• 90Manda90

Symptom innan pluss?

Hejsan! Jag lovade mig själv att inte läsa på forum och inte skriva på forum för jag får så stora förhoppningar som alltid slutar i besvikelse när jag väl kommer till den punkt att det är dags att kissa på stickan. Men jag blir tokig för jag har så himla många symptomen. Jag har stickningar och molande verk i magen nästan kramp ibland speciellt på kvällen när jag ska sova. Får även kramp i ländryggen dessa krämpor kommer och går. Jag har även haft sura uppstötningar till och från senaste veckan och liksom hulkat av illamående som snabbt går över. Jag har även kännt mig extra gasig rapar och fiser. Jag hade ÄL 1 november och har BIM den 17e november. Den enda symptomen jag inte har är ömma bröst. Känner absolut ingen smärta i dom. Är det någon som känner igen sig i detta?

• Svar på tråden Symptom innan pluss?
  • JenLk

Idag kom min mens, punktligt på bim så det blir att hoppas på kommande månader istället! Håller tummarna för er andra som väntar, hoppas ni får plus!

• Sherri2
    JenLk skrev 2020-11-20 09:58:25 följande:

Idag kom min mens, punktligt på bim så det blir att hoppas på kommande månader istället! Håller tummarna för er andra som väntar, hoppas ni får plus!

Tråkigt att höra, hoppas det är din tur att få + snart. Kram
  • Sherri2

Vaknade mitt i natten och kändes som mensen skulle komma men nej. Bim + 3 idag. Så lång cykeln är nu har den aldrig varit innan.. Någon kvar i tråden som inte fått mens än?

• 90Manda90
    Sherri2 skrev 2020-11-21 04:03:20 följande:

Vaknade mitt i natten och kändes som mensen skulle komma men nej. Bim + 3 idag. Så lång cykeln är nu har den aldrig varit innan.. Någon kvar i tråden som inte fått mens än?

Hur gick det för dig? :)
  • 90Manda90

Jag fick ett svagt streck imorse med ett testa tidigt test och en timme efter det var det lite blod på papperet efter att jag hade kissat. Jag fattar ingenting har mensen kommit? Är det ett falsk positivt? (Även då jag läste på clear blues hemsida att det var ovanligt) är det en nidblödning? (11 dagar sen äl). Jag fattar ingenting och övertänker och driver mig själv till vansinne. Vad tror ni? (se bild)

• Holy93
    90Manda90 skrev 2020-12-16 14:55:21 följande:

Jag fick ett svagt streck imorse med ett testa tidigt test och en timme efter det var det lite blod på papperet efter att jag hade kissat. Jag fattar ingenting har mensen kommit? Är det ett falsk positivt? (Även då jag läste på clear blues hemsida att det var ovanligt) är det en nidblödning? (11 dagar sen äl). Jag fattar ingenting och övertänker och driver mig själv till vansinne. Vad tror ni? (se bild)

Man kan blöda lite även om man är gravid, ta ett till test om några dagar tycker jag!
  • EELL

Man kan absolut ha små blödningar även att man är gravid. Det har jag haft. Hoppas det går bra ????

• Jempi05

Som jag själv höll på att googla på tidiga gravidsympton ???????? Man vill ju bara veta! Mina symptom började ca 8 dagar efter äl. Testade positivt bim -4. Listar dom här nedan:

-Urinvägsinfektion.

-Kände mig plötsligt omättlig och sugen på något fast jag egentligen borde varit mätt (jämfört med hur jag brukar äta).

-Tappade suget på frukost... (ej illamående).

-kände dragning i ligamenten när jag sträckte på benen för snabbt när jag sov på natten, vaknade av det (ont runt livmodern). Kände igen den känslan eftersom det här är mitt femte barn.

-Kände stark PMS!

-Plötsligt tyckte jag att allt luktade illa ???? Inne i affären, i diskhon, inomhus, utomhus... extremt bra luktsinne. Min sambo kände ingenting.

-Började gå upp och kissa på natten.

-Uppmärksammade mörka fläckar på tre ställen på kroppen, som inte funnits där tidigare. Hade så i min första graviditet också.

-Lock för ena örat med jämna mellanrum. (Har bara haft så när jag varit gravid. Alla fyra gånger!)

-Kändes som att min mage skulle sprängas efter varje gång jag ätit. Magen såg helt utspänd ut.

-Ont i brösten kom på bim -2

Vågade knappt testa eftersom jag var rädd att jag inbillade mig allt... Men jag upplevde verkligen dessa tecken och kände att jag måste vara gravid, annars håller jag på att bli galen ????. Allt kändes annorlunda.

• Jempi05

Vill lägga till att jag var extremt varm i kroppen! Min sambo trodde flera gånger att jag hade feber, så varm upplevdes jag! ?? Om allt går som det ska så är förlossningen 24/8-21.

• Msofie
    Jempi05 skrev 2020-12-19 07:48:58 följande:

Som jag själv höll på att googla på tidiga gravidsympton ???????? Man vill ju bara veta! Mina symptom började ca 8 dagar efter äl. Testade positivt bim -4. Listar dom här nedan:

-Urinvägsinfektion.

-Kände mig plötsligt omättlig och sugen på något fast jag egentligen borde varit mätt (jämfört med hur jag brukar äta).

-Tappade suget på frukost... (ej illamående).

-kände dragning i ligamenten när jag sträckte på benen för snabbt när jag sov på natten, vaknade av det (ont runt livmodern). Kände igen den känslan eftersom det här är mitt femte barn.

-Kände stark PMS!

-Plötsligt tyckte jag att allt luktade illa ???? Inne i affären, i diskhon, inomhus, utomhus... extremt bra luktsinne. Min sambo kände ingenting.

-Började gå upp och kissa på natten.

-Uppmärksammade mörka fläckar på tre ställen på kroppen, som inte funnits där tidigare. Hade så i min första graviditet också.

-Lock för ena örat med jämna mellanrum. (Har bara haft så när jag varit gravid. Alla fyra gånger!)

-Kändes som att min mage skulle sprängas efter varje gång jag ätit. Magen såg helt utspänd ut.

-Ont i brösten kom på bim -2

Vågade knappt testa eftersom jag var rädd att jag inbillade mig allt... Men jag upplevde verkligen dessa tecken och kände att jag måste vara gravid, annars håller jag på att bli galen ????. Allt kändes annorlunda.

Oj vad intressant med dina symptom! Fick nämligen urinvägsinfektion på typ ÄL+9 och fick en tanke om att det kan betyda något. Har upplevt att jag är ovanligt varm, vilket jag aldrig är! Sen några andra symptom, men de kan lika gärna vara att mensen är på g haha.
  • Jempi05
    Msofie skrev 2020-12-19 10:17:36 följande:

Oj vad intressant med dina symptom! Fick nämligen urinvägsinfektion på typ ÄL+9 och fick en tanke om att det kan betyda något. Har upplevt att jag är ovanligt varm, vilket jag aldrig är! Sen några andra symptom, men de kan lika gärna vara att mensen är på g haha.

Vad spännande! Jag vet att jag ?blev gravid? i somras (men kroppen stötte bort jag gick över tiden med en vecka sen kom mensen). Och då fick jag också en urinvägsinfektion. Har inte hittat så många trådar om det, endast nån enstaka kommentar här på FL. Det låter som att du skulle kunna vara gravid! Hoppas! Ett till tecken som jag glömde nämna är ökade flytningar (brukar inte ha några alls i vanliga fall).
Svar på tråden Symptom innan pluss?