Kan ju vara att hon vet om det och känner sig väldigt osäker/osexig, jämför sig osv. 

    Ni kan ju ge/få närhet utan sex. Är det så viktigt? Kanske kan det komma senare i livet? Lägg er på sängen/soffan och mys bara. Kramas, prata. 

    Men vad det nu kan vara så spelar det ingen roll annat än för henne och ts. Ni behöver prata, ordentligt. Känns som att det inte finns mer att säga. 
    Man kan inte tvinga sin partner att ha sex men man kan kräva att hon anstränger sig för att försöka hitta sin kåthet. Inte bara att den automatiskt skall dyka upp el mannen skall ta ned himmel och måne för att hon skall få lust. Dessutom så att sex föder lust. Att schemalägga sex kan vara ett bra alternativ hur tråkigt det än låter. 
Svar på tråden Min sabos sexlust har dött totalt