• Anonym (Håröm)

Hur be ny partner raka sig?

Det står givetvis var och en fritt att raka sig nertill eller inte, precis som det står var och en fritt att välja bort partners utifrån sin preferens av behåring.

Om man träffat en ny partner med vildvuxen buske och man själv föredrar välansat till slätrakat (och kanske har svårt för att gå ner på hen pga "hår i maten") - hur tar man upp det på bästa sätt?

Hur länge är det rimligt att man setts innan frågan förs på tal?

• Svar på tråden Hur be ny partner raka sig?
  • Anonym (Men slipp då)
    Anonym (Aas) skrev 2025-08-04 16:37:21 följande:

Ska vi konstatera att något av det värsta en man kan göra mot en kvinna är att fråga om hon kan tänka sig raka sig eller trimma busken?

Lite oväntat ändå.

Fråga kan han väl göra men ingen är skyldig att raka av sig nånting för att en annan vill det.

Jag kanske tycker att män borde raka minst rygg, armhålor och kön i så fall eftersom jag då inte valde en björn.

Men nää, då blir ni så jävla griniga... CoolCool
  • Anonym (Eller inte)
    Anonym (Men slipp då) skrev 2025-08-04 19:02:33 följande:
    Fråga kan han väl göra men ingen är skyldig att raka av sig nånting för att en annan vill det.

Jag kanske tycker att män borde raka minst rygg, armhålor och kön i så fall eftersom jag då inte valde en björn.

självklart skulle de inte bli griniga! Och att ta upp det på det sättet med en man älskar är inte snällt någonstans. Men varför skulle en trygg man ta illa vid sig om en kvinna tog upp och pratade om det med respekt för hans integritet? Han kanske till och med skulle uppskatta att hon tog upp det av olika anledninga.
  • Anonym (Kolrabbi)

Jag hade uppskattat att du tagit upp det direkt att det är en dealbreaker för dig (helst innan vi ses o hamnar i säng) för jag är vuxen och vill inte ändra på hur jag ser ut där nere för någon. Det handlar inte om att inte vara villig att möta någon man gillar sexuellt, utan att det är obekvämt och kliar och gör att det blir lätt att få svamp. Det finns även andra medicinska anledningar till varför man inte helrakar sig, men det verkar få män förstå.

hur du säger det gör inte så stor skillnad, vill hon inte raka sig så kommer hon dumpa dig, för det du säger är att hon är äcklig fast hon är sig själv och naturlig.

• Anonym (666)
    Anonym (Frida) skrev 2025-08-04 18:57:58 följande:

Jag gillar inte att vara renrakad men jag gjorde en Brazilian som överraskning åt min man efter att han sa att han hade en fantasi om att se mig utan könshår. Och egentligen föredrar han faktiskt lite hår, men han tyckte det kunde vara kul att variera lite. Först gillade jag inte vad han sa men när jag förstod att det bara handlade om en fantasi och inte en permanent förändring tänkte jag bara, ja varför inte. Han har ställt upp på mina fetisher tidigare så jag kan väl uppfylla hans fantasi, nu när han ville. Han tyckte det var kul för stunden men har aldrig föreslagit det igen och jag har ingen plan på att göra om det.

Hade han försökt kräva att jag skulle vara renrakad 24/7 hade jag slängt ut honom. Det är min kropp som jag bestämmer över och jag tycker det är finast när man behåller det hår man har av naturen. Självklart kan man ansa om det blir för mycket, det säger jag inget om. Jag skulle inte heller gilla om han var helt renrakad (jag tycker ärligt talat det är lite osexigt med helt släta kroppar...) men om han vill ta bort håret så lägger jag mig inte i det.

Hot, ultimatum och stöddigheter till en partner är extremt tråkigt enligt ovan markerat. Det leder dessutom att man får hot och ultimatum tillbaka av sin parter på ett eller annat sätt.

En förklaring till att det finns så lite kärlek och så mycket skilsmässor nuförtiden.

• Anonym (Frida)
    Anonym (666) skrev 2025-08-04 19:22:29 följande:

Hot, ultimatum och stöddigheter till en partner är extremt tråkigt enligt ovan markerat. Det leder dessutom att man får hot och ultimatum tillbaka av sin parter på ett eller annat sätt.

En förklaring till att det finns så lite kärlek och så mycket skilsmässor nuförtiden.

Nu har jag faktiskt hört från kvinnliga vänner som haft killar som krävt att de ska vara rakade så att jag håller mig borta från den typen av män anser jag inte vara ett hot eller ultimatum. Det är lika bra att dessa män så tidigt som möjligt i såna fall är ärliga med att könshår är en deal-breaker för dem, då har man chans att antingen lämna eller ta bort håret, om man nu vill det.

Om jag varit i ett seriöst förhållande med någon som helt plötsligt började kräva att jag rakade mig, det om något är väl ett ultimatum, skulle jag inte acceptera det. Och då finns det inte mycket att göra annat än att lämna.
  • Anonym (666)
    Anonym (Frida) skrev 2025-08-04 19:32:31 följande:
    Nu har jag faktiskt hört från kvinnliga vänner som haft killar som krävt att de ska vara rakade så att jag håller mig borta från den typen av män anser jag inte vara ett hot eller ultimatum. Det är lika bra att dessa män så tidigt som möjligt i såna fall är ärliga med att könshår är en deal-breaker för dem, då har man chans att antingen lämna eller ta bort håret, om man nu vill det.

Om jag varit i ett seriöst förhållande med någon som helt plötsligt började kräva att jag rakade mig, det om något är väl ett ultimatum, skulle jag inte acceptera det. Och då finns det inte mycket att göra annat än att lämna.
    Ja, det är bara en osexig inställning. Och även omogen, typ: om jag inte får som jag vill så sticker jag. 

Lita på att alla män kommer att leta efter kvinnor som är så här istället:
    Anonym (Eller inte) skrev 2025-08-04 16:05:59 följande:
    Jag skulle personligen mycket vilja att den jag är tillsammans med säger vad den gillar tidigt så att jag kan anpassa mig efter den så mycket som möjligt. Gillar den ansatt eller rakat och jag hade buske, så skulle jag med glädje snygga till det så att jag blev mer attraktiv i dennes ögon.

• Anonym (Frida)
    Anonym (666) skrev 2025-08-04 19:57:38 följande:
    Ja, det är bara en så osexig inställning. Och även omogen, typ: om jag inte får som jag vill så sticker jag. 

Lita på att alla män kommer att leta efter kvinnor som är så här istället:
    Anonym (Eller inte) skrev 2025-08-04 16:05:59 följande:
    Jag skulle personligen mycket vilja att den jag är tillsammans med säger vad den gillar tidigt så att jag kan anpassa mig efter den så mycket som möjligt. Gillar den ansatt eller rakat och jag hade buske, så skulle jag med glädje snygga till det så att jag blev mer attraktiv i dennes ögon.
    Okej bra, männen får gärna ta en sån kvinna om det är så viktigt för dem, för all del. Jag är redan gift med en man jag trivs bra med men jag hade inte haft något emot att leva som singel resten av mitt liv om alternativet var en man som försökte bestämma över vad jag ska göra med min kropp.
  • Anonym (Aas)
    Anonym (Men slipp då) skrev 2025-08-04 19:02:33 följande:

Nog olika, jag rakar alla tre, utan att min sambo ens bett om det. Hon trimmar sitt pubis, men rakar inte helt, det är helt okej för mig. Men hade jag velat se något annat hade jag kunnat fråga henne utan att hon blev jättekränkt.
  • Anonym (Aas)
    Anonym (Kolrabbi) skrev 2025-08-04 19:20:11 följande:

Jag hade uppskattat att du tagit upp det direkt att det är en dealbreaker för dig (helst innan vi ses o hamnar i säng) för jag är vuxen och vill inte ändra på hur jag ser ut där nere för någon. Det handlar inte om att inte vara villig att möta någon man gillar sexuellt, utan att det är obekvämt och kliar och gör att det blir lätt att få svamp. Det finns även andra medicinska anledningar till varför man inte helrakar sig, men det verkar få män förstå.

hur du säger det gör inte så stor skillnad, vill hon inte raka sig så kommer hon dumpa dig, för det du säger är att hon är äcklig fast hon är sig själv och naturlig.

Tror nog få män hade velat vara med någon som var så osäker på sig själv och överkänslig. Nu menar jag män som frågar om det, inte som kräver.
  • Anonym (Eller inte)

Man blir lite nedstämd av den här tråden. Det verkar vara så många som antingen ställer sådana ultimatum på sina partner, men också många som ser det som ett ultimatum om någon partner tar upp och pratar om det.

Det som är så sorgligt är att det verkar vara många som faktiskt lever i relationer där man inte bryr sig om varandra och verkar vilja mötas och då menar jag verkligen åt båda hållen. Självklart ska man inte vilja att sin partner ska göra någonting mot sin vilja. Kan inte se något upphetsande i det alls. Det är sjukligt! Att någon på riktigt ställer ultimatum om såna saker, eller att man lämnar en annan person för att de tar upp att de gillar det är så absurt. Det verkar vara så svart eller vitt  för många  som är i relationer. 

• Anonym (Gen)
    Anonym (666) skrev 2025-08-04 15:49:12 följande:

Men kära nån, då hade du gjort slut alltså? Jamen då måste jag som man bli ännu mjukare och följsammare och ännu mer respektera din vilja och naturligtvis helt ignorera mitt eget önskemål eftersom du inte orkar bry dig om någon annan än dig själv.

Din rätt att se ut som ett ovårdat djur vid könet är det viktigaste i mitt liv.

ELLER

så skiter jag i vad du tycker, tvingar dig att raka dig på mitt kommando.

Hmm, vilket svårt val...

För oss som är lite äldre är det rätt konstigt med rakade kön. Eller anknäbbar til mun och enorma stora opererade bröst på personer som för övrigt är små för den delen. Kommer från porren antar jag. 

Är djupt tacksam över att jag inte är ung idag. 
  • Anonym (Frida)
    Anonym (Gen) skrev 2025-08-04 21:58:28 följande:
    För oss som är lite äldre är det rätt konstigt med rakade kön. Eller anknäbbar til mun och enorma stora opererade bröst på personer som för övrigt är små för den delen. Kommer från porren antar jag. 

Är djupt tacksam över att jag inte är ung idag. 
    Nu är jag inte så gammal (enligt mig själv då 😁) men jag är också tacksam att jag slipper vara tonåring/i tidiga tjugoårsåldern idag. Det verkar mycket jobbigare att vara ung tjej idag än det var när jag var ung, och då hade vi redan orealistiska skönhetsideal så det räckte och blev över. Jag tror att porren, och den ökade acceptansen för den, har haft fler negativa än positiva konsekvenser.
  • Anonym (Erfaren_man)

Att åtminstone korta ner håret mellan benen är mer hygieniskt.  Hår suger upp vätska (hårporositet), vilket innebär att hår kring blygdläpparna marineras i urin vid varje toabesök. Det är därför könshår mellan benen luktar kiss även efter att hon har duschat. 

• Anonym (Gen)
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2025-08-05 06:20:17 följande:

Att åtminstone korta ner håret mellan benen är mer hygieniskt.  Hår suger upp vätska (hårporositet), vilket innebär att hår kring blygdläpparna marineras i urin vid varje toabesök. Det är därför könshår mellan benen luktar kiss även efter att hon har duschat. 

Håret gör att det blir ett litet avstånd mellan kroppen och underkläderna. Det är bra för att det inte ska bli för instängt och fuktigt enligt gynekologer. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Frida)
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2025-08-05 06:20:17 följande:

Könshår marineras i urin? Hur går det till? Så vitt jag vet kissar man neråt och blygdläpparna säras på när man sätter sig för att kissa. Om en tjej går omkring med kiss fulla könshåret så är det nog snarare så att hon torkar sig väldigt slarvigt så kisset sprids ut istället för att fångas upp av toapappret. Vuxna kvinnor brukar veta bättre än så.
  • Anonym (Kolrabbi)

Tröttsamt med män som fokuserar på smådetaljer med en ny partner. Det är redan så svårt och träffa någon man gillar som gillar en tillbaka, och sen ska allt falla på en liten detalj som könshår. 
    När jag hittar någon jag verkligen gillar så skulle jag aldrig haka upp mig på småsaker som kroppsbehåring, storlek eller annat ytligt. Får man en ick av någon för något så litet så är intresset nog inte så stort från början.

• Anonym (Erfaren_man)
    Anonym (Gen) skrev 2025-08-05 07:00:25 följande:
    Håret gör att det blir ett litet avstånd mellan kroppen och underkläderna. Det är bra för att det inte ska bli för instängt och fuktigt enligt gynekologer. 

Ur en medicinsk synpunkt är håret bra. Läkare tar ju ingen hänsyn till att könshåret luktar kiss; därav deras råd.

Svar på tråden Hur be ny partner raka sig?