• Anonym (undrar)

Mindre allvarlig otrohet?

Jag har en fråga till er som varit "otrogna light", alltså inte så allvarligt men ändå gått över gräsen, och er vars partner varit det. Anledningen är att jag varit med om detta själv så skulle vilja ha lite andra åsikter...

1. Vad var det som hände?

2. Vad fick dig/din partner att gå över gränsen?

3. Kunde ni gå vidare efter det?

• Svar på tråden Mindre allvarlig otrohet?
  • Anonym (Julia)
    Anonym (E) skrev 2021-08-05 23:34:23 följande:

Jag träffade någon som var snygg vi kramades nakna och stönade och hade najs. Men jag blev gravid och min kille var steril och fattde. Och sen var han otrogen för att hämnas men att vara otrogen var det bästa som kunde hända för nu myser jag och min nya kille typ varje dag. Oj nu blev jag kåt.

Ja vissa verkar göra vad som helst för att få ett barn...Tyvärr utan att tänka på barnet som kanske vill veta- vem är min riktiga pappa?

Nya killen försvinner nog när du fött en skrikig unge om han inte är den riktiga pappan!

Först ber jag om ursäkt om jag missuppfattat dig! men är du allvarlig eller skämtar du om ett barns liv.
  • Bagar Bengtsson

Självklart finns det olika nivåer av vad otrohet är. Vissa tycker det är otrohet när man pratar med någon okänd på krogen, en annan kan tycka det är otrohet när man ger en komplimang om vilken fin frisyr fruns väninna har. 

Någon skrev saker som man döljer för sin partner är otrohet. Finns många saker som jag döljer, inte för att det är otrohet utan för att det inte ska bli missuppfattningar. För att dra ett exempel så kan jag fantisera om att ha sex med min chef utan för att för den skull vilja ha det IRL. Varför ska jag berätta en sak för min partner?

Otrohet behöver såklart inte vara fysiskt sex. Det kan vara en konversation, bilder eller annat. Jag för min skull och de flesta, om inte alla, skulle förlåta en kyss medan en långtgående relation skulle vara värre att förlåta.

• Anonym (FYI)
    Bagar Bengtsson skrev 2021-08-06 00:18:22 följande:

Självklart finns det olika nivåer av vad otrohet är. Vissa tycker det är otrohet när man pratar med någon okänd på krogen, en annan kan tycka det är otrohet när man ger en komplimang om vilken fin frisyr fruns väninna har. 

Någon skrev saker som man döljer för sin partner är otrohet. Finns många saker som jag döljer, inte för att det är otrohet utan för att det inte ska bli missuppfattningar. För att dra ett exempel så kan jag fantisera om att ha sex med min chef utan för att för den skull vilja ha det IRL. Varför ska jag berätta en sak för min partner?

Otrohet behöver såklart inte vara fysiskt sex. Det kan vara en konversation, bilder eller annat. Jag för min skull och de flesta, om inte alla, skulle förlåta en kyss medan en långtgående relation skulle vara värre att förlåta.

Om du kom på din fru att kyssa en annan man skulle du förlåta. Men skulle det förändra/påverka något i din relation till din fru?
  • Anonym (Variation)

Jag var otrogen en del när jag var yngre.. kunde inte hålla mig ifrån att sexchatta och ibland även ha sex med andra. Det förstörde ett antal förhållanden. 

Nu när jag är äldre och lyckligt gift har jag hittat en mycket bättre lösning - prostituerade. 

Jag vet att vissa inte tycker det är moraliskt eller fortfarande otrohet osv, men så här ser jag det: Jag får utlopp för lite kåthet och behov av variation, och det finns noll risk för att känslor uppstår eller att det kommer fram till min fru. 

Det är nästan som onani egentligen, man bara går och gör det, inga kyssar eller känslor, bara en påsättning sen klart och hem till fru och barnen. 

Det kan väl kallas micro eller light otrohet. 

• Anonym (Julia)
    Anonym (Variation) skrev 2021-08-06 03:05:10 följande:

Jag var otrogen en del när jag var yngre.. kunde inte hålla mig ifrån att sexchatta och ibland även ha sex med andra. Det förstörde ett antal förhållanden. 

Nu när jag är äldre och lyckligt gift har jag hittat en mycket bättre lösning - prostituerade. 

Jag vet att vissa inte tycker det är moraliskt eller fortfarande otrohet osv, men så här ser jag det: Jag får utlopp för lite kåthet och behov av variation, och det finns noll risk för att känslor uppstår eller att det kommer fram till min fru. 

Det är nästan som onani egentligen, man bara går och gör det, inga kyssar eller känslor, bara en påsättning sen klart och hem till fru och barnen. 

Ja ja när man var väldigt ung gjorde väl dom flesta något dumt. Även om inte alla var otrogna som du...och du har ju fortsatt i samma bana!
    Men du har inte blivit klokare med åldern utan dummare =det är värre att köpa sex än att "bara" vara otrogen!
    MYCKET värre! 
    men är din så kallade fru med på det så är hon lika delaktig, men jag antar att du inte sagt något till din låtsas fru..

Det är brottsligt att köpa sex om du inte visste det..upp till 1 års fängelse kan du få för ett som "nästan var onani egentligen"
    Skulle jag se en torsk som du så skulle jag ringa polisen direkt!

Nej det kallar jag och min man som jobbar med det som MACRO otrohet..
    du kan smitta din sk fru (om du har någon) med AIDS..
    Men hade du haft en fru så skulle du inte behöva betala för sex!!
    Happy wife happy life! 
  • Bagar Bengtsson
    Anonym (FYI) skrev 2021-08-06 00:26:26 följande:
    Om du kom på din fru att kyssa en annan man skulle du förlåta. Men skulle det förändra/påverka något i din relation till din fru?

Jag skulle iaf ha lättare att förlåta en kyss än en längre relation. 

Man kan ju sitta här och spekulera huruvida det skulle påverka eller inte. Bakgrunden till det hela är viktigast. Är det en väninna hon kysser efter lite för mycket alkohol eller är det en man hon har sex med så kan jag förlåta det första men inte det andra.

Vem vet, jag kanske skulle kunna förlåta ett ligg också men det är som sagt svårt att spekulera i nu. Det är lätt att sitta här och säga "Nej, nej" men när det sker är det en helt annan sak.

• molly50
    Anonym (Ej hunsad) skrev 2021-08-05 15:14:11 följande:
    Så om du har en man som är inskränkt som ett barn ska du dansa efter hans pipa? Han kan känna att du bedrar honom oavsett vad och han har då rätt?
    Nej,men man kan ju ha olika åsikter om vart gränserna för otrohet går.
    Så om jag t ex skulle kyssa en annan man och min man känner sig sviken,vem är då jag att avgöra om han ska känna sig sviken eller inte?
  • Anonym (FYI)
    molly50 skrev 2021-08-06 10:58:48 följande:
    Så om jag t ex skulle kyssa en annan man och min man känner sig sviken,vem är då jag att avgöra om han ska känna sig sviken eller inte?
    Exakt så !
  • Fjäril kär

Så man är alltså inskränkt, bevakad och hunsad för att man inte vill att ens partner ska kyssa någon annan?

Ehh hur tänkte ni där?

• Anonym (Ej hunsad)
    molly50 skrev 2021-08-06 10:58:48 följande:

Ja, och du skrev att den som känner sig sviken avgör vad som är otrohet. När du är i de här diskussionerna hela tiden har du väl lärt dig att den gränsen är extremt olika. Från mitt perspektiv för att ett fåtal människor är extremt lättkränkta. Sådana som vill kontrollera sin partner. Sådana som aktivt letar felsteg hos sin partner just för att kunna känna sig sviken och sätta denna i skuld. 

Det kan ju inte vara dessa människor som ska tillåtas sätta gränser för vad som är korrekt uppträdande inom parförhållanden?! Det är ju det vi sakta men säkert jobbat oss från inom jämställdhetsarbetet. 

Om en partner sätter en gräns, att onani är fel ex., som känns helt fel måste man ju ta strid. Det är inte jämställt, rättvist eller människovärdigt att inskränka sina åsikter och göranden efter någon annan i den utsträckningen.

Det går inte att låta samhällets mest lättkränkta, fundamentalistiska eller kyska sätta regelverket. 

• Anonym (FYI)
    Anonym (Ej hunsad) skrev 2021-08-06 14:36:28 följande:

Ja, och du skrev att den som känner sig sviken avgör vad som är otrohet. När du är i de här diskussionerna hela tiden har du väl lärt dig att den gränsen är extremt olika. Från mitt perspektiv för att ett fåtal människor är extremt lättkränkta. Sådana som vill kontrollera sin partner. Sådana som aktivt letar felsteg hos sin partner just för att kunna känna sig sviken och sätta denna i skuld. 

Det kan ju inte vara dessa människor som ska tillåtas sätta gränser för vad som är korrekt uppträdande inom parförhållanden?! Det är ju det vi sakta men säkert jobbat oss från inom jämställdhetsarbetet. 

Om en partner sätter en gräns, att onani är fel ex., som känns helt fel måste man ju ta strid. Det är inte jämställt, rättvist eller människovärdigt att inskränka sina åsikter och göranden efter någon annan i den utsträckningen.

Det går inte att låta samhällets mest lättkränkta, fundamentalistiska eller kyska sätta regelverket. 

Herregud...ett sånt jävla dravel.
    Alla har sina gränser i ett förhållande oberoende om det gäller sex eller annat.
    Vem sätter dom?
  • Anonym (Ej hunsad)
    Anonym (FYI) skrev 2021-08-06 16:15:46 följande:
    Herregud...ett sånt jävla dravel.
    Alla har sina gränser i ett förhållande oberoende om det gäller sex eller annat.
    Vem sätter dom?
    Den som är mest kontrollerande, rädd och har lägst självkänsla. Alternativt det mest inskränkta samhället. 
  • molly50
    Anonym (Ej hunsad) skrev 2021-08-06 14:36:28 följande:

Vi är alla olika och har olika gränser för vad vi anser vara otrohet.
    Jag tycker inte att den som varit otrogen ska avgöra vad partnern ska känna sig sviken av och inte. Det är det jag menar.
    Jag har överhuvudtaget inte pratat om att den ena parten ska ha rätt att kontrollera varje steg den andra parten tar.
    Det är en helt annan sak.
    Man behöver inte dra det till ytterligheter.
  • Fjäril kär
    Anonym (Ej hunsad) skrev 2021-08-06 16:28:48 följande:

Den som är mest kontrollerande, rädd och har lägst självkänsla. Alternativt det mest inskränkta samhället. 

Så du är alltså öppen för allt med en partner annars blir du kränkt?
  • Anonym (anallover)
    Anonym (Variation) skrev 2021-08-06 03:05:10 följande:

Det låter som en säkrare lösning, det råder ingen risk att bli påkommen på så sätt Skål
    vad kostar en timme inklusive analsex? nu blir jag lite nyfiken
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (anallover) skrev 2021-08-06 17:56:46 följande:

Det låter som en säkrare lösning, det råder ingen risk att bli påkommen på så sätt 

Det var väl precis så Paolo Roberto resonerade när polisen plötsligt gjorde razzia....
  • Anonym (Ej hunsad)
    Fjäril kär skrev 2021-08-06 17:36:44 följande:
    Så du är alltså öppen för allt med en partner annars blir du kränkt?

Berätta gärna hur du lyckades läsa det från vad jag skrev? Men det är klart. Upp till var och en att göra sig lustig över ett viktigt ämne. 

Vi lever i en värld där man i stora delar anses vara otrogen om man blir våldtagen. Där kvinnor ska slå ned sin blick när de ser en man i ännu större. Där kvinnor inte får visa hud i större ändå. Där det är ett stort problem med kontrollerande partners i det här landet med allt lidande det innebär. Där människor på det här forumet på allvar tycker att onani är otrohet, att deras partners inte får umgås med andra utan tillsikt och mycket annat. 
    Människor vill klassa allt man inte kan göra framför sin partner som otrohet. Då lägger man ju gränsen hos sin partner.

• Anonym (Julia)
    Anonym (anallover) skrev 2021-08-06 17:56:46 följande:
    Det låter som en säkrare lösning, det råder ingen risk att bli påkommen på så sätt Skål
    Om du tycker att betala för sex låter som en säkrare lösning så har du fel..
    Du kan bla bli smittad av allehanda könssjukdomar.

Sen finns det större risk att bli påkommen än vad du tror!
    Många prostituerade jobbar med oss och polisen för att fånga in torskar-om du inte visste det så vet du det nu!

Är det värt att ev sitta i fängelse i 1 år och/ eller massor med böter som du inte har råd med för ett enda ligg?

Sen handlade väl inte den här tråden om prostituerade, men ni som tror att "ja nu har jag hittat en light version av otrohet genom att ligga med en hora"

Det är väl ingen light version alls en prostituerad är ff en människa...även om vissa ser dom som enbart ett hål?!

Skaffa en uppblåsbar barbara istället= också ett hål, men utan äckel känslor som prostituerade får när ni håller på!

Eller är det det ni tänder på att våldta någon som inte vill ha sex med er?
  • Anonym (Julia)
    Anonym (Andreas) skrev 2021-08-06 18:40:22 följande:
    Det var väl precis så Paolo Roberto resonerade när polisen plötsligt gjorde razzia....
    Jag håller med dig!

Vi som jobbar med sådant och polisen har iaf lite koll pga att många prostituerade blivit tvingade in i prostitution, men när dom vet att dom kommer få hjälp om dom samarbetar med oss (som tar hand om dem efteråt) och polisen så hjälper dom gärna till att fånga torskar!

Eftersom i Sverige är det tillåtet att sälja sex, men inte att köpa sex så känner dom som sålt sex att det är tryggt att tillslut berätta om deras våldtäkter!
    Sorligt nog så vågar inte alla säga som det är, pga pengar!
Svar på tråden Mindre allvarlig otrohet?