• Anonym (Christian)

Sexlöst förhållande

Jag ger upp nu. Vi har varit tillsammans i nio år. Vi är båda runt 40, har barn, tränar, umgås med vänner osv. Vi är aktiva och engagerade i det mesta utom i vårt eget förhållande. Jag har tagit initiativ till parterapi, varit hos sexolog och själv tagit hjälp av terapeut för att vårt förhållande ska fungera. Min uppfattning är att hon tror att förhållandet sköter sig självt automatiskt. Jag anser att man måste jobba aktivt för att hålla liv i förhållandet. Hon tycker att förhållandet är bra och hon är nöjd som det är. Vårt sexliv är så gott som obefintligt. De få gånger vi har sex är det under täcket, liggandes i sked, med släkt lampa. Det finns noll intresse att testa nya grejer. Inombords dör jag långsamt. Vi pratar mycket med varandra och hon pratar av sig medan jag aktivt lyssnar. Hon vet att jag är missnöjd med vårt sexliv men hon tycker inte att det är dåligt och förstår inte hur jag kan vara missnöjd. Det blir väldigt mycket skuld när vi pratar om vårt sexliv och det slutar med att jag känner mig äcklig och får be om ursäkt för mina snuskiga fantasier. Hon får för sig ibland att jag skulle vara otrogen mot henne och då bli hon svartsjuk och kontrollerande. Jag är inte otrogen man vad tror hon? Hon vill inte förändra något, allt är bra och hon är nöjd, då finns inga problem. Hon är en fantastisk fru och mamma och har många bra egenskaper men även sexet behöver fungera. Jag älskar sex och det betyder mycket för mig. Jag mår bra av sex men nu finns inte ens sex som en ventil längre. Hon vill bli förförd, fokus ligger på hennes njutning. Det får inte vara ansträngande på något sätt. Jag förför gärna men att lägga ner en hel dags eller veckas bearbetning på något som kanske eventuellt slutar med att ligga sked under täcket med släkt lampa börjar bli långtråkigt. Vi njuter inte tillsammans. De första tre åren hade vi ett väldigt bra sexliv sedan dess har det bara gått utför. Nu har jag tappar lusten helt och hållet. Jag blir inte ens kåt längre. Jag vet inte om jag skulle bli kåt av någon annan kvinna, oavsett så känns det hopplöst. Jag har alltid varit en sexuell person som kunnat njuta av sex. Jag har alltid känt mig sexig och attraktiv. Ska det vara såhär? Är det bara jag som känner såhär?

• Svar på tråden Sexlöst förhållande
  • Anonym (Men)
    Anonym (samma) skrev 2021-01-11 21:11:04 följande:

Jag förstår verkligen inte varför du inte gör det för att försöka lösa ditt problem. En sexolog skulle säkert också kunna ge tips. Men det verkar som om du bara ser hinder och föredrar icke-kommunikation. Och du är tyvärr inte ensam om den inställningen bland dem som inte har lust till sex med sin partner.

För att jag inte har ekonomi till det just nu? Jag ser knappast bara hinder. Går i terapi i perioder då jag har råd. Har dock inte fått tillbaka sexlusten för det, vet inte om det går att prata sig fram till mer sexlust.
  • Anonym (Hallå)

TS, hur går det? En uppdatering i hur dina tankar går nu?

• Anonym (Kalle)

Hade kunnat vara jag som skrev tråden. Galet.

Vi har väl sex en gång i halvåret eller var tredje månad om jag har tur. Måste vara på henne vid just rätt tillfälle, finns en kanske två dagar per månad då hon är mer mottaglig för att bli kåt. Men jag missar alltid. Hör henne istället tillfredsställa sig i duschen när hon tror att ingen hör. Alla utomhus eller barnen framför tv eller ipad. Då tar hon chansen. Har hört henne så många gånger, men låter henne tro att jag inte vet om det. Hon är pryd så det är bäst så.

Ogillar att läsa att alla tycker man ska splittras, men jag älskar henne. Vill bara se mer av hennes kropp och känna hennes kropp. Allt annat är asbra!

• Anonym (Sitter i samma båt som TS)
    Anonym (Jag var hon.) skrev 2021-01-11 12:24:57 följande:
    Trodde nästan det var mitt inlägg! Jag var hon men vi kämpade på i 22 år och 4 barn. Han tog steget och lämnade oss och det är jag tacksam för. Jag skulle aldrig vågat. Förnekelsen var stor. Nu är jag kåt som bara den men tyvärr singel. Min poäng är att vi skulle oxå splittat mycket tidigare...

Jag är grymt nyfiken på vad orsaken är till att det blir så? , Om allting liksom fungerar i övrigt, och är bra, men ingen som helst sexuell attraktion finns från kvinnliga partnern, vad beror det främst på? 

Finns det nånting som MAN, man kan ändra på?

Känns som man försökt med det mesta här hemma, men man blir ju lurad varje gång man fått till det för en.

Sen är man tillbaka på ruta ett, enligt TS inlägg.. Jag är emot otrohet, men som TS skriver, det dödar ju en inombords.. när man vet hur mycket sex det finns i det fria att hämta hem, om det inte duger.
    Men känns hemskt o lämna ett fullt fungerande långt förhållande och familjeliv i övrigt, om man kan lösa det på något vis.

Vi har dock aldrig pratat om att gå i någon som helst form utav terapi med varandra.

• Anonym (Kvinna45)
    Anonym (Man) skrev 2021-01-08 10:54:31 följande:

Låter som att hon har rätt och att du är porrskadad. Du är 40, inte 20. Du ska redan ha knullat av dig. Du är vuxen nu, ingen tonåring som ska fatta korkade beslut baserat på konstiga känslomässiga infall.

Är du seriös? Porrskadad för att man vill ha mer än urtrist sex i skeden någon enstaka gång? Jag hade aldrig stått ut. Det handlar inte om att ha knullat av sig utan att man vill ha sex med sin partner - skön, het sex. Jag skiljde mig från mitt ex efter 16 år och två barn. Mycket pga uselt sex och noll attraktion.
  • Anonym (Kvinna45)
    Anonym (Försök att sluta tänka på sex?) skrev 2021-01-08 12:50:48 följande:

Sex är till för att skaffa barn, visst är det njutningsbart att ha sex, men det finns något bättre att lägga fokus på och det är kärleken. Man kan motstå sex, det är så mellan mig och min man, vi älskar varandra väldigt djupt att känslorna är viktigare än sex. Vi kanske har sex två gånger i månaden och That's it, istället säger vi söta ord till varandra, kanske smeker och kysser, men inte sex. Testa det.

Låter ofantligt tråkigt
  • Anonym (Kvinna45)
    Anonym (Men) skrev 2021-01-10 13:33:50 följande:

Fast kvinnlig orgasm existerar ju knappt, iaf inte vid sex. Är väl bara en liten procent av den kvinnliga befolkningen som kan få orgasm vid sex. Jag har aldrig fått det och ser därför inte riktigt tjusningen med sex, annat än att skaffa barn då, då kan jag tänka mig att ha sex ofta. Annars är det ganska meningslöst.

Helt fel. Majoriteten kvinnor får absolut orgasm vid sex. Inte enbart av penetrering men med lite extra klitorisstimulans -smek/oralt/vibrator etc. Det är inte alls det vanliga att aldrig få orgasm alls.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Kvinna45) skrev 2021-05-30 22:16:40 följande:

Är du seriös? Porrskadad för att man vill ha mer än urtrist sex i skeden någon enstaka gång? Jag hade aldrig stått ut. Det handlar inte om att ha knullat av sig utan att man vill ha sex med sin partner - skön, het sex. Jag skiljde mig från mitt ex efter 16 år och två barn. Mycket pga uselt sex och noll attraktion.

Typisk svag mentalitet som sedan framförallt barnen får betala för.
  • Anonym (Kvinna45)
    Anonym (Men) skrev 2021-01-10 14:02:54 följande:

Ja sex är väl främst penetration. Oj, en tredjedel, så många?! Jag känner ingen som får orgasm vid sex.

Såklart att sex inte bara är orgasm, men för mig som inte blir kåt längre, oftast får ont vid sex och inte får orgasm vid sex så är sex ganska så meningslöst ja.

Om du tror att sex är enbart penetrering så har du ett extremt torftigt sexliv. Majoriteten kvinnor får orgasm under sex på ett eller annat sätt
  • Anonym (Kvinna45)
    Anonym (Man) skrev 2021-05-30 22:26:37 följande:

Typisk svag mentalitet som sedan framförallt barnen får betala för.

Det lär vara betydligt bättre att växa upp med skilda lyckliga föräldrar än att växa upp i en usel relation.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Kvinna45) skrev 2021-05-30 22:30:46 följande:

Det lär vara betydligt bättre att växa upp med skilda lyckliga föräldrar än att växa upp i en usel relation.

Skilda lyckliga föräldrar, yea right.

Varför skulle du ha en usel relation. Det är just det som är den svaga mentaliteten. Att personen hellre väljer att gräva ner sig i en grop än att fixa problemen.
  • Aurora Borrealis

Eftersom man inte kan förändra andra utan bara sig själv tänker jag att det är DU som är tråkig. Vad gör DU i sängen? Jo, du knullar bara i en ställning! Om hon njuter av att allt fokus läggs på henne, som du skriver, förstår jag inte varför du inte masserar henne, slickar henne och sådant. Finns ju hur mycket som helst för dig att göra för att själv spajsa upp sexlivet eftersom du vet att hon njuter av att du fokucerar bara på henne... Parterapi behöver ni inte. DU behöver bli roligare i sängen för HENNE inte gå och slösa den tiden på att ensam sitta och prata med en terapeut. Gå hellre på Kamasutra tillsammans, än att gå och PRATA med någon igen. Action framför prat, tänker jag i det här fallet.

• Anonym (Vågad kvinna 40)
    Anonym (Man) skrev 2021-05-30 22:44:12 följande:

Varför skulle du ha en usel relation. Det är just det som är den svaga mentaliteten. Att personen hellre väljer att gräva ner sig i en grop än att fixa problemen.
    Jag väntar fortfarande på att du ska förklara vad det är för ?konstiga böjelser? som TS behöver gå i terapi för.
  • Anonym (Kvinna45)
    Anonym (Man) skrev 2021-05-30 22:44:12 följande:

Ja, skilda lyckliga. Är man inte lyckliga ihop är det betydligt bättre att separera och må bra. Allt går inte att fixa
  • Pappatill1
    Anonym (Christian) skrev 2021-01-08 10:12:17 följande:

Jag ger upp nu. Vi har varit tillsammans i nio år. Vi är båda runt 40, har barn, tränar, umgås med vänner osv. Vi är aktiva och engagerade i det mesta utom i vårt eget förhållande. Jag har tagit initiativ till parterapi, varit hos sexolog och själv tagit hjälp av terapeut för att vårt förhållande ska fungera. Min uppfattning är att hon tror att förhållandet sköter sig självt automatiskt. Jag anser att man måste jobba aktivt för att hålla liv i förhållandet. Hon tycker att förhållandet är bra och hon är nöjd som det är. Vårt sexliv är så gott som obefintligt. De få gånger vi har sex är det under täcket, liggandes i sked, med släkt lampa. Det finns noll intresse att testa nya grejer. Inombords dör jag långsamt. Vi pratar mycket med varandra och hon pratar av sig medan jag aktivt lyssnar. Hon vet att jag är missnöjd med vårt sexliv men hon tycker inte att det är dåligt och förstår inte hur jag kan vara missnöjd. Det blir väldigt mycket skuld när vi pratar om vårt sexliv och det slutar med att jag känner mig äcklig och får be om ursäkt för mina snuskiga fantasier. Hon får för sig ibland att jag skulle vara otrogen mot henne och då bli hon svartsjuk och kontrollerande. Jag är inte otrogen man vad tror hon? Hon vill inte förändra något, allt är bra och hon är nöjd, då finns inga problem. Hon är en fantastisk fru och mamma och har många bra egenskaper men även sexet behöver fungera. Jag älskar sex och det betyder mycket för mig. Jag mår bra av sex men nu finns inte ens sex som en ventil längre. Hon vill bli förförd, fokus ligger på hennes njutning. Det får inte vara ansträngande på något sätt. Jag förför gärna men att lägga ner en hel dags eller veckas bearbetning på något som kanske eventuellt slutar med att ligga sked under täcket med släkt lampa börjar bli långtråkigt. Vi njuter inte tillsammans. De första tre åren hade vi ett väldigt bra sexliv sedan dess har det bara gått utför. Nu har jag tappar lusten helt och hållet. Jag blir inte ens kåt längre. Jag vet inte om jag skulle bli kåt av någon annan kvinna, oavsett så känns det hopplöst. Jag har alltid varit en sexuell person som kunnat njuta av sex. Jag har alltid känt mig sexig och attraktiv. Ska det vara såhär? Är det bara jag som känner såhär?

Halloj. Du och jag är lite i samma sits. Nu är detta inlägget i och för sig ett par månader gammalt såg jag. Dock finns det lite mer anledningar till min situation. Det är en lång harang så är du nyfiken så har jag skrivit en tråd som heter "Pandemi bl.a"

Men jag förstår din frustration. Min skalle tänker bara på mys sen länge tillbaka.
  • Anonym (Bocken)

Det där låter ju inget vidare. Hoppas att det blir bättre i framtiden! Min fru blir kåt när jag kramar henne bakifrån, och tar brösten i mina händer!

• Pappatill1
    Anonym (Bocken) skrev 2021-06-01 14:27:37 följande:

Det där låter ju inget vidare. Hoppas att det blir bättre i framtiden! Min fru blir kåt när jag kramar henne bakifrån, och tar brösten i mina händer!

Ok det är ju najs. Det tror jag inte jag "vågar" för då stöter hon nog ifrån. 0
  • Anonym (K)
    Pappatill1 skrev 2021-06-01 18:53:57 följande:

Ok det är ju najs. Det tror jag inte jag "vågar" för då stöter hon nog ifrån. 0

Tryck dig inte mot henne, sätt dina händer på hennes höfter istället. Dra undan hennes hår och lägg din näsa mot hennes bara hud så nära axeln det går. Andas in samtidigt som du drar näsan sakta mot hennes öra. Viska sedan "din doft är underbar" i hennes öra och gå sedan därifrån. Sedan gör du inget annat på några dagar, upprepa sedan det där igen men viska något annat fint i hennes öra
  • Pappatill1
    Anonym (K) skrev 2021-06-01 20:52:04 följande:

Tryck dig inte mot henne, sätt dina händer på hennes höfter istället. Dra undan hennes hår och lägg din näsa mot hennes bara hud så nära axeln det går. Andas in samtidigt som du drar näsan sakta mot hennes öra. Viska sedan "din doft är underbar" i hennes öra och gå sedan därifrån. Sedan gör du inget annat på några dagar, upprepa sedan det där igen men viska något annat fint i hennes öra

Det låter härligt och sensuellt. Men min fru är så långt ifrån sensuell som man kan bli. Tyvärr. Jag hade nog inte ens hunnit andats in innan det är över. ????
Svar på tråden Sexlöst förhållande