Anonym (Ida) skrev 2022-02-16 13:37:12 följande:
ja håller med er, bättre att prata och komma fram till en lösning. Har sagt till honom att vi kan ha en trekant då jag är nyfiken och då får han ju även spänning och så. Men han har aldrig velat. Så blev väldigt chockad... att han vill göra nåt bakom min rygg. Hade varit bättre om han sa att han vill ligga med nån annan än att försöka sen ljuga om det...
vårat sexliv har väl inte varit så bra.. men han har inte sagt att han är missnöjd eller nåt... det var alltid så att jag sög av han länge och sen fick jag bara penetration hela tiden. Jag ville också få oralsex. kändes jobbigt att han fick komma både oralt och vaginalt. Medans jag bara fick komma hälften av gångerna. Och genom att jag smekte mig själv till orgasm medans vi låg. Han förklara det som att han inte hade nå problem att ge mig oralsex men ändå hände det aldrig. Och sen sa han att han ville att jag skulle stöna mer när jag fick.. för han kände sig dålig när jag inte gjorde det så mycket. Och när jag gav tips på hur han skulle göra bättre så antog han att han va sämst... och de fick han att vilja vara otrogen
Suck!... du har ju fortfarande inte förstått ett dugg av det som sägs.
VI säger... eftersom han går bakom din rygg, ljuger och smusslar och skyller sen ifrån sig på dig så kan du inte lita på ett dugg av det han säger.... men det lyckas du tolka som... "bättre att prata och komma fram till en lösning".
Hur har du tänkt dig att du ska kunna prata och komma fram till en lösning med en person som fullkomligen skiter i vilken lösning ni kommer fram till och gör ändå som han vill bakom din rygg?
Du går in på detaljer kring ert sexliv men verkar missa totalt att det inte har ett dugg med hur man hanterar missnöje att göra. Det spelar ingen som helst roll exakt hur ni haft det och om du velat ha det si och han så....det VERKLIGA problemet här är hur han valde att agera när det inte vart exakt så som han ville.
Person A är missnöjd med något och väljer att prata med sin partner om det och se om man kan hitta en lösning.
Person B är missnöjd med något men väljer att skita i att prata med sin partner om det, skiter i att försöka hitta en lösning med sin partner utan går bakom ryggen på sin partner för att få ha det precis som han ville med någon annan.
Förstår du skillnaden?
Du är A och din kille är B. Ni har TOTALT olika syn på hur man hanterar missnöje, preferenser, frestelser eller vad det nu kan tänkas vara och därför kommer ni aldrig kunna prata er till en lösning...för det kan man bara göra när BÅDA resonerar som A. Och det du gör nu är att du försöker låtsas som att din kille är som A fast han egentligen är som B och något du i grunden oxå vet.
Varför gör du det?