Leva separata liv som gifta
Maken och jag har glidit isär sen rätt många år nu men på senare tid har han börjat med en hobby som gör att det enda han tänker på är sig själv.
Vi har barn i äldre tonåren och enda gången han pratar med dom är 5 minuter vid middagsbordet där han upprepar exakt samma basic-frågor varenda dag. Han berättar noll för egen del utan ställer bara sina frågor. Det här gör att barnen alltid frågar mig om pappa är hemma om dom vill honom nåt för han säger inte till dom när han ska iväg. Och det har gått så långt att han varit borta i flera dagar med jobbet innan barnen ens märkt att han inte är hemma. Sonen vill även ha viss bygghälp av maken pga ett projekt han jobbar med men maken kan, men är tämligen ointresserad att ta sig tid till det.
Är det någon som varit i nån liknande situation där ni bara harvar på och lever helt separata liv? Hur slutade det?
Är SÅ less på att maken bara bryr sig om sig själv och har noll fokus på barnen. Känner mig också ekonomiskt svagare i dagsläget då jag har betydligt mindre lön än maken trots att den knappast kan räknas som dålig. Kommer dock ärva min moster om några år (tanten är 80 i år) och då kommer jag sitta på runt 4 mkr vilket gör min situation helt annorlunda.