• Anonym (Ida)

Tinder trots förhållande.

Råkade se att min pojkvän har appen Tinder. Skaffade Därför Tinder för att se hans profil. Där stod det att han har har ett barn, ett hus och ett stort badkar. Men stod ingenstans att han har flickvän. när Jag sa att jag såg att han hade appen Tinder på telefonen så sa han att jag måste sett fel och nekade. Sen förklara jag att han hade ny bild på sig själv på Tinder så de betyder ju att han varit inne nyss. Då erkände han. Och tog även fram hans profil och berätta att jag skaffa Tinder för att få se hans profil... känner nu att jag inte kan lita på han o känner mig ledsen... vad hade ni gjort? Kan tillägga att han förut varit inne på en sexsida... 

• Svar på tråden Tinder trots förhållande.
  • wolf666
    Anonym (Ida) skrev 2022-02-16 09:05:42 följande:

Ja men han sa att de va för att jag sa att jag aldrig mer skulle ligga och gav inge bekräftelse ..

Det är klart att en partner som säger att hen aldrig vill ligga kan ju vara lite ....besvärligt?

• Anonym (Malin)

Tyvärr tror jag inte att du kommer att kunna lita på honom. Har han hållit på sådär så kommer han att fortsätta och lögnerna kommer att göra dig illa. En kille som är sån kan inte ändra på det, för det sitter i bakhuvudet. Så fick jag förklarat för mig av en kille som jag va ihop med. Jag har träffat många såna, tro mig, inte en enda som har förändrat sitt beteende. Tyvärr, du kommer att bli sårad om, och om igen. Slöseri med tid. Det finns vettiga killar, det gör det men det gäller att hitta dom bara. Herregud vad ledsen jag har varit när sånt här har hänt.. slösa inte mer tid på honom, för din egen skull..

• molly50
    Anonym (Ida) skrev 2022-02-15 19:20:05 följande:

Svårt att lita på han men får försöka lita på han. Han säger att de aldrig kommer hända igen 

Och hur ska du kunna lita på att det inte händer igen?
    Har han inte tidigare varit med på en sexsida, som du förlåtit, och nu gör han det igen,fast på Tinder?
    Och vad gör du om det händer igen?
    Hur många gånger ska du förlåta honom?
    Låt dig inte behandlas som en dörrmatta,är mitt råd.
  • molly50
    Anonym (Ida) skrev 2022-02-16 09:05:42 följande:

Ja men han sa att de va för att jag sa att jag aldrig mer skulle ligga och gav inge bekräftelse ..

Skulle det vara en ursäkt?
    Snälla du,han har ett eget val. Och han kunde ha gjort valet att prata med dig istället för att skapa ett Tinderkonto.
    Han valde det senare.
    Det är både fegt och svinigt.
    Du har inte gjort fel här såvida det inte var du som bad honom skapa Tinderkontot.
  • molly50
    wolf666 skrev 2022-02-16 11:12:40 följande:
    Det är klart att en partner som säger att hen aldrig vill ligga kan ju vara lite ....besvärligt?

Men då kan man väl öppna truten och säga till sin partner att det kändes jobbigt att höra alt göra slut?
    Det är i alla fall ärligare.
  • Anonym (Ida)

ja håller med er, bättre att prata och komma fram till en lösning. Har sagt till honom att vi kan ha en trekant då jag är nyfiken och då får han ju även spänning och så. Men han har aldrig velat. Så blev väldigt chockad... att han vill göra nåt bakom min rygg. Hade varit bättre om han sa att han vill ligga med nån annan än att försöka sen ljuga om det...

vårat sexliv har väl inte varit så bra.. men han har inte sagt att han är missnöjd eller nåt... det var alltid så att jag sög av han länge och sen fick jag bara penetration hela tiden. Jag ville också få oralsex. kändes jobbigt att han fick komma både oralt och vaginalt. Medans jag bara fick komma hälften av gångerna. Och genom att jag smekte mig själv till orgasm medans vi låg. Han förklara det som att han inte hade nå problem att ge mig oralsex men ändå hände det aldrig. Och sen sa han att han ville att jag skulle stöna mer när jag fick.. för han kände sig dålig när jag inte gjorde det så mycket. Och när jag gav tips på hur han skulle göra bättre så antog han att han va sämst... och de fick han att vilja vara otrogen 

• Anonym (sådär)
    Anonym (Ida) skrev 2022-02-16 13:37:12 följande:

ja håller med er, bättre att prata och komma fram till en lösning. Har sagt till honom att vi kan ha en trekant då jag är nyfiken och då får han ju även spänning och så. Men han har aldrig velat. Så blev väldigt chockad... att han vill göra nåt bakom min rygg. Hade varit bättre om han sa att han vill ligga med nån annan än att försöka sen ljuga om det...

vårat sexliv har väl inte varit så bra.. men han har inte sagt att han är missnöjd eller nåt... det var alltid så att jag sög av han länge och sen fick jag bara penetration hela tiden. Jag ville också få oralsex. kändes jobbigt att han fick komma både oralt och vaginalt. Medans jag bara fick komma hälften av gångerna. Och genom att jag smekte mig själv till orgasm medans vi låg. Han förklara det som att han inte hade nå problem att ge mig oralsex men ändå hände det aldrig. Och sen sa han att han ville att jag skulle stöna mer när jag fick.. för han kände sig dålig när jag inte gjorde det så mycket. Och när jag gav tips på hur han skulle göra bättre så antog han att han va sämst... och de fick han att vilja vara otrogen 

Suck!... du har ju fortfarande inte förstått ett dugg av det som sägs.

VI säger... eftersom han går bakom din rygg, ljuger och smusslar och  skyller sen ifrån sig på dig så kan du inte lita på ett dugg av det han säger.... men det lyckas du tolka som... "bättre att prata och komma fram till en lösning".

Hur har du tänkt dig att du ska kunna prata och komma fram till en lösning med en person som fullkomligen skiter i vilken lösning ni kommer fram till och gör ändå som han vill bakom din rygg?

Du går in på detaljer kring ert sexliv men verkar missa totalt att det inte har ett dugg med hur man hanterar missnöje att göra. Det spelar ingen som helst roll exakt hur ni haft det och om du velat ha det si och han så....det VERKLIGA problemet här är hur han valde att agera när det inte vart exakt så som han ville.

Person A är missnöjd med något och väljer att prata med sin partner om det och se om man kan hitta en lösning.

Person B är missnöjd med något men väljer att skita i att prata med sin partner om det, skiter i att försöka hitta en lösning med sin partner utan går bakom ryggen på sin partner för att få ha det precis som han ville med någon annan.

Förstår du skillnaden?

Du är A och din kille är B. Ni har TOTALT olika syn på hur man hanterar missnöje, preferenser, frestelser eller vad det nu kan tänkas vara och därför kommer ni aldrig kunna prata er till en lösning...för det kan man bara göra när BÅDA resonerar som A. Och det du gör nu är att du försöker låtsas som att din kille är som A fast han egentligen är som B och något du i grunden oxå vet.

Varför gör du det?

• wolf666
    molly50 skrev 2022-02-16 11:30:09 följande:
    Men då kan man väl öppna truten och säga till sin partner att det kändes jobbigt att höra alt göra slut?
    Det är i alla fall ärligare.
    Jag kan nog tycka att båda har ett ansvar. Ge och ta liksom. Det är väl det som borde känneteckna ett förhållande.
  • Anonym (sådär)
    wolf666 skrev 2022-02-16 14:32:30 följande:
    Jag kan nog tycka att båda har ett ansvar. Ge och ta liksom. Det är väl det som borde känneteckna ett förhållande.
    I ett förhållande ska båda ge och ta, det stämmer.

Men att kräva att din partner hela tiden ska göra exakt som du vill och hålla dig nöjd 24/7 året runt så du inte ska gå bakom ryggen är ju absolut inte "ge och ta"... det är att bara ta och hota med att man går till någon annan om man inte får som man vill... det är inte samarbete, det är ren utpressning och egoism. 
  • molly50
    Ja,så är det absolut.
    Men i TS fall så verkar TS ge medans hennes kille bara tar och sedan söker annat när han blir missnöjd.
    Det är inte att ge och ta.
    I ett förhållande är det även A och O att kunna kommunicera. Och det verkar TS och hennes kille inte kunna göra.
    TS försöker,men han gör ändå som han vill.
    Och då kan det bli svårt att få det att fungera.
  • Anonym (M)
    Vad tycker du TS borde ha gjort?
  • Anonym (Ida)
    SaraL77 skrev 2022-02-16 19:24:50 följande:

Du verkar vara lite smått eljest Ida. Har du nån form av stöd i vardagen i övrigt? 

Är jag konstig? tack för den 
  • molly50
    SaraL77 skrev 2022-02-16 19:24:50 följande:

Du verkar vara lite smått eljest Ida. Har du nån form av stöd i vardagen i övrigt? 

Onödig kommentar. På vilket sätt hjälper detta TS?
  • Anonym (glädjedödaren)
    molly50 skrev 2022-02-16 15:23:57 följande:
    Ja,så är det absolut.
    Men i TS fall så verkar TS ge medans hennes kille bara tar och sedan söker annat när han blir missnöjd.
    Det är inte att ge och ta.
    I ett förhållande är det även A och O att kunna kommunicera. Och det verkar TS och hennes kille inte kunna göra.
    TS försöker,men han gör ändå som han vill.
    Och då kan det bli svårt att få det att fungera.
    Hon tänder inte på sin kille, det är väl det som man kan se om man läser mellan raderna.
  • molly50
    Anonym (glädjedödaren) skrev 2022-02-18 13:17:15 följande:
    Hon tänder inte på sin kille, det är väl det som man kan se om man läser mellan raderna.
    Jag tycker inte att det verkar så.
    Hon har bara gett honom lite tips på hur han kan göra det bättre för henne i sängen.
    Och det tar han som kritik och försöker söka andra att ha sex med.
    Deras största problem verkar vara brister i kommunikationen.
  • Anonym (glädjedödaren)
    molly50 skrev 2022-02-18 17:36:50 följande:
    Jag tycker inte att det verkar så.
    Hon har bara gett honom lite tips på hur han kan göra det bättre för henne i sängen.
    Och det tar han som kritik och försöker söka andra att ha sex med.
    Deras största problem verkar vara brister i kommunikationen.
    Troligen är ?tipset? inte särskilt väl formulerat utan rentav sårande. ibland är det väldigt viktigt hur man uttrycker sig. Dom lever i varsin verklighet.
  • molly50
    Anonym (glädjedödaren) skrev 2022-02-19 14:38:58 följande:
    Troligen är ?tipset? inte särskilt väl formulerat utan rentav sårande. ibland är det väldigt viktigt hur man uttrycker sig. Dom lever i varsin verklighet.
    Ja,nu vet vi ju inte hur hon uttryckte sig.
    Men oavsett så hade det väl varit bättre att säga att han blev sårad än att skapa ett Tinderkonto för att ragga på andra.
    Det är ju knappast mindre sårande.
  • Anonym (Sandra)
    Anonym (Ida) skrev 2022-02-15 16:56:16 följande:

Han erkände nu att han skaffa Tinder för att han ville ligga med nån annan. Han sa att han inte kriga för det men att dörren var öppen och kom rätt tillfälle skulle han förmodligen ta det tillfället att vara med nån annan. Han sa också att det berodde på mig. Alltså hur jag varit. att jag inte bekräftat han i sängen , att det är skönt eller att han är bra på det han gör. Och gnällt att han är dålig. Det stämmer dock inte. Har aldrig sagt att han är dålig men har aldrig heller bekräftat han i sängen. Men han har inte bekräftat mig så mycket heller, men går inte iväg och är otrogen för det.. 

Han försöker trycka ner dig, och manipulera dig till att känna skuld när han uttrycker sig sådär. Givetvis är detta bara ett patetiskt försök till att slippa ta ansvar över sina egna handlingar. Klassiskt exempel på att rättfärdiga sitt eget usla och tvivelaktiga beteende. Känns även som en jävla efterkonstruktion ärligt talat. Han har ändrat sin story flera gånger nu.

Du har rätt. Man går inte iväg och är otrogen för det. Utan då pratar man med sin partner om det, och försöker lösa det. Går det inte att lösa så gör man slut, inte springer bakom ryggen på den andre. 

Svar på tråden Tinder trots förhållande.