Anonym (Il Dottore) skrev 2025-04-23 16:13:52 följande:
Jag litar på att hon bara gör det hon gillar. Hon är bra på att säga ifrån om det är något hon inte gillar.
Varför hon inte följer vårdens rekommendationer? Ja, säg det. Lättja, kanske. En känsla av att det inte är så viktigt?
Penetration är jätteviktigt för mig, och för de flesta män.
Du låter väldigt bestämd, närmast dömande, som om det är du som vet. Så tycker inte jag att det är. Det är olika.
Det handlar inte om att inte "lita på". Det handlar om att du inte tänker efter vad hon säger, hur hon beskriver sex. Du verkar inte ens reagera, när jag påpekar hur hon beskriver peneterande sex.
Det finns många rekommendationer som inte passar alla. Jag har själv testat östrogensuppar och tyckte det var outhärdligt obehagligt. Sveda och klåda. Jag försökte vänta ut det, men fick sedan gå upp och peta ut så mycket som möjligt. Försökte tom spola ut, för att få bort allt. Så illa kanske det inte var för din kvinna, men ändå.
Du har inte ens frågat varför hon inte använt dem, du förutsätter bara att hon är lat. Som det låter på din beskrivning är peneterande sex verkligen ingen höjdare, för henne, så det kanske inte är så eftersträvansvärt.
Att hon både ogillar när det blir för mycket, för djup och för länge tror jag inte kommer avhjälpas av av östrogenbehandling
Det är faktiskt helt naturligt att det inte känns så bra att ha penetrerande sex om man bara tycker det är okej, och dessutom negativt /obehagligt om det blir för mycket. Om man inte har lust, inte är/blir kåt, är sex ofta obehagligt för en kvinna. (en man har sällan samlag med slak kuk så det blir svårt att jämföra) även utan strålskador.
Jag tvivlar på att peneterande sex är så viktigt för män. Tvärtom är det vanligt att män inte är så intresseserade av samlag om kvinnan inte verkar gilla det. Jag tror majoriteten av män skulle föredra oralsex, smeksex om det passade kvinnan bättre.
Jag utgår ifrån hur du uttrycker dig. Det är något jag "vet". Jag kan läsa vad du skriver, och
det är just din beskrivning jag reagerar på, och den känns väldigt motbjudande.