Äggdonation 2023/2024
Hej! Någon som planerar äggdonation och vill följas åt? Jag och min man har gjort sex IVF:er och tre FET utan och lyckas och vi har nu bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. <3
Hej! Någon som planerar äggdonation och vill följas åt? Jag och min man har gjort sex IVF:er och tre FET utan och lyckas och vi har nu bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. <3
@lmsm
Gud det är verkligen så orättvist hur olika man drabbas vid en graviditeten. .. Stackars dig som mådde så illa så länge!! Himla skönt att det äntligen är bättre!
Och jobbigt med oron :/
Själv har jag känt tvärtom tror jag- att det typ är "superägg" man får av äggdonatorerna och därför att inget kan gå fel med dom. Vet att det inte är så enkelt men har varit himla skönt ändå att känna så.
Har nog inget tips för att minska oron:/
Mer än kanske att bara fokusera på sånt man kan påverka. Så mycket i detta är ju helt utanför vad vi kan påverka.
Nipt är ju ifs en sån sak vi kan göra om vi vill.. och i så fall påverka... Men i övrigt så återstår bara att försöka hoppar på det bästa.
Med det sagt så gjorde inte jag nipt. Hade inte bestämt bestämt mig innan kub men fick lägsta möjliga risken där, 1 på 20 000... Och då kändes valet rättn enkelt för mig.
Jag har också hört om en situation där någon gjort abort pga besked om att testet inte var normalt... abort i v18.. och så var fostret helt normalt visade det sig efter aborten. Det glömmer jag aldrig för jag tyckte det var såååå fruktansvärt... Så det påverkade mig också.
Även om testerna är något säkra, så kunde jag inte låta bli att tänka på hur hemskt det vore om jag gjorde abort och sen får man reda på att det ändå var normalt...
Så det i kombination med lägsta risken på kub gjorde att jag avstod från att testa.
Fick NIPT svar och det såg bra ut, det är en liten pojke. Gjorde även ett UL igår som såg toppen ut, full fart. Är i v 12+0 idag så nu kommer jag våga börja berätta för familj och vänner :)
Fick NIPT svar och det såg bra ut, det är en liten pojke. Gjorde även ett UL igår som såg toppen ut, full fart. Är i v 12+0 idag så nu kommer jag våga börja berätta för familj och vänner :)
God jul alla!
Min lilla tjej fick komma med tidigare kejsarsnitt pga tidig vattenavgång! Hon kom den 9e decided. Bf 28 december egentligen.
Hon är så himla söt!!!
Känns overkligt fortfarande!!
Svårt att föreställa sig en framtid där man är mamma på heltid och har ett litet barn att ta hand om i många år framöver. Just nu lever vi dag för dag med fokus på att få i oss mat och att försöka sova så att sömnbristen inte blir alltför stor...
Kan fortfarande inte fatta att hon funnits i min mage i 9 månader.. Eller 8 blev det väl snarare...
Äggdonatorn såg jag ju vixenbilder på men ser ingen tydlig likhet.. tror hon fått starkare drag från manliga danska donatorn, även om jag inte sett hans bilder så kan ju inte veta säkert.
Känns bra att hon inte har drag som ser uppenbart olika ut från mina..dvs att hon ser skandinavisk ut (jag är blond och blåögd). Det var något jag tänkte på vid val av donatorer, att jag gärna ville att hon inte skulle ha drag som var tydligt annorlunda från mina så att folk inte skulle få tanken att hon inte var biologisk. (Spelar eg ingen roll för mig men tänkte att för barnets skull kanske det är lättare att inte få frågor..).
Ska bli så spännande att lära känna henne:)))
Nu blir det ju inte så mycket interaktion i det här stadiet;))
Ser fram emot när hon kan blrja ge ögonkontakt osv!!
På 3d ultraljud såg jag ju att hon hade så stora läppar! De ser inte liiika stora ut i verkligheten som på 3d bilden men ändå rätt stora. Tydlig amorbåge. Tycker hennes läppar är så fina :)
På 3d ultraljud såg jag ju att hon hade så stora läppar! De ser inte liiika stora ut i verkligheten som på 3d bilden men ändå rätt stora. Tydlig amorbåge. Tycker hennes läppar är så fina :)
Tack snälla.
God jul och gott nytt år!!