• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Anonym (Allmighty Torsten)
    Eurydike skrev 2025-05-21 11:41:50 följande:
    burleskburkläsk skrev 2025-05-21 06:33:27 följande:
    Åh hjälp! 🙈

Måste väl ha varit grannen som spelade den då 😂
    Sist jag kollade så var jag inte din granne. :-P.
  • Freddie K

Idag har jag haft en bra dag. Deadline till tidningen är på fredag så jag är lite stressad över det, men annars har det varit en väldigt bra dag. Tog ledigt imorgon, fast jag har saker att göra till tidningen, men det hinner jag med på fredag. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Eurydike
    Anonym (Allmighty Torsten) skrev 2025-05-21 16:08:39 följande:
    Sist jag kollade så var jag inte din granne. :-P.
    Sist jag kollade så bor du under min säng eller så är det någon annan dammråtta som har varit där och ynglat av sig 😉 Skämt åsido, så vet jag att du bor hos Freddie ☺️
  • Eurydike
    Eurydike skrev 2025-05-21 18:40:39 följande:
    Sist jag kollade så bor du under min säng eller så är det någon annan dammråtta som har varit där och ynglat av sig 😉 Skämt åsido, så vet jag att du bor hos Freddie ☺️
    Bodde, synd att det inte går att rätta 🙃
  • Eurydike
    Freddie K skrev 2025-05-21 17:03:33 följande:

Idag har jag haft en bra dag. Deadline till tidningen är på fredag så jag är lite stressad över det, men annars har det varit en väldigt bra dag. Tog ledigt imorgon, fast jag har saker att göra till tidningen, men det hinner jag med på fredag. 

Det låter både skönt och stressigt! Jag var ledig igår och nu slutspurtar jag på jobbet inför semestern 😎
  • Eurydike
    fultextad användarhandbok skrev 2025-05-18 14:18:06 följande:
    Tack för det! Men bättre i dag, träningsvärk förstås, men kanske att det går åt rätt håll härifrån då. Ja, inte kan man ge upp då det blåser lite om öronen, motgångar hör väl till. Men det var som en bra period innan, det får man tänka på också. Men det här har medfört en del tråkiga konsekvenser, på arbetsmarknaden bland annat, och hur man ska sätta ut framtiden riktigt och organisera den. Nåja, en sak i taget. Ta vara på söndagen!
    Vi får verkligen hålla tummarna för att det går åt rätt håll! Du har mött väldigt stora motgångar på sista tiden, så jag förstår att det är kämpigt men vet samtidigt att du inte är någon som ger upp i första taget 💪 Ja, det är synd att det påverkar så mycket, men förhoppningsvis går utvecklingen framåt och då kanske det kommer nya mediciner med färre eller inga biverkningar. Det hoppas jag på!

Ta vara på kvällen och även sommaren som kommer! 🌸 Jag ska slutspurta på jobbet nu innan semestern, så jag passar på att önska dig och alla som läser det här en trevlig sommar. Om du eller någon annan pratglad person vill mig något, så är min inkorg ett öppet mål 🥅 🌞😎🌼💐🌷
  • Anonym (Allmighty Torsten)
    Eurydike skrev 2025-05-21 18:40:39 följande:
    Det måste vara någon annan dammråtta då. Kanske en kusin till mig?
  • Freddie K
    Eurydike skrev 2025-05-21 18:44:18 följande:
    Det låter både skönt och stressigt! Jag var ledig igår och nu slutspurtar jag på jobbet inför semestern 😎
    Jo, vi hoppas få ut tidningen innan semestern i alla fall. Det som är intressant, tycker jag är att den hamnar på Kungliga riksarkivet och om någon då försöker stjäla en text av mig så kan jag bevisa att den är min i och med att den finns där.
  • Freddie K

Vet ni hur man tröstar en kinses? Man klappar den på huvudet och säger;" Såja, såja. Ingenfära.".*asg*.

• Anonym (NoCoke)

Polens Justyna med GAJA var bäst i Eurovision, så det så. Kaj borde kommit på jumboplats.

• fultextad användarhandbok
    burleskburkläsk skrev 2025-05-21 06:54:04 följande:
    Så skönt, gott med en riktig vän, skönt att kunna prata om vad som helst 🤗

Jaha, oj tack, ja jag hänger sällan med när sånt händer...det var en fin komplimang, tack för den! 😅

Åh trevligt att höra att du haft katt...minns du vad den hette, jag frågar eftersom du befinner dig i Finland kan jag tro den hette något finsktklingande namn?
    Fiskar och odlat...ja då har du haft att göra!
    Det är några år sedan jag hade och då hade jag katter och har haft en del katter genom åren.
    Min favoritkatt var en hona som hette Stumpan, fick henne av en slump när hon var typ fyra år, hon levde i ca två år från då jag fick henne.
    Jag har haft många olika djur som förutom katter då fiskar, hund, råtta, undulater, hamster, kaniner...säkert mer men förträngt nu! 🙈

Nej samma här, hade man litat på en panter i det vilda...då har man begått sitt sista fel...den kanske inte hade dödat en rakt av men den hade lämnat en att förblöda...så nej tack!

Ja det har vi nog...musten som du nämner är det godaste jag vet under påsken och under julen.
    Absolut viktigare på julbordet och det viktigaste till jul enligt mig...julmust och pepparkakor, himla gott det!
    Jag har hört om memma, nån finsk desert man äter under högtider...ser gott ut...typ som kladdkaka (syftar på just det kladdiga)...är det så gott som jag tror?
    Vad tycker du är godast till jul...du får inte välja något med choklad...choklad är alltid bäst så det blir fusk
    Katten hette Iris, hon tyckte om det där s-ljudet i slutet av namnet. Solig Där jag kommer ifrån från början är miljöerna ganska långt svenskspråkiga och på de flesta ställen går det att utföra sina ärenden på svenska och tala svenska med många. Vad fint, med lilla katten, och även de andra djuren, du har mycket erfarenhet av dem åtminstone! 

Just det, memma ja, typisk påskefterrätt, den är helt god! Men jag kan verkligen instämma i att både must och pepparkakor är riktigt bra. Julmat är annars inte min grej riktigt, föredrar nog Valborgs struvor och munkar och mjöd! Annars går väl rösten kanske till karelska piroger, lax och sill, ungefär så. 
  • fultextad användarhandbok
    Eurydike skrev 2025-05-21 19:14:18 följande:
    Vi får verkligen hålla tummarna för att det går åt rätt håll! Du har mött väldigt stora motgångar på sista tiden, så jag förstår att det är kämpigt men vet samtidigt att du inte är någon som ger upp i första taget 💪 Ja, det är synd att det påverkar så mycket, men förhoppningsvis går utvecklingen framåt och då kanske det kommer nya mediciner med färre eller inga biverkningar. Det hoppas jag på!

Ta vara på kvällen och även sommaren som kommer! 🌸 Jag ska slutspurta på jobbet nu innan semestern, så jag passar på att önska dig och alla som läser det här en trevlig sommar. Om du eller någon annan pratglad person vill mig något, så är min inkorg ett öppet mål 🥅 🌞😎🌼💐🌷
    Tack för det! Ja, snart är sommaren verkligen här. Och tack det samma till dig med, trevlig sommar också!Solig
Svar på tråden Här är vi alla vänner.