Anonym (20) skrev 2019-01-21 14:53:31 följande:
Jag tänker mer att ni hamnade i onödiga krig om oväsentligheter. Du återkommer till det här med att hon klagade på arbetsfördelningen, du skrev schema och så var hon ändå inte nöjd... Det, att du ens tar upp det säger något om dig, din syn på relation och äktenskap och hur du tänker om andra i relation till dig själv.
Jag får verkligen hoppas att detta med ditt schema inte var enda orsaken till er separation. Eller så var det så och då är egentligen hon bara att gratulera som slapp undan. Själv skulle jag nog dra öronen åt mig redan om någon ville göra ett schema...
Kanske var det så enkelt att ni inte ens passade ihop från början men inte insåg det förrän ni redan gift er och bott ihop ett tag? Det är alltid trist när man går för snabbt fram. Skönt ändå att du gått vidare med ditt liv och inte längre tänker på den har lilla oenigheten i ditt tidigare äktenskap, bra att du inte gör det till en alltför stor grej, för det var det ju inte.
Jag återkommer till det för att vissa fokuserar på det och gör en big deal av det. Det blir lite som att du tar upp pasta som ett exempel och så får du 10 frågor om just pasta som du besvarar för att sen blir ifrågasatt om varför du är så besatt av pasta? Anledningen till att jag tog upp det öht var för att belysa att män inte är de enda som lämpar över sysslorna på kvinnor som vissa försöker få det till. Finns gott om slappa och ansvarslösa kvinnor också.
Dessutom har du lyckats förvanska VI skrev schema som VI båda godkände till att JAG skrev schema.
Du behöver inte hoppas att inte var enda anledningen för det var det inte, hennes egoism och slapphet var uppenbar i en rad olika sammanhang. Exempelvis hade hon väldigt svårt att hushålla med pengar utan slarvade till och från så det till slut blev omöjligt att ha en gemensam ekonomi. Hon var och är fortfarande vad jag förstått (vi har gemensamma vänner) en väldigt svag och slapp person som aldrig kommer lyckas få ett drägligt förhållande med någon förrän hon löst sina issues. Men det är som tur är inte längre mitt problem.
Ja, om en av personerna i ett förhållande inte kan uppföra sig som en vuxen så är det ganska givet att man inte "passar ihop från början". Tyvärr vet man sällan om man passar ihop med någon förrän man levt ihop ett tag eftersom ingen kommer fram och säger "hej, jag är svag, slapp och slarvig med taskigt sinne för ekonomi" när man först träffas". Brister upptäcker man oftast på vägen.
Ja det var tur att jag tog det beslut jag gjorde och inte fastnade i ett dåligt förhållande och anammade hennes sätt att leva. Vilket visar vikten av att aldrig acceptera eller nöja sig med andras egoism.