• Anonym (Älskar kaffe)

Min väninna vägrar köpa hem kaffe

Min väninna vägrar köpa hem kaffe till sig, vilket jag tycker är helt sjukt. Kaffe förväntas man liksom ha hemma. Även om man inte dricker kaffe själv är det liksom en social grej och man bör anpassa sig. Jag har frågat varför hon vägrar ha kaffe hemma hos sig och får inget riktigt vettigt svar. Jag får alltid ta med mig kaffe eller köpa med mig när jag ska till henne. Tycker inte ni det är konstigt att inte ha kaffe hemma hos sig? Förväntas man inte liksom ha det? Själv skulle jag aldrig kunna vara utan kaffe.

• Svar på tråden Min väninna vägrar köpa hem kaffe
  • Anonym (r)
    Anonym (Ooo) skrev 2025-02-10 10:42:21 följande:
    Slöseri på miljöresurser också.
    Låter mest som en ursäkt. Folk slösar gärna på miljöresurser när det passar deras syften.
  • Anonym (Java)
    Anonym (r) skrev 2025-02-10 10:46:13 följande:
    Om man vill bjuda sina gäster på det de gillar
    Du blir det ju snabbkaffe då, det har bättre hållbarhet och finns i små förpackningar.

Använder man inte kaffe själv finns det ju ingen som helst anledning att ha ett paket malet bryggkaffe stå och bli dåligt.
  • Anonym (r)
    Anonym (Java) skrev 2025-02-10 10:50:25 följande:
    Du blir det ju snabbkaffe då, det har bättre hållbarhet och finns i små förpackningar.

Använder man inte kaffe själv finns det ju ingen som helst anledning att ha ett paket malet bryggkaffe stå och bli dåligt.
    Ja så kan man ju också göra
  • Anonym (Ooo)
    Anonym (r) skrev 2025-02-10 10:49:32 följande:
    Låter mest som en ursäkt. Folk slösar gärna på miljöresurser när det passar deras syften.
    Så om man inte är lika noga med allt så är resten skitsamma?
  • Anonym (r)
    Anonym (Ooo) skrev 2025-02-10 11:00:13 följande:
    Så om man inte är lika noga med allt så är resten skitsamma?
    Du gör som du vill men skyll inte på miljön om du ändå inte bryr dig. Det räcker med att du inte vill ha kaffe hemma för att det inte passar dig.
  • Corrie

Jag har lite svårt att förstå det här men jag är förstås ingen kaffeälskare och dricker bara en gång på morgonen. Jag har kaffebryggare hemma självklart men det är ju inte för gästers skull, även om jag har lärt mig att folk gärna vill ha det hos mig ibland. Men om man ska hem till en person som inte dricker kaffe själv, måste man dricka just kaffe hos den personen då? Kan man inte dricka te, saft, läsk eller vad personen nu har hemma, varför denna fixering vid kaffe?

• mammatill6
    Anonym (r) skrev 2025-02-10 10:46:13 följande:
    Om man vill bjuda sina gäster på det de gillar
    Men som gäst till ett icke-drickande hem, måste man absolut ha kaffe? Varför är det inte lika bra att dricka te eller något annat gott? Dricker inte kaffe och skulle inte köpa hem bara för att. Dricker gärna te men skulle heller inte kräva att det finns om jag går bort till någon som inte dricker det.
  • Anonym (Present)

Ge henne en kaffemaskin i present, som man kan göra också andra drycker i. Varm choklad m.m Så kan ni dricka både kaffe och annat gott ut den när du hälsar på.

• Anonym (Java)
    Anonym (r) skrev 2025-02-10 10:56:08 följande:
    Ja så kan man ju också göra
    För skojs skull kollade jag i butiken igår. Snabbkaffet som redan är exponerat för luft i burken har en hållbarhet till december 2027.

Jämfört med vanligt kaffepulver som blir dåligt bara några veckor efter att vacuumförpackningen är bruten och kaffet exponerats för luft.
  • Anonym (Kim)

Ha några stickor Nescafe i handväskan. Eller köp en liten burk och ha stående hos väninnan om du är där
    väldigt ofta. Sedan lär det bli krig om mjölken också. Komjölk eller no-cow. 

Det finns bergis kaffedrickare som inte har te hemma heller. 

Svar på tråden Min väninna vägrar köpa hem kaffe