• Anonym (Tessan)

Är vår familj onormal?

Jag är genuint nyfiken på om min familj på något sätt är konstig. Vi har haft många problem i livet och vi får regelbundet koppla in vårt kristeam som vi byggt upp genom åren. 

Det består av tre terapeuter som jobbar som med ett team med varandra. I alla situationer i livet så kopplas dessa personer in. Jag och mina syskon får gå i terapi tillsammans. Ibland är mina föräldrar med. Vi går även enskilt också. Sedan går jag och min man. Min mans son går dit också och så håller dom ihop hela vår familj och vi har det tack vare detta väldigt bra. Vi har även alla samma psykiatriker som då känner oss alla i familjen och har känt oss i tio års tid. 

Sedan har vi även en advokat som liksom har blivit hela familjens advokat som får typ hjälpa oss med allt. Alltifrån till affärer till syrrans vårdnadstvist. När vi har problem så är alltid lösningen att vi ringer Klara eller Joakim. Alltså antingen en terapeut eller advokaten. 

Är vi på något sätt onormala? 

• Svar på tråden Är vår familj onormal?
  • Anonym (Tessan)
    mammatill6 skrev 2025-01-11 20:57:26 följande:
    Fast de flesta människor behöver inte det men fungerar ändå. Trots alla motgångar livet bjuder på. Sen kan man behöva terapi men inte i nån form är kristeam som man kontaktat jämt.
    Nu kan det ju dröja 3 månader emellan mina terapisamtal ibland? så jag klarar mig väldigt bra utan också. Men när det inträffar större saker har ju ett team i ryggen som jag kan ta hjälp av. Hellre det än att åka till psykakuten och träffa läkare jag aldrig träffat i hela mitt liv och som gör olika nya bedömningar som kan vara direkt felaktiga? dom som har erfarenhet av detta dom vet. 
  • Anonym (Johi)
    Anonym (sorry) skrev 2025-01-11 18:06:28 följande:

Det är inte bara onormalt, det låter även som att allihop är institutionaliserade.