• Anonym (Älskar kaffe)

Min väninna vägrar köpa hem kaffe

Min väninna vägrar köpa hem kaffe till sig, vilket jag tycker är helt sjukt. Kaffe förväntas man liksom ha hemma. Även om man inte dricker kaffe själv är det liksom en social grej och man bör anpassa sig. Jag har frågat varför hon vägrar ha kaffe hemma hos sig och får inget riktigt vettigt svar. Jag får alltid ta med mig kaffe eller köpa med mig när jag ska till henne. Tycker inte ni det är konstigt att inte ha kaffe hemma hos sig? Förväntas man inte liksom ha det? Själv skulle jag aldrig kunna vara utan kaffe.

• Svar på tråden Min väninna vägrar köpa hem kaffe
  • Mrs Moneybags

Jag brukar inte heller ha kaffe hemma eftersom jag själv bara dricker te.

Mamma tog med sig kaffe när hon hälsade på tills min son började dricka kaffe. Han älskar kaffe och nu har han eget kaffe och en presskanna, så nu har vi kaffe hemma.

Jag tycker det är lite väl att be folk som inte ens dricker kaffe att ha kaffe hemma utifall att någon skulle komma förbi. Kaffe blir ju lätt smaklöst om det får stå i flera månader utan att någon dricker upp det. 

• OlleSQ
    Anonym (Älskar kaffe) skrev 2025-02-09 14:10:35 följande:
    Min väninna vägrar köpa hem kaffe

Min väninna vägrar köpa hem kaffe till sig, vilket jag tycker är helt sjukt. Kaffe förväntas man liksom ha hemma. Även om man inte dricker kaffe själv är det liksom en social grej och man bör anpassa sig. Jag har frågat varför hon vägrar ha kaffe hemma hos sig och får inget riktigt vettigt svar. Jag får alltid ta med mig kaffe eller köpa med mig när jag ska till henne. Tycker inte ni det är konstigt att inte ha kaffe hemma hos sig? Förväntas man inte liksom ha det? Själv skulle jag aldrig kunna vara utan kaffe.

Eftersom jag själv aldrig dricker kaffe någonsin och aldrig gjort så har jag varken kaffe eller några attiraljer för att göra kaffe eller ens kaffekoppar/muggar. Så jag antar att du menar att hon inte har den malda produkten men har hon ens nått att göra det drickbart sen?

Det är väl rätt självklart att man inte har det om man inte själv nånsin nyttjar drycken och det skall bli intressant nu när det blivit så pass dyrt om det är företag som drar in det... vore faktiskt rimligt.

• Anonym (r)
    Mrs Moneybags skrev 2025-02-10 09:45:03 följande:

Jag brukar inte heller ha kaffe hemma eftersom jag själv bara dricker te.

Mamma tog med sig kaffe när hon hälsade på tills min son började dricka kaffe. Han älskar kaffe och nu har han eget kaffe och en presskanna, så nu har vi kaffe hemma.

Jag tycker det är lite väl att be folk som inte ens dricker kaffe att ha kaffe hemma utifall att någon skulle komma förbi. Kaffe blir ju lätt smaklöst om det får stå i flera månader utan att någon dricker upp det. 

Köpa ett paket kaffe var tredje månad eller mer sällan är väl ändå överkomligt
  • Anonym (Ooo)
    Anonym (Älskar kaffe) skrev 2025-02-09 14:39:13 följande:

Men varför vill man inte skapa ett gästvänligt hem där sina gäster trivs? Det förstår inte jag.

Och det är kaffe som gäller för det eller? Inget annat?
    Jag har alltid coldbrew i kylen som är det jag dricker, men vill man ha varmt får man ta med i termos, micra eller köpa med en mugg på vägen. Folk vet det och har aldrig gjort en grej av det.
  • Mrs Moneybags
    Anonym (r) skrev 2025-02-10 10:19:06 följande:
    Köpa ett paket kaffe var tredje månad eller mer sällan är väl ändå överkomligt
    Nä, inte om man inte dricker kaffe själv.

Kaffe finns inte ens på min radar när jag går i affären. Nu gör det det, eftersom pojken dricker kaffe då och då.

Intressant nog dricker mina vänner inte heller kaffe nu när jag tänker efter. Det är bara mamma och min ena bror som gör det. Alla andra dricker te. 
  • Anonym (Micke)

Jag har inte druckit en kopp te på 20 år men jag har nog minst
    4-5 te sorter hemma, både påste och löste som kan har i tekanna.
    Alltid är det någon som vill ha te under årets lopp

• Anonym (r)
    Mrs Moneybags skrev 2025-02-10 10:29:08 följande:
    Nä, inte om man inte dricker kaffe själv.

Kaffe finns inte ens på min radar när jag går i affären. Nu gör det det, eftersom pojken dricker kaffe då och då.

Intressant nog dricker mina vänner inte heller kaffe nu när jag tänker efter. Det är bara mamma och min ena bror som gör det. Alla andra dricker te. 
    Varför inte? Hur mycket pengar är rimligt att lägga på gäster på ett år enligt dig?
  • Anonym (Java)
    Anonym (r) skrev 2025-02-10 10:39:17 följande:
    Varför inte? Hur mycket pengar är rimligt att lägga på gäster på ett år enligt dig?
    Varför köpa något man bara får kasta ändå för att det blivit dåligt?
  • Anonym (Ooo)
    Anonym (r) skrev 2025-02-10 10:39:17 följande:
    Slöseri på miljöresurser också.
  • Anonym (r)
    Anonym (Java) skrev 2025-02-10 10:41:32 följande:
    Varför köpa något man bara får kasta ändå för att det blivit dåligt?
    Om man vill bjuda sina gäster på det de gillar
Svar på tråden Min väninna vägrar köpa hem kaffe