• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Inalina
    Always choklad skrev 2023-01-31 20:12:26 följande:

    Hej 
    Var ett tag sedan nu.
    Jag är gravid i V12+6
    Nipt var bra och normalt.
    Rutinultraljudet var normalt, rätt antal armar och ben m.m
    Nästa vecka berättar vi för nära och kära.

    Känns helt underbart och skrämmande och fantastiskt på samma gång. Kommer nog fasa för varje ultraljud men nu är största risken över. En stor milstolpe.

    Är ett litet pyre därinne, otroligt men sant. 


    Men åååååh så glad jag blir!!! Hjärta stort stort grattis, blir tårögd av att läsa att du äntligen är gravid och kommit så långt. vad härligt att höra att du får må ganska bra också, jag gick in på tråden här lite på vinst o förlust och hoppades att någon av er hade plussat nu äntligen. njut nu och blicka framåt,
    ett riktigt litet mirakel!!  stor kramSolig
  • Always choklad
    Inalina skrev 2023-02-09 08:39:06 följande:
    Men åååååh så glad jag blir!!! Hjärta stort stort grattis, blir tårögd av att läsa att du äntligen är gravid och kommit så långt. vad härligt att höra att du får må ganska bra också, jag gick in på tråden här lite på vinst o förlust och hoppades att någon av er hade plussat nu äntligen. njut nu och blicka framåt,
    ett riktigt litet mirakel!!  stor kramSolig
    Hej
    Tackar ja verkligen ett litet mirakel.
    Jo känns bättre och bättre varje vecka är en milstople. Snart kanske magen börjar bukta också då blir det mer på riktigt längtar till 1a sparken. Man ser på bild men oh så härligt att få känna nått gensvar därinne förutom att magen kurrar och man vill slå ihjäl någon i väntan på mat om man inte får där och då.

    Fått en sak som hjälpt i denna resa med IVF när det kännts tungt chockladmilkshake med vispgrädde oh så onyttigt men den sockerchocken bara lämnar ett stort leende på läpparna. 
  • Javelina
    Always choklad skrev 2023-02-10 16:28:12 följande:
    Hej
    Tackar ja verkligen ett litet mirakel.
    Jo känns bättre och bättre varje vecka är en milstople. Snart kanske magen börjar bukta också då blir det mer på riktigt längtar till 1a sparken. Man ser på bild men oh så härligt att få känna nått gensvar därinne förutom att magen kurrar och man vill slå ihjäl någon i väntan på mat om man inte får där och då.

    Fått en sak som hjälpt i denna resa med IVF när det kännts tungt chockladmilkshake med vispgrädde oh så onyttigt men den sockerchocken bara lämnar ett stort leende på läpparna. 
    Always choklad: Hur har det gått???

    Har tänkt på dig sååå många gånger! Har kroniskt glömt inloggningen hit men kikat in emellanåt och hoppats på nåt inlägg. Så klart borde du hängt på gravidsidorna iofs...  Men jag hoppas i mitt hjärta att jag får gratulera!!!

    Tusen kramar 

    Javelina (ivf hösten 2020)
  • Vuisin
    Och hur har det gått för alla andra här inne? Finns det fler som började 2021 och som fortfarande inte har lyckats? 😔
  • Kronärtskocka
    Vuisin skrev 2023-09-06 17:41:41 följande:
    Och hur har det gått för alla andra här inne? Finns det fler som började 2021 och som fortfarande inte har lyckats? 😔
    Du vet redan att jag inte heller har lyckats ännu, även om jag egentligen började först 2020 men den tråden är nog heldöd. Sista ägguttaget någonsin nu i höst. ( Blir mitt 9:e ägguttag, det femte med donerade ägg.) 

    Är det någon annan som fortsatt väntar på plusset? Eller någon som fått vända blad och gå vidare i livet utan barn/utan fler bar?

    Och ni som lyckades: Hur har ni det nu?
  • Jill92

    Hej jag var aktiv för två pr sen. Här kommer en liten solskenshistoria som kanske kan va hoppfull för nån som trillar in i tråden.


    Vi gjorde tre försök som inte lyckades, efter sista försöket hade vi ett mycket dystert samtal med läkaren som i princip gav brsked om att våra embryon var av för dålig kvalite för att det ska va värt att fortsätta med ivf. Så himlq ledsen var jag. 


    MEN! Efter bara två veckor fick jag mitt första pluss i livet! Och ett och ett halvt år senare blev vi gravida med vår andra dotter. känns helt otroligt med tanke på hur säker läkaren var på att avråda oss vidare. 


    kramar till er alla

  • Clemmentina
    Jill92 skrev 2024-03-18 12:04:47 följande:

    Hej jag var aktiv för två pr sen. Här kommer en liten solskenshistoria som kanske kan va hoppfull för nån som trillar in i tråden.


    Vi gjorde tre försök som inte lyckades, efter sista försöket hade vi ett mycket dystert samtal med läkaren som i princip gav brsked om att våra embryon var av för dålig kvalite för att det ska va värt att fortsätta med ivf. Så himlq ledsen var jag. 


    MEN! Efter bara två veckor fick jag mitt första pluss i livet! Och ett och ett halvt år senare blev vi gravida med vår andra dotter. känns helt otroligt med tanke på hur säker läkaren var på att avråda oss vidare. 


    kramar till er alla


    Underbart med solskenshistorier! Så du blev gravid naturligt med båda? 
  • Clemmentina

    Hej alla! Jag var också aktiv i tråden när det begav sig. Vi valde att fortsätta med ivf utomlands och blev äntligen gravida och fick behålla graviditeten på vår 9:e återföring. Bebis är beräknad att komma nu i april! 

  • Jill92
    Clemmentina skrev 2024-03-18 12:36:09 följande:
    Underbart med solskenshistorier! Så du blev gravid naturligt med båda? 
    ja precis! Så chockande :) grattis till din egen graviditet, vilken lycka och så kort till kvar ju!
  • Clemmentina
    Jill92 skrev 2024-03-18 18:01:17 följande:
    ja precis! Så chockande :) grattis till din egen graviditet, vilken lycka och så kort till kvar ju!
    Underbart! Tack, ja nu närmar det sig med stormsteg. 
  • Inalina
    Jill92 skrev 2024-03-18 12:04:47 följande:

    Hej jag var aktiv för två pr sen. Här kommer en liten solskenshistoria som kanske kan va hoppfull för nån som trillar in i tråden.


    Vi gjorde tre försök som inte lyckades, efter sista försöket hade vi ett mycket dystert samtal med läkaren som i princip gav brsked om att våra embryon var av för dålig kvalite för att det ska va värt att fortsätta med ivf. Så himlq ledsen var jag. 


    MEN! Efter bara två veckor fick jag mitt första pluss i livet! Och ett och ett halvt år senare blev vi gravida med vår andra dotter. känns helt otroligt med tanke på hur säker läkaren var på att avråda oss vidare. 


    kramar till er alla


    Wow stort grattis till två små flickor, så fantastiskt!! Låter lite som min historia där kliniken tyckte vi skulle köra ÄD om det skulle vara lönt att lägga våra pengar, och när jag skulle starta min sista IVF (efter att ha bestämt mig ändå för att köra en gång till med egna ägg) så blev jag gravid naturligt!

    han är vårt lilla mirakel som springer runt och är 20 mån gammal nu :) tänk som det kan gå :) Kram!
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021