Anonym (Älskar kaffe) skrev 2025-02-12 14:39:26 följande:
Alltså dessa svar i den här tråden. Hur kan det vara för mycket begärt att ha EN produkt (kaffe i detta fall) hemma för att sina gäster ska trivas? Varför vill man inte detta? Jag förstår verkligen inte hur det kan vara en så stor uppoffring. Nej det går inte att jämföra med pepsi max och annan skit. Kaffe är en social grej, inte bara en simpel dryck? Helt sjuka svar i tråden.
Så du kan inte vara social utan kaffe? Du verkar sannerligen vara kaffeberonde.
Om man känner någon som behöver dricka alkohol för att må bra, då har man alltid öl/vin/brännvin hemma, för att
ens gäst ska trivas? Nej, de som är beroende får klara av sina problem själva, inte begära att andra ska understödja det.
(Varken min man el jag dricker öl. Men när dottern med pojkvän besökte oss, köpte jag en burk öl för att han skulle få dricka det till maten. När de åkt hittade jag den i kylskåpet oöppnad. Jag hade glömt att lägga fram den. Så blir det med produkter man aldrig använder själv.)
Jag kan vara social även utan te, så beroende är jag inte.
Så alla som inte tycker som du, ger "helt sjuka svar"? Jag tycker snarare du verkar intolerant och krävande. Du är normen som alla andra ska följa.
Hur ofta besöker du din väninnna? Är det väldigt ofta så kan du ge henne en burk kaffe att ha stående. Är det mera sällan så tar du med kaffe när du besöker henne. Problem solved utan att kräva att hon ska ha en skrymmande kaffebryggare stående el slänga ut pengar på något hon själv aldrig använder och som riskerar att bli dåligt innan du kommer på besök.