• Mon 23 May 2022 11:12
    7664 visningar
    58 svar
    58
    7664

    Tjejer, vad skulle ni tycka om mig som partner?

    Såklart finns det någon för alla, men är rädd att väldigt få skulle passa med mig. Lite nyfiken om era åsikter, vad ni skulle tycka om en sådan partner? Alla får gärna svara men mest intressat vore att veta vad 20-32 åringar tycker då jag till träffa någon i den åldern.

    Som person - Omtänksam, ärlig och öppen. Vill leva ett ganska stressfritt liv, gärna barnfritt. Är introvert och vill inte vara i centrum. Ogillar stora gruppsamlingar och föredrar spendera tid helst med en eller några få personer åt gången. 
    Jobbar heltid och trivs med mitt jobb. Tänker ekonomiskt och vill bli FIRE om möjligt.  
    Fritiden spenderas en hel del vid datorn och gym annars brukar jag umgås med familj och nära vänner. Är kanske lite av en serienörd också. 
    Tycker om att vara i naturen, ta promenader och gärna ta mindre utflykter. Föredrar hemmakvällar än utekväll.
    Bryr mig om mitt utseende. Tränar, håller mig i form och är nöjd med min kropp och vill förbättra ännu mer. Klär mig bra (enligt mitt tycke), Rakar/trimmar det som behövs.
    I ett förhållande - Kommunikation och ärlighet är nog det viktigaste för mig. 
    Gör mitt bästa för att se till att båda är lyckliga i relationen. Jag tycker om matlagning så mat fixar jag gärna eller att man gör det tillsammans. Självklart hjälper jag till med alla andra hushållssysslor som behövs. Tycker om att skratta,skoja och har inga problem att vara lite fånig. Tar inte livet allt för seriöst utan försöker hitta njutning i de vanliga och lugna stunderna i livet. Vill att båda ska ha friheten att leva sina liv, ha sina hobbys men samtidigt att man hittar tid för varandra och kanske hittar på något nytt då och då.
    Är romantisk/kärleksfull. När jag väl faller för någon så kommer jag visa det nästan dagligen. 
    Komplimanger, kramar och pussar (förstår att detta är negativt för vissa).
    Är nyfiken och vill veta det mesta om min partner. Förflutna, framtid, dåliga/bra perioderna i livet osv, och såklart vad som händer i nuet. Slutligen kan jag avsluta med att säga att sex är viktigt då jag förknippar det med närhet och kärlek och att det ska ske flera gånger i veckan.

    Såklart finns det en del negativa saker, som hos alla. Jag kanske låter som en bra "match" för någon men som gärna vill ha barn och det kan jag förstå. 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-05-24 22:45
    Texten blir så random och inga mellanrum blir av. Läsningen blir bara lite jobbig -_-
  • Svar på tråden Tjejer, vad skulle ni tycka om mig som partner?
  • Anonym (Pelle­)
    Thu 26 May 2022 13:16
    #41
    SaraL77 skrev 2022-05-26 13:14:32 följande:

    Pelle är en 40-årig incel som fortfarande bor hemma hos föräldrarna och som aldrig har haft en flickvän. Han är med andra ord den sista människan på jorden (tätt följt av kaffedraken) som man bör lyssna på när det kommer till tips och annat som rör just dejting och kvinnor i största allmänhet.


    Du hade inte många rätt där.   Många mulliga kvinnor på FL som hatar mig pga min preferens för smala kvinnor.
  • SaraL7­7
    Thu 26 May 2022 13:19
    #42
    Anonym (Pelle) skrev 2022-05-26 13:16:35 följande:
    Du hade inte många rätt där.   Många mulliga kvinnor på FL som hatar mig pga min preferens för smala kvinnor.
    Vi hatar inte dig utan jag personligen tycker synd om dig för du har uppenbarligen en intellektuell funktionsnedsättning.
  • Anonym (Pelle­)
    Thu 26 May 2022 13:21
    #43
    Anonym (V) skrev 2022-05-26 13:14:50 följande:
    Är smal men skulle inte kunna dejta en kille med den människosynen. Vill ha en kille som är varm, omtänksam, snäll (även mot andra), nån man kan bli gammal med. 

    Inte nån som är fixerad vid kilon. Vad händer om man skulle bli gravid eller sjuk? 

    Det känns inte som en människa som blir genuint kär i en person, mer som nån som är utseendefixerad och ytlig och saknar intellektuellt djup och omvårdande förmåga. 
    Kvinnor brukar säga att de gillar snälla killar men faller oftast för bad guys.  

    Jag är väldigt en varm och omtänksam kille trots min preferens. 

    Graviditetskilon liksom sjukdom är temporärt. Annars skulle jag uppmuntra till bättre kost mer motion.
  • Anonym (Ständ­igt nyfike­n)
    Thu 26 May 2022 13:22
    #44
    -1
    SaraL77 skrev 2022-05-26 13:19:48 följande:
    Vi hatar inte dig utan jag personligen tycker synd om dig för du har uppenbarligen en intellektuell funktionsnedsättning.
    Skit i att mata detta jävla troll. Han och de som svarar honom tar ju över varje tråd och gör att forumet dör och förstörs. Vet inte hur många som tjatats sönder och har konstaterat att han denna Pelle är sjuk i sina värderingar och mår uppenbarligen dåligt med sig själv eftersom han aldrig får till det med någon kvinna. Vem blir förvånad???
  • Anonym (Pelle­)
    Thu 26 May 2022 13:24
    #45
    SaraL77 skrev 2022-05-26 13:19:48 följande:
    Vi hatar inte dig utan jag personligen tycker synd om dig för du har uppenbarligen en intellektuell funktionsnedsättning.
    Jasså, för att jag gillar smala kvinnor?   Låter väldigt mycket som att du tycker synd om dig för att jag inte gillar din mullighet.
  • Anonym (Stina­)
    Thu 26 May 2022 13:28
    #46
    Anonym (Sam) skrev 2022-05-26 12:52:58 följande:
    Ett BMI på 21 är inte för mycket ur någon som helst aspekt. Vad den där Pelle menar har jag ingen aning om.

    Men när det börjar gå närmare 30 och över så är det övervikt. "Älskar min kropp, yada yada", men när man svettas konstant, flåsar av att gå uppför tio trappsteg och inte ens kan springa en kilometer så är det inte sunt. För att inte tala om att det är inte heller är särskilt tilltalande för de flesta. Undantag finns givetvis, men man får inse att utbudet av attraherade partners minskar rätt drastiskt.
    någon i tråden svarade ju just Pelle och du tolkade det på ditt vis. Därför förklarade jag vad det är med pelles inlägg som gör att människor anar varför han inte träffar en partner. 
  • Anonym (V)
    Thu 26 May 2022 13:47
    #47
    Anonym (Pelle) skrev 2022-05-26 13:21:45 följande:
    Kvinnor brukar säga att de gillar snälla killar men faller oftast för bad guys.  

    Jag är väldigt en varm och omtänksam kille trots min preferens. 

    Graviditetskilon liksom sjukdom är temporärt. Annars skulle jag uppmuntra till bättre kost mer motion.
    Har aldrig fallit för en bad guy i hela mitt liv. Har mest haft pojkvänner som varit snälla och mjuka. Men jag letar liksom efter någon for life, nån som man kan ha intellektuellt utbyte med, djupa samtal, någon man har sällskap med på livets ibland krokiga vägar. 

    Där oväntade saker kan hända, men man har varandra som stöd. Troligen alldeles för romantisk för mitt eget bästa haha. Men personer som hakar upp sig på saker, t ex väldigt precisa viktmått, eller att man måste ha stringtrosor, eller dyl, känns inte riktigt som keepers. För då känns det som de mer är intresserade av en person som stämmer in på preferensen än särskilt genuint intresserade av personen. Blir lite ytligt på nåt sätt. 
  • Anonym (Pelle­)
    Thu 26 May 2022 13:52
    #48
    Anonym (V) skrev 2022-05-26 13:47:02 följande:
    Har aldrig fallit för en bad guy i hela mitt liv. Har mest haft pojkvänner som varit snälla och mjuka. Men jag letar liksom efter någon for life, nån som man kan ha intellektuellt utbyte med, djupa samtal, någon man har sällskap med på livets ibland krokiga vägar. 

    Där oväntade saker kan hända, men man har varandra som stöd. Troligen alldeles för romantisk för mitt eget bästa haha. Men personer som hakar upp sig på saker, t ex väldigt precisa viktmått, eller att man måste ha stringtrosor, eller dyl, känns inte riktigt som keepers. För då känns det som de mer är intresserade av en person som stämmer in på preferensen än särskilt genuint intresserade av personen. Blir lite ytligt på nåt sätt. 
    Så för dig är inte attraktion viktigt alltså ?    Attraktion är ju det som för två personer samman och håller det ihop.   Sen kanske den försvinner när man är pensionär och båda inte lika fit längre och värderar annat.  

    Men attraktion är endast steg 1 för mig och ts.  Det är här många kvinnor faller bort.   
    Därefter kommer det genuina intresset för personen , intressen , personlighet m.m.   Är hon attraktiv men har en dålig personlighet skulle jag naturligtvis aldrig bli tillsammans med henne.
  • Anonym (V)
    Thu 26 May 2022 13:55
    #49
    Anonym (Pelle) skrev 2022-05-26 13:52:07 följande:
    Så för dig är inte attraktion viktigt alltså ?    Attraktion är ju det som för två personer samman och håller det ihop.   Sen kanske den försvinner när man är pensionär och båda inte lika fit längre och värderar annat.  

    Men attraktion är endast steg 1 för mig och ts.  Det är här många kvinnor faller bort.   
    Därefter kommer det genuina intresset för personen , intressen , personlighet m.m.   Är hon attraktiv men har en dålig personlighet skulle jag naturligtvis aldrig bli tillsammans med henne.
    Kvinnor och män kanske är lite olika här. Läste just en studie om att för kvinnor kan en fulare man bli attraktiv, om han ger henne mycket uppmärksamhet och får henne att känna sig utvald. 

    Medan mannen prioriterar den fysiska attraktionen över allt annat. Så hur hittar man en kille som.inte är så ytlig? 

    Även om jag nu råkar vara smal och snygg kanske jag inte alltid kommer att vara det. Men min personlighet är ju det som alltid kommer att finnas kvar.
  • Anonym (Pelle­)
    Thu 26 May 2022 14:05
    #50
    Anonym (V) skrev 2022-05-26 13:55:45 följande:
    Kvinnor och män kanske är lite olika här. Läste just en studie om att för kvinnor kan en fulare man bli attraktiv, om han ger henne mycket uppmärksamhet och får henne att känna sig utvald. 

    Medan mannen prioriterar den fysiska attraktionen över allt annat. Så hur hittar man en kille som.inte är så ytlig? 

    Även om jag nu råkar vara smal och snygg kanske jag inte alltid kommer att vara det. Men min personlighet är ju det som alltid kommer att finnas kvar.
    Ja, det verkar stämma.   Jag har sett många mindre attraktiva män med attraktiva kvinnor.   Oftast extroverta och självsäkra män som väger upp deras utseende. 

    Jag tror män förstår att du inte kommer vara smal och snygg förevigt.   Samtidigt att de inte kommer att kunna få en smal , snygg och ung kvinna som gammal och grå heller.   

    Så i slutändan är inte utseendet allt nej. Det som kommer hålla i längden är personligheten.  
  • Anonym (ME)
    Thu 26 May 2022 17:04
    #51
    Deepfreeze skrev 2022-05-23 11:12:35 följande:
    Tjejer, vad skulle ni tycka om mig som partner?
    Vill leva ett ganska stressfritt liv, gärna barnfritt.

    Slutligen kan jag avsluta med att säga att sex är viktigt då jag förknippar det med närhet och kärlek och att det ska ske flera gånger i veckan.

    Vet inte om det räknas som svartsjuka men jag är väl lite konservativ av mig. Jag hade inte tyckt om att min partner håller på med "oskyldig flirting" med kollegor t.ex. Eller att man har halvnakna bilder på instagram. (Självklart gäller samma för mig)
    Min spontana känsla är att det inte finns så många som passar dig.
    För det första är det inte många kvinnor i den åldern som är beredda att säga nej till barn.
    För det andra känns det som att du har rätt bestämda åsikter för hur ditt liv med en partner ska vara. Inte att man båda kompromissar och anpassar sig. Och att det finns en känsla av klängighet över dig - men gissningsvis när det passar dig.

    Även dina ord om sex att det "ska" ske flera gånger i veckan känns rätt läskigt (jag hoppas att du inte menade det). Hur många det blir beror väl helt på vilket läge man är i relationen. De flesta nykära gör det kanske flera gånger om dagen. Medan när det gått några år så kan det vara perioder då det är mer sällan. I synnerhet om en kanske inte är på topp just då. Att då bo med någon som tycker att man ska ha det flera gånger i veckan känns inte bra. Eller åker hon ut då?

    Och ska du dessutom hitta en som vare sig vill ha barn eller någon gång har lagt upp en bild på sig själv på stranden i bikini så känns det som att ditt urval är minimalt. Och vad betyder oskyldig flirting? Jag skrattar med både kvinnor och män på jobbet och en osäker man skulle säkert kunna tycka att så fort jag skrattar med en man så är det "oskyldig flirting". Fast jag gör det på samma sätt med en kvinna.

    Jag är själv introvert så jag förstår lite hur du tänker i vissa saker. Och det är tufft med alla sociala förväntningar som finns idag. Både på jobb och privat. Men i en relation måste man precis som på jobbet göra sånt som är jobbigt ibland för att det ska bli bra för någon annan (eller jobbet eller relationen som helhet).
  • Thu 26 May 2022 22:38
    #52
    Anonym (ME) skrev 2022-05-26 17:04:53 följande:
    För det andra känns det som att du har rätt bestämda åsikter för hur ditt liv med en partner ska vara. Inte att man båda kompromissar och anpassar sig. Och att det finns en känsla av klängighet över dig - men gissningsvis när det passar dig.

    Även dina ord om sex att det "ska" ske flera gånger i veckan känns rätt läskigt (jag hoppas att du inte menade det). Hur många det blir beror väl helt på vilket läge man är i relationen. De flesta nykära gör det kanske flera gånger om dagen. Medan när det gått några år så kan det vara perioder då det är mer sällan. I synnerhet om en kanske inte är på topp just då. Att då bo med någon som tycker att man ska ha det flera gånger i veckan känns inte bra. Eller åker hon ut då?

    Och ska du dessutom hitta en som vare sig vill ha barn eller någon gång har lagt upp en bild på sig själv på stranden i bikini så känns det som att ditt urval är minimalt. 

    Jag är själv introvert så jag förstår lite hur du tänker i vissa saker. Och det är tufft med alla sociala förväntningar som finns idag. Både på jobb och privat. Men i en relation måste man precis som på jobbet göra sånt som är jobbigt ibland för att det ska bli bra för någon annan (eller jobbet eller relationen som helhet).
    Ja, jag tror du har rätt. Det är väl en dålig sida jag har, jag har väl en önskan hur jag vill att relationen ska se ut, och även hur hon ska vara. Det funkar inte så, jag vet det. Det har jag arbetat bort de senaste åren (kanske inte helt 100% än)

    Sex flera gånger i veckan menar jag helt enkelt att det är det jag behöver för att vara lycklig i en relation på lång sikt. Självklart finns det perioder där det inte kan ske, men jag skulle inte kunna vara med någon där sex händer 2 gånger i månaden i ett långvarigt förhållande. 

    Nja det är inte så illa. Jag menar helt enkelt att man lägger ut rumpbilder när man är i ett förhållande. Fast tjejer som gör detta passar inte med mig pga andra anledningar, handlar om värderingar mer än bilden i sig (hoppas jag ingen tar illa upp här)

    Jag har som sagt bara haft ett långt seriöst förhållande. Så jag vet inte själv hur jag skulle vara med en med en annan person. Kanske skulle jag kunna göra saker jag inte kan tänka mig, och tycka om det. Vem vet. 
  • SaraL7­7
    Thu 26 May 2022 22:45
    #53
    Deepfreeze skrev 2022-05-26 22:38:28 följande:
    Ja, jag tror du har rätt. Det är väl en dålig sida jag har, jag har väl en önskan hur jag vill att relationen ska se ut, och även hur hon ska vara. Det funkar inte så, jag vet det. Det har jag arbetat bort de senaste åren (kanske inte helt 100% än)

    Sex flera gånger i veckan menar jag helt enkelt att det är det jag behöver för att vara lycklig i en relation på lång sikt. Självklart finns det perioder där det inte kan ske, men jag skulle inte kunna vara med någon där sex händer 2 gånger i månaden i ett långvarigt förhållande. 

    Nja det är inte så illa. Jag menar helt enkelt att man lägger ut rumpbilder när man är i ett förhållande. Fast tjejer som gör detta passar inte med mig pga andra anledningar, handlar om värderingar mer än bilden i sig (hoppas jag ingen tar illa upp här)

    Jag har som sagt bara haft ett långt seriöst förhållande. Så jag vet inte själv hur jag skulle vara med en med en annan person. Kanske skulle jag kunna göra saker jag inte kan tänka mig, och tycka om det. Vem vet. 
    Du kommer nog fortsätta vara själv till dess att du mognar på riktigt och släpper dina unkna värderingar om hur tjejer ska och bör vara. Du verkar dessutom helt sakna förmågan att sätta dig in i andra människors situationer utan ser bara vad som är viktigt och ett måste för dig.
  • Fri 27 May 2022 08:01
    #54
    SaraL77 skrev 2022-05-26 22:45:57 följande:
    Du kommer nog fortsätta vara själv till dess att du mognar på riktigt och släpper dina unkna värderingar om hur tjejer ska och bör vara. Du verkar dessutom helt sakna förmågan att sätta dig in i andra människors situationer utan ser bara vad som är viktigt och ett måste för dig.
    Fast det där stämmer inte på alls. Utvecklas och mogna lite till kommer jag göra såklart. Sen så lever jag hellre ensam än att vara olycklig i ett förhållande.
  • Anonym (Anna)
    Fri 27 May 2022 08:25
    #55
    Deepfreeze skrev 2022-05-27 08:01:31 följande:
    Fast det där stämmer inte på alls. Utvecklas och mogna lite till kommer jag göra såklart. Sen så lever jag hellre ensam än att vara olycklig i ett förhållande.
    Hur gammal är du? 
  • Anonym (Stina­)
    Fri 27 May 2022 11:34
    #56
    Anonym (Anna) skrev 2022-05-27 08:25:25 följande:
    Hur gammal är du? 
    Ja jag undrar detsamma men TS verkar inte vilja svara på den frågan. 
  • Anonym (Bra?)
    Fri 27 May 2022 11:38
    #57
    Anonym (Stina) skrev 2022-05-27 11:34:41 följande:
    Ja jag undrar detsamma men TS verkar inte vilja svara på den frågan. 
    #16. Han är under 30.
  • Anonym (Lika barn)
    Fri 27 May 2022 13:48
    #58

    Tycker du låter som en snäll och fin kille, men lite tråkig? Det är några saker jag reagerar på, vill du alltså inte ha barn alls? Där faller ju många bort skulle jag säga. Sen undrar jag om du inte har några fritidsintressen alls? Det måste väl finnas något du tycker är roligt, eller? Inte ens någon gammal sport du kan ta upp? Det är nämligen ett väldigt bra sätt att träffa någon, att engagera sig i någon förening med något man tycker är kul. Där kan du träffa någon likasinnad.

Svar på tråden Tjejer, vad skulle ni tycka om mig som partner?