• Marimardi

    Vår letrozol resa- följas åt?

    Hej alla glada!

    Jag fick mens den 13/10 och började äta min första kur letrozol (enkeldos) den 15/10, alltså på min tredje mensdag. Nu har det gått två dagar sen jag tog min sista tablett och jag ska gå på VUL nu på måndag den 26e. Eftersom det är min första kur så är jag väldigt taggad men också nervös. Tycker att jag redan känner lite värk i äggstockarna???? Tänkte ifall det finns fler som äter letrozol som vill följas åt?? Ge varandra lite pepp, stöd och tips? Ingen av mina vänner vet om att jag har pcos och försöker skaffa barn, därför söker jag mig till en grupp som förstår hur jag känner och som inte hade blivit uttråkad när man pratar om detta haha.

  • Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?
  • Sola13
    frucgsvensson skrev 2021-10-20 23:45:23 följande:

    Hej!

    Jag ska eventuellt inom en snart framtid påbörja syskonförsök med ny partner. Det var 6-7 år sedan jag senast åt något liknande och då var det pergotime.

    Har några frågor.

    Vad säger era kliniken om övervikt? Jag är överviktig, jag väger ca 90 kg till 160 cm. Jag ska prova gå ner i vikt innan vi påbörjar detta, men sist vägde jag ca 84 kg och då sa dom inget om det annat än att de tyckte jag skulle gå ner 5-6 kg till, men fick påbörja behandling.

    Jag behövde tillsist göra IVF senast, trots ägglossningar av medicinerna (provade både pergotime och menopur-sprutor) innan vi gick över till IVF där vi lyckades på första försöket.

    Men jag är skeptiskt till detta för min egen del då jag tidigare fått göra IVF.


    Har tyvärr ingen erfarenhet för jag har inte den typen av PCOS som är kopplat till övervikt, men håller tummarna för att det inte är några konstigheter och att du får börja snart! :)
  • Sola13

    Hej! Kan ni inte uppdatera var ni är i cykeln?

    Själv är jag på äl + 7-8, ni vet hur denna väntan är?. Snart borde mina spottings sätta igång. Har inga direkta symtom för tillfället. Så här ser tempen ut :)

  • Anonym (lollo)

    Jag är på ÄL+10, såklart testat idag och det var negativt. Vet att det är tidigt, men känns ändå kört tyvärr. Ett försök kvar innan det blir IVF :(


    Sola13 skrev 2021-10-21 07:20:29 följande:

    Hej! Kan ni inte uppdatera var ni är i cykeln?

    Själv är jag på äl + 7-8, ni vet hur denna väntan är?. Snart borde mina spottings sätta igång. Har inga direkta symtom för tillfället. Så här ser tempen ut :)


  • Sola13
    Anonym (lollo) skrev 2021-10-21 09:14:37 följande:

    Jag är på ÄL+10, såklart testat idag och det var negativt. Vet att det är tidigt, men känns ändå kört tyvärr. Ett försök kvar innan det blir IVF :(


    Hur många dagar brukar du ha mellan äl och mens? Har du tagit progesterontest en vecka efter äl? Jag ska dit imorgon, blir någon dag sent men det är dagen vi bestämde.
  • Anonym (lollo)
    Sola13 skrev 2021-10-21 11:52:55 följande:
    Hur många dagar brukar du ha mellan äl och mens? Har du tagit progesterontest en vecka efter äl? Jag ska dit imorgon, blir någon dag sent men det är dagen vi bestämde.
    Inte tagit prov denna gång men min temp är hög! Jag tar extra progesteron nu, så mensen kommer vara försenad, komma på ÄL+16 ungefär. Så blir en extra lång väntan på en mens man VET kommer! Vilken dag brukar du få spottings?
  • Sola13
    Anonym (lollo) skrev 2021-10-21 12:52:56 följande:

    Inte tagit prov denna gång men min temp är hög! Jag tar extra progesteron nu, så mensen kommer vara försenad, komma på ÄL+16 ungefär. Så blir en extra lång väntan på en mens man VET kommer! Vilken dag brukar du få spottings?


    Typ äl + 7-10, någon gång där
  • Anonym (Betty)

    Jag följer gärna med här också, ätit letrozol dubbel kur, plussade 4 oktober men var in idag på vul och konstaterade missfall. Hur länge väntar man tills man kan börja om tro, var helt tom idag så glömde fråga. :(

  • Anonym (lollo)
    Sola13 skrev 2021-10-21 15:59:58 följande:
    Typ äl + 7-10, någon gång där
    Hur gick det för dig?
  • Sola13
    Anonym (lollo) skrev 2021-11-08 11:07:01 följande:

    Hur gick det för dig?


    Det tog sig inte! Är på en ny kur cd 13 nu
  • Mizzi26

    Hej alla! Jag hoppar gärna in här också.

    Jag har tagit min första kur enkeldos letrozol men tyvärr blev det ingen ägglossning.

    Jag har pcos och i korta drag blivit gravid många gånger senaste åren men får tyvärr aldrig behålla.

    Väntar in någon form av mens men vet ju inte när det händer efter denna misslyckade kuren.

    Nästa cykel tänkte jag öka dosen men vet inte hur mycket.

    Jag hade äl känningar och starka äl test i en vecka denna omgång men ägget släppte aldrig. Kan det räcka med en extra halv tablett varje dag tror ni? Jag är rädd för att bli överstimulerad. Min gyn vill att jag fortsätter med 1 tablett men fick inget vul denna cykel och jag känner att jag vill inte slösa bort en cykel till så tänkte öka på lite i smyg.

    Jag har väntat tillräckligt på ett mirakel nu. Kram

  • Anonym (lollo)
    Sola13 skrev 2021-11-09 17:51:35 följande:
    Det tog sig inte! Är på en ny kur cd 13 nu
    Åh då är vi i synk, är på CD17 men inte haft ÄL än. Håller tummarna!
  • Jenniepennie031
    Mizzi26 skrev 2021-11-11 00:27:27 följande:

    Hej alla! Jag hoppar gärna in här också.

    Jag har tagit min första kur enkeldos letrozol men tyvärr blev det ingen ägglossning.

    Jag har pcos och i korta drag blivit gravid många gånger senaste åren men får tyvärr aldrig behålla.

    Väntar in någon form av mens men vet ju inte när det händer efter denna misslyckade kuren.

    Nästa cykel tänkte jag öka dosen men vet inte hur mycket.

    Jag hade äl känningar och starka äl test i en vecka denna omgång men ägget släppte aldrig. Kan det räcka med en extra halv tablett varje dag tror ni? Jag är rädd för att bli överstimulerad. Min gyn vill att jag fortsätter med 1 tablett men fick inget vul denna cykel och jag känner att jag vill inte slösa bort en cykel till så tänkte öka på lite i smyg.

    Jag har väntat tillräckligt på ett mirakel nu. Kram


    Hej! Jag har samma problem. Har PCO och varit gravid fyra gånger (mha Letrozol) men tidiga missfall. Utredning visar inga fel. Har nu varit hos en läkare som forskat mycket på upprepade missfall och menar att tillskott av progesteron från ÄL kanske kan hjälpa mig. Alla läkare jag träffat innan har avfärdat missfallen som otur, men denna läkare menar att det finns ett tydligt samband. Har du gjort någon utredning eller blivit rekommenderad progesteron?

    Som svar på din egentliga fråga åt jag först enkeldos som fungerade. Fick missfall. Därefter fungerade inte enkeldos längre så fick höja till dubbeldos vilket fungerade. Fick missfall igen. Därefter fungerade inte dubbeldos (60 dagars cykler 2 månader i rad) så har nu fått höja till trippeldos och är på CD7. Hade jag vart dig hade jag höjt till dubbeldos - men det är endast baserat på att jag hade gjort så själv. Är inte jätterädd för om flera ägg skulle släppa. Hoppas det går vägen!
Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?