Jempi05 skrev 2020-12-19 07:48:58 följande:
Som jag själv höll på att googla på tidiga gravidsympton ???????? Man vill ju bara veta! Mina symptom började ca 8 dagar efter äl. Testade positivt bim -4. Listar dom här nedan:
-Urinvägsinfektion.
-Kände mig plötsligt omättlig och sugen på något fast jag egentligen borde varit mätt (jämfört med hur jag brukar äta).
-Tappade suget på frukost... (ej illamående).
-kände dragning i ligamenten när jag sträckte på benen för snabbt när jag sov på natten, vaknade av det (ont runt livmodern). Kände igen den känslan eftersom det här är mitt femte barn.
-Kände stark PMS!
-Plötsligt tyckte jag att allt luktade illa ???? Inne i affären, i diskhon, inomhus, utomhus... extremt bra luktsinne. Min sambo kände ingenting.
-Började gå upp och kissa på natten.
-Uppmärksammade mörka fläckar på tre ställen på kroppen, som inte funnits där tidigare. Hade så i min första graviditet också.
-Lock för ena örat med jämna mellanrum. (Har bara haft så när jag varit gravid. Alla fyra gånger!)
-Kändes som att min mage skulle sprängas efter varje gång jag ätit. Magen såg helt utspänd ut.
-Ont i brösten kom på bim -2
Vågade knappt testa eftersom jag var rädd att jag inbillade mig allt... Men jag upplevde verkligen dessa tecken och kände att jag måste vara gravid, annars håller jag på att bli galen ????. Allt kändes annorlunda.
Oj vad intressant med dina symptom! Fick nämligen urinvägsinfektion på typ ÄL+9 och fick en tanke om att det kan betyda något. Har upplevt att jag är ovanligt varm, vilket jag aldrig är! Sen några andra symptom, men de kan lika gärna vara att mensen är på g haha.