• Mongoliet

Till er män. Hur tror ni att den genomsnittliga kvinnan på Familjej är & ser ut?

Här har det nog ingen betydelse vad man skriver eftersom antngen anmäls tråden av någon surkärring alt så svarar bara tanter. Skulle önska svar från enbart män.

• Svar på tråden Till er män. Hur tror ni att den genomsnittliga kvinnan på Familjej är & ser ut?
  • nihka

Oj, så många kränkta män i samma tråd. Undrar vad uppföljaren blir?

Den patetiska långköraren "Buhuhuhu. Jag får inte ligga" eller kanske den gamla klassikern där man wailar ut sin ångest i "Varför vill ingen ha mig?

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Postman
    nihka skrev 2019-01-30 22:54:26 följande:

Den patetiska långköraren "Buhuhuhu. Jag får inte ligga" eller kanske den gamla klassikern där man wailar ut sin ångest i "Varför vill ingen ha mig?

Verkar mest vara du själv som är kränkt så som du går på i dina inlägg.
  • nihka
    Postman skrev 2019-01-30 23:10:23 följande:
    Verkar mest vara du själv som är kränkt så som du går på i dina inlägg.
    Gör jag det? Jag talade vänligt att man kunde använda pappagruppen om man bara ville ha svar från män. Man behöver inte vara pappa för att skriva där precis som man inte behöver ha en familj för att skriva på forumet och responsen var som från en rabiat pitbull.

Det är bara en liten grupp män som kommer in och försöker förstöra forumet. De är inte ens så många som de verkar vara eftersom bannade kan regga på igen obegränsat antal gånger och starta den typen av tröttsamma trådar som jag pratade om. Dessa män ska inte förväxlas med majoriteten normala, hyggliga män.
  • ErikSty
    nihka skrev 2019-01-30 23:22:27 följande:
    Gör jag det? Jag talade vänligt att man kunde använda pappagruppen om man bara ville ha svar från män. Man behöver inte vara pappa för att skriva där precis som man inte behöver ha en familj för att skriva på forumet och responsen var som från en rabiat pitbull.

Det är bara en liten grupp män som kommer in och försöker förstöra forumet. De är inte ens så många som de verkar vara eftersom bannade kan regga på igen obegränsat antal gånger och starta den typen av tröttsamma trådar som jag pratade om. Dessa män ska inte förväxlas med majoriteten normala, hyggliga män.

Med normala, hyggliga män avses män som strykes medhårs och håller med kvinnorna som representeras av HBTQ följda av redikalfeministerna, juniorfeministerna och så vanliga kvinnorna som är lite mer sansade feminister man kan prata civiliserat med som man.

Vad är det som är så fel med att ställa SAMMA krav på kvinnor och män?

• Mongoliet
    nihka skrev 2019-01-30 23:22:27 följande:

Vad är skillnaden för dig om inlägget hade legat i pappagruppen eller att jag skriver att jag önskar svar enbart från män här? Vad är det som kliar så hemskt hos dig att du inte kan låta bli att skriva trots att jag inte önskar svar från dig. Vad är din drivkraft?
  • nihka
    Mongoliet skrev 2019-01-31 00:12:47 följande:
    Vad är skillnaden för dig om inlägget hade legat i pappagruppen eller att jag skriver att jag önskar svar enbart från män här? 
    Jag vet hur forumet fungerar och ville delge. Du har ju trots allt ställt din fråga på ett extremt kvinnodominerat forum och jag tänkte visa dig var bara männen som du enbart ville ha svar från håller hus.
  • Pripps Vichy

Din reaktion tyder på att du själv känner dig kränkt.. Som jag skrev i mitt inlägg, Hysteriska reaktioner med ryggmärgen utan att tänka efter före man skriver.

Du reagerar precis som en typisk FL-kvinna, så förutsägbart.

Varför möter man så sällan sådana som du IRL?

• nihka
    Pripps Vichy skrev 2019-01-31 00:47:59 följande:
    Din reaktion tyder på att du själv känner dig kränkt.. Som jag skrev i mitt inlägg, Hysteriska reaktioner med ryggmärgen utan att tänka efter före man skriver.

Du reagerar precis som en typisk FL-kvinna, så förutsägbart.

Varför möter man så sällan sådana som du IRL?
    Tror du inte jag har tänkt till? Och vad grundar du det på? Att du inte håller med mig? Naturligtvis har jag tänkt till. Jag förväntar mig på fullt allvar den sortens tröttsamma trådar. Varför skulle de plötsligt upphöra? Först kommer kvinnohatet som verkar bottna i att man inte får några kvinnor och sedan kommer självhatet där man grinar över "Varför vill ingen ha mig"? Med lite svaj däremellan.

Det är samma lilla dysfunktionella grupp män som armbågar sig in på ett rejält kvinnodominerat forum särskilt för att uttrycka sitt hat mot kvinnor för att sedan vältra sig i självömkan gång efter gång. En har hållit på i nästan ett decennium. Du har säkert "diskuterat" med honom under ett antal olika nick utan att tänka varken före eller efter.

Du reagerar precis som en typisk FL-blindbock, så förutsägbart. Tur att ni inte är så många.

De flesta män som håller till på FL är helt vanliga schyssta män som också klarar av att identifiera de dysfunktionella männen och till och med står upp för kvinnorna de trakasserar när de ser det.
  • Pripps Vichy
    nihka skrev 2019-01-31 01:34:23 följande:
    Tror du inte jag har tänkt till? Och vad grundar du det på? Att du inte håller med mig? Naturligtvis har jag tänkt till. Jag förväntar mig på fullt allvar den sortens tröttsamma trådar. Varför skulle de plötsligt upphöra? Först kommer kvinnohatet som verkar bottna i att man inte får några kvinnor och sedan kommer självhatet där man grinar över "Varför vill ingen ha mig"? Med lite svaj däremellan.

Det är samma lilla dysfunktionella grupp män som armbågar sig in på ett rejält kvinnodominerat forum särskilt för att uttrycka sitt hat mot kvinnor för att sedan vältra sig i självömkan gång efter gång. En har hållit på i nästan ett decennium. Du har säkert "diskuterat" med honom under ett antal olika nick utan att tänka varken före eller efter.

Du reagerar precis som en typisk FL-blindbock, så förutsägbart. Tur att ni inte är så många.

De flesta män som håller till på FL är helt vanliga schyssta män som också klarar av att identifiera de dysfunktionella männen och till och med står upp för kvinnorna de trakasserar när de ser det.
    Men oj, så arg man kan vara. Bara för att man säger hur det faktiskt är så går vissa igång på alla 8. Att säga var man känner, uppfattar och upplever är inte att hata. Den som hatar är inte nyanserad. Jag har varit här i några år och det är övertydligt att en viss sorts kvinnor dominerar forumet. Jag tycker det är mer variation på männen här.

Den som kallar människor för dysfunktionella, kan jag tyvärr inte ta på allvar.

• nihka
    Pripps Vichy skrev 2019-01-31 02:02:00 följande:
    Men oj, så arg man kan vara. Bara för att man säger hur det faktiskt är så går vissa igång på alla 8. Att säga var man känner, uppfattar och upplever är inte att hata. Den som hatar är inte nyanserad. Jag har varit här i några år och det är övertydligt att en viss sorts kvinnor dominerar forumet. Jag tycker det är mer variation på männen här.

Den som kallar människor för dysfunktionella, kan jag tyvärr inte ta på allvar.
    Men oj! Uppfattar du alla som säger emot dig som arga? Vad är det inom dig som gör att det blir så? Tro mig, ditt fisiga inlägg är inget jämfört med vad jag har sett här, så att du skulle ha fått mig att "gå igång på alla åtta" känns bara löjligt. Läs mitt inlägg igen och tänk dig en vanlig, lugn men bestämd röst och så kan du passa på att svara på några av frågorna som du bara gled över med din absurda tolkning.

Tror du inte det finns dysfunktionella människor? Eller tror du bara att just internetforum är befriade från dem? Människor som stalkar, trakasserar och hotar? PM:ar kontaktsökande slibbigheter som övergår i hot när man inte är mer uppskattande. Sådana inlägg kan man anmäla, men inboxmeddelanden var det tydligen lite friare regler med  - en av anledningarna att min sida är helt stängd sedan flera år.

När jag började med FL 2007 hade var och varannan person sitt lilla krypin med foton och information om sig själva och man kunde lämna vänliga meddelanden i varandras gästböcker. Om man gör så nu riskerar man ovälkommet personligt besök i hemmet av någon som har berättat här att man borde skjutas som landsförrädare. Efter den anala gruppvåldtäkten dvs.

De flesta män som håller till på FL är helt vanliga schyssta män som också klarar av att identifiera de dysfunktionella männen och som till och med står upp för kvinnorna de trakasserar när de ser det.

Och, jodå det har funnits dysfunktionella kvinnor också, men de är inte lika inne på att alla kvinnor som inte håller med dem ska straffknullas.
  • Pripps Vichy
    nihka skrev 2019-01-31 03:51:29 följande:
    Men oj! Uppfattar du alla som säger emot dig som arga? Vad är det inom dig som gör att det blir så? Tro mig, ditt fisiga inlägg är inget jämfört med vad jag har sett här, så att du skulle ha fått mig att "gå igång på alla åtta" känns bara löjligt. Läs mitt inlägg igen och tänk dig en vanlig, lugn men bestämd röst och så kan du passa på att svara på några av frågorna som du bara gled över med din absurda tolkning.

Tror du inte det finns dysfunktionella människor? Eller tror du bara att just internetforum är befriade från dem? Människor som stalkar, trakasserar och hotar? PM:ar kontaktsökande slibbigheter som övergår i hot när man inte är mer uppskattande. Sådana inlägg kan man anmäla, men inboxmeddelanden var det tydligen lite friare regler med  - en av anledningarna att min sida är helt stängd sedan flera år.

När jag började med FL 2007 hade var och varannan person sitt lilla krypin med foton och information om sig själva och man kunde lämna vänliga meddelanden i varandras gästböcker. Om man gör så nu riskerar man ovälkommet personligt besök i hemmet av någon som har berättat här att man borde skjutas som landsförrädare. Efter den anala gruppvåldtäkten dvs.

De flesta män som håller till på FL är helt vanliga schyssta män som också klarar av att identifiera de dysfunktionella männen och som till och med står upp för kvinnorna de trakasserar när de ser det.

Och, jodå det har funnits dysfunktionella kvinnor också, men de är inte lika inne på att alla kvinnor som inte håller med dem ska straffknullas.
    Menar du att du fått besök i hemmet av någon som tyckte att du borde skjutas? :O Jag har upplevt att de flesta män som är invandringskritiska här håller det på en ganska lagom nivå, men efter vad du säger verkar det ju förskräckligt. Samtidigt är jag väl inte alls förvånad över om män blir slibbiga av sig med tanke på att det skrivs rätt mycket här av kvinnor där de berättar om sina promiskuösa sexliv. Sådant kan män gå igång på och ser de att en kvinna framstår som väldigt sexualliberal så passar de väl på och tar chansen och slänger iväg ett PM.

Lite så att man får akta sig för vad man berättar om sig själv när man är mitt i ett getingbo. Desperata runkare finns överallt.

Jag har inte upplevt att just Familjeliv har större problem med sådana hatiska män, och diskussionerna har med åren blivit mer skärpta och sakliga, kanske för att många lärt sig att man inte kan uttrycka sig hur som helst här

• Postman
    nihka skrev 2019-01-31 03:51:29 följande:

Det finns många dysfunktionella kvinnor härinne som inte gör annat än att trakassera män på allehanda sätt och inte drar sig det minsta för att skriva nedsättande, förminskande eller andra kränkande inlägg i sitt ständiga bittra hat över vad män gör och inte gör.

Det du anklagar män för sitter du och gör precis själv:

• LukeStairwalker

Folk på internet rasar, bloggstorm, twitterstorm, storm i ett vattenglas. Livet utanför FL och internet går vidare. 

• BosseHansson67
    LukeStairwalker skrev 2019-01-31 13:08:31 följande:

Folk på internet rasar, bloggstorm, twitterstorm, storm i ett vattenglas. Livet utanför FL och internet går vidare. 

Jobbar du på en kvällstidning?
  • Gosedjuret

Äh, ni som försöker resonera med gänget i den här tråden - sluta slösa med energi, det är som att försöka prata med grisar. Pärlor åt svin? Njae...inte ens så bra :)

Mongo är inblandad och hela hatarmaffian är igång, det är inget bra tecken...en snabb titt kan ge en viss lättnad att man är fullt normal och utan lust att ge sig in i dysfunktionella människors känslostormar. Låt dom hållas här så kanske dom inte ger sig ut i andra trådar, haha...:D

• nihka
    Postman skrev 2019-01-31 07:22:52 följande:
    Det finns många dysfunktionella kvinnor härinne 

Det du anklagar män för sitter du och gör precis själv:

Vilket jag hann säga innan dig.

Talar bara om hur det ser ut. Dessa sorgliga individer som håller på så är inte många med finns. I den här tråden exempelvis.
  • nihka
    Pripps Vichy skrev 2019-01-31 05:03:38 följande:
    Menar du att du fått besök i hemmet av någon som tyckte att du borde skjutas? :O Jag har upplevt att de flesta män som är invandringskritiska här håller det på en ganska lagom nivå, men efter vad du säger verkar det ju förskräckligt. Samtidigt är jag väl inte alls förvånad över om män blir slibbiga av sig med tanke på att det skrivs rätt mycket här av kvinnor där de berättar om sina promiskuösa sexliv. Sådant kan män gå igång på och ser de att en kvinna framstår som väldigt sexualliberal så passar de väl på och tar chansen och slänger iväg ett PM.

Lite så att man får akta sig för vad man berättar om sig själv när man är mitt i ett getingbo. Desperata runkare finns överallt.

Jag har inte upplevt att just Familjeliv har större problem med sådana hatiska män, och diskussionerna har med åren blivit mer skärpta och sakliga, kanske för att många lärt sig att man inte kan uttrycka sig hur som helst här
    Jo, det är synnerligen förvånansvärt eftersom jag aldrig hänger på några sexsidor och aldrig berättar något dylikt. Det närmaste jag varit en sextråd är en tråd om sexköp där jag varit tydlig med att jag är emot prostitution. Bara igår fick jag som svar på ett inlägg frågan om "fittan brinner". Det är tydligen så man anser att man ska uttrycka sig. Personen deltar för övrigt i denna tråd.

Du försöker rättfärdiga trakasserier med resonemang om att man skulle ha aktat sig. Nu gör jag det, men invänder mig mot resonemang som försöker skuldbelägga som när den våldtagna inte skulle ha varit klädd si och så, inte skulle ha varit där och där, då och då osv.

Jo, FL har också problem med sådana hatiska män och tonen har med åren blivit mer hatisk. Det är ju precis därför min sida är stängd.

Svar på tråden Till er män. Hur tror ni att den genomsnittliga kvinnan på Familjej är & ser ut?